ion_47 Postat Februarie 26, 2008 Share Postat Februarie 26, 2008 (editat) Salutare. Mă numesc Ion, sunt din Buzău şi mă apropii de 16 ani... am de gând să dau de carnet şi să-mi iau o Minsk. Am citit tot ce scria despre respectiva motocicletă pe forum şi mi-am dat seama că fac o alegere bună. Rămân însă şi câteva întrebări la care mi-ar plăcea un răspuns. 1. Am înţeles că la Minsk claxonul sună "neserios". Încă nu ştiu cum sună unul, dar în situaţia în care nu sunt mulţumit, aş putea să-i pun claxon de Dacia? A fost dezbătută problema, dar nu am găsit o rezolvare clară. Mi-a rămas în minte ideea că aş putea să-i pun unul şi să-i montez un redresor, fiindcă îmi cere CC un claxon. E corect? 2. Magnetoul de Minsk are 65W. Dacă îi pun un claxon de Dacie (şi mă gândeam şi la un device pentru comunicarea între şofer şi pasager să-l mai montet pe ea şi să-l fac să fie alimentat de motor) îmi ajunge puterea sau ar trebui să încerc să îi pun unul de Voskhod? Am înţeles că se potrivesc. 3. În principiu nu sunt din Buzău, sunt aici doar pentru liceu, şi pentru "cazuri extreme" o să am nevoie să migrez cu motocicleta... plus că nu m-ar deranja nici un picnic-două... şi m-am gândit să îi fac două desăgi pentru transport. Am mai citit pe aici o chestie, că se pot realiza din piele tare (pot să fac rost) dublată cu mochetă, dar am câteva "cerinţe" - aş vrea să-mi ducă fiecare vreo 4 kilograme măcar, sper că merge, nu? Şi mă gândeam să le fac dintr-o bucată mare de material trecută pe sub şa, peste structura cadru şi prinsă tot de cadru cu nişte curele. Ar merge, m-ar ţine? 4. Ce caut eu ar fi o Minsk în 2 timpi cât mai "clasică" şi nu prea ştiu ce să găsesc. Caut ceva - preferabil - cu acte şi în stare bună, dar nu prea ştiu unde să găsesc. Am văzut pe bikeshop.ro una care mi-a plăcut mult (link) dar nu ştiu dacă s-a dat deja, şi alta tot acolo (link) - nici de asta nu ştiu. Dacă ştiţi vreuna bună, daţi-mi de veste, rogu. Nu vreau motocicletă ca să mă dau mare că sunt rapid, mă interesează să fie reliable şi să mă ţină bine la 60 la oră, şi să pot să urc cu ea dealuri, chestii. Vă rog să nu daţi cu bâta, chiar dacă sunt paralel cu subiectul (deocamdată). Mulţumesc, Ion Editat Februarie 26, 2008 de ion_47 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 26, 2008 Share Postat Februarie 26, 2008 nu poti pune claxon de dacia, orienteaza-te spre unul electronic eventual alimentat pe borna de 7v sau din 14 prin redresor. lasa magnetoul de 65, e foarte bun, si unul de 90 costa destul de mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Februarie 26, 2008 Share Postat Februarie 26, 2008 Iti recomand sa nu te bazezi pe claxon cand mergi cu motocicleta. Trebuie frane eficiente sa poti sa franezi pana in baba(oricum e surda si nu aude nici claxon si nici motor, dar sare pe trecere cand esti la 2 metri de ea), sa te asiguri tot timpul, sa nu te bazezi pe oglinzi ci sa intorci capul ca sa te asuguri( ai grija la unghiurile moarte) Daca pui coburi nu prea o sa mai ai loc de pasager(depinde si cat de mare esti).In principiu daca duce doi oameni si 10 kile pe portbagaj duce si cateva kile pe laterale. Ca si viteza depinde de ce foaie ai la roata. Cam 60-65 max 70 la drum intins si relativ orizontal.Mai mult de atat o chinui inutil. In deal iarasi depinde de cat de greu esti, de cat bagaj ai in spate. Urca batraneste da urca. E un motor bun pentru oras si pentru distante scurte.Mai ales la 16 ani si pentru inceput e f bun. Daca ai grija de el te tine mult si bine, n-ai grija bateriei, a incarcarii, iana porneste fara probleme. Sa ai grija sa cureti mai des toba, pentru ca daca are mizerie multa in ea o sa te intrebi de ce benzineste scanteieste si nu porneste. Nu te complica cu modificari la ea.In primul rand pentru ca nu e un motor pe care sa-l tii o viata si in al doilea rand pentru ca a fost gandit bine din fabrica. Cel mai mbun tuning la o comunista e o intretinere cat mai buna. Sa nu uitam.Pretul unui Minsk in stare buna, nemodificat si cu acte in regula e in jur de 300 de euro cu o mica bataie in functie de cat de bine sau de naspa arata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ion_47 Postat Februarie 26, 2008 Autor Share Postat Februarie 26, 2008 Mulțumesc de sfaturi, Âştiu că în general vehiculele sunt gândite bine din fabrică, Âşi singura "modificare" ar fi fost treaba cu aparatul ăla de comunicație, că nu prea aÂş vrea să umblu cu baterii după mine - alt motiv bun pentru Minsk. Evident, după ce fac rost de ea o să o întrețin ca pe ochii din cap. Eu am vreo 70-75 de kile (variază) Âşi cam 1 metru 75, aÂşa că s-ar putea să mă țină bine. Am auzit că Minskul nu e făcută pentru viteză Âşi nici nu vreau prea mult. ÂŞtiu că în principal trebuie frâne bune, dar claxonul oricum nu strică. Altă chestie care mă cam râcâie pe creier - Minskul are contact cu cheie, nu? Adică, Âşi astea (mai) noi cu "bordul" ăla din doi "cilindri". Nu de alta, dar Âştiu că la magnetou nu prea ar avea nevoie. M-ar interesa Âşi dacă Âştie cineva ceva de soarta celor două motociclete de la link. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Februarie 26, 2008 Share Postat Februarie 26, 2008 Mare grija cand o cumperi , verifica atent cutia de viteze sa nu sara din viteza dupa ce ai schimbat si accelerezi puternic (treptele vizate 1 si 2) asta ar putea fi un semn ca cel care a avut-o i-a placut sa faca liniute sau sa traga de ea. Ideal ar fi sa se auda doar zgomotul tobei nu si al pieselor din motor care zdrangane de la uzura. In rest ce sa zic .. e un motor bun dar mai tre sa pui cheia pe el uneori . Uita-te si sub shea sa vezi cum sta treaba cu instalatia electrica , poti vedea cu usurinta cam cat de intretinuta a fost . Success la cumparare sper sa ai bafta de una buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Februarie 27, 2008 Share Postat Februarie 27, 2008 mai zdrangane si lantu ala pe stanga de leaga ambreiaju de ambielaj(nu-mi vin in minte datele tehnice acum) si nu e mare buba.... @initiator: am pus asa ceva pe ktm, ce vrei tu, si nu numai, care e tot fara baterie...merge in doua feluri facuta gluma....poti lua un acumulator usor si micut sa intre in cutia laterala, sa ai incarcator acasa, si sa-l folosesti legat direct la statia aia, si apoi sa il iei odata la nu stiu cat timp sa il incarci in casa(asa am vazut alarma pe minsk si tine o gramada)...sau, poti face separat o punte redresoare sa transforme curentul si sa tragi de la instalatia electrica, pt a-ti incarca bateria aia... spor la treaba si bafta la cumparare, ca minskul, daca ai grija de el, merita, si te duce si la drum lung... PS: il tii in 80km/h, adica blana, si n-are dureri, daca e facut bine, mai ales ca racirea si-o face pe aer si la curenti de vant mari, se simte super Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Februarie 27, 2008 Share Postat Februarie 27, 2008 Salut, Iti doresc sa iti iei un Minsk care sa aiba probleme doar la claxon! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Februarie 27, 2008 Share Postat Februarie 27, 2008 (editat) Salut, Iti doresc sa iti iei un Minsk care sa aiba probleme doar la claxon! si daca n-are numai acolo, il faci cu low buget si timp scurt am descoperit o chestie urata cu un amic care a polizat cadrul la motoru lui, si anume, dupa multi km (cam 40-50 de mii) cadrul cedeaza din unele incheieturi, pur si simplu crapa...bine, daca il mai si scapi din cand in cand, iar daca vrei un minsk care sa si te tina o viata(pe ala l-a tinut 4-5 ani si inca il tine, mergand prin toata tara cu el) e indicat sa ii dai jos vopseaua de pe cadru si sa admiri minunatele suduri facute de rus, in puncte minunate-s si prinderile motorului pe cadru, din fabrica, cu tabla de 1....necesita upgrade la o tabla mai groasa sa nu ai belele... puneam ceva poze cu tuningul ranforsarii, before si after, dar, carantina nu-mi permite... @ion:la deal trage de rupe minsku, si cel mai tare e sa fie mult noroi si sa derapeze in draci de foond uite sfaturi multe daca vrei sa iti iei motor sh: http://www.urbanriders.ro/forum/index.php?showtopic=1262 si claxonul face foarte urat...bazaie...dar, ce conteaza?un om normal nu-l foloseste prea des... Editat Februarie 27, 2008 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ion_47 Postat Februarie 27, 2008 Autor Share Postat Februarie 27, 2008 Mulțumesc de sfaturi. Oricum, când fac rost de el o să-i montez aparatul pe redresor ca să nu am grija unor baterii. Cât despre asta Âşi reparații, nu-s chiar "praf" la mecanică, cred că o să-i pot face Âşi singur întreținerea Âşi operațiunile planificate (mulțumită mersului acum vreo 5 ani la clubul copiilor la mine-n orăÂşel:D) Claxonul Âştiu că nu o să îl folosesc prea des (Âştiu că nici tata la maÂşină nu prea îl foloseÂşte) dar în caz de nevoie nu vreau să mă lase. Ce aÂş vrea mai mult ar fi sfaturi pentru desăgi - dacă merge bine pielea cu mochetă, dacă ar trebui întărite - că aÂş putea să încerc să le fac Âşi din metal, că portbagajul din câte am văzut e minuscul. ÂŞi pentru cine are una, vreau să Âştiu dacă ar avea loc o geantă de notebook într-o asemenea desagă, Âşi aÂş vrea să Âştiu cam ce lungime are amortizorul spate, că în funcție de ăsta vreau să proiectez desaga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 28, 2008 Share Postat Februarie 28, 2008 ia tu mobra si vezi dupa aia de accesorii. csman are vre-o 100 kile si tot l-a dus minsku fara greturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Februarie 28, 2008 Share Postat Februarie 28, 2008 e indicat sa ii dai jos vopseaua de pe cadru si sa admiri minunatele suduri facute de rus, in puncte minunate-s si prinderile motorului pe cadru, din fabrica, cu tabla de 1....necesita upgrade la o tabla mai groasa sa nu ai belele... Prinderile cu tabla de 1mm sunt si la Voshod. Eu la a fostul meu voshod, aveam prinderile de pe spate terminate.Am vrut sa le sudez tabla mai solida dar am vandut-o........Proprietarul stie.........La Voshod, gaurile de la rpinderea din spate se marisera si rupsesera tabla (prbabil dela suruburile ramase nestranse in timp......)........ Consider Voshod si Minsk foarte rezistente...........Cand am dat eu examen la cat.A a venit un domn cu un Minsk ca se dam examenul cu el........3 ore l-au forjat 20 de oameni (majoritatea nu se mai urcasera pe motocicleta) .......Motorul ala nu s-a oprit timp de 3 ore (unde s-a racit ??? . Asa ca sa nu aud de Minsk ca se caleaza daca pui ulei bun.......Nu imi venea sa cred cand vedeam.......Citisem pe forum precautiile despre incingerea mootrului la mersul in oras.......Ce vede Minsk-ul ala in fiecare vineri la poligon nu se compara cu traficul in oras....Poligonul-front de razboi...... Iar claxonul........ce conteaza ? Eu nu prea folosesc claxonul.......Am claxonat odata pe unul care trecea prin loc nepermis si a inceput sa ma blesteme ca merg eu tare...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Februarie 28, 2008 Share Postat Februarie 28, 2008 De acord ca inca mergea, dar nu i-a dat nimeni blana sa vada si cat de bine mai trage.La un drum cu multe dealuri serpentine etc, motorul merge turat(ca sa traga in deal) si totusi cu viteza mica deci racire slaba.Un cilindru incins se dilata si motorul pierde putere.De aceea e important ca in momentul in care e fortat sa aibe incaratura cat mai mica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easy rider Postat Februarie 28, 2008 Share Postat Februarie 28, 2008 salut uite ca prietenul meu tocmai vrea sa vinda , ca sa ia unul mai mare cere 10 mile , acte in regula, motor refacut recent , locatia Harghita Miercurea Ciuc daca te intereseaza da mi PM --- Mesaj completat în 28 Feb 2008 21:10 -------------salut uite ca prietenul meu tocmai vrea sa vinda , ca sa ia unul mai mare cere 10 mile , acte in regula, motor refacut recent , locatia Harghita Miercurea Ciuc daca te intereseaza da mi PM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Februarie 29, 2008 Share Postat Februarie 29, 2008 De acord ca inca mergea, dar nu i-a dat nimeni blana sa vada si cat de bine mai trage.La un drum cu multe dealuri serpentine etc, motorul merge turat(ca sa traga in deal) si totusi cu viteza mica deci racire slaba.Un cilindru incins se dilata si motorul pierde putere.De aceea e important ca in momentul in care e fortat sa aibe incaratura cat mai mica. Corect, dar nu s-a calat. Din cate am auzit despre Hoinare, alea se caleza si in mers. Si de Minsk-uri calate am auzit...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
angelmic Postat Februarie 29, 2008 Share Postat Februarie 29, 2008 Am un Minsk pe care ma gandesc sa-l vand! Este inscris pe Buzau! Merge bine si nu este pretentios! Este motocicleta ideala pentru orice incepator! Actele sunt in regula si la zi! Pentru mai multe detalii cauta-ma la tel: 0740229545, Madalin! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ion_47 Postat Martie 1, 2008 Autor Share Postat Martie 1, 2008 NiÂşte poze, ceva? Cam cât costă? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Martie 1, 2008 Share Postat Martie 1, 2008 In legatura cu claxonul: pune-i unul de MZ, IJ, CZ pe 6V. Magnetoul scoate 7V pe iesirea de claxon si nu-l strici. Eu am pus claxon de MZ pe magnetou de Minsk si se aude puternic, aproape la fel ca unul pe 12V curent continuu. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ion_47 Postat Mai 15, 2008 Autor Share Postat Mai 15, 2008 Acum am în sfârÂşit timp să mă ocup de ce înseamnă motocicletă, chestii... Âşi mă interesează, în special, ce se întâmplă la cumpărare. Adică, ce înseamnă motocicletă înmatriculată, ce se face la cumpărare Âşi care e, exact, avantajul cumpărării unei motociclete înmatriculate. Eu am vorbit cu cineva Âşi mi-a zis că e mare bătaia de cap dacă iau neînmatriculată, dar mă interesează să Âştiu exact, că am găsit un anunț care mă interesează. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hell_Rider_Edy Postat Mai 15, 2008 Share Postat Mai 15, 2008 /index.php?showtopic=205206 /index.php?showtopic=205215 uite.. nu mai stiu care e minsk-u din link-urile astea.. vezi k am si eu unu d vanzare.. adik asta d mai sus dak esti interesat.. 10 milioane fix cer eu... poti arunca un ochi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ion_47 Postat Mai 15, 2008 Autor Share Postat Mai 15, 2008 Mă interesează mai mult să Âştiu ce fac exact, adică ce se întâmplă când o cumpăr. Chestii de genul radiere, reînmatriculare, RAR... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Mai 15, 2008 Share Postat Mai 15, 2008 faceti contract de vanzare - cumparare , proprietarul trebuie sa ia de la FISC (Finante, de regula unde se platesc si amenzile ) dovada ca si-a platit toate impozitele, pleci acasa, te duci la FISC si iti inscrii motocicleta ca sa platesti impozit, suni la RAR si te programezi pt AUTENTIFICARE, te duci la RAR cu cartea de identitate si talonul fostului proprietar ca sa faci autentificarea (costa aprox 80 lei) Dupa ce ai facut ce ti-am spus eu, te duci la Politie la inmatriculari cu urmatoarele acte: certificatul de autentificare pe care ti-l da RAR-ul talonul si cartea de identitate a fostului proprietar foaia de la FISC care dovedeste ca ai fost luat in evidenta pt a plati impozit Cam astea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ion_47 Postat Mai 15, 2008 Autor Share Postat Mai 15, 2008 Să înțeleg că nu mai e nevoie de inspecție tehnică? Îmi zisese mie cineva că e mai bine cu gata înmatriculată, să înțeleg că CI-ul vehiculului Âşi talonul mă scapă de bătăile de cap, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baluba16 Postat Mai 15, 2008 Share Postat Mai 15, 2008 Să înțeleg că nu mai e nevoie de inspecție tehnică? Îmi zisese mie cineva că e mai bine cu gata înmatriculată, să înțeleg că CI-ul vehiculului Âşi talonul mă scapă de bătăile de cap, nu? intelegi ca inspectia trebuie sa o faci din nou, si mai ai de schimbat talonul! cartea ramane aceas... apari tu pe ia c urmatorul proprietar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ion_47 Postat Mai 15, 2008 Autor Share Postat Mai 15, 2008 Atunci, practic, cu ce mă ajută pe mine dacă iau ceva înmatriculat? Are cartea de identitate a vehiculului... Âşi aici mai vine o întrebare. Poate cineva să îmi indice niÂşte sfaturi (sau un link spre un topic cu aÂşa ceva) pentru a fi sigur că trec inspecția tehnică? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Mai 16, 2008 Share Postat Mai 16, 2008 Să înțeleg că nu mai e nevoie de inspecție tehnică? Îmi zisese mie cineva că e mai bine cu gata înmatriculată, să înțeleg că CI-ul vehiculului Âşi talonul mă scapă de bătăile de cap, nu? DE inspectia tehnica nu ai nevoie daca cea facuta de fostul proprietar e inca valabila... Daca iei motocicleta inmatriculata cu nr noi ,scapi de niste taxe..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.