mugurg Postat Iulie 4, 2008 Share Postat Iulie 4, 2008 Practic am scris deja... Motor minarelli aer, carburator de 21 delorto, soc manual, kit malossi 70cc, toba sport arrow, filtru aer malossi, rolele variator originale de 6,7gr. Problema pe scurt: sta la relanti perfect, cand plec insa de pe loc demareaza de rupe asfalt, dar daca vreau sa merg cu el incet slabe sanse. Intr-o anumita plaja de turatie (oarecum mica plaja) motorul partzaie si plesneste si merge complet alandala, nu o turatie frumos rotunda.Practic imi e imposibil sa merg cu el la turele alea. Cum trece de pragul ala rupe asfalt...dar nu ma incanta ca am nevoie sa merg si cu 20Km/h nu doar de la 40 in sus Multumesc pt orice sfat, o sa verific tot ce imi spuneti. P.S. Am incercat deja cu 4 bujii dintre care una denso si una NGK iridium (chiar si una de dacie) si simptomul e absolut identic cu oricare as incerca.Am incercat si cu alta toba, si cu alt filtru de aer. la fel... Pana sa montez kitul de 70cc nu facea asa, mergea rotund la orice turatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haste Postat Iulie 4, 2008 Share Postat Iulie 4, 2008 regleaza carb cum trebuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Iulie 4, 2008 Share Postat Iulie 4, 2008 Nu e problema de asta...clar probleme sunt din: role, filtru aer si din arcurile mici de la ambreiaj. Asa imi face si mie, asa face un scuter "nervos". Asta inseamna tuning. Daca mai adaugam si toba e clar. Mie asa imi face cu rolele de demaraj(4 gr), iar cu cele stock, 5.5 gr merge constant (oarecum) desi influenteaza si filtrul si arcurile de care ziceam. Pune arcuri mai moi, filtru stock si role mai grele (pentru ca sigur nu sunt de 6.7 gr, se poate sa se fi tocit) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clodius Postat Iulie 4, 2008 Share Postat Iulie 4, 2008 Cum arata variatorul (clopotul)? Este perfect plan, nu are dare pe el? Parca aveai un kit de ambreiaj si variator. De ce nu-l incerci? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mugurg Postat Iulie 4, 2008 Autor Share Postat Iulie 4, 2008 (editat) Deci, incerc sa va raspund la toti.. inclin sa cred ca e din carburatie si asta fiindca nu a reglat nimeni carburatorul ala. Cum e din cutie, asa e si la mine pe scuter. Pe de alta parte, daca tin scuterul la ture mici sigur gasesc bujia uda. Daca merg tare cu el, trag brusc pe dreapta si o dau jos, arata ca din filme. caramizie si uscata... Variatorul: este perfect fara dare. Am un kit polini speed control dar nu imi e bun mie. E pt aprilia, malaguti si MBK booster. Daca incerc sa pun la mine variatorul ala, nu merge, imi trebe un variator pt ax mai gros. Rolele: normale de 6,7 gr cantarite de mine una cate una. Complet netocite. Rolly: nu este nimic din "turatia mecanica" ci dintr-o partzaiala care iti pot garanta in proportie de 99% ca este vorba de cum se aprinde (sau nu) amestecul carburant. Nu este o variatie "mecanica"...si cum am mai scris deja, am incercat deja si cu filtrul stock... Editat Iulie 4, 2008 de mugurg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Iulie 4, 2008 Share Postat Iulie 4, 2008 Atunci regleaza carburatorul...eu ti-am zis, asa face si la mine, pe mine nu ma deranjeaza, doar ca eu am schimbat mai multe piese de o data. daca ai filtru si sport trebuie reglat si mai bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mugurg Postat Iulie 4, 2008 Autor Share Postat Iulie 4, 2008 (editat) Cred ca trebe sa platesc pe cineva sa vina sa il regleze ca HABAR NU AM CUM Sau cum ar trebuie sa fie cuiul? La a cata treapta? Macar detalii ca la prosti sa incerc sa il reglez? Editat Iulie 4, 2008 de mugurg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezkreator Postat Iulie 4, 2008 Share Postat Iulie 4, 2008 Cred ca trebe sa platesc pe cineva sa vina sa il regleze ca HABAR NU AM CUM Sau cum ar trebuie sa fie cuiul? La a cata treapta? Macar detalii ca la prosti sa incerc sa il reglez? vezi ca este un topic despre reglarea carbului,simplu de inteles si facut.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mugurg Postat Iulie 4, 2008 Autor Share Postat Iulie 4, 2008 Am gasit ceva. Sper sa imi si iasa...maine dimineatza sunt gramada peste el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clodius Postat Iulie 4, 2008 Share Postat Iulie 4, 2008 (editat) Tutorialul acela cu 2,5 ture este pt motoare in 4T. Ai cautat si tu pe apriliaforum probleme similare? Eu tind insa sa cred ca este de la variator sau role. http://www.apriliaforum.com/aprilialinks.htm Editat Iulie 4, 2008 de Clodius Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anothergxg Postat Iulie 4, 2008 Share Postat Iulie 4, 2008 problema asemanatoare am si eu, insa i-am marit putin avansul (putin mai mult, ca relanti-ul era la 3000 de ture) si pe la 4000-4500 tot dadea in nas. din ce am observat, face faza asta la 1000-1500 peste turatia de relanti. in fine, inca nu ma deranjeaza partea asta momentan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mugurg Postat Iulie 4, 2008 Autor Share Postat Iulie 4, 2008 Clodius, este sigur o problema de amestec. Trebe sa fie ceva din sectiunea "tranzitorie" intre circuitul de relanti al carburatorului si cel de sarcina. Niciodata o problema de la role nu se va putea repercuta in felul in care se aprinde amestecul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dOctOr Postat Iulie 5, 2008 Share Postat Iulie 5, 2008 (editat) Cred ca trebe sa platesc pe cineva sa vina sa il regleze ca HABAR NU AM CUM Sau cum ar trebuie sa fie cuiul? La a cata treapta? Macar detalii ca la prosti sa incerc sa il reglez? Incearca sa dai surubul de aer mai inapoi,desfa-l vreo 3-4 fileturi...Daca nu,mareste jiglorul de benzina cu un burghiu de 1mm...sau schimba-l cu unul mai mare Editat Iulie 5, 2008 de dOctOr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haste Postat Iulie 5, 2008 Share Postat Iulie 5, 2008 Incearca sa dai surubul de aer mai inapoi,desfa-l vreo 3-4 fileturi...Daca nu,mareste jiglorul de benzina cu un burghiu de 1mm...sau schimba-l cu unul mai mare drum bun tralalala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mugurg Postat Iulie 5, 2008 Autor Share Postat Iulie 5, 2008 (editat) Sa o iau in ordine: - pe jiglorul la carb Dell'orto scrie 72 - saiba la cui era pe penultima pozitie de sus in jos. Adica pozitia 4 din 5 cate are cuiul. - pe jiglorul la carb Mikuni scrie 47,5 - saiba la cui era pe pozitia 2 de sus in jos. Are tot 5 pozitii. Carburatorul meu vechi (Mikuni fiind al motorului de 50cc) nu reuseste sa mearga sub nici o forma cu kitul de 70 oriunde as pune eu saiba la cui si orice reglaje as face la amestec/aer. Cred ca pur si simplu nu i da destula benzina pt cei 70cc jiglorul ala. Asa ca am pus Dell'Orto la loc. Dupa toate testele facute de mine (si am incercat toate natiile de setari) , cel mai rotund mers (si relanti la fel) l-am obtinut cu saiba pusa pe prima pozitie de sus, surubul la amestec fiind desfacut exact o tura si aerul reglat (dupa ce s-a incalzit motorul) pana cand toarce la relanti perfect . Acum reusesc sa merg cu 15-20km/h chiar frumos. Inca mai face niste "ruperi" mici pe la 10km/h dar nu e nici pe departe asa de rau ca pana acum. Iar daca ma asez mai in spate pe sa si bag brusc mana in gaz, se ridica pe o roata. Ce am inteles eu dupa ce am citit vreo 5 ore: Reglajul perfect al starii tranzitorii dintre circuitul de relanti si circuitul principal (atunci cand practic incepe accelerarea), se face printr-o selectie a jiglorului coroborata cu un cui la care unghiul de conicitate sa se potriveasca perfect cu jiglorul ales, astfel incat la parasirea starii de mers in gol sa se suprapuna deja amestec dat de circuitul principal. Cum eu nu am alt set de cuie si alte jigloare, cred ca asta e tot ce pot eu obtine pentru moment. Multumesc tuturor pentru sfaturi. Editat Iulie 5, 2008 de mugurg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lord_of_doom05 Postat Iulie 5, 2008 Share Postat Iulie 5, 2008 Practic am scris deja... Motor minarelli aer, carburator de 21 delorto, soc manual, kit malossi 70cc, toba sport arrow, filtru aer malossi, rolele variator originale de 6,7gr. Problema pe scurt: sta la relanti perfect, cand plec insa de pe loc demareaza de rupe asfalt, dar daca vreau sa merg cu el incet slabe sanse. Intr-o anumita plaja de turatie (oarecum mica plaja) motorul partzaie si plesneste si merge complet alandala, nu o turatie frumos rotunda.Practic imi e imposibil sa merg cu el la turele alea. Cum trece de pragul ala rupe asfalt...dar nu ma incanta ca am nevoie sa merg si cu 20Km/h nu doar de la 40 in sus Multumesc pt orice sfat, o sa verific tot ce imi spuneti. P.S. Am incercat deja cu 4 bujii dintre care una denso si una NGK iridium (chiar si una de dacie) si simptomul e absolut identic cu oricare as incerca.Am incercat si cu alta toba, si cu alt filtru de aer. la fel... Pana sa montez kitul de 70cc nu facea asa, mergea rotund la orice turatie. Frate nu stiu ce sa iti zic....si io de curand am achizitionat un scuter total diferit dar cu o problema similara. Este vorba e o Aprilia RS 50 2007 setul original 49 cmc racire apa.....si intre 3000-5000 zici ca se ineaca si scoate un zgomot ciudat de parca tot asa "partait" zici ca tuseste de parca vrea dar nu poate eh de la 5000 5500 in sus trage de rupe.....m-am dus in service la reprezentata si a zis ca e normal pt un 49 in 2T sa faca asa...cik toate au un "prag mort" si sa nu imi fag griji....bine ca io pot sa evit problema ca am 6 viteze cu ambreaj la fel ca la un moto mare... si o tin turata peste 5000 din ambreaj...deci in concluzie cik e normal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serj_20 Postat Iulie 5, 2008 Share Postat Iulie 5, 2008 Si al meu are un punct mort pe undeva pe la 50, dar nu ma deranjeaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mugurg Postat Iulie 5, 2008 Autor Share Postat Iulie 5, 2008 (editat) Am un document PDF (de la CLodius) in care se explica extrem de detaliat ce este cu acel "partait" care apare zona de tranzitie a carburatorului. Cu cat reusesti din reglaje (acolo zice sa incerci cu un set complet de cuie si unul de jigloare) sa faci trecerea perfecta de la regimul de relanti la cel principal (acolo scrie la aprox 1/4 din cursa acceleratiei) cu atat mai ingusta va fi zona in care face asa, sau nu va fi deloc. Editat Iulie 5, 2008 de mugurg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anothergxg Postat Iulie 5, 2008 Share Postat Iulie 5, 2008 Am un document PDF (de la CLodius) in care se explica extrem de detaliat ce este cu acel "partait" care apare zona de tranzitie a carburatorului. Cu cat reusesti din reglaje (acolo zice sa incerci cu un set complet de cuie si unul de jigloare) sa faci trecerea perfecta de la regimul de relanti la cel principal (acolo scrie la aprox 1/4 din cursa acceleratiei) cu atat mai ingusta va fi zona in care face asa, sau nu va fi deloc. pai ataseaza-l in post sau pune-l aici, daca nu e kilometric. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mugurg Postat Iulie 5, 2008 Autor Share Postat Iulie 5, 2008 (editat) Pai l-a pus deja Clodius impreuna cu o gramada de doc utile la articole, o colectie numita "scuterica.rar" Nu inteleg de ce nu il luati de acolo... CARBURATOR.2.pdf Editat Iulie 5, 2008 de mugurg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clodius Postat Iulie 5, 2008 Share Postat Iulie 5, 2008 (editat) cred ca la acesta te referi, dar nu este meritul meu ci al lui flyingboy care le-a adunat si al lui TipTiL care le-a pus pe site-ul respectiv http://djrobertme2.evonet.ro/mixuri/scuterica.rar Editat Iulie 5, 2008 de Clodius Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anothergxg Postat Iulie 5, 2008 Share Postat Iulie 5, 2008 multumesc frumos . cred ca sunt multe bunatati de genul pe forum, insa mi-e greu sa urmaresc un topic de peste 30 de pagini cautand printre mult offtopic ceva link-uri utile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mugurg Postat Iulie 7, 2008 Autor Share Postat Iulie 7, 2008 Da, la ala ma refeream Clodius, si ma refeream ca l-am luat dintr-un post pus de tine. Nu stiu daca la ora 3 noaptea mai stateam sa vad cine le-a adunat pe toate. Am multumit frumos si m-am pus pe citit... Pus inapoi carb de 16, majorat jiglor pe la vreo 72, reglat la gramada si merge pe toata plaja de turatii fara sa mai partzaie. De unde deduc ca tot de la carb era... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
g.podaru71@yahoo.com Postat August 18, 2020 Share Postat August 18, 2020 Am un piagio liberty nu se înțeapa delok oare ce sa fie merge prea încet am reglat si aerul si tot numai cacuiul ponton nu e al lui sa fie asta cauza ? Si inca ceva numi indica chilometrajul in bord e ceva de la instalație multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.