Sari la conținut

Cb500 - Baterie Moarta


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

Mi-am luat un CB500 de curand, si azi am iesit pe la 22:00 sa ma plimb, m-am plimbat si am mai oprit din cand in cand sa mai vorbes cu unu cu altu, tot timpu am tinut luminile aprinse, iar apoi la final au venit niste baieti s-o vada, si am tinut luminile aprinse cu motorul oprit vreo 5 min. Acum intervine problema, cand am vrut s-o pornesc nu mai mergea, scotea un sunet ca si cum nu putea sa dea demaratorul (sau cum i se spune) peste cap.

Bateria e de vina, deoarece cand incercam s-o pornesc se cam micsora intensitatea luminilor de pe bord.

Intrebarea: este posibil ca o baterie noua sa ramana fara curent daca stau cu luminile aprinse 5-10 min? :crack: :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur era noua ?

 

Se poate sa ai vreun defect la partea de incarcare (adica in mers, consuma curent de pe acumulator).

 

Citeste si topicul asta: /index.php?showtopic=25530 , caci s-a discutat destul de detaliat problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce intelegi prin lumini??? Faza lunga.. faza scurta...?!? :moron:

Pozitia nu consuma mult si poti sa le tii aprinse o perioada de timp (e in functie de starea de incarcare a bateriei), dar nu prea este indicat sa lasi motorul oprit cu luminile aprinse... :crack: Dar 5-10 minute cu pozitia aprinsa nu ar trebui sa se descarce bateria!!! :wink: Ceva nu este inregula!! Ori nu ai mers destul ca bateria sa se incarce cum trebuie de cand e cumparat, ori nu ai incarcare corespunzatoare..Trebuie sa verifici daca totul e ok!!!!

Mai bine stingi luminile decat sa ramai in drum fara curent in baterie... :friends:

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde si de tipul bateriei si de becurile care le ai si cat de diferita e fata de ce se recomanda in cartea tehnica. Pt mai mult info posteaza tot ce scrie pe baterie si tot ce scrie in cartea tehnica la capitolul baterie recomandata+ becuri de far si nu uita sa mentionezi ce bec ai tu pe ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aseara m-a lasat dupa cum am zis mai sus, si am lasat-o in garaj peste noapte sa se incarce. Azi dimineata m-am dus s-o pornesc, parca s-a descarcat mai rau, nu mai scoate nici un sunet cand dau la start, se aprind beculetele de neutru si ala rosu cred ca de ulei, iar cand apas start se stinge cel de neutru iar cel de ulei scade in intensitate.

In juma de ora ma duc sa-i dau curent de la un cielo, la baterie + e acoperit cu o bucata de cauciuc care se duce pe fir (pt protectie cred) si nu pot s-o scot ca sa pun clestele, s-o rup?

 

P.S. Nu am cartea tehnica, si nu stiu cum sa scot bateria sa ma uit la ce scrie pe ea. Are cineva o carte tehnica pt o Honda CB500 sa-mi dea s-o trag la xerox? :)

Editat de crisluca1985
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alta belea, nu am rupt bucata aia, cu toate ca a fost destul de greu sa bag clestele pe langa ea. Asa am reusit s-o pornesc, cum am incepartat clestii s-a si oprit, apoi am mai pornit-o o data dar acum am accelerat-o in timp ce scotea clestii si nu s-a mai oprit. Pornesc dau o tura de vreo 5 min apoi ma opresc, si opresc si motorul, dau s-o pornesc, nimik, facea la fel ca la inceput adica nici nu avea putere sa scoata vreun sunet, doar se stingea beculetu de neutru. Iar iau curent iar ma mai plimb, iar o opresc, iar nu mai porneste. CE DRAKU ARE? :) :P

Nu trebuie sa se incarce bateria daca merg cu ea?

O baterie noua poate sa faca mofturi din astea?

Trebuia s-o las mai mult cu clestii pe ea? Eu am pus clestii si cum a luat-o i-am scos.

Cum s-o incarc? ca presupun ca de asta face asa ca e descarcata si dintr-un motiv anume nu se incarca, si cum o opresti nu mai are putere sa porneasca. :drink: :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria se incarca daca mergi cu ea, dar nu immediat

un acumulator se incarca in cateva ore bune

E normal sa iti faca asa daca bateria era moarta. la ralanty nu iti incarca nici un motor. Abia dupa ce intri nitel in ture iti baga ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

presupunand ca bateria e ok

se poate incarca mergand cu ea la drum lung, cu turatie relativ mare

SAu poti scoate bateria si o poti pune pe un redresor peste noapte(asa ii spune la aparatul ala de incarcat baterii auto, gasesti in carrefour, praktiker, bricostore, etc si in orice magazin auto, tie iti trebuie cel mai mic pe care il gasesti) . Sunt sigur ca gasesti unul pe la prieteni sau vecini. Din ce oras esti?

Apropo, vezi ca au in oferta la louis redresoare pe la 10 - 15 E

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt de la tara :)) (din Bucuresti), deci caut sa cumpar un redresor, cel mai mic, ca putere sau ca ce? Oricum o sa mai am nevoie in viitor de asa ceva. Si o incarc, apoi daca tot mai face probleme, iau un topor si il bag in motocicleta. :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt de la tara :P) (din Bucuresti), deci caut sa cumpar un redresor, cel mai mic, ca putere sau ca ce? Oricum o sa mai am nevoie in viitor de asa ceva. Si o incarc, apoi daca tot mai face probleme, iau un topor si il bag in motocicleta. :drink:

236901[/snapback]

da, ca putere.

mai bine imi dai mie moto si iti dau pe ea un ij care nu mai are nevoie de batereie, mere pe aprindere electronica :) :eek:

acu serios, bateria se depreciaza in timp si nu ma tine cat tinea cand era noua, tre sa o menajezi. In plus in zilele reci iar e normal sa aiba greturi. Daca dai porniri dese si nu mergi mult la fel, nu recupereaza energia pierduta si are nevoie de redresor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria nu se incarca la ralenti de nici un fel, trebuie sa urci in ture ca sa scoata suficient curent. Cate, depinde de fiecare motor in parte.

 

Baga un ochi si pe topicurile astea, s-au discutat asa:

 

/index.php?showtopic=15388 (sfaturi despre redresor, si cum poti folosi un redresor de masina pe post de redresor moto; problema este ca redresorul auto da un curent prea mare, si daca legi direct bateria de moto la acesta, o vei fierbe ... deci trebuie sa legi o rezistenta in circuit, cum ar fi de exemplu un bec de far)

 

/index.php?showtopic=18462 (probleme pe partea de incarcare)

 

Ce baterie ai acum pe ea ? Sunt cazuri de baterii care n-o duc mai mult de 1 an, si altele care rezista 4-5-6 ani. Au viata mult mai grea decat cele de masina, deoarece iarna nu sunt folosite si trebuie ingrijite pe perioada respectiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui facuta o sectiune cu lucruri care motociclistilor cu ani multi in spate li se par banale, dar care pt. cei noi sunt adevarate probleme.

Asta este mecanica elementara dar pe noi nu ne invata nimeni asa ceva, iar partea cu inveti in timp din probleme nu e prea atragatoare.

Ar trebui spuse multe lucruri mai ales pt cei care nu au cartile tehnice ale motocicletelor achizitionate, ca dupa cum se vede majoritatea incepatorilor pornesc pe SH si fara un manual tehnic de unde sa stie lucrurile elementare, iar eu nici acum nu am gasit manual pt a mea, adica da am gasit dar din 78-79 :). Eu stiam de la masina, ca am mers odata pana in Ungaria si cum te obliga aia sa tii farurile aprinse le-am uitat aprinse cand m-am dus sa vad si eu una alta, iar cand m-am intors nu mai pornea, am oprit farurile si am plecat in cautare unuia care sa stie engleza, n-am gasit, dar cand am incercat cam dupa juma de ora s-o pornesc a luat-o. Deci bateria aia s-a incarcat singura, nici la relanti, nici la turatii. Ce sa mai cred?

Eu maine scot bateria si ma uit la ea, cum imi dau seama daca e veche? Nu ma refer ca arata invechita, ca e prafuita etc, alte detalii care iti arata cu siguranta cam ce varsta are :eek:. Si pun si aici ce scrie pe ea, si mai vedem, poate iau alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai observat ca daca o lanterna are bateriile terminate, si o stingi, o lasi nitel, dupa care o aprinzi, lumineaza nitel mai puternic decat atunci cand ai stins-o ? e acelasi fenomen.

 

Verifica si daca nivelul electrolitului (lichidul din baterie, amestec de apa distilata si acid sulfuric) este intre liniile de pe carcasa bateriei. Daca nu, completezi cu apa distilata (doar apa distilata).

 

Vechimea unei baterii ... cam greu de testat. Poate prin datare cu carbon-14 :) practic, poti masura densitatea electrolitului (se gasesc pe la benzinarii niste pipete mari, cu un soi de plutitor in ele; tragi electrolit din baterie in pipeta, si vezi cum pluteste ala ... si ai niste liniute dupa care-ti dai seama ca e in regula sau nu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aseara m-a lasat dupa cum am zis mai sus, si am lasat-o in garaj peste noapte sa se incarce. Azi dimineata m-am dus s-o pornesc, parca s-a descarcat mai rau, nu mai scoate nici un sunet cand dau la start, se aprind beculetele de neutru si ala rosu cred ca de ulei, iar cand apas start se stinge cel de neutru iar cel de ulei scade in intensitate.

In juma de ora ma duc sa-i dau curent de la un cielo, la baterie + e acoperit cu o bucata de cauciuc care se duce pe fir (pt protectie cred) si nu pot s-o scot ca sa pun clestele, s-o rup?

 

P.S. Nu am cartea tehnica, si nu stiu cum sa scot bateria sa ma uit la ce scrie pe ea. Are cineva o carte tehnica pt o Honda CB500 sa-mi dea s-o trag la xerox? :)

236746[/snapback]

 

Salut,

 

Incearca aici : http://www.cb500.com/index.php?dir=mecaniq...fiches_meca.htm

 

Vezi ca este in franceza, daca vrei sa traduci in engleza foloseste www.freetranslations.com

 

O sa incerc sa iti trimit si cartea tehnica dupa ce o scanez. Vrei in engleza sau germana? Am si o schema electrica, poate te ajuta.

 

Bafta

 

Da-mi adresa de mail unde sa iti trimit toate chestiile astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vechimea bateriei = de obicei scrie pe ea cand a fost facuta sau are un numar de serie cu ajutorul caruia poti identifica anul fabricatiei de pe saitul producatorului.

Starea bateriei tine atat de marca ei cat si de conditiile in care a functionat in viata ei.

Un acumulator isi poate reveni intr-o anumita masura, mai ales daca a fost incarcat bine inainte de descarcarea accentuata si numai daca se afla intr-o stare buna.

Iarasi trebuie tinut cont ca la auto ai de obicei o rezerva a acumulatorului mult mai mare decat necesitatile masinii, dar la moto acumulatorii sunt calculati la limita din pricina spatiului redus.

un acumulator in stare buna isi revine la un anumit procent din capacitatea lui nominala (arbitrar sa zicem 30%) acesti 30% dintr-un acumulator mult peste ceea ce e necesar pot fi suficienti pt o pornire, ca la auto, dar la moto cei 30% pot sa nu mai ajunga pt a face treaba.

Daca descarci ccomplet un acumulator nu prea mai are sanse sa isi revina fara ajutorul unui redresor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are un prieten redresor, e de masina, am citit ca la CB500 bateria are 12V si 8A si ca trebuie incarcata la 0,8A timp de 10 ore, iar redresoru ala nu stiu daca e reglabil, iar la treaba cu legarea la un "far" sau siguranta nu prea ma bag ca sigur imi prind urechile. Nu merge oare s-o bag la putere mai mare si s-o tin mai putin?

Sau sa iau curent de la masina si apoi s-o duc in turatii numai in 10000-11000 :eek: si cand opresc la benzinarie sa nu o mai pot porni, ca sigur o sa ma lase fara benzina la turatiile alea.

Si vin si restantele si nu mi-am luat nici casca, damn, cred ca mai aman putin treaba cu bateria :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu merge oare s-o bag la putere mai mare si s-o tin mai putin?...

237607[/snapback]

 

Poate ca ar merge! dar SIGUR ar scurta viata bateriei! Nu e recomandat. Si daca e deja pe duca si nu e doar descarcata dupa asta, ar => cel mai probabil, bacterie noo!

Editat de Lt. Navarro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are un prieten redresor, e de masina, am citit ca la CB500 bateria are 12V si 8A si ca trebuie incarcata la 0,8A timp de 10 ore, iar redresoru ala nu stiu daca e reglabil, iar la treaba cu legarea la un "far" sau siguranta nu prea ma bag ca sigur imi prind urechile. Nu merge oare s-o bag la putere mai mare si s-o tin mai putin?

Sau sa iau curent de la masina si apoi s-o duc in turatii numai in 10000-11000 :eek: si cand opresc la benzinarie sa nu o mai pot porni, ca sigur o sa ma lase fara benzina la turatiile alea.

Si vin si restantele si nu mi-am luat nici casca, damn, cred ca mai aman putin treaba cu bateria :)

237607[/snapback]

merge cu redresorul ala.

Merge sa o incarci si pe motor pornesti si te plimbi cu farul stins 1 - 2 ore cu 4 - 5 mii de ture. Nu e nevoie de 11 miide ture

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o greseala s-o pui la curent mai mare. O sa-nceapa sa fiarba electrolitul. Nu e nici o inginerie "cu becul", pur si simplu iei un bec de far de minim 20W/12V si il legi in serie, adica "plus redresor -- bec -- plus baterie -- baterie -- minus baterie -- minus redresor". In principiu, caderea de curent pe bec depinde de tipul redresorului si partea de redresare (eu cu un redresor de maxim 6A, si bec de 20W, obtineam 1.6A pe baterie, asa c-am mai pus un bec si-am obtinut taman curentul potrivit).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema cu plimbatu 1-2 ore e ca o sa trebuiasca sa bag benzina, ca nu cred ca mai am asa multa, si la benzinarie daca nu mai porneste ce fac?

O sa o las in garaj vreo 2 zile, ca am alte probleme, sper sa nu se simta neglijata si sa-mi faca si alte belele :)

Dar nu merge si cu bec normal, de lustra, din ala de 100W sau cat are?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...