Sari la conținut

Dilema Amestec Automat Sau Manual?


tro5
 Share

Postări Recomandate

Am un Suzuki in 2 timpi (200cmc) care face amestecul automat. Pana aici este OK.......de la un timp aud din ce in ce mai multe voci care vehiculeaza ideea ca mergand pe amestecul automat la un moment dat pompa de ulei o sa se infunde si nu va mai realiza amestecul pretios pt motor. Toate asta din cauza uleiului care se "decanteaza". Tot aceste voci recomanda sa intrerup realizarea amestecului automat si sa trec pe cel manual (pun ulei cu cana in rezervor).

Acuma incepe panica la mine :

- sa las pompa sa-si faca treaba si eu sa verific nivelul uleiului.

- se trec realizarea amestecului manual.

 

Daca merg pe automant cum pot sa verific din 5 in 5 minute daca s-a infundat pompa???

Si cum se poate evita infundarea???

Daca trec pe manual ce cantiate de ulei folosesc pt amestec???

Este bine sa fac eu amestecul manual pt motor???

 

PS. folosesc ulei Repsol 2T Competition 13E/litru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in mod mormal nu as trebui sa se intample nimic

nu te sfatuiesc sa treci la amestec decat daca tu crezi ca e o problema.

amestecul se face aproape indiferent de ce tip de ulei folosesti. e vorba de cantitatea optima de ulei astfel incat sa intre peste tot.

infundarea se poate produce doar din neclijenta ta. in plincipiu tre' sa speli si tu instalatia (rezervorul de ulei, conducte, tot ce se poate spala) din cand in cand.

s-ar putea sa gasesti chiar aditivi anti colmatare dar .... stiu si eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de verificat nu prea ai cum sa verifici in mers.

doar cand te opresti vezi si tu cat a consumat

banuies ca tre sa consume ceva de genul 1l la 500-1000 km

depinde de model

consumul de ulei 2T nu se exprima in kilometri, ci in procente la litrul de benzina.

respectiv se situeaza intre 20-40 la mie. (20-40 o/oo)

 

parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Daca actionarea le clapeta obturatoare a pompei de ulei e realizata prin struna de otel(actionata direct de cablul de acceleratie) ,verifica struna ca nu cumva sa fie rupta partial,ca am vazut un caz la o Ymaha RD250 ,cind s-a rupt struna in discutie de tot,si pompa nu mai introducea ulei pt.amestec decit foarte putin(corespunzator relantiului).Cred ca iti inchipui ce s-a intimplat.De atunci motocicleta aia nu a mai functionat deloc,a ajuns dezmembrata saraca(ambielaj si un piston-kaput).

Parerea mea e ca sa nu faci prostia sa desfiintezi pompa de ulei,ca tovarasii japonezi s-au gindit si la ceea de ce ti-e frica tie(colmatare).Eu unul nu prea vad cum ar putea fi mizerie intr-un ulei nou si de calitate.Daca ai folosi ulei folosit la 4T,ar fi alta treaba,da nu cred ca l-ar lasa pe careva bunul simt sa faca asa ceva.In plus de asta,adu-ti aminte(poate ai avut comunista inainte) ce placere bolnava e sa umbli cu bidoace de ulei in peco,si in spate sa fie 20 de soferi pusi pe claxonat.

Lasa pompa de ulei la locul ei,curat-o numai cum trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca actionarea le clapeta obturatoare a pompei de ulei e realizata prin struna de otel(actionata direct de cablul de acceleratie) ,verifica struna ca nu cumva sa fie rupta partial,ca am vazut un caz la o Ymaha RD250 ,cind s-a rupt struna in discutie de tot,si pompa nu mai introducea ulei pt.amestec decit foarte putin(corespunzator relantiului).Cred ca iti inchipui ce s-a intimplat.De atunci motocicleta aia nu a mai functionat deloc,a ajuns dezmembrata saraca(ambielaj si un piston-kaput).

Parerea mea e ca sa nu faci prostia sa desfiintezi pompa de ulei,ca tovarasii japonezi s-au gindit si la ceea de ce ti-e frica tie(colmatare).Eu unul nu prea vad cum ar putea fi mizerie intr-un ulei nou si de calitate.Daca ai folosi ulei folosit la 4T,ar fi alta treaba,da nu cred ca l-ar lasa pe careva bunul simt sa faca asa ceva.In plus de asta,adu-ti aminte(poate ai avut comunista inainte) ce placere bolnava e sa umbli cu bidoace de ulei in peco,si in spate sa fie 20 de soferi pusi pe claxonat.

Lasa pompa de ulei la locul ei,curat-o numai cum trebuie.

pareea mea e sa mai bagi un pic de ulei si in benzina daca te lasa pompa ai ungere pana iti dai seama...

Repsolu e f bun

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Daca actionarea le clapeta obturatoare a pompei de ulei e realizata prin struna de otel(actionata direct de cablul de acceleratie) ,verifica struna ca nu cumva sa fie rupta partial,ca am vazut un caz la o Ymaha RD250 ,cind s-a rupt struna in discutie de tot,si pompa nu mai introducea ulei pt.amestec decit foarte putin(corespunzator relantiului).Cred ca iti inchipui ce s-a intimplat.De atunci motocicleta aia nu a mai functionat deloc,a ajuns dezmembrata saraca(ambielaj si un piston-kaput).

Parerea mea e ca sa nu faci prostia sa desfiintezi pompa de ulei,ca tovarasii japonezi s-au gindit si la ceea de ce ti-e frica tie(colmatare).Eu unul nu prea vad cum ar putea fi mizerie intr-un ulei nou si de calitate.Daca ai folosi ulei folosit la 4T,ar fi alta treaba,da nu cred ca l-ar lasa pe careva bunul simt sa faca asa ceva.In plus de asta,adu-ti aminte(poate ai avut comunista inainte) ce placere bolnava e sa umbli cu bidoace de ulei in peco,si in spate sa fie 20 de soferi pusi pe claxonat.

Lasa pompa de ulei la locul ei,curat-o numai cum trebuie.

Cum se intretine pompa de ulei????

O sa verific legatura directa acceleratie -pompa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

sal!

sfatul meu e sa nu umblii la pompa de ulei! (daca nu ai manual de intretinere)

fbricantul spune ca la fiecare revizie tb reglata si pompa ! (uitate la date tehnice)

daca bagi ulei ieftin (de proasta calitate) exista pericolul sa se infunde pompa!

daca totul e in regula(ulei,cablu,reglaj) eu as lasa-o pe pompa! ai beculet de control in bord? nu?

atunci totul e ok!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul de service de la Yamaha scrie,la mentenanta, ca trebuie aerisita pompa de ulei. Stie cineva cum se face aceasa operatie? Eu am demontat rezervorul de ulei, sa-l curat si am remontat totul la loc, am lasat uleiul sa vina pe furtun liber, si dupa ce am pornit am vazut ca avea ungere. Poti sa-ti dai seama dupa fumul eliberat de motor? Eu asa am tras concluzia ca am ungere, fumul parea a fi si de ulei ars...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...