Sari la conținut

25.02.2008, Ora 19:10 - Iuliu Maniu - Accident Minor


indispus
 Share

Postări Recomandate

20 feburarie 2008, 19:10. Ma intorceam de la munca, dinspre oras spre Militari - Autogara. Bulevardul full, se circula bara la bara. Inainte de piata Veteranilor este un semnafor pentru pietoni. Se face rosu, coloana opreste. Eram pe banda a 2-a (din 3). Franez incet, incerc sa ma echilibrez (viteza mica ~ 5 - 10 Km/h) incercand sa ma mai apropii de conserva din fata, ghidonul la un 45 de grade dreapta, strang mai tare frana... ma dezechilibrez, si cad ca bolovanul :jump:.

In urmatoarea secunda ma ridic, trag de mobra, o pun pe picioare, fac semn disperat conservariilor sa opreasca sa ma lase sa trec pe margine, o pun pe cric. Fac 2 cruci, ma uit pe cer si-i multumesc Celui de Sus ca n-am patit nimic. Scot casca, ma dezmeticesc... ma uit pe sosea sa vad ce am pierdut... verific starea mobrei. Pagube minore, motorul e intreg. Simt genunghiul drept usor lovit. Ridic pantalonul si vad o mica julitura usoara cam cat unghia de la degetul mare.

 

Dupa cazatura am simtit un miros puternic de benzina... Ma uit sa vad daca curge ceva, dar nimic. Incerc sa pornesc, dar canci... Dupa cateva incercari nereusite, ma gandesc cine m-ar putea ajuta... Vad ca trece un motociclist in coloana, dar pana m-am gandit sa-i fac semn sa opreasca, a trecut. Peste cateva minute mai trece o vitezana cu 2 pasageri. Fac cu mana putin disperat, el ridica mana, ma saluta, si trece mai departe :D. Super :haha:.

 

In final am sunat la un coleg de serviciu, motociclist si el, cu experienta. I-am povestit ce am patit, si-l intreb ce asi putea face... ma sfatuieste sa mai astept, si sa reincerc s-o pornesc. Zis si facut... dupa 5 minute am mai incercat o cheie, si a plecat :). Mai stau 5 minute, incalec, si plec spre casa :P.

 

Pierderi: capac plastic crashpad spart, a ramas doar partea metalica din el - polizat usor, oglinda dreapta facuta praf, maneta de frana si protectie ghidon dreapa putin polizate.

 

Echipament: Geaca de piele cu protectii soft, pantalon de blug subtire, incaltaminte XPD moto, manusi moto din piele cu protectie SUOMY, casca AIROH.

 

 

Ce am uitat sa va spun... sunt incepator. Am carnetul din octombrie 2007, motor-ul de 2 saptamani(Honda Hornet 600cc), si sofez de 3 (trei) zile :). Am facut prin Bucuresti in jur de 200 Km in aceste 3 zile, timp in care nu am intalnit nici o situatie limita. Eram, si inca sunt stapan pe mine, insa lipsa de experienta si-a spus cuvantul.

Acest mic accident nu ma ma trage in spate, voi continua sa conduc mobra. Ma voi acomoda mai bine cu ea, voi fi mai atent la trafic, si nu voi mai frana cand ghidonul nu este drept (imi aduc aminte ca mi s-a spus asta la scoala).

 

Multumesc lui Sergiu si lui Emil pentru ajutor (colegii de munca de la telefon). Foarte amabili. Raman dator!

 

 

Ce sa va mai zic... atentie mare si asfalt uscat!

Ne vedem in trafic.

 

P.S.: Mai zilele trecute ma laudam... aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi pare rau ptr tine, dar cateodata este necesar...este o greseala des intalnita sa franezi cu ghidonul bracat...se mai intampla.

 

iti doresc succes in continuare...ceva mai mult decat pana acum... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uneori e nevoie de o mica "palma dupa cap" pentru a invata cate ceva! Bine ca a fost minor! Succes in continuare ridere! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Capul sus si mai departe nu trage inapoi ca este rau se invata foarte bine din greseli ca de eee in scoala ai invatat dar se mai uita ca de suntem oameni nu roboti repara mobra si in trafic bafta mai departe si fara evenimente asfalt uscat :) :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit si eu acest lucru, mie nu mi-a spus nimeni la scoala lucrul asta si, desi pare de la sine inteles, in trafic nu e cel mai usor de aplicat, mai ales daca iti taie cineva fata. E bine ca ai avut echipament, iti recomand calduros si genunchiere sau pantaloni cu protectii incorporate, m-a durut genunchiul 2 luni dupa un incident ca al tau la viteza putin mai mare, nu e amuzant deloc.

 

Despre pornire dupa incident - cineva mi-a spus sa inchid atat din buton cat si din cheie complet si apoi sa incerc sa o pornesc din nou - cheie si buton on/off, apoi starter.

 

Inca ceva - mie imi e mai convenabil sa folosesc doar degetul aratator si mijlociu la franare. Inainte franam cu toata mana si mi-am dat seama ca din cauza faptului ca degetul mic era in locul unde distanta dintre maner si ghidon era cea mai mare franam de cele mai multe ori prea brusc. Asadar cele doua degete sunt suficiente si ai mai mult control. Nu aluneca mana de pe frana cu doar 2 degete, mai ales daca ai manusi. Vezi daca nu e mai usor sa iti dozezi franarea asa.

 

De asemenea, frana pe spate neparat folosita si ea usor, inca o chestie pe care scoala m-a invatat din parti si a trebuit sa o invat pe pielea mea.

Editat de RvsS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si am patit ceva asemanator, dar am scapat mai ieftin, pentru ca s-a intamplat in parcare. :D

Nu franasem niciodata cu frana de mana, ca de, la scoala de moto m-au innebunit sa folosesc doar frana de picior. Asa ca atunci cand prietenul meu mi-a zis sa incerc sa franez si cu frana de mana, am facut-o bineinteles :P, cu ghidonul putin stramb. Aveam viteza foarte mica, aproape oprisem, si am simtit cum se inclina spre stanga. :)

Nici nu mi-am dat seama cand am ajuns cu ea inclinata aproape de pamant. Nu am tras piciorul de dedesubt de teama sa nu o izbesc jos, ca nu o mai calaream daca pateam ceva, si ma alegeam si cu o morala de zile mari. Asa ca mai mult am lasat-o jos, fortand putin incheieturile mainilor in proces :). Dar in loc de morala m-am ales cu sfaturi spuse (culmea!) pe un ton destul de calm, deci a meritat efortul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se mai intampla. Eu am patit-o in prima zi, cu un RS50 :) faceam primele ture intr-o curte si dupa cateva minute am luat un viraj larg, mi s-a parut ca intrasem prea tare si am franat brusc... in secunda doi ma adunam de pe jos.. nici nu stiam ce s-a intamplat :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

True, daca franezi apasat cu fatza cu roata fatza rasucita, poti cadea si fiind aproape oprit, printr-o parcare. . Trebuie exersata frana spate, macar in situatii din astea.

 

Sau sa faci muschi la picioare la sala, ,si la bratze, sa tzii motorul cu ele, cand vezi ca te loveste gravitatia, la 5 la ora, cu ghidonul sucit si frana fatza storcita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel si in cazul meu astazi..scapat cu un genunchi lovit si carena zgariata.

Invatatura de minte...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acest mic accident nu ma ma trage in spate, voi continua sa conduc mobra. Ma voi acomoda mai bine cu ea, voi fi mai atent la trafic, si nu voi mai frana cand ghidonul nu este drept (imi aduc aminte ca mi s-a spus asta la scoala).

 

nasoala situatie, norocul ca nu s-au suit pe tine bezmeticii de soferi din militauri.

pe viitor in mod sigur o sa fii mai atent!

frumoasa motorisca, s-o stapanesti sanatos si fara incidente!

 

si daca tot esti din militari, vezi ca primesti PM! :wave: :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am patit si eu asa la inceput tot la viteza mica dar am avut noroc ca m-a tinut picioru sa il tin si sa nu ma vars pe jos, combinatia frana fata motor inclinat sau frana fata ghidon intors nu e deloc sanatoasa.

 

bafta in continuare si asfalt uscat.

incet incet o sa te inveti. :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ati obosit grav cu asfaltul asta uscat!!! Pe care il dati la fel ca trandafirii la ripuri!! Cred ca 99% din accidentele din ultimul timp s-au facut pe asfalt uscat. . .Inlocuiti "asfalt uscat" cu "Fii cu ochii in patru, evita tunnel vision cand dai gaz, si destele pe frana non-stop" A ajuns asfalt uscat asta ca Traiasca PCR pe vremuri. .ziceti din reflex pavlovian,. .ca asa se zice. .si sa fitzi in ton cu comunitatea care zice la fel :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ati obosit grav cu asfaltul asta uscat!!! Pe care il dati la fel ca trandafirii la ripuri!! Cred ca 99% din accidentele din ultimul timp s-au facut pe asfalt uscat. . .Inlocuiti "asfalt uscat" cu "Fii cu ochii in patru, evita tunnel vision cand dai gaz, si destele pe frana non-stop" A ajuns asfalt uscat asta ca Traiasca PCR pe vremuri. .ziceti din reflex pavlovian,. .ca asa se zice. .si sa fitzi in ton cu comunitatea care zice la fel :wave:

Nea' Raptor, asa indispus la ora 5:49 AM?

 

Fii cu ochii' 4 :burnout:.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...