Sari la conținut

Rvf400 Nu Porneste (problema Electrica)


Postări Recomandate

Sal tuturor!

 

 

...sa o iau de la inceput :

 

am fost la intrunirea din Bv de weekendul acesta (2-3 august)...am plecat catre o plimbare spre moldova cu inca 4 prieteni...iar pe la miercurea ciuc...in timp ce mergeam s-a oprit ca prin minune...

 

am oprit sa vedem care e problema ...am observat ca bateria era umflata...dar fiind duminica cam greu am gasit un service sa ne ajute ...

 

intr-un final am dat de un nene care si-a facut mila si mi-a dat o baterie care o avea prin service si mi-a zis ca e posibil sa nu fie buna de nimic ....(lucru care l-am observat si noi dupa...)

 

am montat bateria lu` nenea pe motor (totul functiona inca)....am montat si o alta baterie buna de la alt motor sa o putem porni...am pornit hadughia in ideea de a o lasa sa incarce cat de cat ...

 

dupa vo 3 min cat au stat amandoua bateriile si am conchis noi ca ar fi incarcat cat de cat ...am hotarat sa o scoatem pe cea buna si sa o lasam doar pe cea de la nenea...

 

in momentul cand am scos bateria buna ...sa o lasam doar pe cea de la nenea sa incarce...motorul fiind pornit si turat pe la vo` 4000 de ture ...s-a produs o mica deflagratie ...specifica oricarei intreruperi de cicuit electric....moment in care a murit ...si de atunci tot mort a ramas...

 

intre timp am gasit o baterie noua a, cumparat-o ..dar tot degeaba..

 

 

 

 

 

Acu sa trecem la partea tehnica :

 

avand in vedere ca la automat invarte, am inceput sa iau la verificat tot ce se putea verifica ...adica :

 

 

-sigurantele

 

-consum in gol ...contact pus, conectate toate ceasurile si becurile din bord ( mai putin farurile)...consum undeva pe la 170mA

 

-trasee de la cdi catre bobine...exista tensiune pe bobine dar continua

 

-am conectat ampermetru in serie cu bobinele sa vad daca am consum pe ele in timp ce dau la automat...si nu este nici pic de curent

 

-pana la urma mam riscat si am pus mana pe fisele de la bujii si nu e scanteie deloc

 

-tensiune pe mufa de la cdi exista

 

-toti conectorii electrici i-am verificat sa nu fie oxidati (am gasit un service manual cu traseele electrice. care unde duc...si am purecat tot)

 

-am mai verificat inca multe alte trasee de continuitate si eventuale scurturi...dar acum chiar nu imi vin in minte

 

 

 

 

acum nu stiu ce sa mai zic decat traditionalul romanesc ...HELP ME!

 

 

 

 

 

Mersi anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca zici ca ai verificat alimentare cdi-ului si ai curent dar la bujie nu ajunge, e clar ca e cdi-ul, incearca cu alt cdi imprumutat de la cineva, sau pune-l pe al tau pe un motor bun sa vezi daca mai porneste, desi mai mult ca sigur asta e ... incearca sa masori si bobinele, desi ma indoiesc ca e de acolo

 

:lol:

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate ai povestit se pare ca in primul rand ti-a cedat releul de incarcare si ai avut surplus de tensiune pe baterie , deaia s-a umflat.

Bateria de pe moto ( sau auto) pe langa faptul ca furnizeaza energia necesara pornirii mai are rol de filtru pentru supratensiunile parazite generate de bobinele de inductie. Daca bateria aia veche pe care ai pus-o era moarta ea nu-si mai indeplinea functia de filtru si din acest motiv e foarte posibil sa se fi ars cdi-ul.

Nu incerca un alt cdi pe motorul tau pana nu esti sigur ca releul de incarcare e ok, altfel e posibil sa prajesti inca un cdi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bobinele le-am verificat si au rezistenta proprie...undeva pe la cateva zeci de ohmi ....

 

am fost la un service si mi-a verificat daca imi vine impuls de la motor catre cdi..si cica ar fi in regula...(asta nu am mai stiut sa o verific singur:P )

 

am scos si bujiile de le-am curatat. ...mi-era sa nu fie inecata...

 

cum pot sa verific releul de incarcare daca nu montez un alt cdi ....atata timp cat nu porneste fara cdi ?

 

acu am venit in bucuresti cu al meu cdi sa il probez pe alt motor...vineri se va intampla asta...

Editat de jokkergsm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bobinele le-am verificat si au rezistenta proprie...undeva pe la cateva zeci de ohmi ....

 

am fost la un service si mi-a verificat daca imi vine impuls de la motor catre cdi..si cica ar fi in regula...(asta nu am mai stiut sa o verific singur:P )

 

am scos si bujiile de le-am curatat. ...mi-era sa nu fie inecata...

 

cum pot sa verific releul de incarcare daca nu montez un alt cdi ....atata timp cat nu porneste fara cdi ?

 

acu am venit in bucuresti cu al meu cdi sa il probez pe alt motor...vineri se va intampla asta...

 

Intai pune cdi-ul tau pe alt motor sa vezi daca e bun(mai mult ca sigur de aici e problema, de nu porneste). Releul de incarcare se poate masura, cauta manualul si vezi ca tre sa ai un tabel in care ti se arata ce tre sa masori si cat trebuie sa iti arate, si daca valorile nu corespund cu cele indicate de manual e clar ca stricat si releul(la cb 500 stiu, din manual, ca daca masuram -(minus) de la iesirea releului cu fiecare din papucii unde vine conectat alternatorul(cele 3 fire galbene) trebuia sa arate ceva gen 500-600 de k, ideea e ca la toate tre sa iti arate valori asemanatoare, nu la unu 500 si la altu 590). Pana nu verifici incarcarea nu fa prostia sa pui CDI bun pe ea, ca il arzi si pe ala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai de verificat as putea sa verific doar la rece sa vad daca am aceleasi valori pe rezistenta interna a regulatorului....nu ?

 

m-am mai gandit si la o alta varianta ...as putea sa bag un regulator de tensiune cu un ic 7812 care sa imi asigure 12v separat (special pt cdi)...teoretic ar trebui sa functioneze....nu ?

 

am fost azi la tomina si am verificat cdi meu pe alt motor si intradevar de la el este problema....

 

 

am luat altul de la ei ...la 150e :kiss: ....mai aveam o varianta pe ignitech.cz ...ceva mai scumpa ce-i drept...plus drum si timp...dar era programabila aci era plusul :D

 

 

maine o sa plec iar spre brasov sa o montez pe motor...DAR :

 

 

avand in vedere ca s-a belit de la incarcare ....ma gandeam sa viu numai din baterie pana acasa(CT) ...evident cu farurile scoase numai cu ceasurile si luminile de pe bord semnalizari si ce o mai fi...sa scot din functiune modulul de incarcare....sa evit posibilitatea de a praji si cdi asta......oare imi ajunge bateria ???

 

acasa cand oi ajunge...o sa am io grija sa ii dau de cap la problema cu incarcarea....

 

 

... CINE ar putea sa imi spuna cu siguranta daca merge varianta cu regulator de tensiune numai pentru cdi separat ...eventual daca merge o sa pun si o siguranta separata

 

 

 

10x!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

avand in vedere ca s-a belit de la incarcare ....ma gandeam sa viu numai din baterie pana acasa(CT) ...evident cu farurile scoase numai cu ceasurile si luminile de pe bord semnalizari si ce o mai fi...sa scot din functiune modulul de incarcare....sa evit posibilitatea de a praji si cdi asta......oare imi ajunge bateria ???

 

acasa cand oi ajunge...o sa am io grija sa ii dau de cap la problema cu incarcarea....

 

 

... CINE ar putea sa imi spuna cu siguranta daca merge varianta cu regulator de tensiune numai pentru cdi separat ...eventual daca merge o sa pun si o siguranta separata

10x!

 

-da-i releul busit jos. E cam riscanta treaba, ca poate afecta alternatorul, avand in vedere ca o sa mearga in gol, s-ar putea sa ai ceva surprize la final ...

 

-ori ca legi CDI-ul la baterie, ori ca il legi la releul de incarcare care tot la baterie ajunge tot aia, ca la releu nu ai decat o iesire care o data si o data tot la baterie ajunge(daca o sa masori de la mufa releului firele Rosu-alb si Verde o sa iti dea tensiunea din baterie) ... daca chiar vrei sa protejezi CDI-ul pune-i un stabilizator de tensiune(ce nu permite trecerea a mai mult de 12V) inainte de intrarea in CDI si asa o sa protejezi CDI-ul, as simple as that

 

-te-as sfatui pentru maine sa iti mai iei o baterie incarcata cu tine, ca tare imi e ca nu o sa te duca pana la Ct

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am ajuns la bv cu noul cdi ...l-am montat pe motor am scos firul de plus de pe incarcare pt ca imi baga extrem de mult( vo 45v ) si am inseriat cu un bec sa imi taie din cei 45v

 

a pornit motorul...DAR ....nu merge rotund si nu trage deloc...

 

am verificat ...si scanteie pe toate cele 4 bujii exista....dar e posibil sa nu fie la momentul care trebuie...(posibil cdi sa nu fie pt modelul meu)...

 

am urcat motorul intr-o masina si acu is cu el la bucuresti (sa merg la tomina sa incerc cu alt cdi)...pt ca imi era frica sa plec cu el asa la drum...si nici sa ma fatai buc-bv si tot asa pana ii dau de cap...

 

 

o fi de la cdi problema cu mersul "oval" ?

Editat de jokkergsm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...