marius_stp Postat Martie 27, 2008 Share Postat Martie 27, 2008 Am observat ca incepe sa mi se rupa cablul de ambreaj si am incercat sa il schimb. Problema e ca acum nu mai cupleaza deloc ambreajul ca si cand nu l-as avea, chiar daca il apas manual. Am pus ceva poze, poate intelegeti mai bine. Cand apas ambreajul la maxim (cu degetul si chiar daca scot arcul din functiune si e bagata in viteza 1 nu pot sa invart pinionul mic. Acum am dat jos lantul, dar inainte ma urcam pe motor si roata din spate ramanea blocata oricat de mult incercam sa misc inainte-inapoi. Am impresia ca am auzit si o pocnitura ieri cand schimbam vitezele ca sa testez cablul, in garaj. Deci daca e bagata in orice viteza nu se misca de pe loc oricat m-as "juca" cu ambreajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Martie 28, 2008 Share Postat Martie 28, 2008 Am observat ca incepe sa mi se rupa cablul de ambreaj si am incercat sa il schimb. Problema e ca acum nu mai cupleaza deloc ambreajul ca si cand nu l-as avea, chiar daca il apas manual. Am pus ceva poze, poate intelegeti mai bine. Cand apas ambreajul la maxim (cu degetul si chiar daca scot arcul din functiune si e bagata in viteza 1 nu pot sa invart pinionul mic. Acum am dat jos lantul, dar inainte ma urcam pe motor si roata din spate ramanea blocata oricat de mult incercam sa misc inainte-inapoi. Am impresia ca am auzit si o pocnitura ieri cand schimbam vitezele ca sa testez cablul, in garaj. Deci daca e bagata in orice viteza nu se misca de pe loc oricat m-as "juca" cu ambreajul. [/quoTE E rece uleiu din cutie.... monteaza cablul, incalzeste motorul si dupa aia vezi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Martie 28, 2008 Share Postat Martie 28, 2008 Cred ca nu ai intins cablul de ambreiaj cat trebuie (deloc de fapt). Pozitia in care impingi ambreiajul (parghia dinspre motor) cu mana e de fapt unde trebuie sa stea in mod normal (cuplat), iar de acolo il trage maneta. In afara de cazul in care esti fff puternic, nu ai nici o sansa sa actionezi ambreiajul direct cu mana de acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Martie 28, 2008 Share Postat Martie 28, 2008 Nu prea inteleg in poza 3 de ce ai scos piesa aia de tot de-acolo din cutie, cand trebuia doar sa schimbi cablul. Nu stiu exact sistemul, dar exista posibilitatea ca nu cumva sa nu mai intre exact de unde a iesit piesa aia, parghia. Altfel, miscatul de pinion cu mana nu e un indiciu, e posibil ca, desi decuplezi ambreiajul, placile sa ramana lipite, deci in nici un caz nu vei reusi sa le dezlipesti invartind cu mana de pinionul de atac. Deci... punctul 1 - baga tija aia la loc cum era, apoi regleaza cablul de ambreiaj in asa fel incat in starea de repaus maneta sa aiba putin joc, de 1-2 mm la varf, unde atinge in opritor, in carcasa manetei. Poti sa actionezi si direct parghia aia, insa nu cu mana, ci cu un cleste cu bratele lungi, pentru parghie. Daca poti da cu mana lejer de parghia aia, atunci inseamna ca nu a intrat unde trebuie sau s-a rupt vreo bucata din ea, care trebuia sa actioneze asupra ambreiajului propriu-zis. Uita-te pe tija si vezi daca sunt urme de metal rupt proaspat sau daca nu - care e modalitatea prin care transforma miscarea de rotatie data de cablu in miscare de impingere (la nivelul discurilor de ambreiaj, din cutie) - vreo cama, ceva. Daca axu e intreg si tot nu merge, atunci trebuie sa desfaci capacul ambreiajului, sa vezi poate a cazut in cutie vreo piesa de la actionarea ambreiajului, nu stiu exact cum e sistemul acolo, am desfacut o data, dar nu mai retin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Martie 28, 2008 Share Postat Martie 28, 2008 Nu prea inteleg in poza 3 de ce ai scos piesa aia de tot de-acolo din cutie, cand trebuia doar sa schimbi cablul. Nu stiu exact sistemul, dar exista posibilitatea ca nu cumva sa nu mai intre exact de unde a iesit piesa aia, parghia. Altfel, miscatul de pinion cu mana nu e un indiciu, e posibil ca, desi decuplezi ambreiajul, placile sa ramana lipite, deci in nici un caz nu vei reusi sa le dezlipesti invartind cu mana de pinionul de atac. Deci... punctul 1 - baga tija aia la loc cum era, apoi regleaza cablul de ambreiaj in asa fel incat in starea de repaus maneta sa aiba putin joc, de 1-2 mm la varf, unde atinge in opritor, in carcasa manetei. Poti sa actionezi si direct parghia aia, insa nu cu mana, ci cu un cleste cu bratele lungi, pentru parghie. Daca poti da cu mana lejer de parghia aia, atunci inseamna ca nu a intrat unde trebuie sau s-a rupt vreo bucata din ea, care trebuia sa actioneze asupra ambreiajului propriu-zis. Uita-te pe tija si vezi daca sunt urme de metal rupt proaspat sau daca nu - care e modalitatea prin care transforma miscarea de rotatie data de cablu in miscare de impingere (la nivelul discurilor de ambreiaj, din cutie) - vreo cama, ceva. Daca axu e intreg si tot nu merge, atunci trebuie sa desfaci capacul ambreiajului, sa vezi poate a cazut in cutie vreo piesa de la actionarea ambreiajului, nu stiu exact cum e sistemul acolo, am desfacut o data, dar nu mai retin. Prietene omul asta e cel mai aproape de adevar. Nu mai incerca sa pornesti motorul ca il faci mai multe bucati. Cama aia nu trebuia sa iasa din capacul ala de la ambreiaj are in interiorul capacului un surubel sau un splint care-l tine pe loc si dupa caz un oring sau un semering. Pe oala aia de ambreiaj inainte de rulmentul de presiune ai o tija micuta cu o palarie pe care actioneaza parghia aia care ai scos-o afara ,aia daca a cazut in motor pe langa oala de ambreiaj nu prea ai mult loc si cand pornesti se poate sa o agate si ala a fost motorul tau . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_stp Postat Martie 29, 2008 Autor Share Postat Martie 29, 2008 Am rezolvat. Am observat ca ambreajul prinde mai greu acum cateva zile, cand m-am uitat la cablu se mai tinea in 3 firicele. Am desfacut carenele si credeam ca acolo unde se opreste cand apas la maxim cupleaza ambreajul. De fapt, cum ati spus si voi, e foarte greu sa il apesi fara parghie. Am legat alt cablu la locul potrivit si acum merge perfect. Intre timp am schimbat si placutele de frana si cablul de acceleratie. cine are nevoie de mecanic? Mersi de ajutor, cand am vazut ca nu merge (pentru ca nu am reglat ambreajul bine) am vrut sa il las asa pana chemam un mecanic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.