lwiq Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 cand mi-am luat etz-ul a avut pe el un releu de incarcare de dacie (electronic). m-a tinut cateva luni, iar de atunci tot schimb pe ele. nimeni nu a stiut sa-mi zica de ce tot se arde (ori nu incarca deloc, ori trece de 20v cand o accelerez). s-a oferit cineva sa mi-o faca, dar numai mana de lucru era 300lei. cam multisor (schimbat toata partea electrica, piesele le plateam eu). cineva mi-a sugerat sa incerc cu unul mecanic... care e diferenta dintre ele? s-ar putea sa imi fie de ajutor? pls help. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 da, incearca cu unul mecanic. asta se poate regla din interior. releele electronice nu pot acoperi orice plaja de reglaj pentru alternatoarele de motocicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Martie 12, 2008 Autor Share Postat Martie 12, 2008 (editat) ce sanse sant sa se blocheze, strice (cel mecanic)? am inteles ca releele pentru mz au 5 fire... e normal ca firul care intra in el sa produca doar in jur de 7v? la iesire (cand mergea) imi arata undeva in jur de 14v. Editat Martie 12, 2008 de lwiq Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 ...ar trebui sa mearga si cu cele electronice.... ..Vezi periile pentru excitatie, vezi legaturi electrice la baterie... Daca de la vibratii , cedeaza ceva contact la baterie, tensiunea primara de la aprindere se inchide pe unde apuca, releu , punte redresoare....si e vorba aici de 400-500 de volti... Unul mecanic ar putea fi mai robust dar nu rezolva problema pe care o ai, doar o acopera... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Martie 12, 2008 Autor Share Postat Martie 12, 2008 ok... periile pentru excitatie nu stiu unde sunt.... (la baterie nu sunt probleme cu legaturile)... la bobina de inductie am observat azi ca firul nu statea prea bine inauntru.. apoi am observat ca nu mai functioneaza releul. puntea redresoare unde este? relee electronice am luat din acelea cu al 3-lea fir (unu rosu).... s-a intamplat sa-l las dezizolat si probabil a facut scurt cu masa ca mi-a cedat super repede.... are cineva un tutorial pentru partea electrica a mz-urilor? ceva genul complete idiots guide? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 ...ma tot inervez incercand sa lipesc aici o schema... Colegul meu de garaj Laici Baci are ETZ si ceva facatura de releu , in care am reparat , si intradevar intra 5 fire , dar intern se folosec doar 3( dar nu este original...ceva ciors) Am sa caut ceva referinte legate de asta si am sa incerc sa-ti spun cum se leaga corect cel cu trei fire... ...schimbati extensia in bmp pentru ca altfel nu ma lasa sa o pun aici untitled.txt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 @ drobu - am vazut alternator (ce e drept de nipra) care nu putea lucra cu releu electronic - releele nu erau capabile sa regleze corect tensiunea. a mers doar cu releu mecanic reglat cu aparatul de masura pus in instalatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 @ drobu - am vazut alternator (ce e drept de nipra) care nu putea lucra cu releu electronic - releele nu erau capabile sa regleze corect tensiunea. a mers doar cu releu mecanic reglat cu aparatul de masura pus in instalatie posibil...mai ales la nipru orice este posibil...si eu am acum unul mecanic pe el... ...un link interesant ...arata si felul in care se poate inlocui releul cu 5 fire cu unul cu 3... http://www.mztech.fsnet.co.uk/mz_maindex.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Martie 12, 2008 Autor Share Postat Martie 12, 2008 deci, pentru noobi , releul mecanic este ca si cel electronic, doar ca ii poti regla tensiunea? dar e normal ca in releu sa intre doar 7v? nu ar trebui sa intre in f-tie de cat de tare tragi de gaz?. multumesc pentru raspunsuri si pentru fisier... inca nu stiu ce e pe acolo dar ma chinui.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 deci, pentru noobi , releul mecanic este ca si cel electronic, doar ca ii poti regla tensiunea? dar e normal ca in releu sa intre doar 7v? nu ar trebui sa intre in f-tie de cat de tare tragi de gaz?. multumesc pentru raspunsuri si pentru fisier... inca nu stiu ce e pe acolo dar ma chinui.. ..in releu intra 12v de pe baterie , aceea este tensiunea controlata! De iesit iese pe borna de DF , variabila ca sa controleze excitatia Mai citesti , mai te scarpini, mai incerci si mai vedem... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 deci, pentru noobi , releul mecanic este ca si cel electronic, doar ca ii poti regla tensiunea? dar e normal ca in releu sa intre doar 7v? nu ar trebui sa intre in f-tie de cat de tare tragi de gaz?. multumesc pentru raspunsuri si pentru fisier... inca nu stiu ce e pe acolo dar ma chinui.. sa intre pe unde ? releul de dacie - care merge la comuniste are de obicei 3 sau 4 fire DF merge la unul din carbuni - asta are pe el o tensiune variabila in functie de consumul instalatiei, turatia motorului si tipul rotorului de alternator unu sau mai multe fire de + unu din ele in mod sigur merge prin contact la baterie, alalalt daca exista poate merge direct la baterie sau ca sa fii mai sigur il poti pune si pe el prin contact un alt fir care merge la cadru - > masa sau in functie de producator asta poate fi prin carcasa...... 7v poate avea excitatia ( ca tensiune minima la unele relee electronice ) si in momentu ala nu va mai putea regla in jos ce baga alternatorul. aici mecanic rulz. tensiunea masurata la bornele bateriei trebuie sa fie 13.8- 14.4 V si numai in anumite cazuri speciale la relee electronice 13.4v constant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Martie 13, 2008 Share Postat Martie 13, 2008 Unul electronic este net superior unui mecanit din toate punctele de vedere! Nu cunosc releul de incarcare de la etz dar nu peste mult timp am sa fiu si eu proprietar(sper). Am atasat schema unui incarcator de BMW seria R....in curand o sa urmeze una de serie F. aiceai pagina de unde am descarcat cu explicatiile aferente. spor la facut! mai precis ce se arde?ii conectat calumea? ps. daca iti baga la turatie mare(la care cred ca si umbli)si cum zici ar fi ajuns tensiunea la 20v tiar fi explodat bateria! mai repede ma gandesc la un scurt!dupa cat timp se duce?.....puntea de redresare nui cumva strapunsa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Martie 13, 2008 Autor Share Postat Martie 13, 2008 sunt 3 fire. cand am pus releul nou, imi intra pe DF ~7v (nu mai tin minte cati, dar erau sub 7). la B+ imi ieseau ~14v (stabil). acum, cand s-a stricat, cat intra pe DF, ies pe pe B+ (in f-tie de cat o accelerez). al 3-lea fir e de la bobina de inductie. atat DF cat si B+ ajung la rotor si stator. nu m-am uitat cum sunt prinse acolo.. nu cred ca e normal, ca atunci cand e nou, in releu sa intre doar 6-7v, iar cand se strica sa intre cat vin de la dinam. de la ce ar putea sa fie? --- Mesaj completat în 13 Mar 2008 10:04 ------------- Unul electronic este net superior unui mecanit din toate punctele de vedere! Nu cunosc releul de incarcare de la etz dar nu peste mult timp am sa fiu si eu proprietar(sper). Am atasat schema unui incarcator de BMW seria R....in curand o sa urmeze una de serie F. aiceai pagina de unde am descarcat cu explicatiile aferente. spor la facut! mai precis ce se arde?ii conectat calumea? ps. daca iti baga la turatie mare(la care cred ca si umbli)si cum zici ar fi ajuns tensiunea la 20v tiar fi explodat bateria! mai repede ma gandesc la un scurt!dupa cat timp se duce?.....puntea de redresare nui cumva strapunsa? pai se blocheaza releul de incarcare, si ori se blocheaza complet si atunci motorul merge doar pe baterie pana se consuma, ori cat trag de acceleratie atat incarca. ce se arde? mai ales becul de fata. nu stiu cum arata puntea aia de redresare. unde ar trebui sa o caut? langa rotor sau pe langa bobina de inductie? cat merge? cam 1-2sapt. nu inteleg nimik din schemele astea... si nu prea are cine sa-mi arate. ma chinui si poate iasa ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Martie 13, 2008 Share Postat Martie 13, 2008 ar fi de mare folos daca ai putea pune schema de la releul tau de incarcare deoarece nu stiu ce sunt cu 5 fire si din cate am inteles se poate modifica pe 3!.... ps. daca imi explica cineva cum se modifica sau posteaza schema incarcatorului de dacie, iti fac unul fara sa percep manopera doar componentele si taxa de drum!dar intai trebuie sa vezi ce se intampla pe la tine in instalatie, ceva nui in regula! daca ai zis ca are aceeasi tensiune la intrare ca si la iesire sa strapuns releul(ma gandesc ca foloseste ceva tranzistor de putere, tiristor). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 13, 2008 Share Postat Martie 13, 2008 DF este iesirea din releu !!!!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 13, 2008 Share Postat Martie 13, 2008 DF este curentulde excitatie si este marcat si pe releu si pe alternator ...fa o poza si-ti spun cum sa legi firele! de regula la alternatoare sunt 3 fire: +baterie, +excitetie si tensiune de control, masa o ia de pe sasiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gremlins Postat Martie 13, 2008 Share Postat Martie 13, 2008 finalul este un pnp TIP137 .Ala se arde daca firul pt u_ref se atinge la masa. corect se leaga la+bat driect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Martie 13, 2008 Share Postat Martie 13, 2008 Releu Incarcare Conectarea Releelor bosch Releu de dacie..cred,,,asta am gasit pe net! Poate cineva sami confirme? anterior a zis careva ca releul de ETZ 5pini! care sint cei 5? despre cele 3 stiu ce sunt D+,D-,DF..dar restul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gremlins Postat Martie 13, 2008 Share Postat Martie 13, 2008 e de dacie (auto)modelul fara referinta directa. Isi ia ref de la d+.E o constructie mai simpla dar pot apare erori. Probabil la etz celelalte fire sunt referinta si becul martor din bord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Martie 13, 2008 Autor Share Postat Martie 13, 2008 ar fi de mare folos daca ai putea pune schema de la releul tau de incarcare deoarece nu stiu ce sunt cu 5 fire si din cate am inteles se poate modifica pe 3!.... ps. daca imi explica cineva cum se modifica sau posteaza schema incarcatorului de dacie, iti fac unul fara sa percep manopera doar componentele si taxa de drum!dar intai trebuie sa vezi ce se intampla pe la tine in instalatie, ceva nui in regula! daca ai zis ca are aceeasi tensiune la intrare ca si la iesire sa strapuns releul(ma gandesc ca foloseste ceva tranzistor de putere, tiristor). dupa cum am scris mai sus sunt la al 5-lea sau 6-lea releu.. le-am pierdut numarul. ce ar trebui sa verific ca sa-mi dau seama de problema? ce vrei sa-mi faci? un releu? despre 5 fire mi-a zis un electrician care a mai reparat instalatii electrice de etz. --- Mesaj completat în 13 Mar 2008 20:53 ------------- DF este iesirea din releu !!!!!!!!!! pai si atunci de ce imi dadea pe b+ o tensiune constanta de 14v? esti sigur? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gremlins Postat Martie 13, 2008 Share Postat Martie 13, 2008 confirm ca df este iesirea spre rotorul alt.D+ se leaga prin cheie la +ul bateriei.Deci tu aveai asa cum trebuia 14 V la bornele bat. obisnuiesti sa speli etz+ul? eu am patit-o cu releul la Dnepr dupa spalare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 13, 2008 Share Postat Martie 13, 2008 dupa cum am scris mai sus sunt la al 5-lea sau 6-lea releu.. le-am pierdut numarul. ce ar trebui sa verific ca sa-mi dau seama de problema? ce vrei sa-mi faci? un releu? despre 5 fire mi-a zis un electrician care a mai reparat instalatii electrice de etz. <small>--- Mesaj completat în 13 Mar 2008 20:53 -------------</small><br/> pai si atunci de ce imi dadea pe b+ o tensiune constanta de 14v? esti sigur? treaba sta asa: la tipul asta de alternatoare (clasice) releul face urmatoarea smecherie: are unu sau 2 fire care vin de la baterie, unu din ele MEREU prin contact. nu e o greseala sa le legi pe amandoua prin contact ca sa fie mai simplu (astea sunt referinta si alimentarea, releele mai simple nici nu mai au 2 sarme inafara ci fac treaba intern.) in functie de ce 'simte' pe firele astea 'calculeaza' ce trebuie sa scoata pe la DF - el scoate o tensiune cu care alimenteaza rotorul. Tensiunea asta o scade ca sa bage mai putin si o creste ca sa bage mai mult. unele relee electronice nu pot scadea suficient de mult -ca sa lucreze cu orice tip de rotor -si la turatie mare apar necazuri. cand nu mai poate scadea dar totusi ar trebui - creste tensiunea in instalatie si prajeste tot. energia data de alternator iese pe 3 fire mai groase care merg in puntea de diode si de acolo unu singur care merge mai departe la baterie. pe acolo toarna alternatorul zeama in instalatie, nu pe la releu. nu confunda cu instalatiile de jafoneza care au alta structura si alt tip de regulare (a buzunarului) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Martie 13, 2008 Autor Share Postat Martie 13, 2008 stiti ce e ciudat? imi arde doar becul fata. nu tu semnalizari, sau bec spate. doar cel de fata. maine ma uit mai atent la moto. stiu ca 1 fir merge la bobina, iar alte 2 se duc la rotor (df si b+). --- Mesaj completat în 13 Mar 2008 21:48 ------------- stiti ce e ciudat? imi arde doar becul fata. nu tu semnalizari, sau bec spate. doar cel de fata. maine ma uit mai atent la moto. stiu ca 1 fir merge la bobina, iar alte 2 se duc la rotor (df si b+). credeti ca v-ar fi de ajutor dak as face niste poze la instalatie? tin sa va previn ca este dezastru instalatia... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Martie 13, 2008 Share Postat Martie 13, 2008 @lwiq cum az zis iti fac! dar pt inceput trebuie sa afli din ce cauza se duc restul.... daca ai atatea arse desfa unul si incepe la masuraturi poate scapi cu tranzistorul de putere ars si il inlocuiesti! eu tias recomanda sa iei la puricat intreaga instalatie electrica ceva nu iti este in regula,prin becul din fata intelegi Farul nu? @ZIDU' un ETZ la ce turatie urca max....5700rpm nu? o masina urca pana la aceasta turatie lejer (ex. BMW la care 6000 lejer..) daca la mai multi iau functionat releele de dacie atunci de ce sa nu functioneze si de la alta masina straina care este mult mai bine conceput.iar prima schema data de mine este de la un motor bmw seria R(asa zicea in descriere, eu nu pot sa confir deoarece nu am vazut!). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Martie 14, 2008 Autor Share Postat Martie 14, 2008 @lwiq cum az zis iti fac! dar pt inceput trebuie sa afli din ce cauza se duc restul.... daca ai atatea arse desfa unul si incepe la masuraturi poate scapi cu tranzistorul de putere ars si il inlocuiesti! eu tias recomanda sa iei la puricat intreaga instalatie electrica ceva nu iti este in regula,prin becul din fata intelegi Farul nu? @ZIDU' un ETZ la ce turatie urca max....5700rpm nu? o masina urca pana la aceasta turatie lejer (ex. BMW la care 6000 lejer..) daca la mai multi iau functionat releele de dacie atunci de ce sa nu functioneze si de la alta masina straina care este mult mai bine conceput.iar prima schema data de mine este de la un motor bmw seria R(asa zicea in descriere, eu nu pot sa confir deoarece nu am vazut!). prin becul de fata, da, inteleg farul. nu am o problema sa-mi "murdaresc" mainile. dar ce sa masor? first thing first: releul nu ar trebui sa se arda, nu? (asa cum este legat in pozele de mai jos.? in afara de voltaj nu stiu nik. poti sa-mi spui in pozele alaturate ce as putea masura? cu multumiri si asflat uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.