Sari la conținut

Nimic Grav...


NoMaam
 Share

Postări Recomandate

e bine sa incerci intentionat sa ti blochezi spatele......oricum la unele franari m-a luat neveu spatele si s a blocat, ori era nisip....ori praf.....dar daca dai din ghidon(controlezi) cum trebe nu te duci jos+ca te joci cu pedala, adik cu dozajul fortei cu care apesi pe ped. de frana....dar acum depinde de mobra..ca nu punem totusi un transalp care e cu siguranta mai grea decat un f4 ..in cazul meu....bafta..oricum eu am incercat intentionat sa vad ce reactii am .... cand fuge spatele.....deocamdata au fost bune

:kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am mers vreo doua saptamani prin oras cu frana fata defecta, si m-am obisnuit sa franez cu spatele. de cele mai multe ori, in trafic, folosesc spatele, fata o trag doar pentru franari mai bruste.

 

eu am mers vreo doua saptamani prin oras cu frana fata defecta, si m-am obisnuit sa franez cu spatele. de cele mai multe ori, in trafic, folosesc spatele, fata o trag doar pentru franari mai bruste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..se poate invata franarea cu spatele, nu vreau sa fac publicitate dar se poate face un curs care iti va schimba radical skilul si cunostiintele despre franari de urgenta, trase, eficienta franarii.. nu stiu ce sa zic ati facut un sacrificiu v-ati luat mobra mai da-ti fratilor un banut in plus pe un curs este cea mai buna investitie va scapa de multe belele pe care le poti avea ca incepator si nu numai.

 

M-ar interesa si pe mine un astfel de curs!Poti da mai multe detalii? :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ar interesa si pe mine un astfel de curs!Poti da mai multe detalii? :kiss:

 

 

salut prietene, cursul are loc la amkart dimineata, presupune 10 sedinte a 2 ore si costa 150 de euroi.

persoana care face instructajul este razvan-trancanici.

cursul il vei face pe mobra ta si iti va schimba radical skilul, garantat.

0722.364.118 asta e nr lui razvan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut prietene, cursul are loc la amkart dimineata, presupune 10 sedinte a 2 ore si costa 150 de euroi.

persoana care face instructajul este razvan-trancanici.

cursul il vei face pe mobra ta si iti va schimba radical skilul, garantat.

0722.364.118 asta e nr lui razvan.

 

Multam de info.Notat! :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

ÂŞi eu am pățit-o a doua zi după ce am luat mobra.

Mergeam pe Lacu Tei Âşi iese unul cu spatele din parcare: îl vad Âşi frânez, ăla mă vede Âşi se opreÂşte Âşi zic să-l ocolesc (mergeam cu max 30); mă uit în retrovizor, nu vine nimeni din spate Âşi iau uÂşor stânga, moment în care vine un "pietont" pe mijlocul străzii din stânga exact pe direcția mea; încer să iau curba mai lejer Âşi să mă "strecor" printre ei Âşi iau razant marginea plăcii de beton pe care sunt Âşinele de tramvai (decalată vreo 5 cm față de asfalt).

 

Rezultatul: cad pe stânga, cu efecte minime pentru trup Âşi mobră (cască, geacă, mănuÂşi Âşi protecții genunchi - toate Âşi-au scos banii !), maxime pentru orgoliu. Că am fost bou Âşi că puteam să mă opresc în siguranță. Asta e!

 

Ideea era sa incerci sa eviti obstacolul daca nu mai poti opri in siguranta pana la el... Daca poti sa opresti , opreste!

 

Mmm, e frumoasa teoria, si cert e ca voi exersa franari de urgenta controlate in poligon sau pe o straduta mai putin circulata.

 

Ce ziceti voi cu frana spate + roata spate controlata nu stiu daca se aplica si in cazul asta, deoarece presupunea derapaj pe cativa m, ori treaba a stat cam asa: omul asta statea pe loc parcat pe dreapta paralel cu sensul de mers cand eram la 30m - 20m - 10m - 5m; cand mai aveam vreo 3m pana la el, omu' iese deodata cu coltu stanga al masinii in fatza mea; atunci am tras franele si mare noroc am avut ca motorul a cazut pe stanga.. daka picam pe dreapta ma atingea. Dupa ce am picat m-am uitat unde ajunsese ala cu masina, si era deja cu ciocul in locul din care am inceput sa ma inclin dupa derapaj si sa pic.

 

Mai am de invatat, stiu, insa mi se pare total incorect sa nu fii despagubit in lipsa contactului fizic. :D

 

Bafta.

 

PS: Se pare ca mi-am lovit totusi putin glezna stanga, si desi nu vad nici o vanataie, acum simt ca o amorteala ce ma sageteaza pana in spatele genunchiului stang, cu intermitente. Sper ca nu e vreun nerv atins, o sa ma duc la doctor. :kiss:

 

Mestere... Nu e cazul sa iti tocesti placutele incercand franari... cine stie ce mai patesti. Incearca varianta asta si anunta-ma daca ai mai patit ceva: mergi cu viteza legala, pastreaza macar 5 metri fata de cel care circula in fata ta, atentie la marcaje, canale, gropi (evita sa mergi peste ele, ocoleste-le), nu face nicio manevra pana nu esti sigur de finalitatea ei, si claxoneaza in disperare cand vezi ca vrea vreunu sa iasa de pe o strada laterala si sa iti taie calea, (preventiv). Aplica reteta asta si crede-ma ca sansele sa patesti ceva se reduc simtitor.

 

PS: Si cum ziceau instructorii la scoala: fiecare manevra pe motor fa-o cu maxim de blandete si atentie. (franarea, schimbarea treptelor de exemplu)

 

Bafta!!!!! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea era sa incerci sa eviti obstacolul daca nu mai poti opri in siguranta pana la el... Daca poti sa opresti , opreste!

 

Mestere... Nu e cazul sa iti tocesti placutele incercand franari... cine stie ce mai patesti. Incearca varianta asta si anunta-ma daca ai mai patit ceva: mergi cu viteza legala, pastreaza macar 5 metri fata de cel care circula in fata ta, atentie la marcaje, canale, gropi (evita sa mergi peste ele, ocoleste-le), nu face nicio manevra pana nu esti sigur de finalitatea ei, si claxoneaza in disperare cand vezi ca vrea vreunu sa iasa de pe o strada laterala si sa iti taie calea, (preventiv). Aplica reteta asta si crede-ma ca sansele sa patesti ceva se reduc simtitor.

 

PS: Si cum ziceau instructorii la scoala: fiecare manevra pe motor fa-o cu maxim de blandete si atentie. (franarea, schimbarea treptelor de exemplu)

 

Bafta!!!!! :D

 

ASA E nu consuma placutele ca-s o carca de bani, sunt suflate cu aur si au model cu cristale stiftovski .... vezi ca "placute e scump" si cand o sa ai nevoie de o frana brusca si o sa ai "10 ani" vechime pe moto cu acelasi set de placute intacte ... o sa faci buf ca nu poti controla vaca de sub tine

 

si nu uita fi cat mai nesimtit, claxoneaza intr-una cum pleci din parcare pana la destinatie

 

BAAAA sa va bag claxoanele pe gat ca m-am saturat de peizani care numa claxonul stiu unde e pe conserva si pe mobra da' frana inca o cauta .... nu se claxoneaza aiurea ca ti se pare .... ca vezi o pixda, ca iar ti se pare, ca vrei s-o injuri pe ma-sa da' stii ca nu te aude deci bagi claxon, ca n-a plecat in prima sutime de la semafor, ca l-ai vazut pe gigel, ca a mai trecut si ionel .... :kiss: daca v-ar fi ramas ceva din legislatia aia vedeati si cum e cu claxonul si cand se foloseste ca oricum se pisha cocalaru' din dacia tunata pe claxonul vostru si tot se baga sau devine si mai nervos ca-l claxonati voi pe el si uite asa bucurestiul cel minunat e orasul claxoanelor, daca umbli 4 ore prin bucuresti te intorci capiat de claxoane

 

eu l-am dat jos si de 3 ani nu am avut niciun accident ... si da, nu am claxon decat cand ma duc la ITP si mai si circul zilnic si nu i-am simtit lipsa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea era sa incerci sa eviti obstacolul daca nu mai poti opri in siguranta pana la el... Daca poti sa opresti , opreste!

 

 

 

Mestere... Nu e cazul sa iti tocesti placutele incercand franari... cine stie ce mai patesti. Incearca varianta asta si anunta-ma daca ai mai patit ceva: mergi cu viteza legala, pastreaza macar 5 metri fata de cel care circula in fata ta, atentie la marcaje, canale, gropi (evita sa mergi peste ele, ocoleste-le), nu face nicio manevra pana nu esti sigur de finalitatea ei, si claxoneaza in disperare cand vezi ca vrea vreunu sa iasa de pe o strada laterala si sa iti taie calea, (preventiv). Aplica reteta asta si crede-ma ca sansele sa patesti ceva se reduc simtitor.

 

PS: Si cum ziceau instructorii la scoala: fiecare manevra pe motor fa-o cu maxim de blandete si atentie. (franarea, schimbarea treptelor de exemplu)

 

Bafta!!!!! :D

 

Mestere, cam asta am si facut, insa nu sunt intru totul de acord cu tine.

 

"Manevra pe care o faceam" era doar sa merg inainte, si ca sa fiu sincer eram destul de sigur de finalitatea ei, in sensul ca o sa ajung akasa cu toate in ordine. Deja redusesem undeva intre 30-40 kmh si ala statea pe loc pur si simplu. A plecat cand eram aproape in dreptul lui, la mai putin de "5 m" cum spui tu. Mi s-a parut mai util, mult mai util, sa franez decat sa claxonez cand ala deja iesea in laterala mea.

 

PS: O sa imi exersez frana in caz de urgenta, anyway. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

si eu tot incepator...de o saptamana ma dau pe moto ... am deja 3 plinuri facute intr-o saptamana ( tre sa ma dau mai putin ca o sa dau faliment ) ... folosesc caxonul in disperare ( niciodata aiurea ) + frana de motor la fiecare oprire , stop si alte cele ... chiar si din a 5-a in a 2-a acolo unde am viteza cat de cat ok si e necesara o astfel de franare ( totusi nu vreau sa rup cutia sau sa fac alte prostii )...

 

 

 

 

Asfalt uscat si tineti minte ca nu trebuie sa va puneti cu " frierul " si sa lasati atata suferinta in urma ( pentru teribilisti ) ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Data viitoare bazeaza-te mai mult pe frana fata, pentru ca ai un control mai bun asupra ei, si riscul de a bloca roata e mai mic (capacitatea de franare a motocicletei este de 75% pe fata si doar 25% pe spate). Cand simti ca ti-a blocat roata, elibereaza frana si apas-o din nou, de mai multe ori, pana opresti in siguranta.

 

Salut. Referitor la frana fatza, as vrea sa-mi spun si eu parerea... si aceasta este ca daca te bazezi pe frana fatza (care intr-adevar e cea care te ajuta sa opresti), grija mare ca si aia o blochezi fara sa fii "gheorghe". Din momentul constientizarii pericolului timpul de reactie e scurt, reactionezi mai mult din instinct, ai sanse mari sa blochezi si fata. Si daca te bazezi pe faptul ca o vei elibera imediat cum blocheaza, si apoi o vei strange iar, si iar vei elibera, si tot asa...... s-ar putea sa ai neplacuta surpriza sa nici nu apuci sa constientizezi cand s-a blocat fatza ca deja esti pe jos intr-o fractiune de secunda!

Spatele il mai controlezi cand il blochezi, fatza te pune jos de nici nu stii ce s-a intamplat.

FRANA DE MOTOR LA GREU, si frana fatza si spate doar in completare, folosite toate impreuna ! Asta e sfatul meu.

Editat de Betrayal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la combinatii perverse cand ai timp sa anticipezi poti folosi cu incredere si frana de motor fara frana spate, la frane de motor mai violente am reusit sa blochez spatele fara sa franez cu spatele.

 

cand ai timp si nu esti intr-o situatie neprevazuta mi se pare cea mai eficienta metoda de franare, frana fata + frana de motor

cum reusiti sa blocati spatele cu frana de motor? :scratch: presupun ca va referiti la faptul ca puterea motorului reduce mai repede viteza rotii de pe spate decat cea a motocicletei, dar nu se blocheaza ci doar aluneca, am inteles bn? sau opriti motorul bagati a I a si dat drumu la ambreaj :kali:, glumesc, urmeaza si eu sa intru in randul vostru si deocamdata mai invat cate ceva de pe forum, ca scoala de soferi pt A nu e asa de grozava din cate stiu si sa nu fiu coplet off, imi puteti spune de prin ce viteza frana de motor e atat de puternica incat sa provoace alunecarea rotii din spate? la masina stiu ca prin Ia-IIa se simte mai tare, dar in nici un caz nu cred ca e la fel de puternica ca la motoare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...