christensen Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 releele de dacie nus fiabile, dar asta nu inseamna sa se arda din prima.....iti recomand sa masori puntea de diode(nu stiu unde se situiaza, intreaba pe detinatori!) recomand sa le dai jos!nu stiu cum sunt prinse, soclu sau lipite. de aceea trebuie sa le dai jos ca sa nu iti indice eronat,masori la 'rece' adica cu ohmetru doar intro parte trebuie sa conduca curent!daca totul este ok masori sub tensiune(se intampla ca sub sarcina sa se strapunga), sursa ce o vei folosi va fin una de 12v(poti folosi si redresorul, ce ai sub mana iar daca nu are amperaj mare atunci becul de 21w il vei inlocui cu una de 5w pozitie) legi in serie un bec de ...21w(semnalizare) si intorci dioda(polaritatea diodei)! doar intro positie trebuie sa se aprinda becul daca in ambele inseamna ca este strapunsa si ii bun de aruncat! am atasat un desen cum sa conectezi dioda la o sursa de alimentare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 stiu ca 1 fir merge la bobina, iar alte 2 se duc la rotor (df si b+). Pai daca e legat asa NU e OK b+ nu are ce cauta la rotor, acolo trebuie sa ajunga doar DF b+ asa cu s-a mai spus trebuie legat la baterie prin intermediul contactului; un loc convenabil unde se poate lega b+ este la borna + a bobinei care primeste + numai cand e contactul pus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Martie 14, 2008 Autor Share Postat Martie 14, 2008 (editat) greseala mea.. b+ merge la far. stie cineva unde e puntea de diode? Editat Martie 14, 2008 de lwiq Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 greseala mea.. b+ merge la far. stie cineva unde e puntea de diode? Sub sa, pe aripa spate. langa bobina de inductie.. trebuia sa le vezi daca ai umblat la releu de incarcare.. acum vad ca ai si o poza..chestia aia din doua placi cu diode pe ele..este foarte prafuita :-) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 Schema electrica pe culori de fire: Schema electronica originala a circuitului de incarcare: Schema cu cei 3 pini de la releul de incarcare(vezi notatiile!): Schema etz(5pini) adaptata pt cel cu 3pini: Va rog sal verificati sa sa confirmati daca este bine ce am desenat sau nu! Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Martie 14, 2008 Autor Share Postat Martie 14, 2008 mii de multumiri, maine ma apuc de masurat. deci ca sa masor dioda, tre sa setez aparatul pe ohmi, si pun un fir intr-o parte iar celalalt in cealta parte a diodei (pe picioruse). ce ar trebui sa imi arate pe afisaj? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 ...nu e bine! --- Mesaj completat în 14 Mar 2008 21:45 -------------...nu e bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Martie 14, 2008 Autor Share Postat Martie 14, 2008 din poza de mai sus... ce ar putea sa fie ars in asa fel incat (la drum mai lung cred..., atunci cand am mers doar 30-40km nu au fost probleme sa se strice releul), sa produca arderea releului? --- Mesaj completat în 15 Mar 2008 09:24 -------------k, am desfacut puntea de diode si le-am masurat (setat pe aparat semnul cu triunghiulsi linia in cap si pus un fir pe capul diodei si celalalt pe firul care vine de la dioda) si am obtinut (doar intr-o singura directie) ~valoarea 465... e k? asta inseamna ca nu e de la diode, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Martie 15, 2008 Share Postat Martie 15, 2008 ...nu e bine! <small>--- Mesaj completat în 14 Mar 2008 21:45 -------------</small><br/>...nu e bine! Ca sa mai functioneze becul indicator de incarcare asa am legat la mine releul electronic..si mergea ok... la relanti cu farul aprins si daca mai porneam semnalizarea aveam probleme..nu mai functiona corect aprinderea electronica..se oprea motorul..in rest nu am mai avut nici un bec de far ars..si bateria era incarcata.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Martie 15, 2008 Share Postat Martie 15, 2008 @drobu da ai dreptate! am uitat sa desenez traseul intre D+ si + de la baterie. grupul acela de diode doar pt martor servesc? am atasat schema modificata. @lwiq ii bine daca intro singura directie conduce, dar masoara si sub sarcina, cum am mai zis ia un redresor sau ceva sursa de 12v si alimenteaza dioda inseriata cu un bec si fa testul, daca nu strapunge! Ce fel de diode sunt...ce tip...? --- Mesaj completat în 15 Mar 2008 11:49 -------------@Nagy_Arpad dar tie cum iti incarca daca D+ nuti merge la baterie doar la martor? in asa fel iti baga in baterie cata tensiune poate debita alternatorul....si incarcatorul nu mai are nici un sens. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Martie 15, 2008 Share Postat Martie 15, 2008 am redesenat.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 15, 2008 Share Postat Martie 15, 2008 am redesenat.. ...posibil.. ...dar trebuie potrivita puterea becului ca sa nu limiteze curentul de exciatie..si cand se arde sau se intrerupe, pa ... Excitatia nu va primi niciodata 12v(depinde de puterea becului inseriat...)si inconsecintza , s-ar putea ca alternatorul sa nu dea toti cei 90-100W pe care ii poate... ...si nu va fi relevant ce arata becul.. Folosint plusul auxiliar, becul doar indica diferenta de tensiune dintre baterie si ce debiteaza alternatorul, si nu paricipa la incarcare(contacte mai putine inseriate, care dupa cum se stie pot face nebanuite probleme) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Martie 15, 2008 Share Postat Martie 15, 2008 (editat) Schema asemanatoare am mai vazut! dar la tine tot nu inteleg ceva adica cum se produce incarcarea bateriei? am modificat un pic ca intre releul de incarcare si borna + sa pui o rezistenta de 470 ohm / 1W in paralel cu becul, deoarece daca se arde becul sa dus si cu incarcarea!+in schema ta grupul de diode sunt lasate in 'aer' de ce? Asemanator cu al tau EDITAT: am pus o schema gresita...astai buna! Editat Martie 15, 2008 de christensen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Martie 15, 2008 Share Postat Martie 15, 2008 ...si nu va fi relevant ce arata becul.. Becul arata corect..cand pui contactul arde..cand pornesti motorul se stinge.. Nu e obligatoriu sa folositi schema prezentata de mine..Daca stiti voi o schema mai buna in care mai functioneaza becul indicator de incarcare puneti aici.. Teorii avem toti in cap..doar practica ne omoara.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Martie 15, 2008 Autor Share Postat Martie 15, 2008 (editat) am incercat treaba cu becul.. toate 6 merg... <small>--- Mesaj completat în 15 Mar 2008 14:32 -------------</small><br/>ce mai pot incerca? nu stiu ce fel de diode sunt.. nu scrie nimik pe ele... CE MAI POT INCERCA? vad ca mai sunt ceva diode in schema de mai sus.. eu am doar 6 butucanoase.. mai sunt 3 chestii mici... negre, subtiri cu 2 picioruse.. pe alea nu le-am incercat. sunt tot diode? <small>--- Mesaj completat în 15 Mar 2008 15:00 -------------</small><br/>cum pot sa-mi dau seama (masura) releul pt a stabili daca e sau nu stricat? ma gandesc ca dak tot se arde doar becul de fata, sa nu fie altceva..... --- Mesaj completat în 15 Mar 2008 15:35 -------------prin alternator vreti sa spuneti bobina de inductie? dak nu, unde e alternatorul? (va referiti la stator + rotor?) --- Mesaj completat în 15 Mar 2008 16:30 ------------- am incercat treaba cu becul.. toate 6 merg... <small>--- Mesaj completat în 15 Mar 2008 14:32 -------------</small><br/>ce mai pot incerca? nu stiu ce fel de diode sunt.. nu scrie nimik pe ele... CE MAI POT INCERCA? vad ca mai sunt ceva diode in schema de mai sus.. eu am doar 6 butucanoase.. mai sunt 3 chestii mici... negre, subtiri cu 2 picioruse.. pe alea nu le-am incercat. sunt tot diode? <small>--- Mesaj completat în 15 Mar 2008 15:00 -------------</small><br/>cum pot sa-mi dau seama (masura) releul pt a stabili daca e sau nu stricat? ma gandesc ca dak tot se arde doar becul de fata, sa nu fie altceva..... <small>--- Mesaj completat în 15 Mar 2008 15:35 -------------</small><br/>prin alternator vreti sa spuneti bobina de inductie? dak nu, unde e alternatorul? (va referiti la stator + rotor?) si totusi ar fi mai bine sa pun unul mecanic? (care e destul de scump din cate am inteles 80lei park) Editat Martie 15, 2008 de lwiq Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Martie 15, 2008 Share Postat Martie 15, 2008 cred ca da sunt diode...pana nu vad nu stiu in mod normal trebuie sa ai 6diode de putere si 3 mai slabe care iti merg la martor....vezi schema originala de pe pagina anterioara, incearca sa urmaresti traseul sa vezi daca este conectat corect! Prin alternator inteleg generator! Desfa releul si fa cateva poze detaliate(fata/verso)....daca ai putea sa faci o schita dupa el atunci ar fi cel mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Martie 15, 2008 Autor Share Postat Martie 15, 2008 releul e de dacie.. electronic. am desfacut unu si i-am facut o poza.. si 3 la puntea de diode.. cele 3 negre probabil sunt cele de care mi-ai spus.. nu le pot lua nici o valoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Martie 15, 2008 Share Postat Martie 15, 2008 (editat) Da aleas diode! cum nu poti lua nici o valoare?nu indica nimic?trebuie! are ceva condensator prin preajma? ultima poza ce ai facuto poti sa o faci de la departare?ca nu se vede clar! fa si de pe verso cu traseul.....o sa incercam sa reconstruim circuitul! ar fi bine sa scri valorile componentelor. vad pe acolo o dioda si un tranzistor alea ar trebui verificate eventual condensatoarele daca tranzistorii sunt ok. Editat Martie 15, 2008 de christensen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Martie 15, 2008 Autor Share Postat Martie 15, 2008 pai la cele 6 diode mari am obtinut valori intr-o singura directie. la cle 3 mici negre nu se obtine nimik.sunt cele 6 diode mari si 3 mici.. nici o alta piesa electronica --- Mesaj completat în 15 Mar 2008 20:15 ------------- Da aleas diode! cum nu poti lua nici o valoare?nu indica nimic?trebuie! are ceva condensator prin preajma? ultima poza ce ai facuto poti sa o faci de la departare?ca nu se vede clar! fa si de pe verso cu traseul.....o sa incercam sa reconstruim circuitul! ar fi bine sa scri valorile componentelor. vad pe acolo o dioda si un tranzistor alea ar trebui verificate eventual condensatoarele daca tranzistorii sunt ok. din poza care sunt tranzistorii, care sunt condensatoarele si mai ales... ce tre sa masor la ele, amperaj, ohmi...?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Martie 15, 2008 Share Postat Martie 15, 2008 vad ca se vad pe placa notatiile. scrie toate valorile cam asa: R1- 'x' ohmi Q1 - C32725 ----> BC327 ..... dupa aceea cand ai valorile desenezi traseul Ex. de la R1 la C2....etc --- Mesaj completat în 15 Mar 2008 20:53 -------------vezi din ce tip sunt diodele si schimbale!ma gandesc ca sunt ceva in jur de 1A(dupa marime) 1N4007...1N4001 sau ceva de genul! scoatele si citeste de care sunt! --- Mesaj completat în 16 Mar 2008 10:58 -------------uite tiam scris valorile de la rezistente..una sg nu am putut identifica deoarece nu se vede (A). verifica tu daca sunt corecte...au fost unele culori ce nu am fost 100% sigur ce culoare au. Tu fa numerotarea cum este pe placa. R1 = A...sau B sau C...etc. uite valorile: A - ? B - 15k C - 47 ohm D - 630 Ohm E - 3.3k F - 560 ohm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Martie 16, 2008 Autor Share Postat Martie 16, 2008 uite valorile: A - ? B - 15k C - 47 ohm D - 630 Ohm E - 3.3k F - 560 ohm A - 840 B - 00.7 c - 46.9 d - 563 e - 1641 f - 510 mai masor ceva? adik mai am vreo 5 relee stricate... sa mai desfac unu si sa-l masor? --- Mesaj completat în 16 Mar 2008 19:31 -------------merg si cele 3 diode negre.... la fiecare am obtinut valorile: 1: 515 2 514 3. 514 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Martie 16, 2008 Share Postat Martie 16, 2008 de aceea team pus sa masori sa facem o schema dupa ea!fara schema nu inteleg montajul. cum mai am zis poti masura tranzistori..este unul de putere masoaral si pe celalat, poate ti sa dus partea de putere sau de comanda...doar masurand poti afla. --- Mesaj completat în 16 Mar 2008 20:19 -------------uite asa!uitate si tu peste ea eu in graba m facut! mai am nevoie sami dai ordine notatiile de pe placa: Rezistente R1 - R2 - R3 - R4 - R5 - R6 - Condensatori C1 - C2 - Diode D1 - D2 - Tranzistori ....... etc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 16, 2008 Share Postat Martie 16, 2008 (editat) lwiq, christensen in mare parte are dreptate, dar daca se arde mereu regulatorul, inseamna ca este o problema care scapa pt moment. Eu personal am avut probleme cu alternatorul de la nipra si le-am rzolvat. Regulatorul de dacia este bun, dar trebe sa masori impedanta rotorului sa nu fie mai mica de 4 ohmi, altfel vei schimba la nesfirsit releele . Apoi trebe sa vezi daca una din infasurarile statorului nu are o scurgere la masa. Deasemeni si la stator. Daca totul este ok, asamblezi alternatorul. Verifica cele 6 diode de putere si pe cele 3 mai mici (daca nu sti cum intreba si-ti voi spune). Schemele atasate dĂŠja sunt corecte. Nu trebe decat sa verifici ca instalatia de pe motorul tau este corecta. La punerea in functiune verifica cu ampermetrul curentul de exitatie care intra din regulator la alternator, cu toti consumatorii porniti si motorul turat la 1300-1500 rotati. Comunica rezultatul: 1. Current excitatie 2. Tensiune incarcare. 3. Cati consumatori ai utilizat in momentul testului …si mai stam de vorba. Ar mai fi posibil sa ai citeva spire in scurt pe rotor (s-a mai intamlpat), o sa-ti sun si cum trebuie sa procedezi pt a depista acest lucru, dar fa mai intai ce-am scris mai sus ...pt ceilalti domni, (la nipra)daca faci treaba bine, uiti de alternator.. am facut 3 pina acum care aveau mereu probleme, iar acum merg bine. Editat Martie 16, 2008 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Martie 17, 2008 Autor Share Postat Martie 17, 2008 1. cum masor impedanta rotorului? 2. diodele le-am verificat, sunt toate ok... nu sunt strapunse si conduc doar intr-o singura parte curentul. 3. curentul de excitatie care merge din regulator (defect) , prin df in alternator este in f-tie de cat de tare trag de acceleratie. nu-mi merge turometru.. dar dak il ambalez decat putin, imi scoate in jur de 14.... totusi e greu sa mergi cu viteza asta.. ca si consumatori, doar becul de fata, spate.. ma uit imediat sa vad dak nu face masa pe undeva si mai ramane impedanta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 1.Impedanta rorotului o poti masura cu ohm-metrul : pui capetele de test acolo unde freaca carbunii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.