Sari la conținut

Am Nevoie De Ajutor


Postări Recomandate

salut.va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi. pt un motor honda cb 500 din 94. care prezinta urmatoarele simptome dupa ce porneste destul de usor chiar si fara soc: la relanti are o turatie neregulata care tinde sa moara daca nu este accelerat.turatia creste intarziat dupa accelerare si dispare dupa ce motorul se incinge.se ma aud si unele puscaturi in toba ca si cand ar fi acumulari de gaze nearse.cand ajunge la 8o de grade problemele dispar aproape in totalitate si turatia se mai stabilizeaza.

MENTIONEZ CA urmatoarele sunt noi:bujii,filtru aer si baterie,benzina e proaspat pusa,iar carburatoarele au fost sincronizate si curatate prin golirea furtunelor din fundul carb si suflate usor cu aer.problemele nu sunt sesizabile in mers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 77
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salut.va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi. pt un motor honda cb 500 din 94. care prezinta urmatoarele simptome dupa ce porneste destul de usor chiar si fara soc: la relanti are o turatie neregulata care tinde sa moara daca nu este accelerat.turatia creste intarziat dupa accelerare si dispare dupa ce motorul se incinge.se ma aud si unele puscaturi in toba ca si cand ar fi acumulari de gaze nearse.cand ajunge la 8o de grade problemele dispar aproape in totalitate si turatia se mai stabilizeaza.

MENTIONEZ CA urmatoarele sunt noi:bujii,filtru aer si baterie,benzina e proaspat pusa,iar carburatoarele au fost sincronizate si curatate prin golirea furtunelor din fundul carb si suflate usor cu aer.problemele nu sunt sesizabile in mers.

 

Amestec prea bogat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu

Te-ai uitat la culoarea bujiei? asa iti dai seama daca e prea sarac/bogat amestecul. Faptul ca la cald nu mai face figuri indica un amestec sarac dar pana nu te uiti la bujie nu ai de unde sa stii.

Editat de lznicu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-ai uitat la culoarea bujiei? asa iti dai seama daca e prea sarac/bogat amestecul. Faptul ca la cald nu mai face figuri indica un amestec sarac dar pana nu te uiti la bujie nu ai de unde sa stii.

 

Ai dreptate, in 90% din cazuri, dar omu' a specificat ca uneori o porneste fara sa traga socul (banuiesc ca s-a referit la momentele cand motorul e rece), si daca ar avea un amestec sarac si fara soc, cum ar mai porni motorul? A , si rateurile date pe toba tot spre amestec bogat arata!

Editat de ITS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu
Ai dreptate, in 90% din cazuri, dar omu' a specificat ca uneori o porneste fara sa traga socul (banuiesc ca s-a referit la momentele cand motorul e rece), si daca ar avea un amestec sarac si fara soc, cum ar mai porni motorul? A , si rateurile date pe toba tot spre amestec bogat arata!

 

Nu are importanta cine are dreptate, important e sa-l ajutam pe om sa-si rezolve problema.

Din cate stiu eu rateurile sunt din cauza amestecului sarac iar faptul ca porneste fara soc nu insemna neaparat amestec bogat. Raman la parerea ca trebuie sa vada culoarea bujiilor si pe urma vedem ce si cum.

Editat de lznicu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... carburatoarele au fost sincronizate si curatate prin golirea furtunelor din fundul carb si suflate usor cu aer. problemele nu sunt sesizabile in mers.

 

Carburatoarele nu se curata asa ci se demonteaza, se curata cu spray sau lichid dedicat si se sufla cu aer. Se verifica integritatea O'ring'urilor, garniturilor, a cuielor pontou, a plutitoarelor si se cauta urme de uzura a "acelor" si tuburilor emulsoare. Apoi se refac reglajele functie de specificatiile producatorului si/sau uzura motorului si/sau modificarile de la starea originala (LINK 1 si LINK 2) iar la urma se sincronizeaza vacuumatic.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Regret sa te corectez dar rateurile din tobe sunt cauzate de amestecul SARAC!!!...

 

Ride Safe!

 

 

DA! uneori. Insa alteori un amestec mult prea bogat are aceleasi manifestari. Combinat cu faptul ca o porneste fara soc uneori = amestec bogat (cel mai probabil). Daca ar pune si poze cu bujiile am putea da verdictul final.

 

 

Later edit:

Intradevar cel putin teoretic daca are amestecul prea bogat ar trebui sa mearga mai rau pe masura ce se incalzeste motorul , pe cand el zice ca merge mai bine ceea ce inclina spre amestec sarac. Si rateurile in toba ar fi explicabile cu amestecul sarac...singurul lucru care nu il explica amestecul sarac e pornitul fara soc. :banana:

 

Astept si alte pareri :cheers:

Editat de ITS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA! uneori. Insa alteori un amestec mult prea bogat are aceleasi manifestari. Combinat cu faptul ca o porneste fara soc uneori = amestec bogat (cel mai probabil). Daca ar pune si poze cu bujiile am putea da verdictul final.

 

 

Later edit:

Intradevar cel putin teoretic daca are amestecul prea bogat ar trebui sa mearga mai rau pe masura ce se incalzeste motorul , pe cand el zice ca merge mai bine ceea ce inclina spre amestec sarac. Si rateurile in toba ar fi explicabile cu amestecul sarac...singurul lucru care nu il explica amestecul sarac e pornitul fara soc. :banana:

 

Astept si alte pareri :cheers:

 

 

Rateurile in evacuare sunt cauzate de amestec sarac . (punct). "uneori" amestecul bogat NU are acelasi efect . (punct).

 

Daca ai curiozitatea sa citesti cele 2 LINK'uri pe care le'am indicat (despre carburatoare) o sa intelegi multe lucruri, printre care ca bujiile intr'adevar dezvaluie concentratia amestecului carburant insa reglarea se face functie de "zona" de rpm.

 

Din descrierea simptomelor se pare ca e vorba de amestec sarac la relanti, probabil ca deschiderea 1/2 sau chiar 1 tura a suruburilor "pilot" ar rezolva "problema". Faptul ca porneste si fara soc nu e ceva anormal pe caldurile astea. Trebuie inteles insa ca nu asa se face reglarea carburatoarelor, ele trebuie curatate, verificate si reglat si echilibrat nivelul, sincronizate si abia apoi te poti juca un pic cu variabilele...

 

 

Ride Safe!

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rateurile in evacuare sunt cauzate de amestec sarac . (punct). "uneori" amestecul bogat NU are acelasi efect . (punct).

 

Daca ai curiozitatea sa citesti cele 2 LINK'uri pe care le'am indicat (despre carburatoare) o sa intelegi multe lucruri, printre care ca bujiile intr'adevar dezvaluie concentratia amestecului carburant insa reglarea se face functie de "zona" de rpm.

 

Mda am trecut cred de multa vreme de lucrurile "basic" la care imi dai tu linkuri . Problema e ca tu nu vrei sa gandesti un pic si esti prins in teoria(buna de altfel ) care ai invatat-o. Sa vedem ce mai zic alti oameni insa:

 

"Actually, too rich of a fuel mixture on the low RPM fuel calibration will make the exhaust pop when running a larger diameter baffle in muffler (generally 2 1/2 inches or larger or a larger collector pipe opening at the outlet. Timing even slightly retarded will also greatly contribute to this popping. Depending on the cam you run also has a effect on popping when decelerating. When your exhaust valve opens after cylinder fires there is a flame present at exhaust valve. Rich fuel mixture leaves unburnt raw exhaust gasses and larger exhaust opening allows more air to be pulled in exhaust during exhaust reversion (exhaust gasses are being pulled toward the exhaust valve) mix with more outside air. The additional oxygen promotes raw exhaust into igniting. "

 

"Popping in the exhaust is also known as exhaust backfire. When you get off the throttle, air flow into the combustion chamber is restricted, causing a rich mixture. Unburnt gas escapes into the exhaust and ignites when it hits the hot exhaust pipes, causing the popping. This happens all the time on race cars, due to cams with lots of overlap (exhaust and intake valves open at the same time) resulting in a lot of fuel just going straight throug the combustion chamber. Notice flames coming out of the exhaust at night races."

 

"You did not state if the pop is during acell or decell.

 

Popping in the exhaust during decel is caused by air and fuel burning. If your engine has an air-pump, it could be discharging into the exhaust during decel, a guaranteed bang.

 

If it is a light popping and not a backfire, your fuel mixture is too rich and bleeding fuel during decel. Also, if the exhaust manifold has a large crack or gasket leak, it could ignite a rich unburned mixture in the manifolds.

 

Popping during acell is typically caused by ignition failure, usually plugs or plug wires, or a VERY lean fuel mixture."

 

 

"Both conditions can leave fuel behind. Over lean will not generate enough heat and leave the heavy's behind or even pockets unburnt. Area like the ring lands squish edges etc.

Very rich is obvious reasons. Not enough air to finish the job to a reasonable level. The popping is usually from over lean because thats when you have oxygen in the exhaust and it can wait until the AFR is burnable in the exhaust and then you get a little pop."

 

"Exhaust popping is always originated by some type of combustion, leaky exh valve, overlap/cam timing, oxygen/air introduced into unburnt HC exhaust stream, rich mixture not completely burnt in combustion chamber, just to name a few items."

 

"The rich mixture may result from the time lag /delayed response of the DME after the throttle closes. Ie if engine is at 4000 RPM and you close the throttle it will be a sec before the DME reduces the fuel flow through the injectors so the mixture will richen up momentarily after backing off the throttle. If the mixture is generally too rich it may also cause popping more often."

 

 

"Often this is as a result of running rich, however it can also happen if a free flow exhaust is fitted"

 

 

 

Ideea e ca trebuie sa gandesti, nu sa ma iei pe mine cu teorii de gradinita. Sa inteleg ca chiar nu esti de acord ca in anumite conditii de amestec bogat o parte din combustibil poate detona pe toba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu

In anumite conditii si eu as putea deveni presedinte. :cheers:

 

Eu propun sa asteptam sa vedem daca ne zice varu' ce culoare au bujiile pt ca ambele variante au sanse sensibil egale, altfel presimt ca va degenera discutia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are importanta cine are dreptate, important e sa-l ajutam pe om sa-si rezolve problema.

Din cate stiu eu rateurile sunt din cauza amestecului sarac iar faptul ca porneste fara soc nu insemna neaparat amestec bogat. Raman la parerea ca trebuie sa vada culoarea bujiilor si pe urma vedem ce si cum.

culoarea bujiilor e metalica usor spre negru(elecrozii) ceramica e alba in intregime.daca sunt sterse se ia foarte putina negreala.sunt noi.schimbate de o luna si ceva.o sa pun si poze.ieri am incercat sa il pornesc cu socul la max si pornea f repede in prima sec dar murea dupa 2-3.am repetat de inca 2 ori si tot asa.l-am pornit a 4-a oara si am accelerats-a turat pana la 5000 si apoi a scazut brusc turatia si a murit.am incercat si fara soc si la fel.pe urma nu a mai pornit deloc.sigur s-a descarcat bateria.care ivartea f bine dar probabil nu mai dadea o scanteie adecvata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai incercat sa ii reduci socul la 3/4 sau la 1/2 dupa ce a pornit? Daca il lasi tras la maxim, amestecul devine mult prea bogat si ineaca bujiile.

 

In alta ordine de idei, baieti nu va mai certati aiurea. Un motor nu se regleaza " rece " si va rog nu confundati rateurile date de un motor rece si de unul cald, indiferent ca apar in evacuare sau in carburatoare.

 

Cu stima,

Editat de whiteman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io stiu asa, amestec sarac, rateuri in colectorul de admisie (carburator)

amestec bogat, rateuri in evacuare iar la motoarele cu uzura mare la segmenti/camasi, rateuri in baia de ulei ceea ce este grav.

o intrebare pentru initiator: mestere, ai incercat sa dai jos filtrul de aer?.....de tot si sa incerci sa-l pornesti asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In alta ordine de idei, baieti nu va mai certati aiurea. Un motor nu se regleaza " rece " si va rog nu confundati rateurile date de un motor rece si de unul cald, indiferent ca apar in evacuare sau in carburatoare.

 

Cu stima,

 

Foarte adevarat, dar din felul cum functioneaza un motor la rece si apoi la cald se pot trage niste concluzii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu

Nu am timp sa detaliez, raman la ideea ca e lipsa de benzina (ceramica alba si afumat pe margine), exact aceleasi simptome cu "muritul" la pornire le avea fratele meu ieri la mobra lui (GPZ300) si avea probleme cu alimentarea, se tura un pic cu socul si murea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte adevarat, dar din felul cum functioneaza un motor la rece si apoi la cald se pot trage niste concluzii.

 

Ai perfecta dreptate, dar din moment ce la cald merge rotund, problema e din amestec cand e motorul rece, cred eu. Sau mai poate fi o supapa de evacuare care atunci cand este rece nu inchide perfect pe scaunul ei, o parte a amestecului carburant scapand in evacuare inainte de producerea exploziei.

Culoare bujiei nu poate fi luata in considerare in acest caz pentru ca motorul nu a functionat la temperatura optima de functionare, numai la acea temperatura intervine auto-curatarea bujiei.

Cat despre cauzele rateurilor sunt multe de discutat. In orice caz un amestec sarac nu prea are cum sa dea rateuri din simplu motiv ca nu prea are ce sa arda in camera de combusite a cilindrului dar sa o mai ia si pe evacuare. Pun pariu ca i`a dat rateuri cand era socul la maxim, adica amestecul finnd foarte bogat a continuat explozia si dupa deschiderea supapei de evacuare.

Cat despre rateurile din admisie ( carburatore ) ele sunt date ori din cauza aprinderii care da scanteia cu avans un pic marit, ori din cauza distributiei care este avansata, ori din cauza unei sau a mai multor supape de admisie care nu inchid perfect pe scaune iar in momentul in care pistonul urca la compresie amestecul intra inapoi in admisie. Prin analogie se poate intampla si in evacuare cand supapa care nu inchide este cea de evacuare. Exista cazuri in care supapa nu inchide perfect doar cand este rece, la atingerea temperaturii normale de functionare a motorului jocul dintre supapa si scaunul sau disparand. In restul cazurilor rateurile apar indiferent daca motorul este rece sau cald.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea e ca trebuie sa gandesti, nu sa ma iei pe mine cu teorii de gradinita. Sa inteleg ca chiar nu esti de acord ca in anumite conditii de amestec bogat o parte din combustibil poate detona pe toba?

 

In "anumite conditii" un amestec prea bogat poate detona in evacuare insa nu numai pentru singurul motiv ca este prea bogat, e nevoie si de alte probleme. Amestecul sarac ca atare insa poate cauza rateuri in admisie sau evacuare. Nu cred insa ca are rost sa alunecam in astfel de discutii, noi aici ne refeream la un caz concret care acuza probleme la "idle" unde "puscaturile" sunt un semn sigur de amestec prea sarac (daca nu sunt scurgeri de aer fals in evacuare).

 

M'am chinuit si eu destul pana am reusit sa'mi pun la punct carburatia la motoarele mele, proces in care am studiat teoria insa mai ales am testat practic si intentia mea aici este doar de a ajuta pe altii ce se confrunta astfel de probleme, macar cu un sfat, si nu de a face teria chibritului... "carburatiei". Cine "s'a murdarit" pe maini stie ca teoria este absolut necesara... insa fara practica, de cele mai multe ori insuficienta.

 

Raman la opinia mea ca, in cazul nostru avem de'a face cu amestec sarac la relanti si probabil deschiderea cu 1/2-1 tura a suruburilor pilot ar mai ameliora simptomele... daca se vrea mai mult e necesara o revizie generala a carburatoarelor.

 

Ride Safe!

 

 

 

In orice caz un amestec sarac nu prea are cum sa dea rateuri din simplu motiv ca nu prea are ce sa arda in camera de combusite a cilindrului dar sa o mai ia si pe evacuare.

 

Cand amestecul este prea sarac, nu mai ia foc deloc cand bujia da scanteie astfel incat este evacuat ca atare in galerii unde se poate combina cu resturile nearse de la un ciclu anterior si da nastere unui nou amestec oarecum "bun" care intr'un final este aprins de un ciclu de combustie "normal". De aceea de cele mai multe ori cauza "rateurilor" este amestecul sarac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In "anumite conditii" un amestec prea bogat poate detona in evacuare insa nu numai pentru singurul motiv ca este prea bogat, e nevoie si de alte probleme. Amestecul sarac ca atare insa poate cauza rateuri in admisie sau evacuare. Nu cred insa ca are rost sa alunecam in astfel de discutii, noi aici ne refeream la un caz concret care acuza probleme la "idle" unde "puscaturile" sunt un semn sigur de amestec prea sarac (daca nu sunt scurgeri de aer fals in evacuare).

 

M'am chinuit si eu destul pana am reusit sa'mi pun la punct carburatia la motoarele mele, proces in care am studiat teoria insa mai ales am testat practic si intentia mea aici este doar de a ajuta pe altii ce se confrunta astfel de probleme, macar cu un sfat, si nu de a face teria chibritului... "carburatiei". Cine "s'a murdarit" pe maini stie ca teoria este absolut necesara... insa fara practica, de cele mai multe ori insuficienta.

 

Raman la opinia mea ca, in cazul nostru avem de'a face cu amestec sarac la relanti si probabil deschiderea cu 1/2-1 tura a suruburilor pilot ar mai ameliora simptomele... daca se vrea mai mult e necesara o revizie generala a carburatoarelor.

 

Ride Safe!

 

 

 

 

 

Cand amestecul este prea sarac, nu mai ia foc deloc cand bujia da scanteie astfel incat este evacuat ca atare in galerii unde se poate combina cu resturile nearse de la un ciclu anterior si da nastere unui nou amestec oarecum "bun" care intr'un final este aprins de un ciclu de combustie "normal". De aceea de cele mai multe ori cauza "rateurilor" este amestecul sarac.

 

As fi perfect de acord cu tine daca nu ar fi zis fraza aia cum ca uneori o porneste fara soc...Daca motorul e rece si lui ii porneste fara soc imi pare improbabil amestecul sarac la idle. Daca incluzi cumva si fraza asta in teoria ta atunci ...jos palaria. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, nu vreau sa intram in polemici sau contraziceri inutile. Sfatul meu este sa porneasca motorul cu sicul tras la 3/4 initial si sa vada ce se intampla. Daca da rateuri sau se opreste sa`l mai porneasca odata cu socul la 3/4 dupa care sa il lase la jumate. Si sa ne tina la curent cu constatarile. Nu cred ca are rost sa umble la carburat. tata timp cat la cald mortorul merge normal.

oricum e greu sa faci o diagnosticare pe forum.

 

Cu stima,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

culoarea bujiilor e metalica usor spre negru(elecrozii) ceramica e alba in intregime.daca sunt sterse se ia foarte putina negreala.sunt noi.schimbate de o luna si ceva.o sa pun si poze.ieri am incercat sa il pornesc cu socul la max si pornea f repede in prima sec dar murea dupa 2-3.am repetat de inca 2 ori si tot asa.l-am pornit a 4-a oara si am accelerats-a turat pana la 5000 si apoi a scazut brusc turatia si a murit.am incercat si fara soc si la fel.pe urma nu a mai pornit deloc.sigur s-a descarcat bateria.care ivartea f bine dar probabil nu mai dadea o scanteie adecvata.

 

mai e cineva care crede ca l-a innecat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rateurile in evacuare sunt cauzate de amestec sarac . (punct). "uneori" amestecul bogat NU are acelasi efect . (punct).

 

Daca ai curiozitatea sa citesti cele 2 LINK'uri pe care le'am indicat (despre carburatoare) o sa intelegi multe lucruri, printre care ca bujiile intr'adevar dezvaluie concentratia amestecului carburant insa reglarea se face functie de "zona" de rpm.

 

Din descrierea simptomelor se pare ca e vorba de amestec sarac la relanti, probabil ca deschiderea 1/2 sau chiar 1 tura a suruburilor "pilot" ar rezolva "problema". Faptul ca porneste si fara soc nu e ceva anormal pe caldurile astea. Trebuie inteles insa ca nu asa se face reglarea carburatoarelor, ele trebuie curatate, verificate si reglat si echilibrat nivelul, sincronizate si abia apoi te poti juca un pic cu variabilele...

 

 

Ride Safe!

le-am citit.multumec.numai ca e o problema.eu nu pot merge cu el daca nu il pot porni.oricum am facut cateva ture inainte de a avea aceste probleme.sper sa se vada ceva pe bujii.eu ma astept la ceva negru si umed.le desfac azi.oricum voi da carburatoarele jos si voi remedia (ilocui),partile defecte dupa sfaturile tale si dupa specificatiile din cartea tehnica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As fi perfect de acord cu tine daca nu ar fi zis fraza aia cum ca uneori o porneste fara soc...Daca motorul e rece si lui ii porneste fara soc imi pare improbabil amestecul sarac la idle. Daca incluzi cumva si fraza asta in teoria ta atunci ...jos palaria. :cheers:

 

 

Pe caldurile astea... cred ca ar trebui sa redefinim termenul "motor rece". Socul "ingroasa" amestecul cand benzina condenseaza pe peretii reci ai cilindrilor... nu cred ca e cazul nostru, cand temperatura ambianta depaseste si 30gr. C ! Nu vad ceva iesit din comun ca in aceste conditii, UNEORI (nu se specifica daca cu gazul deschis sau nu) un motor sa porneasca chiar daca amestecul la "Idle/low rpm" ar fi sarac...

 

Insist insa pe verificarea si reglarea corecta a carburatoarelor - fisuri la garnituri si membranele vacuumatice pot da peste cap toata logica teoriilor noastre...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...