Sari la conținut

Montajul Intinzatorului De Lant De Distributie (extern)


Postări Recomandate

Mi-a venit intinzatorul de lant de distributie. Este un intinzator extern si il pot schimba fara sa desfac altceva decat suruburile care il tin pe motor.

Problema e ca instructiunile din manual difera de realitate pentru ca piesa (intinzatorul) a fost actualizata din punct de vedere tehnic si nu mai este identica cu originalul. In manual imi zicea ca intinzatorul nou vine cu un fel de agrafa care il tine "armat". Teoretic montam intinzatoarul pe motor, scoteam agrafa care il tinea armat si ii strangeam surubul. Ei bine intinzatorul asta care mi-a venit nu are nici o "agrafa" care sa il tina armat.

Atasez o poza cu piesa si componentele ei.

Imi explica si mie cineva pas cu pas cum se monteaza ca sa nu fac vreo prostie?

 

Banuiala mea: se scoate intinzatorul vechi, se pune intinzatorul nou, si se strang suruburile de fixare pe motor. Apoi se baga arcul in capatul celalat al intinzatorului, se baga tija metalica prin arc, apoi se comprima arcul impingand surubul mare din capatul intinzatorului. E ok asa?

post-15775-1212007137_thumb.jpg

Editat de daseth
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, exact asa se face! bravos pt. spiritul tehnic.

 

p.s. o spun din experienta de pe un gpz 500 din 2001. are exact acelasi intinzator si acelasi motor doar un pic upgradat prin diferite artificii cum ar fi acest intinzator sau incalzitoarele de carburatoare. daca vrei caut si cuplul la care strangi suruburile. daca ai chei dinamometrice la indemana...

Editat de fesu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de lamurire. nu am cheie dinamometrica, am strans "ochiometric".

m-am lamurit cu sta treaba cu intinzatorul nou: se fixeaza pe motor si cand bagi arcul in celalat capat tija din interiorul motorului isi auto-regleaza pozitia pe nevoile lantului. ingenios sistem.

ideea e ca inca am impresia ca mai bate putin lantul. oare e ok sa scot intinzatorul si sa-i trag manual tija inca vreo 1-2 declickuri ale piedicii?

 

se pare ca nu e intinzatorul de vina. zgomotul care se mai aude nu e de la lantul de distributie ci de la tacheti. deci partea cu montajul am facut-o bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, exact asa se face! bravos pt. spiritul tehnic.

 

p.s. o spun din experienta de pe un gpz 500 din 2001. are exact acelasi intinzator si acelasi motor doar un pic upgradat prin diferite artificii cum ar fi acest intinzator sau incalzitoarele de carburatoare. daca vrei caut si cuplul la care strangi suruburile. daca ai chei dinamometrice la indemana...

 

am si eu un gpz 500 din 92. persoana de la care l-am cumparat de curand mi-a spus ca-i batea lantul si ca i-a reglat intinzatorul. dupa vreo 500 de km, insa, a inceput din nou sa bata.. nu l-am desfacut inca, habar nu am ce-i acolo, am cam vazut in poza atasata. e complicat rau?

am citit cum se procedeaza la montarea unuia nou.. cum se face cu reglarea unuia care nu e nou? am inteles de la cel de la care am cumparat motoreta ca este la un grad de uzaj care nu-l tine nici slab, nici strans si astfel, tine lantul intre intins si slab. mie imi face zgomot mai ales la ralanti sau in frana de motor. ma puteti ajuta cu vreun sfat? multzam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu un gpz 500 din 92. persoana de la care l-am cumparat de curand mi-a spus ca-i batea lantul si ca i-a reglat intinzatorul. dupa vreo 500 de km, insa, a inceput din nou sa bata.. nu l-am desfacut inca, habar nu am ce-i acolo, am cam vazut in poza atasata. e complicat rau?

am citit cum se procedeaza la montarea unuia nou.. cum se face cu reglarea unuia care nu e nou? am inteles de la cel de la care am cumparat motoreta ca este la un grad de uzaj care nu-l tine nici slab, nici strans si astfel, tine lantul intre intins si slab. mie imi face zgomot mai ales la ralanti sau in frana de motor. ma puteti ajuta cu vreun sfat? multzam!

din cate stiu eu intinzatoarele nu se regleaza, poate doar daca e unul confectionat la strung.

cand incepe sa bata lantul sunt 2 motive:

1. lantul de distributie uzat

si/sau

2. intinzatorul uzat

ambele cazuri necesita inlocuirea cu unele noi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai nu pot spune 100% ca asta e problema ta. ce pot zice in schimb e ca la mine facea fix ca la tine: batea la relanti. am dus-o la mecanic care mi-a zis direct ca e intinzatorul (stiea motocicleta de ceva vreme) si ca poate sa incerce sa mi-l regleze pe asta vechi. ceea ce a si facut, dar bataia a revenit mult mai puternica dupa 1000km. Moment in care am zis "GATA" si am comandat intinzatorul nou (82 euro la Mymoto in Cotroceni, mai ieftin nu cred ca gaseste nimeni).

 

Pentru montare nu poti urma instructiunile manualului pt ca ele sunt pentru piesa veche. Kawasaki au refacut designul piesei care arata ca in poza. Montajul il poti face singur: desfaci surubul din capatul intinzatorului vechi (ala pe unde se regla), apoi desfaci suruburile care il fixeza pe motor si il dai afara. Iei intinzatorul nou si il strangi cu suruburile de fixare pe motor avand grija ca sageata de pe el sa indice aceeasi directie pe care o indica si sageata de la cel vechi. Dupa ce ai strans frumos suruburile, preferabil cu cheie dinamometrica (eu am strans la ochi), in capatul celalat al intinzatorului bagi arcul ala cu tija aia metalica prin el care il va tine drept si strangi surubul mare peste el, comprimandu-l. In momentul asta trebuie sa auzi niste declickuri care iti arata ca tija din interior s-a extins si impinge in patina. Daca nu auzi declickurile NU PORNI MOTORUL. Strangi surubul si asta a fost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai nu pot spune 100% ca asta e problema ta. ce pot zice in schimb e ca la mine facea fix ca la tine: batea la relanti. am dus-o la mecanic care mi-a zis direct ca e intinzatorul (stiea motocicleta de ceva vreme) si ca poate sa incerce sa mi-l regleze pe asta vechi. ceea ce a si facut, dar bataia a revenit mult mai puternica dupa 1000km. Moment in care am zis "GATA" si am comandat intinzatorul nou (82 euro la Mymoto in Cotroceni, mai ieftin nu cred ca gaseste nimeni).

 

Pentru montare nu poti urma instructiunile manualului pt ca ele sunt pentru piesa veche. Kawasaki au refacut designul piesei care arata ca in poza. Montajul il poti face singur: desfaci surubul din capatul intinzatorului vechi (ala pe unde se regla), apoi desfaci suruburile care il fixeza pe motor si il dai afara. Iei intinzatorul nou si il strangi cu suruburile de fixare pe motor avand grija ca sageata de pe el sa indice aceeasi directie pe care o indica si sageata de la cel vechi. Dupa ce ai strans frumos suruburile, preferabil cu cheie dinamometrica (eu am strans la ochi), in capatul celalat al intinzatorului bagi arcul ala cu tija aia metalica prin el care il va tine drept si strangi surubul mare peste el, comprimandu-l. In momentul asta trebuie sa auzi niste declickuri care iti arata ca tija din interior s-a extins si impinge in patina. Daca nu auzi declickurile NU PORNI MOTORUL. Strangi surubul si asta a fost.

multzam pentru informatii. da, ar fi bine schimbarea kitului cu totul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai GePeZei, nu cumva bataia lantului de distributie e specifica la acest model? Am avut GPZ400, am vorbit cu oameni cu GPZ500, toti aveam bataie la relanti. E o buba a modelului. Eu am mers cu bataia cam 15 luni continuu si nu s-a acentuat, varia un pic (spre a nu se mai auzi) doar cand puneam ulei nou, si in 500km ii revenea bataia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...