Sari la conținut

Honda Transalp/yamaha Tenere/aprilia Pegaso


DarkDrac
 Share

Postări Recomandate

Intrebarea de baza ar fi...... care credeti ca este cea mai potrivita moto de touring-enduro din cele trei de mai sus (respectiv jos).Criteriile de selectie ar putea fi urmatoarele:

1. Fiabilitatea

2.Pretul

3.Consumul si Autonomia fiecareia

4.Manevrabilitatea,Confortul

5.Disponibilitatea pieselor de schimb si a service-ului

6.Veleitatile on road/off road

 

Pe scurt pot spune ca mi-ar placea o astfel de motocicleta,pe care sa o pot folosi pe peste tot....mai ales la plimbat(ceva de genu' 70% asfalt,restu'.....nu ) :P .Mi-am aruncat aici pe forum un ochi pe diagonala si am reusit sa pescuiesc ceva informatii dar nu am reusit sa ma lamuresc pe deplin,iar aici sper ca ve-ti interveni voi ! Atasez si cate o poza cu fiecare model ca poate va va trezii inspiratia ! Asfalt Uscat si nu numai ! :)

 

--- Mesaj completat în 27 Feb 2008 21:43 -------------
Aaaaa....si daca nu cer prea mult poate imi spune-ti si o vorba doua despre echipament....cam de pe unde se poate cumapra mai convenabil? louis ? sau se poate si mai bine?

post-19896-1204140556_thumb.jpg

post-19896-1204140607_thumb.jpg

post-19896-1204140738_thumb.jpg

Editat de DarkDrac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poza cu "tenere-ul" e de fapt una cu un Super Tenere

Da este adevarat...m-am grabit putin si nu am fost atent....oricum sunt relativ asemanatoare :wave:

 

--- Mesaj completat în 28 Feb 2008 18:04 -------------

pai si pe BMW 650 cui il lasi? nu-l bagi in dilema si pe ala? :burnout:

 

 

Da,si motoarele BMW sunt foarte faine...dar pe unde am cautat si m-am interesat le-am gasit la preturi ce imi depasesc bugetul....poate pe viitor o sa includ si un bmw in lista celor 3

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda XL600V Transalp: motor foarte fiabil, 2 in V cu racire pe apa cu cate 3 supape pe cilindru, cuplu foarte bun, 50 de cai si ceva peste 200 de kg (cam 205 - 210 fara coburi bagaje and altele).

Avantaje: foarte confortabila, motor solid si fiabil, cuplu bun, protectie la vant buna, tinuta de drum excelenta;

Dezavantaje: cam grea (si pt manevre la mers incet cat mai ales pt offroad) - merge un drum prost de tzara, un forestier usor, un deal fara prea multa f.utareala dpdv al denivelarilor/geometriei; ce nu mi-a mai placut mie e tendinta de a "o vrea pe-a sasea viteza" :cheers: obisnuit fiind si cu Honda VT care are un motor foarte asemanator dar si overdrive, fiind "de sosea".

Concluzia: cam 75% asfalt, 25% offroad soft - adventure ce sa mai...

 

Yamaha XTZ660 Tenere: motor fiabil, monocilindru cu 5 supape, racire pe apa, cuplu foarte bun si asta, aproape de 50 de cai si undeva sub 200 de kg (190 - 195 fara "dependintze").

Avantaje: mult mai usor de intretinut monocilindrul, urca ceva mai repede in ture decat Transalpul, ceva mai usoara si mai manevrabila ==> capabilitati mai bune de offroad (dar nu cu foarte mult), confortabila,

Dezavantaje: monocilindru - mai dezechilibrat decat V-ul sau "linia" ofera o suita mai larga de vibratii (nu foarte mari dar sunt), cutia mi se pare etajata cam naspa dar cred ca tine si de obisnuintza in sensul ca nu vad de ce i-ar trebui raport "overdrive/supraunitar" si la viteza a 4-a.

Concluzia: cam 65% asfalt, 35% offroad soft.

 

Despre Aprilia Pegaso nu cunosc ca nu m-am dat, n-am avut, si nu vreau sa vb in necunostinta de cauza.

 

Parerile sunt pur subiective si ar mai fi multe de zis dar nu e "loc".

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ragi prieteni,

Pe 16 07 2007 mi-a fost elibarat talonul la draga si iubitra mea vaca "zambilica", o yamaha xtz 660 tenere 3YF. Atunci avea 36 700 km la bord....

La achizitionare am facut schimbul de ulei si am bagat un kit de lantz....apoi benzina, ulei, benzina, benzina...hai si un ulei. Am bagat-o in revizia de iarna.

1 Rulmentii de la jug erau uzati- 15 ron ambii(luati din brasov, erau 40 E la louis)

2) rulmentii la roata de spate schimbati(20 ron din brasov)

3) simeringuri furca-10 E (furnizor ady_viteza)

(astea au fo trebile necesare, ce am bagat in motoreta ca sa mearga, nu mai mult)

 

Ce am bagat in plus:

1) ghidon AFAM(multzam, Cstelia)

2) bujie Iridium- 40 ron(furnizor ady_viteza)

3) filtru de aer K&N- 60 E(furnizor ady_viteza)

 

vineri bag placte de frana de spate...tot de la ady_viteza

 

ce probleme am avut cu vaca?

1) un contact imperfect la butonasul de pornire

2) shock-ul blocat(saptamana trecuta)

3) muulte pene de cauciuc

4) auzeam un zgomot ascutit la rece(ca si cum ai lovi usor marginea unei farfurii cu o furculitza)...dupace am desfacut capacul de chiuloasa si am verificat tachetii(erau in parametri, eu fiind primul care a desfacut) mi s-a spus sa desfac intinzatorul de lantz de distributie, sa-l spal si sa-l bag la loc. De atunci nu s-a mai auzit. Cu ocazia asta am verificat si lantul de distributie, limba intinzatorului era la jumate!!! Motoreta mea mai are viatza cacalau

 

am facut deja 740 km in sezonul asta si vaca mea mai are 40 km pana ajunge la 50 000

azi i-am facut consumul pe 100 km de curbe, linii drepte cu gazu' la blana(160-165 km/h) si oras. Am facut plinul...am mers 100 km si am umplut din nou rezervorul...rezultat? 5.2%!!! Cum sa n-o iubesti?

Am scos bujia....caraizie, electrodul curat si stralucitor biggrin.gif

Daca vreti o vaca monocilindrica, luati yamaha tenere!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SALUT :wave: EU O SA-MI IAU CE O SA GASESC MAI BUN LA BANI DE CARE DISPUN. :cheers: [2000-3000 IEPUROI].PARCA MAI MULT IMI PLACE TENERE :cheers: [CEL CU 2 FARURI]E MONO SI MI SE PARE MAI SIMPLU SI MAI IEFTIN DE INTRETINUT DAR DACA NO O SA GASESC O SA IAU TRANSALP.TRE SA GASESC UNUL BUN CA VREAU SA-L TIN O VREME :D :D :D

post-28762-1204830489_thumb.jpg

post-28762-1204830907_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DACA NO O SA GASESC O SA IAU TRANSALP.TRE SA GASESC UNUL BUN CA VREAU SA-L TIN O VREME :D :wave: :cheers:

 

De gasit se gaseste orice in ziua de azi, tre' sa stii sa cauti! Spor la cumparare!

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am aceeasi dilema ca si tine, Transalp VS Tenere. Eram destul de convins de Transalp pina acum 1 h cind m-am intilnit cu 2 teneristi, am vazut ca intr-adevar se preteaza mai bine decit Transalp ( cred ) , are garda la sol mai mare, e monocilindru, asta e bine , dar la drumuri lungi cred ca avantaj Transalp, 2 cilindrii care sa echilibreaza mai bine.

Inca mai caut, e greu sa ma hotarasc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Aceasi dilema am avuto si eu.EU MAM HOTARAT , AM ALES TENERE [96 1700 EURO]MOTIVUL E FAPTUL E MONOCILINDRU,INTRETINERE MAI USOARA,E MAI USOR[DIN CATE STIU EU]INTRA MAI REPEDE IN TURE DEZAVANTAJUL E CA VIBREAZA.TA E MAI ECHILIBRET,MI SA PARUT CA URCA CONSTANT IN TURE,DAR ARE GARDA MICA LA SOL.ACU DEPINDE CE VREI SA FACI CU EL,TENERE E MAI ENDURO DECAT TA.DECIZIA ITI APATINE.DACA AR FI SA MAI ALEG O DATA TOT TENERE AS ALEGE

SALUTARE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...