Sari la conținut

Vitezometru-turometru


fekete1974
 Share

Postări Recomandate

si cati km ati facut cu magnetul lipit? intreb deoarece lucrez la un bord complet digital la etzul meu si imi fac griji de kilometraj, mai precis de magnetul ce vine lipit pe roata.

cel mai bine ar sta la baza discului de frana dar din cauza incalziri mi-ar putea ceda magnetul, iar daca o prin de spite nu stiu cat ma tine. spun asta deoarece la aprinderea facuta de mine doar vreo 80 km a stat magnetul pe cama dupa aceea s-a evaporat ... desprins si nu 1 singura data, am incercat o multime de soluti pt lipit si nici unul nu a dat roade. dupa aceea am trecut la un magnet rotund de la difuzoare si asa am putut rezolva problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 61
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

si cati km ati facut cu magnetul lipit? intreb deoarece lucrez la un bord complet digital la etzul meu si imi fac griji de kilometraj, mai precis de magnetul ce vine lipit pe roata.

cel mai bine ar sta la baza discului de frana dar din cauza incalziri mi-ar putea ceda magnetul, iar daca o prin de spite nu stiu cat ma tine. spun asta deoarece la aprinderea facuta de mine doar vreo 80 km a stat magnetul pe cama dupa aceea s-a evaporat ... desprins si nu 1 singura data, am incercat o multime de soluti pt lipit si nici unul nu a dat roade. dupa aceea am trecut la un magnet rotund de la difuzoare si asa am putut rezolva problema.

 

Eu am lipit un magnet la Jawa cu un adeziv expoxy dela Bison, cu intarire lenta...inca mai e pe roata..(magnetul..)

Ca viteza periferica sa fie cat mai mica,implicit riscul sa fie aruncat magnetul,e de preferat sa-l lipesti cat mai aproape de axul rotii...(eu am folosit tot un magnet rotund de difuzor,pe care l-am spart in doua,am folosit o singura bucata..)

Punand-ul cat mai aproape de ax,mai ai un avantaj :timpul cat releul reed sta aclansat este mult mai mare,fata de situatia in care ai lipi magnetul cat mai aproape de cauciuc... acest lucru ar fi avantajos la viteze mari,cand e posibil ca releul sa nu aibe timp sa se inchida..daca folosesti un senzor hall..probabil nu conteaza pozitia magnetului..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am facut 900 si ceva de km de cand l-am montant si nu am avut nici o problema....avand in vedere ca am rulat si cu vit de 200+ ...magnetul nu este lipit are un sistem de prindere pe spita cu un fel de piulita...eu l-am prins cu sarma...de indicat indica f bine fara oscilari de viteza sau afisari eronate..singura problema este ca la acceleratii puternice are o latenta pana isi calculeaza el vit,in rest parfum...si dysplaiul este generos iar cifrele sunt mari si se poate citi fara concentrare asupra lui...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si distanta cum o calculezi...?

A spus stress_L&P ca nu conteaza unde pui magnetul. aparatul ala numara nr de rotatii ale rotii, si in el se seteaza diametrul rotii D. Calculele le face bineinteles aparatul

distanta = PI*D*nr rotatii

viteza=distanta/timp

 

Problema in general e ca aprinderea reseteaza modelele ieftine, nu orice stift care merge be bicla merge si pe motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

am avut pe un ij cu roti pe 17 de honda un sigma de la louis (parca sigma 500 se numea, modelul mai ieftin) si magnetul era lipit (cu adezivul lui, un adeziv dublu) pe marginea jantei. cel mai mult am prins cu el 127.9 sau 129.7, nu mai tin minte exact si nu a sarit. in general mergeam cu 100-110. bine, era si un pic modificat motorasul dar ardea rotoare intr-o veselie in halul asta :P

Editat de stress_L&P
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A spus stress_L&P ca nu conteaza unde pui magnetul. aparatul ala numara nr de rotatii ale rotii, si in el se seteaza diametrul rotii D. Calculele le face bineinteles aparatul

distanta = PI*D*nr rotatii

viteza=distanta/timp

 

Problema in general e ca aprinderea reseteaza modelele ieftine, nu orice stift care merge be bicla merge si pe motor.

 

Cu siguranta nu conteaza unde pui magnetul,daca aparatul foloseste pt numararea rotatiilor un senzor haal...dar daca senzorul folosit e un releu reed, e posibil ca peste o anumita turatie sa nu mai poata fi comandat (inchis ) de magnet...datorita timpului foarte scurt in care magnetul comanda releul..(care releu,fiind mecanic are o oarecare inertie.)

Ar fi interesat de stiut daca vitezometrele de bicicleta care au functionat pe moto,foloseau ca senzor un releu sau un senz haal (poate ne lamuresc cei ce au avut montate si le-au functionat )

Intrebam cum calculeaa viteza ,deoarece am impresia ca nu foloseste un vitezometru de bicicleta...(e posibil sa ma insel )

La Jawa circumferinta rotii este de exact 2 metri..(e pe 18,roata)...daca as fi avut de ex 2,23m era mai complicat...eu am vrut sa-mi fac doar kilometrajul dintr-un contor electromagnetic folosit la centralele telefonice vechi...intre timp am renuntat,am ramas cu magnetul pe roata si cu reedul pe furca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da intradevar nu folosesc un vitezometru de bicicleta ci il construiesc de la 0. folosesc un LCD HD44780, 2x16(pt teste, la proiectul final vreau sa utilizez unul grafic..numai ca este scump si inca nu am destule cunostinte pt a utiliza un asemenea display) si un microcontroler Attiny2313(doua la nr, unul pt turometru altul pt vitezometru). Acuma pe viitor trebuie sa utilizez si un Atmega 8 deoarece cu 2313 nu pot masura tensiunea.

 

ps. pt calculul distantei parcurse se pot utiliza divizori. distanta parcursa cu 1 impuls(o rotatie completa a rotii)

ex. ai 2.23 circumferenta rotii, distanta=(nr de impulsuri*circumferinta)/1.000

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Cu siguranta nu conteaza unde pui magnetul,daca aparatul foloseste pt numararea rotatiilor un senzor haal...dar daca senzorul folosit e un releu reed, e posibil ca peste o anumita turatie sa nu mai poata fi comandat (inchis ) de magnet...datorita timpului foarte scurt in care magnetul comanda releul..(care releu,fiind mecanic are o oarecare inertie.)

Ar fi interesat de stiut daca vitezometrele de bicicleta care au functionat pe moto,foloseau ca senzor un releu sau un senz haal (poate ne lamuresc cei ce au avut montate si le-au functionat )

Intrebam cum calculeaa viteza ,deoarece am impresia ca nu foloseste un vitezometru de bicicleta...(e posibil sa ma insel )

La Jawa circumferinta rotii este de exact 2 metri..(e pe 18,roata)...daca as fi avut de ex 2,23m era mai complicat...eu am vrut sa-mi fac doar kilometrajul dintr-un contor electromagnetic folosit la centralele telefonice vechi...intre timp am renuntat,am ramas cu magnetul pe roata si cu reedul pe furca

 

 

cel de pe louis are reed. nu cred ca trebuie sa iti faci probleme mai ales ca jawa tot pe la 130 real se invarte. in plus, sa fim seriosi, nu mergi cu 130 decat daca vrei sa vezi cat duce si o lasi in pace dupa aia :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...