Sari la conținut

Carburatorul K68


ViorelX
 Share

Postări Recomandate

Curios ca pe carburatorul prezentat de mircea_simson nu scrie clar ca e k68, asa cum se vede in pozele din manualul postat de drobu.

Iar in manualul respectiv sunt niste schite din care rezulta ca exista doua variante de carburator k68: cu soc incorporat si cu soc comandat prin cablu. In text insa nu scrie nimic despre asta, ba chiar legenda te incurca, cred ca are erori.

In fine, as zice ca e bun carburatorul lui mircea_simson si ar fi ceea ce caut. Insa acum nu stiu ce sa mai fac.

Pana una-alta urmeaza sa mai imbunatatesc aprinderea: sa-i fac regulator automat de avans (electronic). Sa vad daca imbunatateste performantele. Apoi, vad cum e si cu alt carburator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 65
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Un subiect interesant.. Intrebare: simti nevoia de avans centrifugal? ...daca da, ai o misiune grea.

Avansul d-le se face de catre fabrica dupa teste laborioase (sarcini si turatii diferite), in urma carora se face o diagrama dupa care se executa acel avans mecanic (centrifugal). Totusi in lipsa acestei informatii cred ca poti utiliza un avans adaptat de la alt motor care sa aiba caracteristici apropiate ( turatie si raportul diametru/cursa piston). Sunt curios ce-o iesii, poate ne spui si noua! Succes in continuare! :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 2t curba de avans este total diferita de 4t, sa nu cumva sa faci prostia sa faci curba crescatoare. iti trebuie avans mic pt. pornire, pana la 3-400 de ture, mare pt. cuplu in mici si medii si mic pt. ture mari ca sa se si tureze si sa eviti si topirea pistonului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un subiect interesant.. Intrebare: simti nevoia de avans centrifugal? ...daca da, ai o misiune grea.

Avansul d-le se face de catre fabrica dupa teste laborioase (sarcini si turatii diferite), in urma carora se face o diagrama dupa care se executa acel avans mecanic (centrifugal). Totusi in lipsa acestei informatii cred ca poti utiliza un avans adaptat de la alt motor care sa aiba caracteristici apropiate ( turatie si raportul diametru/cursa piston). Sunt curios ce-o iesii, poate ne spui si noua! Succes in continuare! :(

 

Bineinteles ca se simte nevoia. S-a discutat mult despre utilitatea avansului automat. Nu mai sunt noutati nici diversele kit-uri de montaje electronice digitale pt gestionarea avansului prin modificarea programabila a curbei de avans.

 

la 2t curba de avans este total diferita de 4t, sa nu cumva sa faci prostia sa faci curba crescatoare. iti trebuie avans mic pt. pornire, pana la 3-400 de ture, mare pt. cuplu in mici si medii si mic pt. ture mari ca sa se si tureze si sa eviti si topirea pistonului

 

Exact in privinta asta ma intereseaza sa aflu cat mai multe informatii. De ce la turatii mari avansul nu trebuie lasat sa mai creasca, ci dimpotriva trebuie micsorat?

Am idee cum as putea face un regulator electronic (analogic) care sa creasca avansul liniar cu turatia. Dar e mai greu de facut sa urmeze o lege neliniara si sa scada la turatii mari.

 

Regulatoarele mecanice de avans (centrifugale) produc o variatie aproximativ liniara a avansului in functie de turatie, pana pe la 3-4000ture/min, dupa care avansul ramane fix fiindca greutatile legate cu resorturi ajung la capatul cursei. Nu stiu de ce trebuie sa se plafoneze avansul la aceasta turatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general, cu cit creste turatia cu atit mai mare e avansul, pina la un punct. Totusi avansul nu creste atit de liniar pe cit se crede, depinde de mai multi factori in afara turatiei motorului. Aici gasesti mai multe detalii.

 

Parerea mea e sa alegi ceva electronic pentru avans variabil. Dispozitivele mecanice au dezavantajul ca in primul rind nu se potrivesc din prima cu IJ-ul (desi se pare ca primele serii de IJ 56 au avut avans centrifugal!) si apoi in mare parte sunt decalibrate. Nu in ultimul rind, un avans centrifugal nu permite modificarea lesnicioasa a avansului in functie de 'conditiile locale'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curios ca pe carburatorul prezentat de mircea_simson nu scrie clar ca e k68, asa cum se vede in pozele din manualul postat de drobu.

Iar in manualul respectiv sunt niste schite din care rezulta ca exista doua variante de carburator k68: cu soc incorporat si cu soc comandat prin cablu. In text insa nu scrie nimic despre asta, ba chiar legenda te incurca, cred ca are erori.

In fine, as zice ca e bun carburatorul lui mircea_simson si ar fi ceea ce caut. Insa acum nu stiu ce sa mai fac.

Pana una-alta urmeaza sa mai imbunatatesc aprinderea: sa-i fac regulator automat de avans (electronic). Sa vad daca imbunatateste performantele. Apoi, vad cum e si cu alt carburator.

Daca scria pe carburator nu puneam poze.Dubiosi rusii ce nu-i asa de imp DCV3 scriu cu litere de 1,5 cm si ce-i imp nu se vede . Asta este.

Cu bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

relax! :blbl:

...mai 'ceteste' o data cu atentie...nu este al meu...este ruina altcuiva...

Al meu merge de numa' rade!

Cand vrei sa te dai pe un utilaj care chiar merge, pui de un drum in cluj si te plimb un pic.... :banpls:

 

<small>--- Mesaj completat în 30 Mar 2008 22:38 -------------</small><br/>...si nu te 'dispersa'! Tu trebuie sa ramai concentrat asupra motorului de Jawa!

Orice manevra sau reparatie cat de mica , in cazul lui ,presupune creparea in doua a motorului si deÂşertarea continutului in ceva troaca, adica inclusiv mațele din cutie...apoi reaÂşezarea corecta a a celor 49.000 de repere, etanÂşarea carterului si proba la rece si intuneric, daca se drucule sau nu...si daca nu , la loc comanda...ca dupa ce l-ai inchis nu ai de unde sa mai vezi daca vitezele angreneaza corect sau una dintre saibe ar fi trebuit sa fie mai subtire cu 0,5mm...

Asa ca , incerca sa de desprinzi de problemele 'sovietice' pe care le-ai avut .. :moto:

:lol: multumesc de sfat DROBULE! asa este : nici nu m-am incumetat sa-l dau in 2 (nici pe ala de jawa-354, nici pe ala de 634, doar cel de planeta-sport enduro era in cutie...si l-am studiat "un pic'')! recunosc ca iti trebuie mult mai multa experientza la genul asta de motoare decat la DNEPR, dar nu ma plang, deoarece am cativa mesteri batrani prin ramnic, si pana la urma , CARE-I GRABA?! intai le studiez si pe urma merg la mester(NU ASAMBLEZ eu nimic, poate doar merg la unul din ei sa-l desfaca in douasi revin peste un timp sa-l asambleze(ca sunt 2 mesteri..); ideea e sa stiu eu cam cum merge treaba in cutiutza de aluminiu! :moto: ce interesant e cuvantul asta : "drucule" :) nu l-am mai auzit/citit de mult! am cativa prieteni la cluj , dar n-am timp si chef de drumuri de-astea!(e "cam" departe clujul), cu toate ca de mult vreau sa te cunosc LIVE, sa vad si eu cu cine ma cert :ok: !

 

GATA CU OFF-TOPICUL!de ce nu incercati un sistem electronic de management al avansului? IMSsoft are de toate...numa bani sa aveti ! este un model care are si C.D.I. incorporat :guitar: CE MAI VRETI?! :( avans INTOTDEAUNA CORECT ARE , DESCARCARE CAPACITIVA ARE ... BENZINA SI ULEI SA-I BAGI SI GATA! numa' carburatorul lasa-l pe ala , ca nu vad de ce l-ai schimba, daca porneste si nu "bea" multa benzina! :ok:

SUCCES!

 

--- Mesaj completat în 01 Apr 2008 19:48 -------------
IAR AM UITAT DE SITE... http://www.imfsoft.com/hardware/produkty/j...nt-ignition.asp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca scria pe carburator nu puneam poze.Dubiosi rusii ce nu-i asa de imp DCV3 scriu cu litere de 1,5 cm si ce-i imp nu se vede . Asta este.

Cu bine!

 

Si de ce zici ca acest carburator e prea mare pt Simson-ul tau? Ii da prea mult gaz? Il face sa traga prea tare? Consuma prea mult?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si de ce zici ca acest carburator e prea mare pt Simson-ul tau? Ii da prea mult gaz? Il face sa traga prea tare? Consuma prea mult?

Are difuzorul de 34 mm si la simson trebe maxim de 27. Nu-i buna concentratia de aer benzina la turetie mica i-ar trebui amestec mai bogat la turatii mari cand viteza fluxului de aer prin carb creste ar trebui jigler mai mic . Am increcat toate reglajele posibile dar s-au porneste greu si merge bine s-au invers.

Numai bina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GATA CU OFF-TOPICUL!de ce nu incercati un sistem electronic de management al avansului? IMSsoft are de toate...numa bani sa aveti ! este un model care are si C.D.I. incorporat :ok: CE MAI VRETI?! :( avans INTOTDEAUNA CORECT ARE , DESCARCARE CAPACITIVA ARE ... BENZINA SI ULEI SA-I BAGI SI GATA! numa' carburatorul lasa-l pe ala , ca nu vad de ce l-ai schimba, daca porneste si nu "bea" multa benzina! :ok:

SUCCES!

 

<small>--- Mesaj completat în 01 Apr 2008 19:48 -------------</small><br/>IAR AM UITAT DE SITE... http://www.imfsoft.com/hardware/produkty/j...nt-ignition.asp

 

Asa-i, o fi bun montajul asta. Dar e cam scump. Si chiar daca permite setarea curbei de avans, tot nu da intotdeauna avansul corect, fiindca sunt o multime de conditii schimbatoare in functie de care ar trebui sa se adapteze avansul.

 

 

--- Mesaj completat în 01 Apr 2008 23:10 -------------

Are difuzorul de 34 mm si la simson trebe maxim de 27. Nu-i buna concentratia de aer benzina la turetie mica i-ar trebui amestec mai bogat la turatii mari cand viteza fluxului de aer prin carb creste ar trebui jigler mai mic . Am increcat toate reglajele posibile dar s-au porneste greu si merge bine s-au invers.

Numai bina

 

E complicat. La mine tot asa: uneori porneste greu, scoate mult fum la inceput, apoi merge bine si daca ma uit in urma nu prea vad fum. Cine ma crede ca-mi consuma 2.7l/100km cand vede cat de greu imi porneste si cat fum scoate? Chiar daca curat bine carburatorul, tot nu porneste neaparat usor. Alteori porneste usor si merge bine de la inceput. Atunci trag concluzia ca e bine reglat si am impresia ca la fel de bine imi va merge si data urmatoare. Cand colo, data urmatoare se poate intampla sa nu mai mearga deloc bine.

Uneori viteza maxima se limiteaza la vreo 80km/h, alteori ajunge pe la 110.

De aia m-am gandit sa incerc si alt carburator. Dar acum imi dau seama ca n-am nici o garantie ca va merge mai bine cu alt carburator si va consuma mai putin.

Stiu ca buna functionare a motorului depinde in mod esential si de avans, iar surubul de aer trebuie bine reglat ca sa porneasca usor. Inca n-am reusit sa reglez surubul de aer in asa fel incat sa am intotdeauna pornire usoara. Teoretic stiu ca la pornire avansul trebuie sa fie mic. Pun avansul la 0 si nu-mi porneste. Il maresc putin, tot nu porneste. Abia dupa ce-l maresc mult si bine imi porneste motorul. Bineinteles ca pedala ma loveste cu putere inapoi. Cand motorul e caldut, imi porneste cu orice avans, chiar daca-l pun putin sub 0. Ciudat!

Am facut probe sa vad cum e influentat consumul de avans. Pun 1l de benzina in rezervor si masor distanta parcursa cu diverse avansuri (intre 10 si 30grade). Ciudat, ca n-am observat diferente semnificative (35-36-37km). Daca avansul e sub 10grade, motorul merge doar in gol si nu prea are putere s-o ia din loc. Cum maresc o idee avansul, capata forta considerabila. Ce-i drept, reglajele avansului le-am facut masurand unghiurile doar dupa ochi.

 

Alta ciudatenie: ultima data am plecat din Brasov intr-un drum de 104km. La plecare pun 1l de benzina in rezervorul complet golit, in care nu mai era nici o picatura. Strabat Brasovul de la un capat la celalalt, in conditii de trafic aglomerat. Merg pe ruta Rasnov-Zarnesti-Sinca. Pe la Poiana Marului, dupa 36km se termina benzina. Bun... Pun inca un litru si ma gandesc ca de acum incolo o sa ma tina mai mult de 36km, fiindca mai departe am conditii mai bune de drum. Nu mai aveam de traversat orasul, iar drumul coboara spre depresiunea Fagarasului. Cand colo, benzina mi s-a terminat exact dupa alti 36 km. Culmea. Zau ca nu mai inteleg nimic.

La intoarcere, pe acelasi drum, lung de 104km, cu tot cu pasager am consumat 2.9l.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...aveam unele indoieli, mai ales mai demult cand am cititi printre primele postari , ca ar putea fi un perpetuum mobile de spetza intai , dar acum m-am linistit, nu mai e nici o indoaiala! :(

Indiferent de drum, viteza sau numar de pasageri , se incapataneaza sa consume 2,7 litrii!

Daca mai reuseste si figura cu avans variabil , atunci , va fi primul 'perpetuum mobile' sovietic cu compensare de avans!

МОЛОДЕЦ мой друг! :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...aveam unele indoieli, mai ales mai demult cand am cititi printre primele postari , ca ar putea fi un perpetuum mobile de spetza intai , dar acum m-am linistit, nu mai e nici o indoaiala! :(

Indiferent de drum, viteza sau numar de pasageri , se incapataneaza sa consume 2,7 litrii!

Daca mai reuseste si figura cu avans variabil , atunci , va fi primul 'perpetuum mobile' sovietic cu compensare de avans!

МОЛОДЕЦ мой друг! :ok:

 

Radeti voi, radeti...

Dar voi n-ati facut niciodata masuratori de consum in diferite conditii? Nu ati obtinut niciodata rezultate care sa va contrarieze?

Primavara trecuta, inca nu-mi facusem aprinderea electronica cu senzor optic. Aveam aprindere electronica cu platini. La fiecare drum ma opream de cateva ori si reglam platinile (atat distanta cat si avansul). Functionarea motorului era f sensibil influentata de aceste reglaje + reglajul surubului de aer de la carburator. Atunci aveam cateodata consum si de 4l/100km, care mi se parea enorm. Dar alteori consumul revenea la 2.7l/100km. Niciodata n-am reusit sa fac aceste reglaje cum trebuie.

De cand am facut aprindere cu senzor optic am scapat de chinul reglarii platinilor. Ma asteptam la un consum si mai redus, dar nu s-a redus sub 2.7l/100km, insa se mentine adesea in jurul acestei valori, chiar si in conditii variate.

 

Sa facem urmatoarea socoteala simpla: benzina are o putere calorica de cca 32MJ/l. Atunci 2.7 litri de benzina ar putea da 86MJ.

Daca motocicleta cu tot cu pasager are 250kg, atunci cu 86MJ ea ar putea fi ridicata la peste 34km inaltime!!!

Deci 2.7l de benzina poseda o energie enorma.

Acum imaginati-va un drum lung de 100km cu o panta constanta de 6%, deci o diferenta de nivel de 6km. Lasata libera la vale pe aceasta panta motocicleta poate sa prinda 60km/h. Asadar pt a parcurge 100km de drum drept cu 60km/h motocicleta ar avea nevoie de 15MJ de energie, adica de mai putin de 18% din energia celor 2.7l de benzina.

Randamentul termic al motorului Otto stim ca poate fi de cca 33%. Daca motorul n-ar fi metalic, ci din material termoizolant (ceramica), n-ar mai avea nevoie de racire si atunci cei 15MJ de energie necesari parcurgerii a 100km ar putea fi obtinuti dintr-o cantitate de benzina care da 45MJ, adica sub 1.5l.

Acum judecati si voi: nu apar diferente importante de consum pe diverse categorii de drumuri, cu sau fara pasager, fiindca oricum, mai mult de 80% din energia benzinei se pierde degeaba si o buna parte din aceasta pierdere are loc prin simpla racire a motorului, la orice regim de functionare.

Editat de ViorelX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..of mosule! :ok: Randamentul unui astfel de motor in doi timpi nu trece de 22-25% in cele mai fericite zile cu soare...

O mare parte din mica putere disponibila se foloseste pentru a invinge frecarea cu aerul si cu solul si pierderile prin frecare intrene...

O parte din benzin nci nu mai apuca sa arda , si iese ca atare pe tobe , de unde placutul miros de 2T :ok:

Fa-i tu un plin si dute la un drum pe hartapana golesti rezervorul , nu dupa ceasul de kilometraj si o sa ai o noua surpriza(da' nu cu 40/h intr-a patra,ci asa cu 70-80..)

:(

..daca rusii i-au scris in manual 4 sau 4,5 cam pe acolo trebuie sa fie ca sa mearga sanatos...daca il gatui nici nu vei putea merge cu el la cat poate si nici nu va avea viatza lunga.Stii ca astea nu prea au ungere!!Daca il mai soliciti si cu o carburatie in exces de aer in curand va trebui sa-ti schimbi natura posturilor , si ar fi pacat...de IJ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..of mosule! :ok: Randamentul unui astfel de motor in doi timpi nu trece de 22-25% in cele mai fericite zile cu soare...

O mare parte din mica putere disponibila se foloseste pentru a invinge frecarea cu aerul si cu solul si pierderile prin frecare intrene...

O parte din benzin nci nu mai apuca sa arda , si iese ca atare pe tobe , de unde placutul miros de 2T :ok:

Fa-i tu un plin si dute la un drum pe hartapana golesti rezervorul , nu dupa ceasul de kilometraj si o sa ai o noua surpriza(da' nu cu 40/h intr-a patra,ci asa cu 70-80..)

:(

..daca rusii i-au scris in manual 4 sau 4,5 cam pe acolo trebuie sa fie ca sa mearga sanatos...daca il gatui nici nu vei putea merge cu el la cat poate si nici nu va avea viatza lunga.Stii ca astea nu prea au ungere!!Daca il mai soliciti si cu o carburatie in exces de aer in curand va trebui sa-tiu sachimbi natura poasturilor , si ar fi pacat...de IJ

 

Poate ai dreptate ca motorul Otto in doi timpi are randament termic mai mic. La scoala nici nu s-a pomenit de el, dar se discuta in principal de motorul Otto in 4 timpi, cu al sau randament termic de cca 33%.

In socotelile mele de mai sus insa cei 15MJ de energie necesari parcurgerii a 100km de drum drept includ frecarea cu aerul, rezistenta la rulare, frecarile interne din motor, etc., asa ca daca motorul ar avea randament termic de 33%, ar fi intr-adevar nevoie de 45MJ de energie.

Lucrurile sunt oricum destul de complicate.

 

--- Mesaj completat în 02 Apr 2008 12:39 -------------
Eu cred ca motorul in doi timpi, desi are o constructie mai simpla, este mai complicat decat cel in 4 timpi, in ceea ce priveste functionarea si proiectarea lui. Ca sa aiba randament cat mai bun, galeriile, ferestrele, forma pistonului si a chiulasei, tobele de esapament, etc trebuie f atent proiectate. Amestecul comprimat in carter, cand intra in cilindru trebuie sa evacueze gazele arse si in acelasi timp sa nu fuga si el pe teava de esapament. E f complicat de proiectat. Si totusi, motoarele astea de IJ, asa vechi cum sunt, sunt f bune. Au fost bine proiectate chiar si pe vremea aceea, fara calculator. Pai nici Simsonul, care-i de 4 timpi nu consuma mai putin. Curios lucru.

Instructorul meu moto zicea ca motoarele de doi si patru timpi au acelasi consum la aceeasi putere. Eu as completa ca asta poate sa fie valabil numai la motoare de putere mica. De ce? Singura explicatie pe care o gasesc eu este legata de racire: motoarele mici pierd mai multa energie prin racire decat cele mari, fiindca transferul termic este proportional cu suprafata, nu cu volumul. Puterea creste proportional cu volumul, care creste rapid ca produs a 3 dimensiuni, pe cand suprafata creste mai incet, ca produs a numai 2 dimensiuni.

De aceea consumul nu creste proportional cu capacitatea motorului, ci creste mai lent, iar motoarele mici pot avea consumuri comparabile fie ca-s in 2 sau 4 timpi.

Mai e si alta explicatie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ai dreptate ca motorul Otto in doi timpi are randament termic mai mic. La scoala nici nu s-a pomenit de el, dar se discuta in principal de motorul Otto in 4 timpi, cu al sau randament termic de cca 33%.

In socotelile mele de mai sus insa cei 15MJ de energie necesari parcurgerii a 100km de drum drept includ frecarea cu aerul, rezistenta la rulare, frecarile interne din motor, etc., asa ca daca motorul ar avea randament termic de 33%, ar fi intr-adevar nevoie de 45MJ de energie.

Lucrurile sunt oricum destul de complicate.

 

<small>--- Mesaj completat în 02 Apr 2008 12:39 -------------</small><br/>Eu cred ca motorul in doi timpi, desi are o constructie mai simpla, este mai complicat decat cel in 4 timpi, in ceea ce priveste functionarea si proiectarea lui. Ca sa aiba randament cat mai bun, galeriile, ferestrele, forma pistonului si a chiulasei, tobele de esapament, etc trebuie f atent proiectate. Amestecul comprimat in carter, cand intra in cilindru trebuie sa evacueze gazele arse si in acelasi timp sa nu fuga si el pe teava de esapament. E f complicat de proiectat. Si totusi, motoarele astea de IJ, asa vechi cum sunt, sunt f bune. Au fost bine proiectate chiar si pe vremea aceea, fara calculator. Pai nici Simsonul, care-i de 4 timpi nu consuma mai putin. Curios lucru.

Instructorul meu moto zicea ca motoarele de doi si patru timpi au acelasi consum la aceeasi putere. Eu as completa ca asta poate sa fie valabil numai la motoare de putere mica. De ce? Singura explicatie pe care o gasesc eu este legata de racire: motoarele mici pierd mai multa energie prin racire decat cele mari, fiindca transferul termic este proportional cu suprafata, nu cu volumul. Puterea creste proportional cu volumul, care creste rapid ca produs a 3 dimensiuni, pe cand suprafata creste mai incet, ca produs a numai 2 dimensiuni.

De aceea consumul nu creste proportional cu capacitatea motorului, ci creste mai lent, iar motoarele mici pot avea consumuri comparabile fie ca-s in 2 sau 4 timpi.

Mai e si alta explicatie?

Al tau instructor este PROST RAU sper ca n-ai facut cu el si ore de mecanica. Sper ca nu este instructor la conducere la fel de prost cum este la mecanica ca atunci este grav. Pentru filozofie trebe sa fie alt forum daca toti spun ca rusoaicele consuma numai tu zici contrarul este dubios.Daca rusul scrie 4,5 precis ia 5,5 etc si nu stiu de ce vrei sa ne lamuresti daca nu-i de vanzare.

Cand ajungi la consum negativ sa ne zici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

"CONSUM NEGATIV" :ok: :moto: :) HAI CA-I BUNA ASTA :ok: ...

 

MA SCUZZATI CA VA INTRERUP DAR CARE ERA SCOPUL TOPICULUI ASTA?! CARBURATORUL K-68 , NU? SI DACA STIE CAREVA MAI MULTE DESPRE EL ... NU LECTII DE FIZICA SI RANDAMENT...

 

DAR , E FORUM :( succes la dezbateri :guitar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. ma bag si eu ca chilotu-n cizma dar te intreb:

Dupa ce te iei tu cand afirmi: "cu un litru merg 35-36-37 km" ?

daca te iei dupa kilometrajul de bord s-ar putea sa ramai surprins. nu uita ca e posibil sa aiba o mica marja de eroare de vre'o 30%. nu aberez. eu mergeam cu nipra si indicatorul arata 50 km/h toate bune si frumoase... mi se parea mie ca restul merg prea incet dar ma gandeam ca "de' traficul, eu ma mai strecor... d'aia raman toti in urma". apoi trec pe langa un radar d'ala de sta atarnat pe stalp. mare mi-a fost uimirea cand am citit : <80 :ok: si nu a fost singurul.

asa ca se poate ca motorisca ta sa spuna "m-ai plimbat 35 de km cu un litru" dar realitatea sa fie cam pe la 20...

alte calcule, alte rezultate.

ia-ti un prieten, doi, cu motorete mai noi, mai bune, cu km digital si alte bla-bla-uri si mergeti impreuna. apoi confruntati datele obtinute de pe bordul fiecaruia si asa vei ajunge la adevar.

numai bine :(

Editat de magic4ce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"CONSUM NEGATIV" :ok: :moto: :) HAI CA-I BUNA ASTA :ok: ...

 

MA SCUZZATI CA VA INTRERUP DAR CARE ERA SCOPUL TOPICULUI ASTA?! CARBURATORUL K-68 , NU? SI DACA STIE CAREVA MAI MULTE DESPRE EL ... NU LECTII DE FIZICA SI RANDAMENT...

 

DAR , E FORUM :( succes la dezbateri :guitar:

Cu toata fizica si filozofia consumul nu se poate stabili decat cu benzina masurata si numar de Km. Consumul depinde mult de pasageri si drum o spun din experienta .

cu bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. ma bag si eu ca chilotu-n cizma dar te intreb:

Dupa ce te iei tu cand afirmi: "cu un litru merg 35-36-37 km" ?

daca te iei dupa kilometrajul de bord s-ar putea sa ramai surprins. nu uita ca e posibil sa aiba o mica marja de eroare de vre'o 30%. nu aberez. eu mergeam cu nipra si indicatorul arata 50 km/h toate bune si frumoase... mi se parea mie ca restul merg prea incet dar ma gandeam ca "de' traficul, eu ma mai strecor... d'aia raman toti in urma". apoi trec pe langa un radar d'ala de sta atarnat pe stalp. mare mi-a fost uimirea cand am citit : <80 :ok: si nu a fost singurul.

asa ca se poate ca motorisca ta sa spuna "m-ai plimbat 35 de km cu un litru" dar realitatea sa fie cam pe la 20...

alte calcule, alte rezultate.

ia-ti un prieten, doi, cu motorete mai noi, mai bune, cu km digital si alte bla-bla-uri si mergeti impreuna. apoi confruntati datele obtinute de pe bordul fiecaruia si asa vei ajunge la adevar.

numai bine :(

 

Sa stii ca nu am eroare asa grosolana la kilometraj. Si sa stii ca eroarea contorului de distanta e una si eroarea vitezometrului e alta. N-au legatura intre ele.

La mine contorul de distanta e f bun. De cand am pus cauciuc nou in fata, nu greseste nici cu 0.5%. Da, vitezometrul mai da erori, dar contorul nu. Iar drumul pe care masor de obicei consumul il cunosc prea bine ca sa gresesc distantele. Am parcurs drumul respectiv si cu bicicleta, cu kilometraj digital bine reglat.

Din cartierul Astra din Brasov si pana la Poiana Marului sunt intr-adevar 36km si nicidecum 20.

Iar benzina o iau cu mine la drum in PET-uri de 2.5l si o masor cu cutii de ulei 2T gradate. Stati linistiti ca nu fac eu erori atat de grosolane.

Iar instructorul meu moto e totusi un instructor bun, f priceput inclusiv la mecanica. Am facut cu el pregatire chiar pe un Simson, despre care zicea ca ar trebui sa consume 3.5l/100km, dar datorita uzurii ii consuma 4.

Conteaza insa mult si stilul de mers. Ca daca imi da mie cineva o motocicleta care zice ca-i consuma 4l/100km, la mine s-ar putea sa consume 3, cu toate ca nu merg nici f incet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...