Sari la conținut

Mobra Sau Hoinar Am Nevoie De Ajutor:)


bladey89
 Share

Postări Recomandate

salutare...am un kart.. la care am 2 motoare unu de hoinar si unu de mobra cine poate sa imi explice si mie si sa ma ajute cum pot sa il fac mai performant :rusinica: am inteles k se poate pune un piston de carpati prin alezarea cilindrului. ceva in legatura cu carburatorul care poate fi inlocuit de unu de um mz 125. cine poate sa ma ajute ?? :rolleyes: va multumesc. astept propuneri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare...am un kart.. la care am 2 motoare unu de hoinar si unu de mobra cine poate sa imi explice si mie si sa ma ajute cum pot sa il fac mai performant :rusinica: am inteles k se poate pune un piston de carpati prin alezarea cilindrului. ceva in legatura cu carburatorul care poate fi inlocuit de unu de um mz 125. cine poate sa ma ajute ?? :rolleyes: va multumesc. astept propuneri

mai tata da ce vrei sa faci?F1?ma tem ca lucrurile nu sunt chiar asa de simple.daca alezezi cilindrul si bagi piston de Carpati[diam.45mm]o sa iti creasca cilindreea de la 49,6 cm3 la vreo 60 cm3,ceea ce la o putere litrica de 80 CP/l cat are normal Mobra ar insemna o crestere a puterii max. la 4,8 CP.asta doar teoretic ca practic aceasta crestere mai depinde si de alti factori:raport de compresie[care daca modifici cilindreea fara sa maresti si camera de ardere va creste mult,poate prea mult],alimentarea cu benzina[acelasi carburator trebuie sa alimenteze acum un motor cu 20% mai mare],etc.

pistonul de Carpati are si segmenti mai grosi[cu 0,5 mm ]decat Mobra,gaura de bolt e mai mica,fusta parca e mai lunga,in plus e si ceva mai greu ceea ce ar putea avea repercursiuni asupra ambielajului pe termen lung.

cat despre a doua idee cu carburator de MZ RT 125 nu merge fara sa modifici radical fazele de distributie[adica sa maresti ferestrele de admisie,baleiaj,evacuare],fara sa maresti raportul de compresie etc.in cartea Kartul exista doua variante de modificare a motorului de Mobra:una dezvolta 6,5CP si una cam 9 CP.dar trebuie sa realizezi ca aceste cresteri foarte mari ale puterii[de 1,66 ori in primul caz si de 2,25 ori in al doilea]vin cu un pret:motorul va fi mult mai putin fiabil[mai ales cu calitatea slaba a pieselor]si va avea o plaja de utilizare foarte ingusta[adica sub 6-7000 rpm nu va avea putere deloc]basca un consum demn de o cauza mai buna.

sfatul meu e sa pui ban pe ban si sa iti iei un motor dedicat de vreo 80 cm3[eventual racit cu apa]care sa nu mai trebuiasca sa il modifici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare...am un kart.. la care am 2 motoare unu de hoinar si unu de mobra cine poate sa imi explice si mie si sa ma ajute cum pot sa il fac mai performant :rusinica: am inteles k se poate pune un piston de carpati prin alezarea cilindrului. ceva in legatura cu carburatorul care poate fi inlocuit de unu de um mz 125. cine poate sa ma ajute ?? :rolleyes: va multumesc. astept propuneri

Nu inteleg de ce vrei sa-i pui piston de Carpati care nu este de turatie mare. Creste capacitatea dar se supraincalzeste motorul piese de viata scurta . Mai nou pt. putere mare nu ai nevoie de capacitate mare. In niste reviste Sport si tehnica de pe vremea inpuscatului am vazut si incercat marirea ferestrelor da admisie si evacuare ( si se simtea pe motor ) si o scheme pt toba explica ceva cu formarea de noduri si ventre pentru o evacuare mai buna) i plus aprindere electronica carb performant cresti raportul de compresie si gata este Mobra nu BMW. Dar cu cresterea puterii vei avea necazuri cu ambielaj, rulm,enti etc.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...mobra mica , frustrai mari....mobra mare , probleme mari.... :rolleyes: (stiti cam ce insemna sa cari in spate o volanta echipata de 12 kg si un arbore de 8kg , de la un atelier de 'spcialisti ' la alt atelier de 'specialisti' prin tot clujul? :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde ce vrei sa faci cu acel kart si eu am un kart cu motor de hoinar pe el dar eu concurez cu el si atunci mi-am permis sa il modific sa am o performanta mai buna tu daca vrei sa il ti asa de destractie poti sa il pastrezi asa cum este ele acuma :rolleyes: eventual dai un PM cu id tau de mess si mai vb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc un bun prieten caruia iam incheiat cutia de viteze unui motor de mobra pus pe motocultor (motocultor cica comunist nu facut de el) facut de fabrica shi isi face omu treaba cu el ca sapa pamantul del macina tot.Am vazut cu ochii mei shi am ramas surprins de ciudatenia omului...Exista shi aja ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
mai tata da ce vrei sa faci?F1?ma tem ca lucrurile nu sunt chiar asa de simple.daca alezezi cilindrul si bagi piston de Carpati[diam.45mm]o sa iti creasca cilindreea de la 49,6 cm3 la vreo 60 cm3,ceea ce la o putere litrica de 80 CP/l cat are normal Mobra ar insemna o crestere a puterii max. la 4,8 CP.asta doar teoretic ca practic aceasta crestere mai depinde si de alti factori:raport de compresie[care daca modifici cilindreea fara sa maresti si camera de ardere va creste mult,poate prea mult],alimentarea cu benzina[acelasi carburator trebuie sa alimenteze acum un motor cu 20% mai mare],etc.

pistonul de Carpati are si segmenti mai grosi[cu 0,5 mm ]decat Mobra,gaura de bolt e mai mica,fusta parca e mai lunga,in plus e si ceva mai greu ceea ce ar putea avea repercursiuni asupra ambielajului pe termen lung.

cat despre a doua idee cu carburator de MZ RT 125 nu merge fara sa modifici radical fazele de distributie[adica sa maresti ferestrele de admisie,baleiaj,evacuare],fara sa maresti raportul de compresie etc.in cartea Kartul exista doua variante de modificare a motorului de Mobra:una dezvolta 6,5CP si una cam 9 CP.dar trebuie sa realizezi ca aceste cresteri foarte mari ale puterii[de 1,66 ori in primul caz si de 2,25 ori in al doilea]vin cu un pret:motorul va fi mult mai putin fiabil[mai ales cu calitatea slaba a pieselor]si va avea o plaja de utilizare foarte ingusta[adica sub 6-7000 rpm nu va avea putere deloc]basca un consum demn de o cauza mai buna.

sfatul meu e sa pui ban pe ban si sa iti iei un motor dedicat de vreo 80 cm3[eventual racit cu apa]care sa nu mai trebuiasca sa il modifici.

 

 

KYVACKA are dreptate ,orice mdifici are efecte secundare.

si eu am vrut sa maresc puterea hoinarului si am vrut sa imi iau un bloc motor de honda dyo si cand iam zis la om ce vreu sa fac cu el ,omu mia zis ca arunc bani pe fereastra si daca vreu ceva mai puternic sa strag bani si sa-mi iau un enduro de 125.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da va multumesc mult pentru ajutor ;) cred k raman asa cum e acuma , nu prea are rost sa ii fac nimica. adica eforturi mari da mici efecte

numa bine ;)

 

Vrei sa ai putere mai mare pe kart... schimba-i motorul ca altfel nu prea ai cum eventual schimba-i pistonul si carburatorul, pune-le de pe un scuter dar s-ar putea apoi sa ai probleme cu ambielajul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...