Taz XL Postat Mai 22, 2008 Share Postat Mai 22, 2008 Am o Honda XL600R si la amortizorul fata am 2 ventile prin care pot baga aer in el. Intrebarea este: cam ce presiune sa bag?(cand am verificat era desumflat de tot nu iesea aer deloc daca apasam pe ventil),Si ar mai fi una: Amortizorul e doar pe aer sau e si cu ulei ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Mai 22, 2008 Share Postat Mai 22, 2008 Am o Honda XL600R si la amortizorul fata am 2 ventile prin care pot baga aer in el. Intrebarea este: cam ce presiune sa bag?(cand am verificat era desumflat de tot nu iesea aer deloc daca apasam pe ventil),Si ar mai fi una: Amortizorul e doar pe aer sau e si cu ulei ceva? ma.io stiu k nu se baga presiune acolo...acu depinde si de ce zice in cartea lui.. stiu k se face asa:se ridica motocicleta incit roata fatza sa stea suspendata astfel amortizoarele sunt intinse la max.dupa care se apasa pe acele ventile pt k pres din amortizoare sa se egalizeze cu pres atmosferica. parca asa se face... verif ce zice in cartea ei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Mai 23, 2008 Share Postat Mai 23, 2008 Am o Honda XL600R si la amortizorul fata am 2 ventile prin care pot baga aer in el. Intrebarea este: cam ce presiune sa bag?(cand am verificat era desumflat de tot nu iesea aer deloc daca apasam pe ventil),Si ar mai fi una: Amortizorul e doar pe aer sau e si cu ulei ceva? nu se baga aer,pt ca contine umiditate.mai mult se foloseste azot,sau alt gaz uscat. la XL nu ma stiu.studieaza cartea tehnica vezi ce scrie pea`colo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Mai 23, 2008 Share Postat Mai 23, 2008 (editat) toate amortizoarele functioneaza pe ulei,ventilele care sunt montate pe ele de cele mai multe ori sunt ptr eliminarea presiunii care se creeaza dupa fiecare tura de on sau offroad..cum scria un coleg mai sus,motorul trebuie sa fie complet suspendat si apoi se aerisesc telescoapele,teoretic trebuie sa fasaie 2-3 secunde si le-ai aerisit.. neaerisirea lor regulata creeaza o presiune relativ mare care duce la intarirea telescoapelor peste masura..sunt si telescoape care au sistem de autoaerisire,la care nu trebuie umblat(au o supapa care refuleaza la o anumita presiune)..oricum nu lua de bun ce ti-am scris si verifica un manual..daca nu ma insel am vazut totusi si telescoape facute de marzocchi dar doar pe spate care se pot intari cu azot,au un ventil ca la roti.. Editat Mai 23, 2008 de atillas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Mai 23, 2008 Share Postat Mai 23, 2008 (editat) mai sunt si motorete la care, pe langa ulei, se baga si aer sau azot in telescoape (aprox. 2 atm) . ex: yamaha xz400 si honda cbr 600 f1. cel mai bine ar fi sa te uiti in manual Editat Mai 23, 2008 de Cata M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz XL Postat Mai 23, 2008 Autor Share Postat Mai 23, 2008 O sa ma uit in manual de indata ce o sa am un manual.... Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FILICA Postat Mai 23, 2008 Share Postat Mai 23, 2008 Salut, Am si eu o honda XR400R. Am aruncat un ochi acum in manual si tot ce iti pot spune este ca are cu siguranta ulei in furca. In schimb nu scrie nimic legat aer, aerisire, presiune sau.....chestii de genul asta. Daca gasesti ceva sau umbli la presiune anunta-ne si pe noi te rog sa stim cum evolueaza treaba. Mersi, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz XL Postat Mai 23, 2008 Autor Share Postat Mai 23, 2008 Ce pot sa zic pana acum este ca aseara am bagat cu o pompa de bicicleta niste aer in amortizor si acum evident este ceva mai tare.Eu sunt multumit pentru ca inainte mi se parea cam moale.Acum o sa-l desumflu la loc sa nu cumva sa tin garniturile fortate sau mai stiu ce.Asta avand in vedere spusele colegilor care au zis ca nu e fcaut sa fie umflat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduSPR Postat Mai 23, 2008 Share Postat Mai 23, 2008 toate amortizoarele functioneaza pe ulei,ventilele care sunt montate pe ele de cele mai multe ori sunt ptr eliminarea presiunii care se creeaza dupa fiecare tura de on sau offroad..cum scria un coleg mai sus,motorul trebuie sa fie complet suspendat si apoi se aerisesc telescoapele,teoretic trebuie sa fasaie 2-3 secunde si le-ai aerisit.. neaerisirea lor regulata creeaza o presiune relativ mare care duce la intarirea telescoapelor peste masura..sunt si telescoape care au sistem de autoaerisire,la care nu trebuie umblat(au o supapa care refuleaza la o anumita presiune)..oricum nu lua de bun ce ti-am scris si verifica un manual..daca nu ma insel am vazut totusi si telescoape facute de marzocchi dar doar pe spate care se pot intari cu azot,au un ventil ca la roti.. NU te contrazic dar eu unu stiu ca nu are cum sa faca presiune in interior, nu de alta dar nu are pe unde sa intre aer. Din cate stiu eu trebuie sa fie o presiune de 0.7 bari acolo. Eu am un Cr 250 cu acelasi tip de furca si fara aer e muci furca, cu 0.7 e ok se comporta bine. Nu stiu exact cat trebuie bagat, dar am avut un XT care trebuia sa-i bagi 0.7(scria in manualul de reparatie). trebuie suspendata motocicleta cu furca in aer(destinsa la maxim) si bagat aer sau azot. eu am bagat aer si n-a patit nimic. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz XL Postat Mai 23, 2008 Autor Share Postat Mai 23, 2008 (editat) eu tocmai de aia m-am apucat sa umblu la ventilele acelea.Furca era foarte moale, cand ridicam motocicleta se mai destindea putin iar cand o lasam pe pamant doar greutatea motocicletei era suficienta sa comprime 2-3 cm din amortizor si plus de asta era foarte moale.Cu ea umflata putin(nu am masurat cu manometrul) furca sta destinsa la maxim nu se mai lasa sub greutatea motociletei.Acum sa o las asa sa nu o las?? Bun, sa va zic o chestie:NU AM MANUAL!!! Editat Mai 23, 2008 de Taz XL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Mai 24, 2008 Share Postat Mai 24, 2008 NU te contrazic dar eu unu stiu ca nu are cum sa faca presiune in interior, nu de alta dar nu are pe unde sa intre aer. Din cate stiu eu trebuie sa fie o presiune de 0.7 bari acolo. Eu am un Cr 250 cu acelasi tip de furca si fara aer e muci furca, cu 0.7 e ok se comporta bine. Nu stiu exact cat trebuie bagat, dar am avut un XT care trebuia sa-i bagi 0.7(scria in manualul de reparatie). trebuie suspendata motocicleta cu furca in aer(destinsa la maxim) si bagat aer sau azot. eu am bagat aer si n-a patit nimic. Bafta. depinde de telescop. eu am telescop "BITUBO" si tre sa bag intre 8-10 bar.bine inteles am bagat aer,ca azot de unde? frigotehnistii folosesc azot.asfalt cum doriti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduSPR Postat Mai 24, 2008 Share Postat Mai 24, 2008 depinde de telescop.eu am telescop "BITUBO" si tre sa bag intre 8-10 bar.bine inteles am bagat aer,ca azot de unde? frigotehnistii folosesc azot.asfalt cum doriti 8-10 bari mi se pare enorm de mult, Azot bagi de la orice vilvanizare AUTOSOFT, una e in fundeni cum vi din pantelimon, inainte de pod pe stanga, sau la dristor cum mergi spre mall, pe strada cu sinele de tranvai, prima strada la dreapta, pe colt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Mai 25, 2008 Share Postat Mai 25, 2008 8-10 bari mi se pare enorm de mult, Azot bagi de la orice vilvanizare AUTOSOFT, una e in fundeni cum vi din pantelimon, inainte de pod pe stanga, sau la dristor cum mergi spre mall, pe strada cu sinele de tranvai, prima strada la dreapta, pe colt. da.am sa iti pun o poza,cand am ocazia sa dau jos roata spate.si eu am intrat in dubii.n nu cunosc bucharest.is din cluj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocaine Postat Mai 25, 2008 Share Postat Mai 25, 2008 in manualul africanei mele zice ca, in conditii normale ,si ma gandesc la mersul pe sosea, presiunea in amortizoarele fata treb sa fie intre 0 si 40 kPa...asta inseamana parca 0-0.4 bari! Eh , acum fiecare e liber sa-si bage cat aer vrea in ele ...personal merg pe colauri cu 0.8..iar pe sosea cu 0.4. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz XL Postat Mai 27, 2008 Autor Share Postat Mai 27, 2008 Intre timp am facut rost de manualul de reparatii in care scrie ca presiunea in amorizor trebuie sa fie intre 0-2.4PSI. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PERL Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 salutare !!! in manual am vazut ca presiunea de aer e valabila doar la modelele 90-95....e adevarat??? a mea e din 2000 si am niste probleme:::joaca fata sus jos...o fi de la presiune??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz XL Postat Iunie 19, 2008 Autor Share Postat Iunie 19, 2008 (editat) salutare !!! in manual am vazut ca presiunea de aer e valabila doar la modelele 90-95....e adevarat??? a mea e din 2000 si am niste probleme:::joaca fata sus jos...o fi de la presiune??? A mea e din 1983..... :bigstar:La fel si manualul din care va povestesc! Editat Iunie 19, 2008 de Taz XL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.