Sari la conținut

Carburatorul K68


ViorelX
 Share

Postări Recomandate

Si sa stii ca eroarea contorului de distanta e una si eroarea vitezometrului e alta. N-au legatura intre ele.

La mine contorul de distanta e f bun. De cand am pus cauciuc nou in fata, nu greseste nici cu 0.5%. Da, vitezometrul mai da erori, dar contorul nu.

 

Aici gresesti. ia-o logic si ai sa vezi ca am dreptate. daca mergi constant cu 50 km/h timp de o ora contorul iti va afisa 50km parcursi. daca tu mergi de fapt cu 40 ce se intampla? parcurgi 40 si ceasu' zice 50. :( asta in cazul in care nu ai tu cine stie ce adaptare si ai contorul separat de kilometraj, cu alt cablu, bla-bla-bla, si nu cred.

cat despre faptul ca stii ca pui un litru nu ma indoiam :ok: . puneam la indoiala aprecierea distantei.

Editat de magic4ce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 65
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Aici gresesti. ia-o logic si ai sa vezi ca am dreptate. daca mergi constant cu 50 km/h timp de o ora contorul iti va afisa 50km parcursi. daca tu mergi de fapt cu 40 ce se intampla? asta in cazul in care nu ai tu cine stie ce adaptare si ai contorul separat de kilometraj, cu alt cablu, bla-bla-bla, si nu cred.

cat despre faptul ca stii ca pui un litru nu ma indoiam :( . puneam la indoiala aprecierea distantei.

 

Nu inteleg ce vrei sa spui. Eu masor distanta doar dupa contor, fara sa trebuiasca sa tin cont de vitezometru. Contorul m-am lamurit ca masoara bine. Inainte de a inlocui cauciucul din fata, indica distante cu 3% mai mari. Acum greseste cu mai putin de 0.5%. Stiu asta pt ca am comparat indicatiile lui cu cele date de contorul digital de la bicicleta pt aceeasi distanta parcursa si stiu cat de bine masoara contorul de bicicleta, ca i-am introdus circumferinta rotii cu eroare de 5mm la 2m, deci de 0.25%.

 

Daca merg o ora cu viteza riguros constanta de 50km/h (ceea ce e imposibil) si contorul de distanta indica 50km parcursi, pot trage concluzia ca vitezometrul indica bine (cel putin la viteza de 50km/h). Insa, dupa cum se stie indicatiile lui nu-s neaparat liniare. Nu e sigur ca daca merg constant cu 80km/h contorul imi va indica tot 80km.

Contorul si vitezometrul n-au legatura intre ele. Sunt doua aparate de masura complet diferite. Contorul masoara distanta in functie de numarul de ture ale rotii, pe cand vitezometrul are un ac indicator pe o armatura cu resort, care deviaza in functie de cuplul electromagnetic produs de curentul indus intr-un cilindru metalic in interiorul caruia se invarte un magnet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Contorul si vitezometrul n-au legatura intre ele. Sunt doua aparate de masura complet diferite. Contorul masoara distanta in functie de numarul de ture ale rotii, pe cand vitezometrul are un ac indicator pe o armatura cu resort, care deviaza in functie de cuplul electromagnetic produs de curentul indus intr-un cilindru metalic in interiorul caruia se invarte un magnet.

 

dar sunt actionate de acelasi cablu, acelasi melc etc.

ma rog, tu stii sigur daca merge bine contorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

E CLAR! ESTI OBSEDAT DE CONSUM :ok: DA' CUM DREAQQQQQU ITI DAU AIA DE LA BENZINARIE , BENZINA LA PET DE 2,5 LITRI?! :) CA PE AICI PRIN RAMNIC NU MAI DAU DEMULT... TRE SA TE DUCI CU MASINA SI CU O CANISTRA , CA ALTFEL NICI NU SE UITA LA TINE... :( DE UNDE ESTI VIORELE?! :guitar:

 

 

sa ma anuntati si pe mine cum se termina "TELENOVELA" :moto:

 

--- Mesaj completat în 02 Apr 2008 20:39 -------------
Iar benzina o iau cu mine la drum in PET-uri de 2.5l si o masor cu cutii de ulei 2T gradate. Stati linistiti ca nu fac eu erori atat de grosolane. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E CLAR! ESTI OBSEDAT DE CONSUM :ok: DA' CUM DREAQQQQQU ITI DAU AIA DE LA BENZINARIE , BENZINA LA PET DE 2,5 LITRI?! :ok: CA PE AICI PRIN RAMNIC NU MAI DAU DEMULT... TRE SA TE DUCI CU MASINA SI CU O CANISTRA , CA ALTFEL NICI NU SE UITA LA TINE... :( DE UNDE ESTI VIORELE?! :moto:

 

Pai nici la noi nu-ti da benzina in PET. Eu iau benzina in rezervor, fac amestec, iar acasa mulg motocicleta si pun benzina in PET-uri, dar nu intotdeauna, ci doar atunci cand vreau sa masor consumul.

Benzina sta f bine in PET. Motivul pt care se interzice livrarea ei in PET este acela ca s-ar putea aprinde de la descarcari electrostatice, risc care este f mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

…“voi n-ati facut niciodata masuratori de consum in diferite conditii? Nu ati obtinut niciodata rezultate care sa va”… si bla, bla ,bla…

D-le daca ai inceput cu carburatia, du explicatiile pina la sfirsit, vino cu argument cu logica etc. Eu inteleg ca atunci cad faci o afirmatie sa fie insotita de argumente precise! Tu ce faci? Sari din carburator in aprindere, apoi vi si explici ca “zbori” cu motocicleta 34 km in sus fara balon, fara aripi… :ok: D-le eu nu ma pricep atat de bine, dar te intreb daca ai habar cit la % din benzna ta se transforma in caldura, cat la % se pierde in frecare, cat la % se pierde la fiecare compresie etc. (asta findca ai amintit de randament)

Sti oare cata energie haleste motorul tau atunci cand comprima aerul in cilindru, eu nu stiu :( dar poate ne spui tu. Intreaba un inginer in aerodinamica de cit combustibil este nevoie ca sa ridici 1kg la inaltimea de1km si ce calcule sunt necesare si ai sa vezi ca exemplul tau n-a fost cel mai potrivit.

Eu inteleg ca aici pe forum fiecare spune ce vrea, dar ar fi bine daca cei ce posteaza sa spuna lucruri reale, experiente personale, nu afirmatii aproape aberante, pentru ca eu cred ca asta-i menirea lui.

Toti suntem interesatii de inbunatatirii pt a avea performante cu gioarsele noastre, cu preturi si consumuri cit mai mici. Personal ma indoiesc si ma mir ca la un astfel de consum doresti sa inlocuiesti carburatorul, eu cu motorul meu cred ca si daca as merge la vale, in frana de motor tot n-as scoate consumul asta.

Nu d-le, cu carb-ul original (oricat de bine ar fi reglat) chiar si cu cea mai sofisticata aprindere nu poti ajunge la astfel de consum la tipul de motor pe care-l ai, fara a face modificari si mecanice in distributie. Citeste manualele lui Petre Cristea si ai sa-ntelegi de ce…

Iti urez succes in continuare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre carburatorul K68 s-a discutat destul de mult. Pe mine ma bate gandul sa procur un astfel de carburator ca sa-l probez. M-am documentat cat am putut si am aflat ca pt IJ-ul meu cu motor de planeta merge carburator K68i. Pana acum l-am vazut doar in poze. Vad ca drept soc are o maneta neagra de plastic. Nu are pt asta comanda prin cablu cu maneta la ghidon? Nu mi-ar conveni sa nu fie asa.

 

Deocamdata am un vechi carburator K36, cu socul la ghidon. Merge bine, n-am de ce ma plange si in mod obisnuit motocicleta consuma cam 2.7 l/100km. Se mai intampla uneori sa porneasca greu, cu toate ca am aprindere buna. O fi din cauza avansului necorespunzator, sau a uzurii pistonului, sau poate din cauza carburatorului, care nu merge bine in orice regim? Nu stiu. Totusi, chiar daca uneori porneste greu, pana la urma merge bine.

Eu ma gandesc sa incerc si alt carburator. Cred ca un carburator modern, bine reglat trebuie sa asigure amestec optim intr-o plaja larga de regimuri de functionare, nu? Sau voi constata ca noul carburator nu va fi cu nimic mai bun decat vechiul K36?

Sau sa ma gandesc ca nu-mi strica sa procur carburator nou, fiindca cel actual tot se va uza pana la urma?

Cum procur unul? Are cineva de vanzare?

Sau daca se poate, m-ar interesa un carburator vacuumatic japonez potrivit.

2.7lla 100km?

imposibil dude!, nipru tau se crede scuter :( !

sigur e greseala de ortografie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

D-le daca ai inceput cu carburatia, du explicatiile pina la sfirsit, vino cu argument cu logica etc. Eu inteleg ca atunci cad faci o afirmatie sa fie insotita de argumente precise! Tu ce faci? Sari din carburator in aprindere, apoi vi si explici ca “zbori” cu motocicleta 34 km in sus fara balon, fara aripi… :ok: D-le eu nu ma pricep atat de bine, dar te intreb daca ai habar cit la % din benzna ta se transforma in caldura, cat la % se pierde in frecare, cat la % se pierde la fiecare compresie etc. (asta findca ai amintit de randament)

Sti oare cata energie haleste motorul tau atunci cand comprima aerul in cilindru, eu nu stiu :( dar poate ne spui tu. Intreaba un inginer in aerodinamica de cit combustibil este nevoie ca sa ridici 1kg la inaltimea de1km si ce calcule sunt necesare si ai sa vezi ca exemplul tau n-a fost cel mai potrivit.

Eu inteleg ca aici pe forum fiecare spune ce vrea, dar ar fi bine daca cei ce posteaza sa spuna lucruri reale, experiente personale, nu afirmatii aproape aberante, pentru ca eu cred ca asta-i menirea lui.

Toti suntem interesatii de inbunatatirii pt a avea performante cu gioarsele noastre, cu preturi si consumuri cit mai mici. Personal ma indoiesc si ma mir ca la un astfel de consum doresti sa inlocuiesti carburatorul, eu cu motorul meu cred ca si daca as merge la vale, in frana de motor tot n-as scoate consumul asta.

Nu d-le, cu carb-ul original (oricat de bine ar fi reglat) chiar si cu cea mai sofisticata aprindere nu poti ajunge la astfel de consum la tipul de motor pe care-l ai, fara a face modificari si mecanice in distributie. Citeste manualele lui Petre Cristea si ai sa-ntelegi de ce…

Iti urez succes in continuare!

 

Da domnule, tocmai de aceea am si deschis acest topic, ca sa mai aflu cate ceva despre renumitul carburator k68 si eventual sa gasesc pe cineva care sa-mi vanda unul. Am explicat si motivele pt care as vrea sa probez alt carburator (nu neaparat ca sa-l inlocuiesc pe cel actual). Am primit cateva sfaturi si le multumesc celor care mi le-au dat, ba am gasit si un posibil vanzator. Bine, am inteles ca nu e cazul sa ma grabesc sa-mi inlocuiesc carburatorul si mai astept.

Daca in afara de subiectul principal, discutia s-a indreptat si in alte directii, nu e numai vina mea. Nu-s vinovat nici ca dvs sau altii au inteles gresit discutiile mele referitoare la energie si randament.

Nici n-am pus problema de a calcula cat combustibil trebuie pt a ridica motocicleta la 34km in atmosfera. Ati inteles gresit. Stiu si eu ca asta depinde de forma, de caracteristicile aerului, de viteza zborului, de traiectoria urmata,... Dar nici macar n-am pus problema asta.

Dvs n-ati auzit de energie potentiala gravitationala? Mai stiti cateva legi fundamentale din mecanica invatate inca in clasa a 9-a? Mai stiti si o idee de termodinamica din a 10-a?

Daca da, atunci veti fi de acord cu mine ca, desi multe lucruri sunt complicate, totusi se poate evalua randamentul global al motocicletei folosind chiar numai cunostintele simple de fizica din liceu.

E f simplu: masori cata benzina consumi daca mergi 100km cu viteza constanta (60km/h). Iei din tabele puterea calorica a benzinei si afli cata energie ai consumat.

Apoi cobori cu motocicleta o panta si masori ce inclinatie trebuie sa aiba panta ca sa prinzi 60km/h. Aceasta masuratoare iti permite sa determini cata energie e necesara ca sa mergi cu 60km/h pe drum drept 100km (eventual cuplezi si treapta a 4-a). Faci raportul celor doua energii si asta e randamentul global.

Eu am sugerat ca randamentul rezultat ar putea sa fie de 18% (valabil pt 60km/h). N-am masurat, dar e ceva perfect masurabil, iar valoarea e perfect plauzibila.

Acest randament inglobeaza efectul cumulat al multor factori, greu de descris individual, dar al caror efect global este usor de masurat.

Si am mai spus ca daca motorul n-ar fi de metal, ci din material termoizolant, motocicleta ar putea consuma chiar sub 1.5l/100km (cel putin daca ar avea motor in 4 timpi).

Am mai dat publicitatii rezultate si concluzii din observatiile mele nu ca sa trezesc hilaritatea, ci ca sa gasesc oameni seriosi cu care sa discutam despre aceste subiecte. Ziceam de pilda ca avansul nu pare sa aiba influenta importanta asupra consumului. Ma asteptam sa se gaseasca cineva care sa-mi spuna ca asta poate fi din cauza uzurii pistonului, caci atunci motorul are nevoie de avans mai mare si e mai insensibil la variatia lui. etc...

Si faceti atata caz de consumul meu care vi se pare prea mic. V-am mai zis: depinde si de stilul de conducere. Dupa o raita prin oras motocicleta Simson a instructorului meu avea nu doar motorul incins, ci si transmisia cardanica, chiar si cauciucurile erau fierbinti. La motocicleta mea nu se intampla asa ceva, cu toate ca prind si eu viteza normala.

Poate mai bine tac si va las in pace, ca multi nu inteleg mare lucru.

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nici n-am pus problema de a calcula cat combustibil trebuie pt a ridica motocicleta la 34km in atmosfera. Ati inteles gresit. Stiu si eu ca asta depinde de forma, de caracteristicile aerului, de viteza zborului, de traiectoria urmata,... Dar nici macar n-am pus problema asta.

Dvs n-ati auzit de energie potentiala gravitationala? Mai stiti cateva legi fundamentale din mecanica invatate inca in clasa a 9-a? Mai stiti si o idee de termodinamica din a 10-a?

 

 

:(

 

 

eu sunt o persoana destul de sceptica asa ca am si eu o rugaminte: poti te rog sa detaliezi "STILUL" de mers?

daca Nipra mea de obicei consuma 8-10% cam la ce consum pot ajunge daca adaptez "STILUL"? :ok: pot visa frumos la un 3%, macar 4?

 

--- Mesaj completat în 03 Apr 2008 09:16 -------------

 

D-le daca ai inceput cu carburatia, du explicatiile pina la sfirsit, vino cu argument cu logica etc. Eu inteleg ca atunci cad faci o afirmatie sa fie insotita de argumente precise! Tu ce faci? Sari din carburator in aprindere, apoi vi si explici ca “zbori” cu motocicleta 34 km in sus fara balon, fara aripi… :moto:

 

nu mai induceti oamenii in eroare cu metafore :ok: :) :guitar: :banpls:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:(

eu sunt o persoana destul de sceptica asa ca am si eu o rugaminte: poti te rog sa detaliezi "STILUL" de mers?

daca Nipra mea de obicei consuma 8-10% cam la ce consum pot ajunge daca adaptez "STILUL"? :ok: pot visa frumos la un 3%, macar 4?

 

Nu stiu. N-am idee care ar putea fi consumul minim al Niprului. 8-10l/100km mi se pare extrem de mult.

IJ-ul este singura mea motocicleta, altele n-am avut si n-am incercat. Stiu doar ca a mea consuma de obicei atat cat v-am zis. Daca nu ma credeti, e problema voastra.

Daca vrei sa consumi mai putin trebuie sa adopti un stil de conducere ponderat. In primul rand sa eviti accelerarile si franarile bruste. Trebuie sa mentii cat mai multa vreme o viteza optima constanta (specifica motocicletei si conditiilor momentane) si inainte de a face o depasire sa te gandesti daca chiar merita. Maresti viteza doar daca stii ca ai conditii bune de drum pe distante suficient de mari. E bine sa mergi cat mai mult in trepte superioare de viteza. Cu o aprindere electronica buna motorul merge bine in a 4-a chiar si cu 30km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu o aprindere electronica buna motorul merge bine in a 4-a chiar si cu 30km/h.

 

Sigur consuma mai putin daca eu merg cu a 4-a cu 40km/h? De ce intreb? PT ca la o masina cu computer de bord daca mergi cu a 5-a cu 50 km/h consumul e mai mare decat daca mergi cu a 4-a cu 50km/h......Cel putin asa am observat eu........Cred ca computerul de bord nu indica aiurea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai mare dreptate d-le! Putere nu inseamna si consum maxim! :ok:

Insa intodeauna, in toate specificatiile tehnice ale masinilor puterea maxima este legata de turatia motorului, nu si de consum. Inca o data se dovedeste ca ViorelX scrie ce crede el :(

Sunt tabele facute de specialisti care trebuiesc doar citite... separe ca omul nostru nu stie inca acest lucru: in anumite conditi chiar la viteza constanta consumul este mai mic intr-o treapta inferioara. Inca nu a auzit de "inertia motorului"si ce inseamna asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur consuma mai putin daca eu merg cu a 4-a cu 40km/h? De ce intreb? PT ca la o masina cu computer de bord daca mergi cu a 5-a cu 50 km/h consumul e mai mare decat daca mergi cu a 4-a cu 50km/h......Cel putin asa am observat eu........Cred ca computerul de bord nu indica aiurea

 

Nu stiu ce sa zic. Am aflat si eu de pe alt site ca pt economie se merge pe cat posibil in trepte superioare de viteza.

Inainte de a avea aprindere electronica, motocicleta mergea chinuit in a 4-a cu 40km/h. Trebuia sa reduc la a 3-a. Acum, de cand am aprindere electronica pot sa cobor viteza sub 40km/h in treapta a 4-a.

Nu zic ca merg in mod obisnuit cu 30km/h in viteza a 4-a si fac in felul asta economie. In a 4-a merg cu peste 50km/h, dar daca trebuie sa reduc viteza, de multe ori raman in treapta a 4-a, atata timp cat merge bine.

 

Se lauda cineva ca cu IJ-ul in a 2-a prinde 80km/h. Chiar vad destui care-si tureaza excesiv motoarele ca sa prinda viteza si acceleratie mare in trepte reduse. Pai uite asa faci consum mare si uzura.

 

 

 

<small>--- Mesaj completat în 03 Apr 2008 12:09 -------------</small><br/>

Ai mare dreptate d-le! Putere nu inseamna si consum maxim! :ok:

Insa intodeauna, in toate specificatiile tehnice ale masinilor puterea maxima este legata de turatia motorului, nu si de consum. Inca o data se dovedeste ca ViorelX scrie ce crede el :(

Sunt tabele facute de specialisti care trebuiesc doar citite... separe ca omul nostru nu stie inca acest lucru: in anumite conditi chiar la viteza constanta consumul este mai mic intr-o treapta inferioara. Inca nu a auzit de "inertia motorului"si ce inseamna asta.

 

Omule care stii doar sa critici, lucrurile sunt de fapt mai complicate si decat crezi matale. Sunt prea multi factori care influenteaza mersul motorului si acesti factori sunt mereu schimbatori. Macar daca n-ar fi schimbatori, ai gasi la un moment dat o viteza optima, o treapta optima, dar nu-i asa.

Mi-as dori si eu sa am computer de bord care sa-mi indice permanent consumul momentan. Deocamdata ma bazez doar pe simturi ca sa apreciez cand motorul merge bine si consuma putin si cand nu.

Motorul in 2T are o toba cu rezonator. La admisie amestecul carburant intra in cilindru, impinge gazele arse in toba, dar iese si o parte din amestec. Are insa loc un fenomen de rezonanta prin care o parte din amestecul dat afara se intoarce inapoi in cilindru. Exista o turatie optima (de rezonanta) la care se intoarce tot amestecul iesit afara. Bun.

Dar motorul mai are si o caracteristica cuplu-turatie, din care rezulta o turatie optima, care nu coincide neaparat cu turatia de rezonanta.

Apoi treapta corecta pt o viteza data mai depinde si de sarcina. Sigur ca nu e optim sa mergi la deal cu viteza mica si treapta superioara, mai ales daca vezi bine ca motorul se chinuie. Dar in situatii de sarcina mica, poti reduce mult viteza si in treapta superioara.

Apoi aprinderea electronica si avansul modifica si ele caracteristicile motorului. Cu aprindere electronica pot merge in treapta a 4-a cu viteza mai mica decat inainte. Si se pare ca si cu economie. E clar ca imi consuma mai putin de cand am aprindere electronica.

La fiecare drum eu adaptez viteza astfel incat sa simt ca motorul merge cel mai bine. Nu pot spune ca trebuie neaparat cutare viteza/cutare treapta. Asta se schimba mereu. Ma bazez doar pe simturi, dar n-am ce face, fiindca n-am computer de bord.

Editat de ViorelX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 years later...

salutari!am observat ca va pricepeti la carburatoare.am cateva intrebari legate de carburator:am un motor de 200 cmc,tula TMZ si am carburator k 65.acu ori ca n-am reusit io niciodata sa il reglez cum trebuie ori ca nu este el cum trebuie...ideea e ca nu trage bine.nu se tureaza cum trebuie,ba urca greu in turatie,ba porneste greu si distractia continua...1:care al fi relgajul optim tinand cont ca nu este nou?2:cate ture trebuie deschis surubul de jos de la amestec si cat trebuie surubul de sus care ridica fanta de la aer?3:k 65 este carburatorul standard pe tula TMZ sau alt tip functioneaza mai bine?mersi anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scris despre carburatoare si carburatie de prea multe ori... nu are roast sa ma repet, nu poti decat sa cauti in urma...

Ce vreau sa-ti spun acum este faptul ca poti folosi orice model de carburator, important este ca difuzorul lui sa aibe acelasi diametru cu galeria de admisie, restul il faci din reglaje...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...