uzunu Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 Pornesc topicul asta pentru discutii apropos de ceea ce ar trebui facut in cazul unei restaurari. Vreau sa restaurez o trotineta. O fac ca si scoasa din fabrica, pana la fiecare saiba, o modific pentru performanta (gen frane pe disc) sau o "cioparesc"? Cum si unde gasesc motoreta potrivita? Trebuie sa porneasca atunci cand o cumpar? Mai iau o mobra identica si fac din doua una? Vreau sa scot ceva bani din treaba asta cand o voi termina? Probabil tuturor ne trec intrebarile astea prin cap. Probabil multi dintre noi am vazut Nipre si Uraluri "cioparite". Poate unii vor sa cromeze anumite parti care nu erau asa in original. Voi ce ati facut? Cum ati facut? In cat timp ati facut? Si, poate, cati bani v-au trebuit? Aveti fotografii cu restaurarile voastre? Prima mobra pe care cred ca o voi reconditiona va fi un IJ Planeta 5 a unui prieten. Nu ne pricepem niciunul dintre noi foarte mult la mecanica, desi eu am reusit sa gasesc si sa repar probleme mai mult sau mai putin minore la trotinetele prietenilor pe marginea drumului. Apoi as vrea sa refac un MZ ES 175/250 ("gat de lup") pe care sa-l fac cat se poate mai aproape de original pentru a castiga si mai multa experienta. Dup-aia, Dumnezeu cu mila, am foarte multe modele care mi-ar placea sa le fac de la 0, gen CB 750Four, BMW /2 si/sau /5, vreun Triumph, BSA sau Norton, toate ca proiecte de iarna, cand frigul e mare, zapada e si mai mare si noaptea mai lunga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 (editat) Pai in primul rand, inainte sa te apuci de mestereala(chiar inainte de a o cumpara) trebuie sa ai o baza solida de documentatie referitor la modelul respectiv(pt a nu lua teapa cu o mare clasica cu furca de IJ sau mare BMW care defapt e un IMZ)... Trebuie manuale de reparatie, manuale de piese(care sa includa dimensiunile unor anumite piese), si droaie de poze cu asa exemplar restaurat sau in original. Odata constatata treaba cu piesaraia atat la aspect cat si la functionalitate, incepe caterinca Alergatura dupa piesele care lipsesc, iar in acelasi timp reconditionarea celor care raman si sunt deja originale.In caz ca nu e de gasit o anumita piesa, se recurge la reproducere dupa original(daca ai una la indemana cu imprumut, sau dimensiunile exacte). In principiu munca la aspect nu e chiar foarte grea si scumpa, asta incluzand o sablare(fie ea facuta cu peria de sarma sau la atelier specializat), o vopsire ca la carte, si apoi trasate liniile de clasica(se stie ca o clasica fara linii e ca...gasiti voi comparatie ), procedeul din urma fiind o crima si pedeapsa atunci cand este facut fara scule, ci cu pensula sau spray-u.Autocolantul este strict interzis Daca este multa rugina pe acolo, se indeparteaza in urma sablarii, si se poate kitui zona, cum se face in general. Mai ramane de facut cromarea/nichelarea celorlalte piese care nu detin vopsea, si aspectul exterior e cam gata. Aspectul il poate face orice prost cand munceste cu drag si cu pasiune si se daruieste (sa fie o restaurare ca la carte, munca tre facuta in functie de parametrii originali) La motor, trebuie cunostinte solide in domeniul mecanicii, asta neputand fi facut de catre oricine, dar se poate, atata timp cat exista posibilitatea de a invata mereu lucruri noi Sa nu mai bat apa-n piua, am incercat sa facem aici un topic util celor care-s la inceput de drum in treaba asta: http://www.urbanriders.ro/forum/index.php?showtopic=666 (sper sa fie cu folos ce e scris acolo) Acum, cel mai mare sfat pt cineva care vrea sa achizitioneze asa motor in vederea restaurarii, sa nu se duca sa-l cumpere fara sa se fi documentat si fara cineva priceput la tipul respectiv de motocicleta(care l-a restaurat sau detinut intr-o stare cat mai originala), ca dracu-l ia in alergarea dupa piesele originale care-s lipsa(mie mi-a luat 2 ani treaba asta pt o singura motoreta) Bafta, si nu aruncati fierul vechi, restaurati-l PS: am avut mereu o vorba.A restaura o motocicleta, inseamna sa reinvii istoria, si asta am simtit-o cand am inceput treaba asta, si cu siguranta nu ma voi opri aici.Sa restaurezi o motoreta clasica de la starea de epava, reprezinta o adevarata "masina a timpului" Editat Septembrie 3, 2008 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 A restaura = a readuce la starea originala. Nici nu poate fi vorba de frane pe disc unde nu au fost vreodata sau alte modificari. Astea se numesc imbunatatiri si nu prea au ce cauta pe motociclete clasice, a caror valoare este data de gradul de originalitate. IJ Planeta 5 nu face obiectul acestei ramuri a forumului. Locul sau e pe "Coltul comunistelor". Rog a se pastra o atitudine cat mai "on topic". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat Septembrie 4, 2008 Share Postat Septembrie 4, 2008 Uzunu, dupa parerea mea, mai bine stai linistit, nu te apuca sa restaurezi nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Septembrie 5, 2008 Autor Share Postat Septembrie 5, 2008 Pare rau, Dixi, eu am pus topicul pentru cei care deja o fac, pentru a-si impartasi experienta. Faptul ca eu vreau sa o fac, e vorba doar de un proiect din care sa castig experienta in mecanica pentru multe alte idei viitoare. Totusi, se pare ca nu multa lume mai are si hobby-ul restaurarilor sau al modificarilor trotinetelor vechi. In fine... Pana atunci, o poza. Pe ADV s-a discutat ceva despre ea. Un "/2" cu motor de 1150. Eu inclin spre "NU". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 5, 2008 Share Postat Septembrie 5, 2008 In primul rand ca s-a dus "linia clasica" si s-a terminat cu "originalitatea". In al doilea rand vin cu o intrebare intrebatoare: oare ciclistica motocicletei suporta motorul ala (turbat)? Asta tot kitsch se numeste, chit ca motorul e de BMW. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat Septembrie 5, 2008 Share Postat Septembrie 5, 2008 Pare rau, Dixi, eu am pus topicul pentru cei care deja o fac, pentru a-si impartasi experienta. Faptul ca eu vreau sa o fac, e vorba doar de un proiect din care sa castig experienta in mecanica pentru multe alte idei viitoare. Totusi, se pare ca nu multa lume mai are si hobby-ul restaurarilor sau al modificarilor trotinetelor vechi. In fine... Pana atunci, o poza. Pe ADV s-a discutat ceva despre ea. Un "/2" cu motor de 1150. Eu inclin spre "NU". Matale se pare ca nu stii absolut deloc definitia cuvantului RESTAURARE. In afara de asta, pui niste intrebari tampite si idioate.La orice restaurare a unei motociclete vechi, nu o sa vezi frane pe disc si alte ca.ca.tu.ri pe care le rostesti in primul tau post.Deci mai bine stai linistit sau macar schimba numele topicului. Si spre imbogatirea culturii tale generale, tin sa te informez ca inca sunt multi pasionati care restaureaza motociclete vechi. Dar atentie, restaureaza, nu modifica!Asta ca sa intelegi si tu mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 5, 2008 Share Postat Septembrie 5, 2008 Matale se pare ca nu stii absolut deloc definitia cuvantului RESTAURARE.In afara de asta, pui niste intrebari tampite si idioate.La orice restaurare a unei motociclete vechi, nu o sa vezi frane pe disc si alte ca.ca.tu.ri pe care le rostesti in primul tau post.Deci mai bine stai linistit sau macar schimba numele topicului. Si spre imbogatirea culturii tale generale, tin sa te informez ca inca sunt multi pasionati care restaureaza motociclete vechi. Dar atentie, restaureaza, nu modifica!Asta ca sa intelegi si tu mai bine. Da tata, i-am zis si io cateva posturi mai sus. Pana mea am zis sa vorbim aici de motociclete clasice, nu de alte kacaturi precum modificari aiurea si modernizari papagalesti. Nu vreau sa se umple si subforumul asta de kakaturi si aiureli. Pacat ca nu pot sa sterg posturi. NU vreau sa se posteze AICI doar de dragul de a face posturi sau din alte motive care nu au legatura cu motocicletele clasice, colectionarea, restaurarea si documentatia aferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Septembrie 5, 2008 Autor Share Postat Septembrie 5, 2008 Ma acuzi de lucruri pe care nu le-am spus. Vreau sa reconditionez motociclete ca scoase din fabrica, dar vroiam topicul asta ca fiind unul de discutii intre cei care fac chestia asta, for fun/for a living. Am adaugat "frane pe disc" tocmai pentru ca exista (pot sa le spun?) "garajisti" care isi transforma mobrele vechi, cum a fost magaria de mai devreme, chestii care se pot vedea chiar si la vanzare pe net. Sunt adeptul unei restaurari la surub si piulita, insa ma gandeam ca exista resurse pe net care nu sunt accesibile muritorilor de rand, celor care inca viseaza la a lucra in fiecare seara la o trotineta doar pentru placerea de a o face. Dar pentru asta trebuie intai impartasita experienta. Si cine s-o faca daca nu cei care au mai restaurat? Pe de alta parte, ce inseamna motocicleta clasica? Fabricata in 1960 se considera clasica? Daca e din '61 mai e? Daca am deranjat pe cineva, imi pare rau, insa gandul meu a fost acela de a nu face oricine ce vrea dintr-un clasic, iesind un monstru abominabil gen cadru de /5 cu motor de CBX 1000. Pe de alta parte, un ax cu came in motorul original facut la aceleasi specificatii, dar dintr-un material mai nou, mai usor, mai "fiabil", se considera modificare care strica autenticitatea? E vorba doar de o problema de etica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Septembrie 5, 2008 Share Postat Septembrie 5, 2008 Stii ce inseamna restaurare? Gandeste-te la o comunista in care am bagat deja aprox 2000 de euro. Si nici macar nu i-am inchis inca motorul (ine, ca m-am apucat de altceva, de alta anvergura). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Septembrie 5, 2008 Autor Share Postat Septembrie 5, 2008 Jesus, pai daca stiam ce inseamna restaurare si aveam habar macar cu ce se mananca, tu crezi ca mai lansam ideea topicului astuia? Un lucru am invatat pana acum in 21 de ani: banii si timpul se fac, trebuie doar vointa si motivatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat Septembrie 5, 2008 Share Postat Septembrie 5, 2008 Jesus, pai daca stiam ce inseamna restaurare si aveam habar macar cu ce se mananca, tu crezi ca mai lansam ideea topicului astuia? Un lucru am invatat pana acum in 21 de ani: banii si timpul se fac, trebuie doar vointa si motivatie. Mosule, eu ti-am zis ca nu stii ce vorbesti, ai deschis un topic aiurea. Ai 21 de ani.Multi inainte!Dar ai multe de invatat, nu te mai arunca aiurea in discutii daca nu cunosti despre ce vorbesti.Sa nu mi-o iei in nume de rau, ia-o ca pe un sfat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 un ax cu came in motorul original facut la aceleasi specificatii, dar dintr-un material mai nou, mai usor, mai "fiabil", se considera modificare care strica autenticitatea? E vorba doar de o problema de etica. o intrebare buna si un topic bun interpretat gresit. decat sa-i faceti observatii despre ce inseamna conform DEX-ului cuvantul "restaurare" mai bine ati venii cu poze, detalii, sfaturi etc. @4bike: ai restaurat o multime de simsonuri... ai experienta... ajuta-i si pe altii care poate peste ani te vor pomeni chiar daca acum doar se gandesc "cu ar fii sa restaurez un fier?" @mihai: cum merge treaba cu M-ul? da niste detalii, preturi, ore de munca la o roata. hai sa nu facem si din coltul asta "motociclisti in timpul liber" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 o intrebare buna si un topic bun interpretat gresit. decat sa-i faceti observatii despre ce inseamna conform DEX-ului cuvantul "restaurare" mai bine ati venii cu poze, detalii, sfaturi etc. @4bike: ai restaurat o multime de simsonuri... ai experienta... ajuta-i si pe altii care poate peste ani te vor pomeni chiar daca acum doar se gandesc "cu ar fii sa restaurez un fier?" @mihai: cum merge treaba cu M-ul? da niste detalii, preturi, ore de munca la o roata. hai sa nu facem si din coltul asta "motociclisti in timpul liber" treaba deocamdată stă. M-ul a ajuns in prag de vopsire si ansamblare, dar am inceput sa-mi construiesc o casa, asa ca m-ul tre sa mai astepte vreo 2 luni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jean_Taxi Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 Matale se pare ca nu stii absolut deloc definitia cuvantului RESTAURARE.In afara de asta, pui niste intrebari tampite si idioate.La orice restaurare a unei motociclete vechi, nu o sa vezi frane pe disc si alte ca.ca.tu.ri pe care le rostesti in primul tau post.Deci mai bine stai linistit sau macar schimba numele topicului. Si spre imbogatirea culturii tale generale, tin sa te informez ca inca sunt multi pasionati care restaureaza motociclete vechi. Dar atentie, restaureaza, nu modifica!Asta ca sa intelegi si tu mai bine. Dixi, te-am mai rugat , lasa exprimarea asta radicala, gen Vadim, esti un tip destept si cred ca nu te vei supara pe mine.., omul e bine intentionat si asta scuza totul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.