Sari la conținut

Ambreiaj Jawa 638


andrew_i
 Share

Postări Recomandate

Stimati jawasisti. Revin cu o problema care ma chinuie de mai bine de un an. :laugh:

 

Problema ambreiajului la Jawa 638.

 

Problema care o am eu e ca maneta de ambreiaj este foarte tare si cand o strang(cu amandoua mainile, pentru ca, cu una singura e imposibil) nu debraiaza prea bine.Acum intreb si eu, s-a mai confruntat cineva cu asemenea probleme la Jawa?

 

Cablul de ambreiaj este nou. la sincron, piesa un forma de C care impinge axul este refacuta din otel(originala la mine s-a rupt de cateva ori). Discurile de ambreiaj sunt noi. Imi poate spune si mie cineva cum se face exact reglajul la ambreiaj si ce pot sa fac sa il aduc la linia de plutire? Multumesc.

 

nimeni?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi sa nu ai un crac din aia 5 rupt....si vezi sa nu fie stranse rau alea 5 suruburi.....altceva nu stiu k si eu am aceeasi prioblema dar la mine macar stiu ca e rupt unu din cracii aia :laugh:

spor !!

 

 

Nu am nici un crac rupt. Si alea 5 suruburi cat trebuie sa le strang? La maxim? sau cat tre sa le dau drumul? Si cum adica sa fie stranse rau?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vesnica problema...si la mine e aprox la fel :laugh:)

Dar pe parcursu timpului am invatat cum sa mai reglez la ea sa mearga mai ok,desi niciodata calumea...

Deci :

1 desfaci capacu stanga(ala de la cutie,marog golesti cutia inainte,etc)

2 Strangi alea 5 sutubele pana la cap si apoi desfaci o tura jumate(surubelele de preferat sa aiba si un grover ca sa nu se desfaca in mers(tot se vor desface la un moment dat si atunci va icnepe sa cupleze chiar si cand tu ai maneta de ambreiaj stransa maxim))

3 desfaci pe partea dreapta capacul si strangi de surubelul ala de jos pana simti k ai atins in palca de presiune

4 apoi mai strangi jumatate de tura(1 tura maxim,maxim !!! asta doar daca e ambreiajul muci ca la mine k altfel o sa patineze )

5 iti iei mataluta o lera(yo o folosesc pe cea de 0.3) si apoi sistematic,introduci lera intre discuri decupland ambreiaju(o mana pe maneta o mana pe lera)

6 in felu asta verifici sa fie la fel peste tot distanta dintre discuri,daca lera intra greu,mai desfaci putin de tot(un sfert de tura sa zic) daca e prea lejer,mai strangi un pic surubeleul respectiv

7 repeti chestia asta pana cand crezi k e ok ( dupa ce o sa desfaci cutia de 3-4 ori o sa iasa calumea :P) )

 

Dupa ce ai facut tot ce am zis mai sus,o sa vezi k nici cablul nu mais ta asa incordat,e mult mai lejer,ambreiajul cupleaza calumea(pt k nu patineaza deloc),dar asta presupune rabdare...si un pic de munca,la mine recordul a fost de 2 ore pana e gata cu totul( cu pusul de silicon la cutie,pusul uleiului,tot tot)

Dar prima data probabil k va dura mai mult,pt k nu o sa-ti dai seama exact cat sa strangi din surubele si cat sa desfaci ca sa fie la fel peste tot...sau aproape la fel :rock:

 

Secretul e ca distanta sa fie la fel intre discuri la toate surubelele alea,indiferent unde ai baga lera

 

A,da am uitat ceva :P ca sa-ti fie mai usor sa invarti ambreiaju pt a baga lera peste tot,scoate ambele bujii

 

Daca mai ai intrebari,da-mi un PM,eventual daca esti din bucuresti,pot sa vin cu 'jawra' mea sa te ajut

 

A,da si un sfat mic de tot...niciodata nu strange tare alea 5 surubele,alea se strang pana simti k s-au strans si apoi le desfaci o tura jumate

Yo incercand sa fac cumva sa nus e mai desfaca surubelele in mers,am reusit sa crap cacao-urile alea de 2 ori,si se gaseste extrem de greu oala mica de ambreiaj(aia in care intra surubelele alea 5)

 

Mmmmm....bine si mai exista o mica smecherie ca sa-ti fie cablu mai moale...la cutia din partea dreapta unde este mecanismul acela ce-ti actioneaza tie ambreiajul tre verificat daca este facut un reglaj...un reglaj foarte important,ca sa nu ai cumpla L-ul acela aproape de capat...(L-ul= chestia aia in forma de L de care se prinde cablul de ambreiaj si care la randul lui actioneaza tija care impinge in palca de presiune si departeaza discurile...)

Cu alte cuvinte,L-ul acela tre sa aiba o pozitie astfel incat in momentul in care tu strangi de ambreiaj,el sa nu fie aproape de sfasitul turei lui,altfel tu strangi,el e tare si nu actionezi nimic :bounce:

Iar L-ul ala se regleaza...un pic cam greu sa-ti scriu,dar banuiesc k daca o sa il vezi o sa te prinzi acolo pe loc desre ce vorbesc...Acum am vazut k nu esti din bucuresti,deci nu am cum sa vin sa te ajut...

A,da si icna ceva,cam tot ce ti-am scris e legat una de alta,asa k daca le faci...fa-le pe toate odata,nu pe rand k nu prea o sa rezolvi mare lucru...eu dupa ce am reusit sa fac totul calumea,am ramas macsca de cat de moale poate fi ambreiajul meu.

Si am tovarasi care radeau de mine k am muschi la stanga mult mai dezvoltati ca la dreapta,si k ar trebui sa fac treaba "rusinoasa" cu stanga :))

 

Pt alte detalii,PM ;))

 

Si daca nu reusesti sa o faci,nu te gandi sa-i dai foc(cum m-am gandit eu si multi altii) ci gandeste-te k nu ai pierdut vremea frecand menta,ci k ai invatat ceva si pana la urma o sa-ti iasa dinc e in ce mai bine...cam asta e gandirea de care ai nevoie la o comunista...eventual si de tigari multe,o sticla de bere si un tovaras care sa stea cu tine sa nu mori de plictiseala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zael, oala cu 5 gheare am gasit la magazinul motovelo in iasi. Daca nu vrei sa se mai desfaca, fa in asa fel si da filet pana in capat, dupa care pune suruburi mai lungi. Eu asa am facut si de 4 ani nici nu am mai dat capacul ala jos sa umblu la amreiaj, doar o data asta primavara ca am reusit sa-l crap ca sa-l schimb si cu ocazia asta am verificat si lantul de transmisie dintre arborele motorului si cutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mmmmm....bine si mai exista o mica smecherie ca sa-ti fie cablu mai moale...la cutia din partea dreapta unde este mecanismul acela ce-ti actioneaza tie ambreiajul tre verificat daca este facut un reglaj...un reglaj foarte important,ca sa nu ai cumpla L-ul acela aproape de capat...(L-ul= chestia aia in forma de L de care se prinde cablul de ambreiaj si care la randul lui actioneaza tija care impinge in palca de presiune si departeaza discurile...)

Cu alte cuvinte,L-ul acela tre sa aiba o pozitie astfel incat in momentul in care tu strangi de ambreiaj,el sa nu fie aproape de sfasitul turei lui,altfel tu strangi,el e tare si nu actionezi nimic :bounce:

Iar L-ul ala se regleaza...un pic cam greu sa-ti scriu,dar banuiesc k daca o sa il vezi o sa te prinzi acolo pe loc desre ce vorbesc...Acum am vazut k nu esti din bucuresti,deci nu am cum sa vin sa te ajut...

 

 

 

L-ul acele trebuie adus in sincron asta fiind toata jmecheria (pt ca in caz ca ti se rupe cablul tu sa poti schimba vitezele numai din pedala)....daca nu merge adus inseamna ca iti lipseste o bila (una care se afla in motor intre tija cu gamalia aia care impinge discurile si tija care vine impinsa de L , si una in capatul surubului ) :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa nu ami deschid alt topic am sa scriu aici, am o jawa 350 , si in a 3-a imi merge in suturi,cine a mai patzit asa ceva , cum ii dau de capat,ce poate sa aive, si pedala de schimbat treptele joaca ca dracu (de da mult in sus) cand schimb de la a 2-a in sus. astept sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...