Sari la conținut

S-a Aprins Becul RoÂşu De La Ulei!


Postări Recomandate

la XJ o fi bec de nivel. La honda e bec de presiune (stiu ca e o aberatie sa spun "bec de presiune", dar voi o sa cititi "martor luminos care indica functionarea la presiune normala a instalatiei de ungere"), care se stinge cand dai la demaror. Si sa va prind pe vreunul ca ma contraziceti cu asta. Atata timp cat motorul invarte pompa si pompa impinge ulei in rampa, nivelul in baie va scadea si presiunea va creste, lucru confirmat si de stingerea becului.

 

Curios sunt totusi daca umpli carterul cu ulei mult peste semnul de maxim si pui contactul, fiind indicator de nivel, teoretic ar trebui sa fie stins, nu? (valabil pt XJ). :moto:

 

 

:ok: am incurcat psi cu bari(sau atmosfere) !!

pascali :D

Editat de Alveola
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 78
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

ufffffffffff, tu-i mortii ma-sii de bec, cum apare o chestie banala, cum sar 15 mii de pareri aiurea.

vreau si eu sa vad o sonda cu plutitor la orice motocicleta existenta.

 

 

la XJ o fi bec de nivel. La honda e bec de presiune (stiu ca e o aberatie sa spun "bec de presiune", dar voi o sa cititi "martor luminos care indica functionarea la presiune normala a instalatiei de ungere"), care se stinge cand dai la demaror. Si sa va prind pe vreunul ca ma contraziceti cu asta. Atata timp cat motorul invarte pompa si pompa impinge ulei in rampa, nivelul in baie va scadea si presiunea va creste, lucru confirmat si de stingerea becului.

 

Curios sunt totusi daca umpli carterul cu ulei mult peste semnul de maxim si pui contactul, fiind indicator de nivel, teoretic ar trebui sa fie stins, nu? (valabil pt XJ). :what:

 

 

 

pascali ;)

si te pomenesti ca al dracului bec sta aprins cand e contactul pus, motocicleta in pozitie verticala, nivelul bun la ulei si motorul oprit, al dracu' bec, io cred ca s-a ars, iar, daca o pornesti, se aprinde, minune d-zeiasca, ce sa zic........ :moto: :ok: :D :D :D :D :D :P :D :D :o :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si eu ce-am zis? M-am contrazis cu cineva? Am zis ca Macho are dreptate. :moto: N-am recunoscut ca am gresit cand i-am zis de presiune????

Si pe asta de unde ai mai scos-o ca la majoritatea indica nivelul? Eu cred ca la majoritatea indica presiunea si in nici un caz nivelul, exceptie o fi la Yamaha XJ.

 

 

Am impresia ca sonda indica nivelul, dar citirea se face prin presiune :ok:. (adica nu e cu plutitor ca la benzina la Dacie) Daca nivelul scade, scade si presiunea.

 

 

Parca s-a mai intrebat cineva...de unde stii ca nu e de vina SONDA?

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am impresia ca sonda indica nivelul, dar citirea se face prin presiune :moto:. (adica nu e cu plutitor ca la benzina la Dacie) Daca nivelul scade, scade si presiunea.

 

 

Parca s-a mai intrebat cineva...de unde stii ca nu e de vina SONDA?

unde-i logica in ceea ce ai spus tu?

ce treaba are nivelul cu presiunea???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu am auzit nicodata, absolut niciodata de bec de ulei care sa se aprinda atunci cand nivelul e scazut.. pentru ca, sa zicem, avem urmatoarea chestie: avem nivel super ok, suficient si cand mobra e pe cricul central si cand e pe cel lateral si cand suntem aplecati in curba, dar.... dar ni se buleste un cuzinet, sau o alta componenta a sistemului de ungere. si putem sa ne balacim in ulei de cat nivel "LEVEL" avem, dar degeaba, pentru ca nu avem presiune si ungerea nu se face corect. si beculetul nu se aprinde, pentru ca nivelul este bun. si noi mergem in continuare pana cand... pana cand ghici ce. de asta mi se pare o aberatie sa ai bec pentru nivelul uleiului si nu pentru presiune. si nu cred ca exista asa ceva, cred ca la orice motor sonda de ulei indica vreo neregula aparuta la presiunea din instalatia de ungere. daca ar indica orice altceva decat presiunea, sonda aia este degeaba. cat despre scanurile din cartile de intretinere.. normal ca aia nu au scris in termeni foarte tehnici, au scris pentru clientul care-si cumpara motoreta, nu pentru mecanicul care o repara. si era mai simplu sa scrie "ba, (cuvant jignitor), daca ti se aprinde becul, completeaza ulei" decat sa explice cum ca pomba de ulei baga ulei in instalatie la o anumita presiune si ca daca acea presiune scade, unul din motive (cel mai des intalnit) ar putea fi nivelul insuficient al uleiului si ca atunci trebuie completat ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unde-i logica in ceea ce ai spus tu?

ce treaba are nivelul cu presiunea???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 

 

Pai hai sa o luam logic ... la un volum mai mic, ce se intampla cu presiunea?

 

Senzorul de citire la ulei este pe baza presiunii uleiului...daca vei avea curiozitatea si vei infunda senzorul, ai sa vezi ca nu mai citeste. Senzorul "declanseaza" dupa o anumita presiune (nu stiu exact care e)

 

 

Pune si tu mai putine semne de intrebare...nu toata lumea e desteapta, se mai invata, insa poti sa "vorbesti" frumos ca nu am injurat pe nimeni. In plus, viteste atent ce am spus..am spus ca am IMPRESIA ca...nu am spus sigur!

Aceste lucruri mi-au fost si mie explicate, se poate eronat. Dar nu arunca frate cu pietre...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai hai sa o luam logic ... la un volum mai mic, ce se intampla cu presiunea?

 

Senzorul de citire la ulei este pe baza presiunii uleiului...daca vei avea curiozitatea si vei infunda senzorul, ai sa vezi ca nu mai citeste. Senzorul "declanseaza" dupa o anumita presiune (nu stiu exact care e)

 

 

Pune si tu mai putine semne de intrebare...nu toata lumea e desteapta, se mai invata, insa poti sa "vorbesti" frumos ca nu am injurat pe nimeni. In plus, viteste atent ce am spus..am spus ca am IMPRESIA ca...nu am spus sigur!

Aceste lucruri mi-au fost si mie explicate, se poate eronat. Dar nu arunca frate cu pietre...

daca mai multi spun o tampenie, asta nu inseamna ca trebuie si crezuta acea tampenie.

sunt curios ce nota ai avut la fizica in clasa a sasea.

pentru cultura ta generala, presiunea este raportul dintre forta si suprafata, adica P=F/S.

eu nu vad volumul amestecat pe aici.

senzorul ala este, de fapt, o membrana in spatele unui orificiu calibrat, asta in cazul in care indica presiunea. membrana care atunci cand se deformeaza in urma efectului fortei aplicata pe suprafata ei (adica presiune), inchide sau deschide un contact electric (uzual il deschide).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite, poate te lamureste asta:

 

"oil is stored in the bottom of an engine .normally in a metal pressing called a sump pan.

this 'sump' will be the storage and return area for oil pumped around the engine.

when an engine is started there is no oil 'pressure'until it has turned over a few times, so you will notice an 'amber' light come on as you turn ignition on. This goes out shortly after the engine is cranked or 'started' as now the oil pump is producing oil pressure and pumping it around the engine.

If the amber light stays on it means there is insufficient oil pressure and you should switch off the engine to prevent damage and check oil levels.

if it comes on when running it means the engine is now running on an oil pressure so low engine damage can occur. stop as soon as possible (drive on low throttle and for a short distance only) and check oil level. if oil is IN sump and at a normal level do not drive the car but seek assistance ( a tow for a start).

the oil pressure is measured by a switch or sensor normally fitted near the oil pump or to the main oil gallery to activate the light to an 'OFF' situation when a pressure above a set point is seen by the gauge.

if the oil is a thin or low viscosity type it may 'flicker' at tickover and its best to get the actual pressure checked professionally to prevent engine failure.

note after a hard and fast burst of speed using high throttle settings or heavy engine loading the oil will get very hot and this has the effect of thinning the oil, thus lowering the pressure. It should not however ever illuminate the light at the end of a 'run'."

 

PS: Am avut nota 2, dar am apucat sa termin si facultatea :moto: scuze, dar nu ma pot abtine..inca o data..iertare!@

 

Am recitit postul tau..FOARTE CORECT. Dar daca nu ai ulei in baie...adica nema volum (ca na, asa se masoara lichidele) nu ai presiune! Uite si legatura ...

 

Inca o data, nu te contrazic, doar tu dai o nota prea simplista fenomenului ..impresia mea!

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite, poate te lamureste asta:

 

"oil is stored in the bottom of an engine .normally in a metal pressing called a sump pan.

this 'sump' will be the storage and return area for oil pumped around the engine.

when an engine is started there is no oil 'pressure'until it has turned over a few times, so you will notice an 'amber' light come on as you turn ignition on. This goes out shortly after the engine is cranked or 'started' as now the oil pump is producing oil pressure and pumping it around the engine.

If the amber light stays on it means there is insufficient oil pressure and you should switch off the engine to prevent damage and check oil levels.

if it comes on when running it means the engine is now running on an oil pressure so low engine damage can occur. stop as soon as possible (drive on low throttle and for a short distance only) and check oil level. if oil is IN sump and at a normal level do not drive the car but seek assistance ( a tow for a start).

the oil pressure is measured by a switch or sensor normally fitted near the oil pump or to the main oil gallery to activate the light to an 'OFF' situation when a pressure above a set point is seen by the gauge.

if the oil is a thin or low viscosity type it may 'flicker' at tickover and its best to get the actual pressure checked professionally to prevent engine failure.

note after a hard and fast burst of speed using high throttle settings or heavy engine loading the oil will get very hot and this has the effect of thinning the oil, thus lowering the pressure. It should not however ever illuminate the light at the end of a 'run'."

 

PS: Am avut nota 2, dar am apucat sa termin si facultatea :D scuze, dar nu ma pot abtine..inca o data..iertare!@

 

Am recitit postul tau..FOARTE CORECT. Dar daca nu ai ulei in baie...adica nema volum (ca na, asa se masoara lichidele) nu ai presiune! Uite si legatura ...

 

Inca o data, nu te contrazic, doar tu dai o nota prea simplista fenomenului ..impresia mea!

ia posteaza si traducerea, caci,se pare ca tu chiar nu ai inteles nimic.............

:ok: :D :D :D :D

ca sa intelegi si tu

nivel foarte mic de ulei, in special in curbe sau chiar pe loc, daca nivelul este sub sorbul pompei de ulei, inseamna ca pompa aia nenorocita va trage AER si nu ulei. de aici faptul ca se va aprinde becul si nu explicatii de sant de prin comuna larguta referitoare la volum scazut automat presiune scazuta. :moto:

le: mai are rost sa-ti spun ca foarte corect nu are grad de comparatie? :P

eu nu cred ca am o nota simplista asupra fenomenului ci o privire d.p.d.v. strict fizic.

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia posteaza si traducerea, caci,se pare ca tu chiar nu ai inteles nimic.............

:ok: :D :D :D :D

ca sa intelegi si tu

nivel foarte mic de ulei, in special in curbe sau chiar pe loc, daca nivelul este sub sorbul pompei de ulei, inseamna ca pompa aia nenorocita va trage AER si nu ulei. de aici faptul ca se va aprinde becul si nu explicatii de sant de prin comuna larguta referitoare la volum scazut automat presiune scazuta. :moto:

 

 

Da mai omule, asa e. Dar citirea se face pre baza presiunii scazute in senzor, cauzata de prea putin lichid. Deci, exact cum spui tu si raspundem si la intrebarea de ce e LEVEL si nu PRESSURE. Deci cu alte cuvinte pompa nu va "impinge" cu acceasi presiune uleiul in rampa daca trage aer, iar aerul il trage daca uleiul SCADE sub nivel. Deci trebuie sa exista un voum minim de ulei, pentru ca senzorul sa nu semnalizeze aprinderea..nu e ok!?

 

trebuie sa recunosc ca nu-s profesor, iar cursurile de didactica le-am sarit...nu le am cu explicatiile...dar e important ca ne facem intelesi... :D

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da mai omule, asa e. Dar citirea se face pre baza presiunii scazute in senzor, cauzata de prea putin lichid. Deci, exact cum spui tu si raspundem si la intrebarea de ce e LEVEL si nu PRESSURE. Deci cu alte cuvinte pompa nu va "impinge" cu acceasi presiune uleiul in rampa daca trage aer, iar aerul il trage daca uleiul SCADE sub nivel. Deci trebuie sa exista un voum minim de ulei, pentru ca senzorul sa nu semnalizeze aprinderea..nu e ok!?

 

trebuie sa recunosc ca nu-s profesor, iar cursurile de didactica le-am sarit...nu le am cu explicatiile...dar e important ca ne facem intelesi... :moto:

si cine nu s-a facut inteles?

se pare ca, mai exista si un senzor de nivel, chiar de nivel si nu de presiune si, desi am sarit ca arsul, se pare ca el exista. asadar, asta de nivel chiar nu are nici o legatura cu presiunea din arbore, rampa etc.

din ce am vazut pana acum, adica schema electrica a unei yamaha xj600, sonda aia de nivel are un contact in ea care pune la masa. nu stiu, insa, ce fel de actionare are, nu este un simplu electrod sigur. o fi posibil sa aiba un plutitor. voi studia si voi reveni cu detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cauciucuri cum se masoara presiunea dupa formula de mai sus?

 

Pai preiunea = forta/suprafata

Forta = masa aerului din cauciuc * acceleratia gravitationala

Suprafata = suprafata interioara a cauciucului

 

Suprafata e constanta, acceleratia gravitationala e constanta singura variabila e masa de aer de aici rezulta ca:

- cu cat este mai mare masa de aer din cauciuc cu atat presiunea creste. Simplu.

 

si cine nu s-a facut inteles?

se pare ca, mai exista si un senzor de nivel, chiar de nivel si nu de presiune si, desi am sarit ca arsul, se pare ca el exista. asadar, asta de nivel chiar nu are nici o legatura cu presiunea din arbore, rampa etc.

din ce am vazut pana acum, adica schema electrica a unei yamaha xj600, sonda aia de nivel are un contact in ea care pune la masa. nu stiu, insa, ce fel de actionare are, nu este un simplu electrod sigur. o fi posibil sa aiba un plutitor. voi studia si voi reveni cu detalii.

Studiaza ca si eu sunt curios! :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cumva in loc de masa n-ai vrut sa scrii volum?

 

Adica intr-un balon pui heliu...... si-ntraltu pui aer! Au mase diferite si totusi baloanele-s unflate la fel! Cred ca e vorba de cuvantu ala fizicesc care incepe cu V si se termina cu olum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cumva in loc de masa n-ai vrut sa scrii volum?

NU

volumul nu are nici o legatura. E vorba de volumul interior al cauciucului care este constant, deci nu intra in ecuatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU

volumul nu are nici o legatura. E vorba de volumul interior al cauciucului care este constant, deci nu intra in ecuatie.

stai jos, ai 4, tu nu intelegi ca nu sunt uNflate la acelasi volum? :moto: :ok: :D :D :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si atunci de ce nu punem in motor 2,3 Kg (masa) de ulei si punem 2,3 L (volum)? Iar daca intr-un recipient cu volum fix (sticla, motor, bidon) bagi un volum de fluid mai mare decat recipientul respectiv .... acesta nu va fii sub presiune? Introducerea respectivului fluid facandu-se clar cu o pompa ceva, neputandu-se realiza in conditii atmosferice normale.

 

stai jos, ai 4, tu nu intelegi ca nu sunt uNflate la acelasi volum? :ok: :D :D :D :D

 

 

si totusi sunt unflate cu unflatoru!!! :moto: limba asta romaneasca e grea! Sunt doar un pui de inginer greu de convins... dar nu imposibil!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si atunci de ce nu punem in motor 2,3 Kg (masa) de ulei si punem 2,3 L (volum)? Iar daca intr-un recipient cu volum fix (sticla, motor, bidon) bagi un volum de fluid mai mare decat recipientul respectiv .... acesta nu va fii sub presiune? Introducerea respectivului fluid facandu-se clar cu o pompa ceva, neputandu-se realiza in conditii atmosferice normale.

repetent in clasa a sasea sau doar corigent la fizica? :D

nu toate fluidele sunt compresibile

ia sa incerci sa bagi cu pompa, intr-o sticla de 2 l de pet 10 l de apa, sa vezi, intra? :ok:

 

Si atunci de ce nu punem in motor 2,3 Kg (masa) de ulei si punem 2,3 L (volum)? Iar daca intr-un recipient cu volum fix (sticla, motor, bidon) bagi un volum de fluid mai mare decat recipientul respectiv .... acesta nu va fii sub presiune? Introducerea respectivului fluid facandu-se clar cu o pompa ceva, neputandu-se realiza in conditii atmosferice normale.

 

 

 

 

si totusi sunt unflate cu unflatoru!!! :moto: limba asta romaneasca e grea! Sunt doar un pui de inginer greu de convins... dar nu imposibil!

io nu am inteles, tu faci misto de tine sau de mine? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Basca marioarei de traba... iar merg acasa cu un 4! Comparatia ta e exagerata tocmai ca sa ma faci pe mina sa iau nota mica!!! Oricum nu-s convins.... cred ca dupa 2 beri reci o sa am presiune mai mare decat de la una!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sebicozaur, volumul e volum, nu poti baga un volum mai mare intr-un volum mai mic! :moto:

Volumul delimiteaza un...... volum... asa cum suprafata delimiteaza o suprafata, numai ca in 2 dimensiuni!

Nu confunda volumul cu masa, sunt 2 notiuni complet diferite, si intre ele exista o singura relatie care se numeste densitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va spun io sigur ca la diversion senzorul ala este de nivel

@perseu77: se mai intampla sa se aprinda (probabil in fc de cat de murdar este senzorul de pilitura de fier sau alte prostii ce se mai aduna prin baia de ulei in timp). atat timp cat stii sigur ca ai ulei (sau verifici imediat ce se aprinde becul) cred ca poti sta linistit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sebicozaur, volumul e volum, nu poti baga un volum mai mare intr-un volum mai mic! :moto:

Volumul delimiteaza un...... volum... asa cum suprafata delimiteaza o suprafata, numai ca in 2 dimensiuni!

Nu confunda volumul cu masa, sunt 2 notiuni complet diferite, si intre ele exista o singura relatie care se numeste densitate.

 

 

Mi-am mai stors creieru putin si am ajuns la concluzia ca acolo unde ziceam eu volum mă gandeam defapt la CANTITATE. Daca cantitatea = masa atunci ai dreptate.

 

Scuze pt off-topicu creat aci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...