Sari la conținut

Probleme Sistem De Franare


Postări Recomandate

salutare

 

situatia sta in felul urmator : am un kawa 636 din 2004, weekendul asta am facut un drum mai lung. Initial am constatat ca roata fata mergea un pic infranata (la viteze mici scotea si un sunet destul de urat de frecare - placute vs discuri de frana). Precizez ca placutele de frana le-am schimbat cu mai putin de 1000 km in urma. Problema adevarata a aparut in momentul in care am observat ca atunci cand actionam maneta de frana aceasta se ducea in gol pana la mansonul de acceleratie (asta doar prima maneta, urmatoarele actionari ale manetei faceau ca aceasta sa se intareasca si frana sa tina). Am crezut initial ca probabil nu sunt aerisite franele si am facut si aerisirea acestora, am completat lichidul de frana dar problema se mentine : [b]nu am frana la prima maneta[/b]. Credeti ca s-a stricat pompa de frana si ar trebui inlocuita sau mai exista ceva garnituri pe la sistemul de franare care au imbatranit si trebuie schimbate ?

 

multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai curatat pistonasele de la etrier cand ai pus placute noi?

vezi ca ele trebuie sa intre f usor in etrier cel putin la mine le imping cu mana...ai grija sa le impingi amandoua odata ca sa nu te trezesti cu unul din ele afara

daca vrei sa le cureti sunt spray uri de curatat pt asa ceva..dar poti folosi la fel de bine ,, fas-fas,, din ala care curata geamurile...degreseaza f bine si nu-ti ataca nimik pe acolo...

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai curatat pistonasele de la etrier cand ai pus placute noi?

vezi ca ele trebuie sa intre f usor in etrier cel putin la mine le imping cu mana...ai grija sa le impingi amandoua odata ca sa nu te trezesti cu unul din ele afara

daca vrei sa le cureti sunt spray uri de curatat pt asa ceva..dar poti folosi la fel de bine ,, fas-fas,, din ala care curata geamurile...degreseaza f bine si nu-ti ataca nimik pe acolo...

nu am curatat pistonasele, mai mult am observat ca merg foarte greu. Am tras concluzia ca asta e motivul pentru roata infranata si urmeaza sa le curat cat de curand... dar e posibil ca tot aceasta sa fie si cauza pentru lipsa franei la prima maneta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare

 

situatia sta in felul urmator : am un kawa 636 din 2004, weekendul asta am facut un drum mai lung. Initial am constatat ca roata fata mergea un pic infranata (la viteze mici scotea si un sunet destul de urat de frecare - placute vs discuri de frana). Precizez ca placutele de frana le-am schimbat cu mai putin de 1000 km in urma. Problema adevarata a aparut in momentul in care am observat ca atunci cand actionam maneta de frana aceasta se ducea in gol pana la mansonul de acceleratie (asta doar prima maneta, urmatoarele actionari ale manetei faceau ca aceasta sa se intareasca si frana sa tina). Am crezut initial ca probabil nu sunt aerisite franele si am facut si aerisirea acestora, am completat lichidul de frana dar problema se mentine : [b]nu am frana la prima maneta[/b]. Credeti ca s-a stricat pompa de frana si ar trebui inlocuita sau mai exista ceva garnituri pe la sistemul de franare care au imbatranit si trebuie schimbate ?

 

multumesc anticipat

asa am patit eu! Pistonasele de la etrier cand au fost gata placutele de frana normal ca erau aproape de cursa maxima iesite.Mizeria si-a pus amprenta bine pe partea iesita.Am inlocuit placutele vechi si nu am curatat pistonasele,normal ca acestea presate inauntru impreuna cu mizeria de pe ele nu mai faceau cursa cum trebuia.Am dat jos etrierul si placutele si am tras pistonasele aproape de cursa maxima afara,atentie sa nu iasa din etrier ca e jale atunci,le-am curatat cu un flex mic pe care am pus o perie de sarma rotativa fina.Le-am rotit incet si cu grija in etrier ca sa se curete pe toata circumferinta.Au iesit oglinda,dupa care le-am sters bine cu o solutie degresanta,le-am introdus maxim in etrier inapoi ca sa pot pune placutele noi si gata.Merg perfect! Dupa montare mai fa o aerisire si complecteaza cu lichid de frana ! Succes!

Editat de kato_arad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, sa-ti zic care poate fi legatura intre pistonase blocate si fenomenul cu prima maneta in gol.

Daca pistonasul e blocat, el va tzine presata placutza pe disc permanent, chiar daca nu suficient de tare incat sa-ti franeze motocicleta, totusi suficient incat sa se incinga. Placutza se incinge - transmite caldura catre pistonas - asta produce fierberea locala a lichidului de frana adiacent. Deci in momentul actionarii primei frane, vei avea o "bula" in sistem, langa etrier, care prin compresie se reduce, vaporii trec din nou in faza de lichid si urmatoarea maneta va tzine. Ca sa diagnostichezi asta, e suficient sa mergi un kilometru, doi, cu grija sa nu actionezi frana fatza, apoi opresti incet (cu spatele) si verifici temperatura discurilor (o verifici si inainte de a parcurge distanta asta de proba). Daca sunt incinse, atunci asta e fenomenul si pentru a rezolva dai cu ceva spray pe pistonase, pe suprafata de etansare cu etrierul evident si le "plimbi" de cateva ori inainte si inapoi in cilindru, pana incep sa merg usor. Cel mai probabil asta este problema, daca problema a aparut exact dupa schimbarea placutzelor, pistonasele au stat mult timp expuse (cu placutzele vechi), incat zona respectiva a fost afectata de coroziune si acum blocheaza in etrier.

 

Alta varianta ar fi fost disc ovalizat sau rulmenti uzati la roata, cauze care ar fi produs in mers impingerea pistonului in etrier mai mult decat necesar, incat prima maneta ar fi trebuit sa compenseze asta si sa duca placuta langa disc. Nu cred ca e cazul la tine, avand in vedere ca inainte mergea cum trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, sa-ti zic care poate fi legatura intre pistonase blocate si fenomenul cu prima maneta in gol.

Daca pistonasul e blocat, el va tzine presata placutza pe disc permanent, chiar daca nu suficient de tare incat sa-ti franeze motocicleta, totusi suficient incat sa se incinga. Placutza se incinge - transmite caldura catre pistonas - asta produce fierberea locala a lichidului de frana adiacent. Deci in momentul actionarii primei frane, vei avea o "bula" in sistem, langa etrier, care prin compresie se reduce, vaporii trec din nou in faza de lichid si urmatoarea maneta va tzine. Ca sa diagnostichezi asta, e suficient sa mergi un kilometru, doi, cu grija sa nu actionezi frana fatza, apoi opresti incet (cu spatele) si verifici temperatura discurilor (o verifici si inainte de a parcurge distanta asta de proba). Daca sunt incinse, atunci asta e fenomenul si pentru a rezolva dai cu ceva spray pe pistonase, pe suprafata de etansare cu etrierul evident si le "plimbi" de cateva ori inainte si inapoi in cilindru, pana incep sa merg usor. Cel mai probabil asta este problema, daca problema a aparut exact dupa schimbarea placutzelor, pistonasele au stat mult timp expuse (cu placutzele vechi), incat zona respectiva a fost afectata de coroziune si acum blocheaza in etrier.

 

ok, am inteles acum ca daca roata merge infranata poate cauza lipsa presiunii la prima maneta, dar problema a aparut dupa 800 de km dupa ce am schimbat placutele

 

Alta varianta ar fi fost disc ovalizat sau rulmenti uzati la roata, cauze care ar fi produs in mers impingerea pistonului in etrier mai mult decat necesar, incat prima maneta ar fi trebuit sa compenseze asta si sa duca placuta langa disc. Nu cred ca e cazul la tine, avand in vedere ca inainte mergea cum trebuie.

 

nu stiu cum imi pot da seama daca am rulmentii uzati la roata dar discul ovalizat e posibil sa il am. Daca stau bine si ma gandesc cu cateva zile inainte de a aparea acest comportament la mobra am luat o tranta usoara (am alunecat intr-o curba pe un asfalt udat bine de masinile de la salubrizare) si am dat cu roata fata de bordura (din cate imi aduc aminte am atins cu etrierii de bordura dar foarte usor). Dupa aia am fost de doua ori pe Amkart si acolo am constatat ca mobra merge infranata, scoate sunete de frecare apoi la o zi a aparut si lipsa franei la prima maneta.

 

Oricum, multumesc tuturor pentru sfaturi, o sa curat etrierii in prima faza iar discurile de frana oricum le schimbam, sunt comandate de doua saptamani si trebuie sa apara.

 

A aparut insa o problema si mai mare : nu pot da etrierii jos, suruburile cu care sunt tinuti au imbus in cap si incercand sa-i desfac, fara scule adecvate si datorita uzurii destul de mare pe care acestea o aveau deja, i-am facut muci. Va rog care ma puteti ajuta sa desfac etrierii ? recomandati-mi un atelier bun sau o persoana care poate face acest lucru !

 

inca odata multumesc tuturor pentru ajutor !

Editat de Boriss_s
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu cum imi pot da seama daca am rulmentii uzati la roata dar discul ovalizat e posibil sa il am. Daca stau bine si ma gandesc cu cateva zile inainte de a aparea acest comportament la mobra am luat o tranta usoara (am alunecat intr-o curba pe un asfalt udat bine de masinile de la salubrizare) si am dat cu roata fata de bordura (din cate imi aduc aminte am atins cu etrierii de bordura dar foarte usor). Dupa aia am fost de doua ori pe Amkart si acolo am constatat ca mobra merge infranata, scoate sunete de frecare apoi la o zi a aparut si lipsa franei la prima maneta.

 

Oricum, multumesc tuturor pentru sfaturi, o sa curat etrierii in prima faza iar discurile de frana oricum le schimbam, sunt comandate de doua saptamani si trebuie sa apara.

 

A aparut insa o problema si mai mare : nu pot da etrierii jos, suruburile cu care sunt tinuti au imbus in cap si incercand sa-i desfac, fara scule adecvate si datorita uzurii destul de mare pe care acestea o aveau deja, i-am facut muci. Va rog care ma puteti ajuta sa desfac etrierii ? recomandati-mi un atelier bun sau o persoana care poate face acest lucru !

 

inca odata multumesc tuturor pentru ajutor !

daca ai capul suruburilor imbus rotunjite ia o masina de gaurit ,un burghiu ,masori sa vezi cat e capul sa nu depaseasca cu mult filetul surubului,ex: daca ai metric 8 atunci meri cu un burghiu de 8,5-9mm il pui pe cap si ii dai pana il simti ca ii retezat.Faci operatia asta la amandoua suruburile saca sant gata amandoua ,tragi etrieru afara si cu un patent sau mox desfaci suruburile.Succes!

Editat de kato_arad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu cum imi pot da seama daca am rulmentii uzati la roata dar discul ovalizat e posibil sa il am. Daca stau bine si ma gandesc cu cateva zile inainte de a aparea acest comportament la mobra am luat o tranta usoara (am alunecat intr-o curba pe un asfalt udat bine de masinile de la salubrizare) si am dat cu roata fata de bordura (din cate imi aduc aminte am atins cu etrierii de bordura dar foarte usor). Dupa aia am fost de doua ori pe Amkart si acolo am constatat ca mobra merge infranata, scoate sunete de frecare apoi la o zi a aparut si lipsa franei la prima maneta.

 

Oricum, multumesc tuturor pentru sfaturi, o sa curat etrierii in prima faza iar discurile de frana oricum le schimbam, sunt comandate de doua saptamani si trebuie sa apara.

 

A aparut insa o problema si mai mare : nu pot da etrierii jos, suruburile cu care sunt tinuti au imbus in cap si incercand sa-i desfac, fara scule adecvate si datorita uzurii destul de mare pe care acestea o aveau deja, i-am facut muci. Va rog care ma puteti ajuta sa desfac etrierii ? recomandati-mi un atelier bun sau o persoana care poate face acest lucru !

 

inca odata multumesc tuturor pentru ajutor !

baga un burghiu pe capul imbusului, burghiu care sa aiba acelasi diametru cu diametrul filetului surubului si, desigur, sa ai grija ca burghiul sa fie pus intr-o bormasina.

nu dai gaura decat atat cat sa tai, practic, capul surubului, ca sa-ti mai ramana si un ciot de care sa apuci cu un patent sau cu un mox astfel incat sa poti scoate de tot surubul din etrier

succes! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baga un burghiu pe capul imbusului, burghiu care sa aiba acelasi diametru cu diametrul filetului surubului si, desigur, sa ai grija ca burghiul sa fie pus intr-o bormasina.

nu dai gaura decat atat cat sa tai, practic, capul surubului, ca sa-ti mai ramana si un ciot de care sa apuci cu un patent sau cu un mox astfel incat sa poti scoate de tot surubul din etrier

succes! :)

:) :) :P hai ca-i buna! parca a fost telepatie!

Editat de kato_arad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai capul suruburilor imbus rotunjite ia o masina de gaurit ,un burghiu ,masori sa vezi cat e capul sa nu depaseasca cu mult filetul surubului,ex: daca ai metric 8 atunci meri cu un burghiu de 8,5-9mm il pui pe cap si ii dai pana il simti ca ii retezat.Faci operatia asta la amandoua suruburile saca sant gata amandoua ,tragi etrieru afara si cu un patent sau mox desfaci suruburile.Succes!

gand la gand cu voie buna, am postat simultan acelasi lucru! :) :)

 

:) :) :P hai ca-i buna! parca a fost telepatie!

exact!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...