pretzeL Postat Mai 22, 2008 Share Postat Mai 22, 2008 (editat) Nu se specifica nicaieri in COD sau REGULAMENT faptul ca 2 vehicule de categorii diferite nu pot sa imparta aceeasi banda. Multumesc frumos Nightwolf, cred ca ai clarificat foarte bine multe lucruri atat pentru mine cat si pentru initiatorul topicului si pentru toti cei care se au spus ca el ar fi de vina pentru accident. Chit ca este prea tarziu pt accidentul in sine, macar pentru viitor... Editat Mai 22, 2008 de pretzeL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Mai 22, 2008 Share Postat Mai 22, 2008 Mda, insa mai e de clarificat aia cu distanta laterala de siguranta; mai sapati, mai sapati ... Latimea benzilor e determinata de viteza de circulatie, nu neaparat de gabarit, dar BANDA DE CIRCULATIE mai mica de 2,5m nu prea se poate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LifeOwner Postat Mai 22, 2008 Autor Share Postat Mai 22, 2008 Multumesc frumos Nightwolf, cred ca ai clarificat foarte bine multe lucruri atat pentru mine cat si pentru initiatorul topicului si pentru toti cei care se au spus ca el ar fi de vina pentru accident. Chit ca este prea tarziu pt accidentul in sine, macar pentru viitor... N-a clarificat nimic ... mai rau m-a bagat in ceatza . Intai sustine ca au venit "prieteni de-ai mei" cu evenimete similare si le-au fost luate permisele .. apoi , tot singur . se contrazice. Spune ca 2 vehicule din categorii diferite pot imparti aceeasi banda pt. ca legea nu specifica altfel. Deci ... pana la urma cum e !? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pretzeL Postat Mai 22, 2008 Share Postat Mai 22, 2008 N-am citit ce a scris mai inainte...dar si eu stiam ca e legal sa imparti banda cu o masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata MCMLXXXVII Postat Mai 23, 2008 Share Postat Mai 23, 2008 Salut, Bine ca ai scapat usor. Daca i-ai rupt oglinda intentionat (adica nu in accident): distrugere din culpa Daca a ramas cu urme dupa casca in gura sau daca are martori... mai este si asta ceva, dar nu mai tin minte cum se cheama. Asfalt uscat! O mica obiectie: din culpa e atunci cand fapta nu se savarseste cu intentie. la a doua e un pui de vatamare corporala... dar asta nu se pune. in rest e ok daca i-ai rupt oglinda intentionat e distrugere si atat. PS: Nu cred ca scrie nicaieri in regulament ca nu ai voie sa stai intre benzi... Daca scrie, sa imi arate si mie cineva unde anume scrie. Ce vorbesti? Cam toate tarile UE (cele din vest) au specificat in lege ca este permisa deplasarea motocicletelor printre coloanele de masini oprite SAU IN MISCARE daca viteza lor nu depaseste XX kmph. Daca o masina schimba banda si a acrosat un motociclist ori daca se deschide usa si s-a lovit un motociclist atunci automobilistul este de vina 100%. Asta in conditiile in care motociclistul nu s-a deplasat cu mai mult de 10 kmph fata de viteza coloanei. Nu esti in tarile UE din vest, esti in romania (tara cu administratie de ca.at). Primeaza legislatia din tara noastra in fata legislatiei europene. Asa ca poate la nemti pe autostrada pe anumite portiuni nu exista limita de viteza (adica fiecare merge cat il tine),dar asta nu inseamna ca daca mergi pe A2 cu 200+ nu iti ia permisul (daca te prinde). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DarkRyder Postat Mai 23, 2008 Share Postat Mai 23, 2008 (editat) Boonn .. atunci inseamna ca mosul cu dacia care m-a lovit in picior si cu care imparteam aceeasi banda este vinovat pt. ca legea nu spune ca nu aveam voie sa fiu cu el pe aceeasi banda desi pana acum toata lumea a sustinut ca eu as fi de vina. EXACT! Este aceeasi situatie si daca deschide portiera si te loveste. El trebuie sa mearga intr-o directie continuua cf. axului vehicului nu in zig-zag. Vireaza, inseamna ca intentioneaza sa faca o manevra. Nu stim ce manevra. O oarecare manevra. ORICE MANEVRA cf. la ce v-am citat mai sus SE SEMNALIZEAZA si SE ASIGURA N-a clarificat nimic ... mai rau m-a bagat in ceatza . Intai sustine ca au venit "prieteni de-ai mei" cu evenimete similare si le-au fost luate permisele .. apoi , tot singur . se contrazice. Spune ca 2 vehicule din categorii diferite pot imparti aceeasi banda pt. ca legea nu specifica altfel. Deci ... pana la urma cum e !? Esti putin paralel ca sa nu zic necoplanar cu ceea ce am discutat eu mai sus. Am si argumentat de ce au ramas fara permise in conditii SIMILARE nu IDENTICE. E vorba de notiuni aici daca nu le intelegi pui mana pe DEX si il citesti. De asemenea, pui mana pe COD si REGULAMENT si le citesti si p`alea ca vad ca nu ti-ar strica. Din partea mea n-ai decat sa sari la gatul meu, eu am explicat cat se poate de clar cu citate din decrete OFICIALE in baza carora se circula la ora actuala. E vorba doar de putin sport pe care unii il numesc "stoarcerea creierilor" daca altii au inteles si tu nu Mda, insa mai e de clarificat aia cu distanta laterala de siguranta; mai sapati, mai sapati ... Latimea benzilor e determinata de viteza de circulatie, nu neaparat de gabarit, dar BANDA DE CIRCULATIE mai mica de 2,5m nu prea se poate. Explica-mi si mie acea distanta laterala te rog. Distanta laterala este valabila intr-o singura situatie: drum public cu doua sau mai multe benzi de circulatie. In acea situatie conducatorii auto trebuie sa se incadreze in asemenea masura incat sa pastreze o distanta laterala care sa permita evitarea oricarui pericol in situatii limita. Din aceasta cauza benzile respective au minim 2,75m latime. Daca imi aduc bine aminte, Iuliu Maniu la Lujerului sensul spre Apaca imediat dupa intersectie pe cele 3 benzi ale sale masoara 10m latime din bordura in bordura. Iar segmentarea se face astfel: banda 1 - 4m latime, banda 2 - 3,5m latime, banda 3 - 2,5m latime. Daca trebuie sa explic logica o explic dar banuiesc ca e destul de clar de ce e asa.... @LifeOwner ... ca sa fie clar: NU AI VOIE SA STATIONEZI in dreptul lui .... te bagi in fata lui, in spatele lui dar nu in paralel cu el. Tu trebuie sa ai spatiu liber stanga-dreapta nu sa fii paralel! Daca esti paralel nu constitui o contraventie, constitui o infractiune deoarece il impiedici voit pe participantul la trafic sa execute manevre in conditii de siguranta! Editat Mai 23, 2008 de Nightwolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alfa Postat Mai 23, 2008 Share Postat Mai 23, 2008 EXACT! Este aceeasi situatie si daca deschide portiera si te loveste. El trebuie sa mearga intr-o directie continuua cf. axului vehicului nu in zig-zag. Vireaza, inseamna ca intentioneaza sa faca o manevra. Nu stim ce manevra. O oarecare manevra. ORICE MANEVRA cf. la ce v-am citat mai sus SE SEMNALIZEAZA si SE ASIGURA Esti putin paralel ca sa nu zic necoplanar cu ceea ce am discutat eu mai sus. Am si argumentat de ce au ramas fara permise in conditii SIMILARE nu IDENTICE. E vorba de notiuni aici daca nu le intelegi pui mana pe DEX si il citesti. De asemenea, pui mana pe COD si REGULAMENT si le citesti si p`alea ca vad ca nu ti-ar strica. Din partea mea n-ai decat sa sari la gatul meu, eu am explicat cat se poate de clar cu citate din decrete OFICIALE in baza carora se circula la ora actuala. E vorba doar de putin sport pe care unii il numesc "stoarcerea creierilor" daca altii au inteles si tu nu Explica-mi si mie acea distanta laterala te rog. Distanta laterala este valabila intr-o singura situatie: drum public cu doua sau mai multe benzi de circulatie. In acea situatie conducatorii auto trebuie sa se incadreze in asemenea masura incat sa pastreze o distanta laterala care sa permita evitarea oricarui pericol in situatii limita. Din aceasta cauza benzile respective au minim 2,75m latime. Daca imi aduc bine aminte, Iuliu Maniu la Lujerului sensul spre Apaca imediat dupa intersectie pe cele 3 benzi ale sale masoara 10m latime din bordura in bordura. Iar segmentarea se face astfel: banda 1 - 4m latime, banda 2 - 3,5m latime, banda 3 - 2,5m latime. Daca trebuie sa explic logica o explic dar banuiesc ca e destul de clar de ce e asa.... @LifeOwner ... ca sa fie clar: NU AI VOIE SA STATIONEZI in dreptul lui .... te bagi in fata lui, in spatele lui dar nu in paralel cu el. Tu trebuie sa ai spatiu liber stanga-dreapta nu sa fii paralel! Daca esti paralel nu constitui o contraventie, constitui o infractiune deoarece il impiedici voit pe participantul la trafic sa execute manevre in conditii de siguranta! ..foarte la obiect si foarte interesante pentru noi motociclistii!! sfaturi demne de a fii luate in seama si de a stii cum sa procedam pe viitor..pentru a fii scutiti de neplaceri!!.....@nightwolf..interventiile tale sunt intotdeauna de mult ajutor!!... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.