christensen Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 si cati km ati facut cu magnetul lipit? intreb deoarece lucrez la un bord complet digital la etzul meu si imi fac griji de kilometraj, mai precis de magnetul ce vine lipit pe roata. cel mai bine ar sta la baza discului de frana dar din cauza incalziri mi-ar putea ceda magnetul, iar daca o prin de spite nu stiu cat ma tine. spun asta deoarece la aprinderea facuta de mine doar vreo 80 km a stat magnetul pe cama dupa aceea s-a evaporat ... desprins si nu 1 singura data, am incercat o multime de soluti pt lipit si nici unul nu a dat roade. dupa aceea am trecut la un magnet rotund de la difuzoare si asa am putut rezolva problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 si cati km ati facut cu magnetul lipit? intreb deoarece lucrez la un bord complet digital la etzul meu si imi fac griji de kilometraj, mai precis de magnetul ce vine lipit pe roata.cel mai bine ar sta la baza discului de frana dar din cauza incalziri mi-ar putea ceda magnetul, iar daca o prin de spite nu stiu cat ma tine. spun asta deoarece la aprinderea facuta de mine doar vreo 80 km a stat magnetul pe cama dupa aceea s-a evaporat ... desprins si nu 1 singura data, am incercat o multime de soluti pt lipit si nici unul nu a dat roade. dupa aceea am trecut la un magnet rotund de la difuzoare si asa am putut rezolva problema. Eu am lipit un magnet la Jawa cu un adeziv expoxy dela Bison, cu intarire lenta...inca mai e pe roata..(magnetul..) Ca viteza periferica sa fie cat mai mica,implicit riscul sa fie aruncat magnetul,e de preferat sa-l lipesti cat mai aproape de axul rotii...(eu am folosit tot un magnet rotund de difuzor,pe care l-am spart in doua,am folosit o singura bucata..) Punand-ul cat mai aproape de ax,mai ai un avantaj :timpul cat releul reed sta aclansat este mult mai mare,fata de situatia in care ai lipi magnetul cat mai aproape de cauciuc... acest lucru ar fi avantajos la viteze mari,cand e posibil ca releul sa nu aibe timp sa se inchida..daca folosesti un senzor hall..probabil nu conteaza pozitia magnetului.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 nu ma intereseaza timpul/pozitia, folosesc senzor magnetic (HALL) deoarece la contactul mecanic aduce paraziti si scade drastic acuratetea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 nu ma intereseaza timpul/pozitia, folosesc senzor magnetic (HALL) deoarece la contactul mecanic aduce paraziti si scade drastic acuratetea. Si distanta cum o calculezi...? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sambartonro Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 am facut 900 si ceva de km de cand l-am montant si nu am avut nici o problema....avand in vedere ca am rulat si cu vit de 200+ ...magnetul nu este lipit are un sistem de prindere pe spita cu un fel de piulita...eu l-am prins cu sarma...de indicat indica f bine fara oscilari de viteza sau afisari eronate..singura problema este ca la acceleratii puternice are o latenta pana isi calculeaza el vit,in rest parfum...si dysplaiul este generos iar cifrele sunt mari si se poate citi fara concentrare asupra lui... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Si distanta cum o calculezi...? A spus stress_L&P ca nu conteaza unde pui magnetul. aparatul ala numara nr de rotatii ale rotii, si in el se seteaza diametrul rotii D. Calculele le face bineinteles aparatul distanta = PI*D*nr rotatii viteza=distanta/timp Problema in general e ca aprinderea reseteaza modelele ieftine, nu orice stift care merge be bicla merge si pe motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 (editat) am avut pe un ij cu roti pe 17 de honda un sigma de la louis (parca sigma 500 se numea, modelul mai ieftin) si magnetul era lipit (cu adezivul lui, un adeziv dublu) pe marginea jantei. cel mai mult am prins cu el 127.9 sau 129.7, nu mai tin minte exact si nu a sarit. in general mergeam cu 100-110. bine, era si un pic modificat motorasul dar ardea rotoare intr-o veselie in halul asta Editat Septembrie 1, 2010 de stress_L&P Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 A spus stress_L&P ca nu conteaza unde pui magnetul. aparatul ala numara nr de rotatii ale rotii, si in el se seteaza diametrul rotii D. Calculele le face bineinteles aparatuldistanta = PI*D*nr rotatii viteza=distanta/timp Problema in general e ca aprinderea reseteaza modelele ieftine, nu orice stift care merge be bicla merge si pe motor. Cu siguranta nu conteaza unde pui magnetul,daca aparatul foloseste pt numararea rotatiilor un senzor haal...dar daca senzorul folosit e un releu reed, e posibil ca peste o anumita turatie sa nu mai poata fi comandat (inchis ) de magnet...datorita timpului foarte scurt in care magnetul comanda releul..(care releu,fiind mecanic are o oarecare inertie.) Ar fi interesat de stiut daca vitezometrele de bicicleta care au functionat pe moto,foloseau ca senzor un releu sau un senz haal (poate ne lamuresc cei ce au avut montate si le-au functionat ) Intrebam cum calculeaa viteza ,deoarece am impresia ca nu foloseste un vitezometru de bicicleta...(e posibil sa ma insel ) La Jawa circumferinta rotii este de exact 2 metri..(e pe 18,roata)...daca as fi avut de ex 2,23m era mai complicat...eu am vrut sa-mi fac doar kilometrajul dintr-un contor electromagnetic folosit la centralele telefonice vechi...intre timp am renuntat,am ramas cu magnetul pe roata si cu reedul pe furca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 Da intradevar nu folosesc un vitezometru de bicicleta ci il construiesc de la 0. folosesc un LCD HD44780, 2x16(pt teste, la proiectul final vreau sa utilizez unul grafic..numai ca este scump si inca nu am destule cunostinte pt a utiliza un asemenea display) si un microcontroler Attiny2313(doua la nr, unul pt turometru altul pt vitezometru). Acuma pe viitor trebuie sa utilizez si un Atmega 8 deoarece cu 2313 nu pot masura tensiunea. ps. pt calculul distantei parcurse se pot utiliza divizori. distanta parcursa cu 1 impuls(o rotatie completa a rotii) ex. ai 2.23 circumferenta rotii, distanta=(nr de impulsuri*circumferinta)/1.000 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 Eu folosesc un kilometraj de bicicleta cu magnet pe roata din fata. Nu am avut probleme cu el dar dezavantajul este ca dupa 75km/h se decalibreaza si arata mai putin decat in realitate , iar la 99 km la ora se da peste cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 Cu siguranta nu conteaza unde pui magnetul,daca aparatul foloseste pt numararea rotatiilor un senzor haal...dar daca senzorul folosit e un releu reed, e posibil ca peste o anumita turatie sa nu mai poata fi comandat (inchis ) de magnet...datorita timpului foarte scurt in care magnetul comanda releul..(care releu,fiind mecanic are o oarecare inertie.)Ar fi interesat de stiut daca vitezometrele de bicicleta care au functionat pe moto,foloseau ca senzor un releu sau un senz haal (poate ne lamuresc cei ce au avut montate si le-au functionat ) Intrebam cum calculeaa viteza ,deoarece am impresia ca nu foloseste un vitezometru de bicicleta...(e posibil sa ma insel ) La Jawa circumferinta rotii este de exact 2 metri..(e pe 18,roata)...daca as fi avut de ex 2,23m era mai complicat...eu am vrut sa-mi fac doar kilometrajul dintr-un contor electromagnetic folosit la centralele telefonice vechi...intre timp am renuntat,am ramas cu magnetul pe roata si cu reedul pe furca cel de pe louis are reed. nu cred ca trebuie sa iti faci probleme mai ales ca jawa tot pe la 130 real se invarte. in plus, sa fim seriosi, nu mergi cu 130 decat daca vrei sa vezi cat duce si o lasi in pace dupa aia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
acce Postat Februarie 23, 2015 Share Postat Februarie 23, 2015 Cumpar vitezometru MZ ES 250/0. Mihai 0762406302. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.