Sari la conținut

aparatoare lant...


scaf
 Share

Postări Recomandate

salutari !... am vorbit cu veo 2 mosi care mi-au spus ca ar trebuii sa scot aparatoarea de cauciuc care protejeaza lantul pt. ca s-ar putea sa-mi rup gatu' !! cica ...daca se rupe lantul (fereasca Dumnezeu la viteza mare !! :o ) ca s-ar bloca roata pt. ca strange lantul ghem pe pinion ...si de aici :wave: (cica ar fi patit-o destul de rau si ei la vremea lor din cauza asta ...)... ce parere aveti ?

 

 

TNX

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici fara aparatoare nu ai garantia ca nu se blocheaza roata cand se rupe lantul sau nu se sparge carterul. Dar ai mai multe sanse.

Eu la Jawa am scos aparatoarea. E drept ca se uzeaza lantul mai repede dar... :wave: Trebuie sa ai grija de el , sa-l speli si sa-l ungi des.

 

 

 

 

Oare de ce la japoneze nu pun orezarii aparatoare de lant ??? :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e idee buna sa scoti aparatoarea de cauciuc. Durata de functionare a lantului se reduce aprox. la jumatate. E greu de crezut ca in cazul in care lantul se rupe, roata spate se blocheaza datorita aparatorii de cauciuc. La ce viteza si forta are lantul unei motociclete in miscare, face praf si pulbere burduful ala de cauciuc, in cazul ruperii.

In fine, eu sunt de parere ca daca, Doamne fereste, se rupe lantul, roata spate se blocheaza, chit ca ai sau nu aparatoarea din cauciuc.

Si nemtii la MZ-uri au folosit aparatori, tot pt ca creste fiabilitatea lantului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baiiii!!!! Stati asa ca faceti o confuzie! Vorbiti de lucruri diferite pentru ca @scaf s-a exprimat gresit.

Hai sa lamurim situatia.

1. scaf vorbeste de aparatoarea din spate de tot in care se gaseste pinionul, dar aceea este din aluminiu, NU din cauciuc. Este adevarat ca daca se rupe lantul este mai nasol si exista riscul ca lantul sa se faca cocolosh acolo. Bun! Dar...daca lantul este ingrijit cum trebuie lucrul asta nu se va intampla. Daca este intins corect (nici prea slab, dar nici prea strans), daca este unsa din cand in cand, daca nu este prea vechi si prea uzat acest lucru nu se intampla.

2. Poate ca acea aparatoare a fost confundata cu alte aparatori de cauciuc ce se mai numesc si burdufuri de cauciuc. Nu le confundati.

 

Numa' bine! :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu nu ... ma refeream la burdufurile care acopera lantul (sau cum le-o zice !)de cauciuc (ci NU la capacul din spate care acopera pinionul si este metalic !!)...mosi spuneau ca daca le scoti ..in caz ca se rupe lantul cica ar ramane lantul pe sosea (cel mai probabil zic ei ! ...ca pana la urma poti sa ii faci ce vrei ...dar daca ti-a sunat ceasul .... :blbl: ai intalnire cu :o )

 

 

ma gandesc ca ceva logic ar fi in ce spun ei ... cauciucul ala (nu ca ar avea mare forta ..si ca nu s-ar rupe ...) ar ghida cumva lantul inapoi in cutia metalica cu pinion si acolo apare o mare varza ! :o si de acolo ... :)

 

+ ca intr-adevar m-am gandit si eu ca de ce moto mai moderne nu au aparatoare de orice fel acolo (ca la cat costa nu s-ar fi (cuvant urat) pe ei sa puna acolo 2 aparatori !)??...un posibil raspuns : m-am gandit ca aia nu au sosele noastre de tot cacatu' ...pt. ca simt cand merg cu rusoaica pe ele cum ma lovesc fel de fel de obiecte (le stiti si voi ...) mai ales daca stai in sptele unui camion (fara sa vrei :bounce: )...ma intreb :wave: : "daca as fi fost lant de transmisie ???nu prea mi-ar fi placut ...!" ... ba !, sa nu credeti ca am luat-o pe aratura :P + ca vaselina de pe lant in contact cu praful/pamantul de pe sosea nu prea e bine zic eu ...totusi ce o fi gandit rusnacul ?..cand le-a proiectat(indiferent ca unii spun ca sunt furate tot trebuia sa-si de-a cu acordul cineva ..nu ?)/fabricat ?

 

 

"fara provocari n-ar exista progres "

Editat de scaf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si nemtii la MZ-uri au folosit aparatori, tot  pt ca creste fiabilitatea lantului.

cand asta ? ...Observ ca folosesti termenul la trecut ! "au folosit "..asa multi au folosit diverse chestii iar pe parcurs au renuntat !...intrebarea asta ia nastere datorita faptului ca de cand au fost moto mai vechi proiectate ...au mai avut loc si alte teste (facute de producatori si nu numai !)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faceti confuzie, problema e cutia din spate de la roata ( de tabla la Jawa, turnata la ij). Normal ca daca scoateti cutia aia scoateti si burdufurile de cauciuc. Problema cu lantul rupt apare mai des la Jawa care e nervoasa, o dai pe o roata samd pana face poc , mai ales daca nu cureti si ungi lantul des.Am schimbat 2 lanturi in cca 15.000 km :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai da, vreti sa arate motocicleta mai sportiv, ii dati jos burdufele, o mare prostie.

Am lant de 15 000 km fara uzuri mari, l-am schimbat , sa fie, cu unul nou.

Uns acolo in burdufuri, bine pusa siguranta nu are voie sa se rupa.

Cu burdufuri oricum arata mai bine si te scuteste de probleme.

Crezi ca mosii aia stiau ce spun? Nu se mai fac la japoneze fiindca la astea lantul joaca mult mai mult pe verticala, trebuiesc unse, sunt mari...

Ce a facut Neamtu la MZ e sfant, la fel unele lucruri la IJ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca rt 125 n-are, dar am vazut unu enduro de 500 care avea(tot mz)..Greu de tras o concluzie..

 

Eu in urma cu 2 saptamini am vazut chiar la un MZ de 125, burduf de cauciuc pe lant. Cred ca din constructie, mai toate marcile & modelele de motociclete facute prin anii '60 au fost prevazute cu aparatoare pt lant. Dar in functie de proprietar, unele si-au pierdut 'inzestrarile' pe traseu.

 

Ce a facut Neamtu la MZ e sfant, la fel unele lucruri la IJ.
:wave:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, fiecare cum vrea, eu unul va sfatuiesc sa nu lasati la Jawa aparatoarea de lant. :wave: Mi se pare ca lantul e ceva mai "finut" decat la Ij plus socuri mai puternice in transmisie = buba daca u iti dai seama la timp de uzura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faceti confuzie, problema e cutia din spate de la roata ( de tabla la Jawa, turnata la ij). Normal ca daca scoateti cutia aia scoateti si burdufurile de cauciuc. Problema cu lantul rupt apare mai des la Jawa care e nervoasa, o dai pe o roata samd pana face poc , mai ales daca nu cureti si ungi  lantul des.Am schimbat 2 lanturi in cca 15.000 km :wave:

nu prea sunt de acord cu faza ca Jawa este mai nervoasa(desi asa stiam si eu !) !!! dar am facut si eu cateva liniute cu jawa si le-am lasat de caruta ! (mi-am spus ca ori nu sunt configurate pt. demaraje ..pinion , reglaje (avans ..)sofer slab de inger ,etc) sau intr-adevar jaweta nu este asa cum o lauda multi !!! (mi-au confirmat si altii ! chestia asta ! ij-isti adevarat !)

 

voi ce parere aveti ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...