Sari la conținut

Despre Suspensii


Postări Recomandate

..momentan ma joc cu klic-urile sa o reglez..dar oricum se vede ca s-a schimbat mersul complet..la viteza mare copiaza terenul foarte bine..nu mai intra in dansul ala tampit care ma facea mereu sa incetinesc viteza ca sa nu ma arunce in cap........am schimbat arcurile de 75 kg cu cele mai tari arcuri de 100 si ceva de kg.. :scratch:

fac probe de zor si va tin la curent cu setarile(si aici ma refer la posesorii de kg mai numeroase)..

ar trebui sa reglezi compresia mai lejer si destinderea mai tare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 293
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

spre exemplu, la schimbarea arcurilor cu unele pentru greutate mai mare, normal cred ca este, pentru a pastra comportamentul motocicletei, ca pe faza de compresie suspensia sa fie mai permisiva, pentru ca se aduce un plus de rezistenta in comprimare prin arcul nou(deci setare mai soft din reglaj COMP, nu?) iar pe revenire suspensia sa fie mai restrictiva, uleiul sa treaca mai greu, pentru ca pe extindere arcul mai tare impinge mai tare(deci reglaj mai hard din REBOUND, nu?).

 

Vad ca topicul stagneaza; oricum trebuie luat in discutie si uleiul pus in furca. Banuiesc ca reglajele date in manualul unei mobre sunt pentru uleiul recomandat de acelasi manual. Cred ca diferenta de reglaje o sa fie mare daca uleiul e mai gros/subtire decat trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca topicul stagneaza; oricum trebuie luat in discutie si uleiul pus in furca. Banuiesc ca reglajele date in manualul unei mobre sunt pentru uleiul recomandat de acelasi manual. Cred ca diferenta de reglaje o sa fie mare daca uleiul e mai gros/subtire decat trebuie.

 

ne-am jucat cu uleiurile la o furca de crf ,fiindca omul se vaita ca ii rupe mainile suspensia fata..dupa ce a pus ulei extra soft,nu s-a simtit nici o modificare majora,asa ca a trebuit sa schimbe arcurile din telescop cu unele mai moi..

asa ca nu cred ca uleiul face mare diferenta..poate ca pilotii aia gen coma,despres etc. sesizeaza diferenta de ulei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ne-am jucat cu uleiurile la o furca de crf ,fiindca omul se vaita ca ii rupe mainile suspensia fata..dupa ce a pus ulei extra soft,nu s-a simtit nici o modificare majora,asa ca a trebuit sa schimbe arcurile din telescop cu unele mai moi..

asa ca nu cred ca uleiul face mare diferenta..poate ca pilotii aia gen coma,despres etc. sesizeaza diferenta de ulei..

 

attila cu crf e mai complicat ,e cu cartus dublu si e foarte greu pentru cineva care nu are nici utilaje si nici cunostinte

eu personal le duc in franta unde mi le fac ca lumea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am schimbat mobra(520 exc 2002)cu 450 exc 2006.

intrebare vis-a-vis de suspensie;de ce mama dracu pana acum n-am avut bataturi niciodata,si acum,dupa o iesire de o zi am palmele ca niste snitzele?

 

suspensie probabil(cam topaie)sau mansoane,sau ce?

multam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am schimbat mobra(520 exc 2002)cu 450 exc 2006.

intrebare vis-a-vis de suspensie;de ce mama dracu pana acum n-am avut bataturi niciodata,si acum,dupa o iesire de o zi am palmele ca niste snitzele?

 

suspensie probabil(cam topaie)sau mansoane,sau ce?

multam.

teoretic e de la mansoane.eu dupa fiecare seara scot bataturile cu o smecherie din aia cu lama scurta,altfel a doua zi nu pot sa ma urc pe motor..ci cred ca mai tine si de perioada de obisnuinta cu motorul nou..iar cu topaitul dupa ce montezi aerisitoare si o ventilezi dupa fiecare iesire daca nu se inmoaie trebuie setata furca clar..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema arde ... :unsure:

 

am o propunere. ca sa intelegem cat mai multi si sa ne fie de ajutor, cei care sunt in masura sa ne spuna si noua urmatoarele chestii:

 

1 Motor: ex (ktm 300exc 2009)

2 Kg: (cele reale!!! :angry: )

3 Daca e suspensia standard de pe motor sau alt tip

4 tipul arcului de pe sp spate (in cazul lui stef... e unul mai special)

5 sp spate: REB cat, COM cat

6 sp fata, daca e alt model decat cel de fabrica, care e ala

7 sp fata REB cat, COM cat.

8 la ce folosesc setarile respective, cross, hard-enduro, etc.

9 SAG-ul, il seteaza cineva? eu nu am facut-o pana acum, nici pe aici nu am vazut discutandu-se desprea asta. foloseste sau nu?

 

eu unul cred ca mi-ar folosii sa stiu cam ce folosesc altii si cum se simte. mi-ar lua mai putin timp sa gasesc setarile care-mi placa (potrivesc) mie.

 

io acum... am un motor nou, 0 km, trebuie sa-l pregatesc de lucru. nu stiu cu ce setari la suspensii sa incep. astept sfaturi!

Editat de lucian.n
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 SAG-ul, il seteaza cineva? eu nu am facut-o pana acum, nici pe aici nu am vazut discutandu-se desprea asta. foloseste sau nu?

 

io acum... am un motor nou, 0 km, trebuie sa-l pregatesc de lucru. nu stiu cu ce setari la suspensii sa incep. astept sfaturi!

 

SAG-ul e acelasi lucru cu Preload-ul, si anume cat se lasa mobra cand te sui pe ea. Eu am amortizor White Power si am umblat la surubul ala indicat in manual (care era ciudat de aproape de surubul de compression) sa o fac mai inalta si singura diferenta pe care am simtit-o a fost ca se lasa mai greu, dar nu mai putin. Ca sa "reglez" sag-ul a trebuit sa umblu la arc (l-am mai comprimat), desi acest reglaj nu apare nicaieri: nici la rebound, nici la compression, nici la sag.

 

Despre pregatirea motorului, eu zic sa apelezi la unii din baietii care stiu multe dar spun putine pe forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti spun pe PM, unde :angry:

 

pai spune-ne si noua te rog,fiindca eu personal nu am reusit in atatia ani sa le reglez singur..daca stii vreo adresa si nenea CHIAR se stie..cred ca toti am fi bucurosi sa dam cate o bere ptr informatie.. :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai spune-ne si noua te rog,fiindca eu personal nu am reusit in atatia ani sa le reglez singur..daca stii vreo adresa si nenea CHIAR se stie..cred ca toti am fi bucurosi sa dam cate o bere ptr informatie.. :unsure:

 

suna pe Patrick - 0731 018 680. Le trimiti cu curier si in 2 zile le ai inapoi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Laurentiule, cam care este costul pentru servisare suspensie WP la tine?

 

Nu imi este adresata mie intrebarea dar cred ca poate sa iti comunice informativ doar manopera. Restul este in functie de ce gaseste acolo si ce schimba.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Laurentiule, cam care este costul pentru servisare suspensie WP la tine?

 

trebuie sa imi spui ce vrei de la suspensie,e tare,moale nu sta pe drum,te scutura.etc

daca vrei o suspensie ok treci pe la servis si stam de vorba

 

 

 

PS SECRETUL MESERIEI :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WE asta am simtit foarte tare fata, si asta parca de la tura la tura se intareste mai mult. Din cat am mai citit pe net furca fata la modelel din 2000 e destul de slaba (a se citi proasta) iar eu personal m-am jucat la reglaje si nu am simtit nimic. Cel mai bun reglaj la mine a fost setarea compresiei la minim si reboundul setat la 14 clicuri (asta e setarea standard). In momentul de fata am ulei de 5W. Vreau acu sa refac furca si as pune un 2,5W. O sa revin la setarile standard si sa vedem cum se descurca. Astept si alte pareri sau sfaturi

Editat de MacLeod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu m-am exprimat gresit setarea standard e 14 clicuri si la rebound si la compresie. am dat pe 0 compresia caci la setarea standard (14 clicuri) tot topaia fata pe teren tare.

Editat de MacLeod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu m-am exprimat gresit setarea standard e 14 clicuri si la rebound si la compresie. am dat pe 0 compresia caci la setarea standard (14 clicuri) tot topaia fata pe teren tare.

 

pai topaie si de la rebound prea tare. eu as baga mana in foc ca la ktm-ul tau din 2000 nu mai lucreaza reglajul de rebound deloc.. Vezi ce zicea si blueled. Desfa furcile bucati bucatzele ca in documentul pus de blueled, degripeaza reboundul,.schimba bucsile de frictiune (sau cuzinetzii de frictiune cum le mai zic unii) pentru ca si aia sunt varza sigur, pune tot ulei de 5 si vezi dupa aia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai topaie si de la rebound prea tare. eu as baga mana in foc ca la ktm-ul tau din 2000 nu mai lucreaza reglajul de rebound deloc.. Vezi ce zicea si blueled. Desfa furcile bucati bucatzele ca in documentul pus de blueled, degripeaza reboundul,.schimba bucsile de frictiune (sau cuzinetzii de frictiune cum le mai zic unii) pentru ca si aia sunt varza sigur, pune tot ulei de 5 si vezi dupa aia

 

Si eu imi inlocuiesc angrenajul ala de rebound, dar doar la o jamba. Intrebarea este: daca se strica ceva si la cealalta (rugineste, se invarte rotita in gol) afecteaza si reglajul? Sau ramane asa cum era?

Ca daca ramane blocat pe cum era, este lux, fiindca vreau si eu sa fiu adeptul metodei Ionut73 in reglarea suspensiilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la repararea telescoapelor nu ma pricep...dar la reglare am invatat pe propria experienta...trebuie sa gasesti compromisul intre soft si hard....daca erau prea moi pierdeam aderenta la viteza...daca erau prea tari eram prin aer la denivelari mai mari...nu sunt pro in ati regla altcineva suspensia...eu consider ca e foarte important rebound-ul, sa va spun ce am patit eu cu el...un prieten mi l-a facut la zero( si compresia mai moale), adica telescoapele isi reveneau destul de incet...in ziua aia am zburat de 2 ori la vreo 60 km/ora neintelegand ce se intampla....acum va spun parerea mea...am intrat cu roata in ambele cazuri in niste ogase nu foarte mari si m-am dezechilibrat pt ca telescoapele s-au afundat fara sa-si mai revina in timpul optim, roata s-a oprit in ogas(a alunecat pe el in loc sa iasa din el) asa cum eram obisnuit cand suspensia era mai tare...faptul ca suspensia era asa de moale nu mai apasa roata asa de tare, implicit aderenta mica...ma repet, totul este sa gasesti compromisul intre cele doua...sa mergi pe acelasi drum cu denivelari si sa tot reglezi...daca la un obstacol te arunca prea tare mai slabesti putin suspensia, dar nu prea mult ca pierzi aderenta....cel putin asa am simtit eu...depinde si pe ce teren mergi...la mine suspensiile sunt mai tari....ma zdruncina putin mai tare dar este ok...daca merg foarte mult pe un parau cu pietre mari atunci simt ca ar trebui sa le fac putin mai moi...dar pt padure si lemne sunt ok....repet...tot ceea ce am spus e din propria experienta...fara sa citesc instructiuni care de fapt, parerea mea nu prea isi au rostul la suspensii...este exact ca in alt sport....fiecare isi regleaza propria scula...daca nu simti motorul si micile modificari pe care le faci....atunci apeleaza la altcineva pt reglaje...

Editat de calinsnow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal

 

Eu am un LC4 din 2000 cu roti de supermoto care pana sambata mergea parfum ...

 

Vineri m-a mancat in coor sa umblu io la suspensii, mai exact la setarea de "compresion damping" ca asa scria la manual (adica surubelele alea de jos), pentru ca mi se parea mie ca e cam tare.

 

Luat manual, luat surubelnita, verificat cum erau setate (erau la maxim) ... le-am dat inapoi ("counter-clockwise") 20 de clickuri.

 

OK

 

Am mers vineri seara prin oras, totul a mers perfect.

 

Sambata ma duc la servici si pe la 4 o iau spre casa (pe DN1). Drum drept fara denivelari, DAR incepe sa-mi topaie fata de ziceai ca merg pe coclauri ...

 

Am dat 20 de clickuri inapoi (clockwise) adica asa cum erau initial ... face exact la fel ...

 

Inca nush ce are ... poate ati patit-o si voi si aveti vreun sfat ...

 

Multumesc mult si ... da ... stiu ca nu trebuia sa-mi bag surubelnita unde nu ma pricep ...

 

 

 

mda ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SALUT!

SI EU AM PROBLEME CU SUSPENSIA FATA.

AM SCHIMBAT SEMERIGURILE SI APARATORILE DE PRAF SI DUPA VREO 1500KM A INCEPUT SA-MI CURGA UNUL DIN TELESCOAPE CU TOTUL CA DUPA FIECARE TURA LE-AM AERISIT.

IAR SUSPENSIA ORCAT AM INCERCAT SA O REGLEZ TOT TARE RAMANE.

LA MINE PE UN TELECOP SCRIE REB SI PE CELALALT COM SI SINCER SANT CAM NEDUMERIT.NU AR TREBUI SA SCRIE SI REB SI COM PE AMBELE CA DOAR REGLAJUL IL FACI LA FEL LA AMBELE TELESCOPE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SALUT!

SI EU AM PROBLEME CU SUSPENSIA FATA.

AM SCHIMBAT SEMERIGURILE SI APARATORILE DE PRAF SI DUPA VREO 1500KM A INCEPUT SA-MI CURGA UNUL DIN TELESCOAPE CU TOTUL CA DUPA FIECARE TURA LE-AM AERISIT.

IAR SUSPENSIA ORCAT AM INCERCAT SA O REGLEZ TOT TARE RAMANE.

LA MINE PE UN TELECOP SCRIE REB SI PE CELALALT COM SI SINCER SANT CAM NEDUMERIT.NU AR TREBUI SA SCRIE SI REB SI COM PE AMBELE CA DOAR REGLAJUL IL FACI LA FEL LA AMBELE TELESCOPE.

exista implementari cu un amortizor pe directie ( ex : GAS GAS trial ) . reglajele in caazul tau sunt blocate cumva si nu isi indeplinesc functiile . un service complet ar trebui sa rezolve problema .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...