draku Postat Iulie 5, 2005 Share Postat Iulie 5, 2005 Am o mare nedumerire: la roata din spate (grup), in partea cu sabotii de frana, exista un semering de etansare prins cu ajutorul unui inel de aluminiu, cu 7 suruburi. Undeva, in partea de jos a acestui semering, exista o gaura in plus care are corespondenta intr-o parte cu un orificiu din carcasa grupului, iar in cealalta parte cu un canal practicat in inelul ce se prinde peste semering. Intrebarea e: poate cineva sa-mi spuna si mie ce rol are acel canal/orificiu ? (in afara de a permite aruncarea de ulei/vaselina pe sabotii de frana si pe tambur) Din cate am observat eu, acel orificiu nu ar avea ce cauta in acel loc (sau poate lipsesc unele piese, gen semeringuri, desi in catalogul de piese de schimb nu apar si altele in plus...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serviceumi Postat Iulie 5, 2005 Share Postat Iulie 5, 2005 (editat) Orificiul este special facut, tocmai pentru ca uleiul care eventual trece de simering sa poata curge afara si nu in saboti. Daca simeringul este OK nu sunt probleme. Daca ai probleme inlocuieste-l, sau macar asigura-te ca gaura este libera. Si in carcasa ai o gaura care corespunde cu celelalte si care trebuie sa fie desfundata. Editat Iulie 5, 2005 de serviceumi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iulie 5, 2005 Autor Share Postat Iulie 5, 2005 (editat) deci orificiul din carcasa grupului este de fapt o "scurgere" catre exterior pt eventualul ulei pierdut pe langa semering.... am gasit acel orificiu "obturat" cu vaselina, iar sabotii si tamburul pline de ulei.... multumesc Editat Iulie 5, 2005 de draku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
demostene Postat Iulie 5, 2005 Share Postat Iulie 5, 2005 Curata cu a carpa curata si cu benzina sabotii si tamburul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iulie 5, 2005 Autor Share Postat Iulie 5, 2005 bineinteles ca asta am facut, iar la sfarsit am curatat usor cu un pic de diluant dar sabotii nu se "contamineaza" in astfel de cazuri ? adica se mai pot folosi fara probleme ? PS probabil ca am dereglat franele umbland pe la roti, de aceea fac o intrebare: este cineva dispus, dintre cunoscatorii intr-ale niprului, sa dea niste consultatii la "locul faptei" ? momentan motocicleta se afla imobilizata intr-un garaj in zona Tineretului. PPS consultatiile, bineinteles, contra cost, ca orice consultatie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iulie 6, 2005 Autor Share Postat Iulie 6, 2005 nimeni interesat sa de o gura de ajutor ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Iulie 7, 2005 Share Postat Iulie 7, 2005 vezi că dacă a curs ulei ceva mai serios , si, ferodourile sunt prinse cu nituri pe saboți, se poate să fi rămas ulei intre ferodou si sabot , care să iasă la încălzirea ferodourilor. Da, se contaminează!Depinde si de materialul din ferodouri... De ex. cele originale de Simson erau lipite , si daca ajungea ulei pe ele frîna ase făcea ciont!Adică la cea mai mică atingere se bloca complet(cu eventuala smulgere a tamburului de pe butucu rotii...am văzut si asa ceva ) Ferodourile romînesti nu mai prind cum trebuie odata contaminate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Iulie 7, 2005 Share Postat Iulie 7, 2005 Fii atent, ca am mai postat chestia asta: La magazinele bune de piese auto se gasesc semeringuri cu aceeasi cota interioara ca ala original de la Nipru. Cauta unul cu cota exterioara aproape identica (cu 1-2 mm mai mare) decit gaura prin care trece cuplajul spre roata. Apoi iei la freza cota respectiva pentru a introduce semeringul. Am facut asta si pentru prima data in viata lui grupul de Nipru nu mai curge (ulei 80W90). Poti sa bagi si apa in el, nu mai curge NIMIC. Nu stiu daca explicatiile sint foarte clare, dar daca scoti grupul si-l studiezi bine, o sa intelegi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iulie 7, 2005 Autor Share Postat Iulie 7, 2005 draku sa le ia , nu stiu de care sunt ferodourile dar cred ca sunt rusesti (si proaste pe deasupra) dupa cum este turnat aluminiul sabotilor.... le-am sters cat am putut de bine, sa vedem... a, am mai studiat problema cu orificiul respectiv, si am observat ca eventualul ulei scurs pe langa semering ar trebui sa se intoarca in grup teoria ca teoria, dar practica ne omoara.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iulie 7, 2005 Autor Share Postat Iulie 7, 2005 Fii atent, ca am mai postat chestia asta:La magazinele bune de piese auto se gasesc semeringuri cu aceeasi cota interioara ca ala original de la Nipru. Cauta unul cu cota exterioara aproape identica (cu 1-2 mm mai mare) decit gaura prin care trece cuplajul spre roata. Apoi iei la freza cota respectiva pentru a introduce semeringul. Am facut asta si pentru prima data in viata lui grupul de Nipru nu mai curge (ulei 80W90). Poti sa bagi si apa in el, nu mai curge NIMIC. Nu stiu daca explicatiile sint foarte clare, dar daca scoti grupul si-l studiezi bine, o sa intelegi. 197718[/snapback] deci ar trebui sa nu mai folosesc semeringul original, cu marginile ca o membrana.... e bine de stiu ca exista si varianta asta... multumesc dar cred ca e cam mult de munca si as vrea sa ma plimb si eu un pic cu motorul in vara asta (de-abia l-am luat), poate reusesc sa fac asta in sezonul in care nu se circula Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Iulie 7, 2005 Share Postat Iulie 7, 2005 Incearca sa dai si cu un smirghel mai mare(mai grosier) pe ferodouri atat cat sa le faci niste striatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Iulie 7, 2005 Share Postat Iulie 7, 2005 Iti lua cam 10 minute sa-ti frezeze cota exterioara a semeringului. Mai mult iti bati capul cu montatul/demontatul si cu procurarea semeringului. Incerc sa fac rost de cotele de semering, in caz ca te intereseaza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iulie 7, 2005 Autor Share Postat Iulie 7, 2005 bineinteles ca ma intereseaza, chiar te rog sa mi le dai si mie cat despre semering, chiar la parterul blocului in care locuiesc este un magazin care vinde tot felul de semeringuri, rulmenti, curele de transmisie, sigurante elastice de arbori, etc, numai marfa straineza, (aviz amatorilor de astfel de lucruri) asa ca nu-mi fac probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Iulie 7, 2005 Share Postat Iulie 7, 2005 Nu stiu ce cote are semeringul ala ca din fericire nu am avut deocamdata probleme cu el dar eu zic ca daca tot adaptezi ar fi bine sa adaptezi unul de la Dacia(daca merge vreunul!) ca desi calitate inferioara,ai avantajul ca oriunde in tara asta rumaneasca ai probleme cu el gasesti la orice colt de strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iulie 7, 2005 Autor Share Postat Iulie 7, 2005 asa e, ai dreptate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.