KOBR$ABENY Postat Septembrie 18, 2008 Share Postat Septembrie 18, 2008 salutari as vrea sa imi cumpar un ktm 250 pentru hard enduro . am gasit sx la preturi mult mai bune de cat exc si mai nou intrebarea mea este de ce nu este indicat sx la enduro, mam uitat pe net la cele 2 modele din 06 de eemplu si am facut o comparatie la fisa tehnica si nu am gasit diferenta numa la roata spate ,lasam deoparte faru si chilometraj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alfred Postat Septembrie 18, 2008 Share Postat Septembrie 18, 2008 pe langa diferentele ce le`ai gasit tu, mai sunt: -Suspensile mai moi la exc fata de SX, raportul cutieti de viteze SX`u are a doua mai scurta , poti sa faci hard enduro si cu SX`ul dar ti`ar fi mai usor cu exc`ul zic eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Septembrie 19, 2008 Share Postat Septembrie 19, 2008 Te vei descjurca foarte greu cu SX. In primul rand din cauza cutiei (cum zicea si alfred) si apoi a suspensiilor. In plus, dupa trante nu porneste la fel de repede. Cauta EXC pentru enduro. Merita diferenta de bani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Septembrie 19, 2008 Share Postat Septembrie 19, 2008 daca SX ar fi o varianta viabila ptr enduro,de ce nu e tara plina de SX in loc de EXC-uri?tocmai ca este un motor ptr cross,gandit si conceput ptr sportul asta..vorba lui ionut..cauta un exc ptr ca se va intampla sa te ratacesti vreodata si daca te prinde noaptea(mai ales in perioada asta cand se intuneca repede)ai pus-o.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KOBR$ABENY Postat Septembrie 27, 2008 Autor Share Postat Septembrie 27, 2008 nu va suparati dar vati dat vreunu cu xs din cei ce ati postst ? si compatat pe net modelele sx si exc au acelasi motor si suspensi doar arcurile is altele si cutia de viteze e aceeasi la trepte cel putin din ce am citit pe net Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MacLeod Postat Octombrie 1, 2008 Share Postat Octombrie 1, 2008 nu va suparati dar vati dat vreunu cu xs din cei ce ati postst ? si compatat pe net modelele sx si exc au acelasi motor si suspensi doar arcurile is altele si cutia de viteze e aceeasi la trepte cel putin din ce am citit pe net Prietene m-am dat cu SX si m-am dat si cu EXC. diferente sunt notabile. SX se simte in pielea lui pe circuitul de cross. Are raspuns brutal la gaz si suspensii tari. Cat despre EXC ma dau in teren cu el si e cu totul alta poveste. In enduro e genial, in schimb pe circutul de cross e mare basina. DE CE? pt ca a fost gandit pt enduro. Cat despre asemanari intre Cross si Enduro la motoare povestea sta astfel. Acu cativa ani si la enduro si la cross erau aceleasi motoare cu suspensii diferite si cu cutii de viteze diferite. In momentul de fata sunt motoare complet diferite, si ca suspensie, si ca cutie, dar ca propulsor in sine. Asa ca sfatul meu e sa iti iei EXC pt ca o sa iti blestemi zilelele cu un SX la enduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Octombrie 1, 2008 Share Postat Octombrie 1, 2008 (editat) Prietene m-am dat cu SX si m-am dat si cu EXC. diferente sunt notabile. SX se simte in pielea lui pe circuitul de cross. Are raspuns brutal la gaz si suspensii tari. Cat despre EXC ma dau in teren cu el si e cu totul alta poveste. In enduro e genial, in schimb pe circutul de cross e mare basina. DE CE? pt ca a fost gandit pt enduro. Cat despre asemanari intre Cross si Enduro la motoare povestea sta astfel. Acu cativa ani si la enduro si la cross erau aceleasi motoare cu suspensii diferite si cu cutii de viteze diferite. In momentul de fata sunt motoare complet diferite, si ca suspensie, si ca cutie, dar ca propulsor in sine. Asa ca sfatul meu e sa iti iei EXC pt ca o sa iti blestemi zilelele cu un SX la enduro. mah, nu speria omu. io nu pot spune ca mi-am blestemat 2 ani de zile pt. ca am mers cu cross la enduro. este inca o varianta IEFTINA de a face enduro. ca este mai comod si ca te ajuta mult mai mult un enduro la enduro decat un cross, este adevarat. Avantajul la cross e ca iti faci antebratze ca la Popeye pe bolovani. cat despre motorizare la 2T te contrazic . sunt la fel de rele si unele si altele . povestile alea cu, curba de aprindere e misto cand o povestesti la novici, da bine ca si cuvantul "manevrabilitate" Editat Octombrie 1, 2008 de Cata M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Johann Postat Noiembrie 6, 2008 Share Postat Noiembrie 6, 2008 o stiti pe aia cu ciobanu si oaia ? cum i se pare unui cioban o oaie in varful muntelui ??? acceptabila....... asa si cu sx-u, daca n-ai alceva e si asta acceptabil pentru enduro... asa ca mai bine dai un ban da stai in fata. (de fapt diferenta la pretintre sx si exc nu e mai mare de 10%) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Noiembrie 7, 2008 Share Postat Noiembrie 7, 2008 johann, e cu dus si intors. parca as merge mai degraba pe un enduro mai ieftinel, decat cu o moto de motocross. ca idee, o varinata pe care o folosesc niste baieti profi este de a adapta motorete de cross la enduro.adica modificari la suspensie si la cutie, ramanand raspunsul la gaz f prompt si greutatea din 2 cifre, asta la 4 t. este ca v-ati excitat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Noiembrie 7, 2008 Share Postat Noiembrie 7, 2008 o varinata pe care o folosesc niste baieti profi este de a adapta motorete de cross la enduro.adica modificari la suspensie si la cutie, ramanand raspunsul la gaz f prompt si greutatea din 2 cifre, asta la 4 t. yz-ul lui mirel pandrea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Noiembrie 7, 2008 Share Postat Noiembrie 7, 2008 de exemplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Johann Postat Noiembrie 7, 2008 Share Postat Noiembrie 7, 2008 johann, e cu dus si intors. parca as merge mai degraba pe un enduro mai ieftinel, decat cu o moto de motocross.ca idee, o varinata pe care o folosesc niste baieti profi este de a adapta motorete de cross la enduro.adica modificari la suspensie si la cutie, ramanand raspunsul la gaz f prompt si greutatea din 2 cifre, asta la 4 t. este ca v-ati excitat? Mai Soso, fiecare cu parerea lui ca d-aia-i forum, da eu vorbesc din experienta, m-am chinuit un an cu un sx 250/2t, anu asta am luat un exc de 200/2t care de-a dreptul m-a incanta, am urcat cu el pe unde anu trecut ori nu am reusit ori ma luau transpiratiile, cat despre raspuns la acceleratie nu poate fi vorba la mine, ca eu merg cu ele reduse din power walve, poate la profesionisti o fi nevoie de toata puterea da dupa ce le-am scapat de cateva ori le-am domolit. pe pista de cross nu prea imi place sa ma dau, da acolo se vede clar superioritatea sx-ului si mai e ceva important, daca faci modoficari la suspensie si cutie te costa de iesi in pierdere fata de un exc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KTM EXC Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 daca facem un calcul la ce tre modificat la suspensi adica arcuri si ulei fata si arc spate plus ceva schimb de tranzmisie iese un motor mai usor si mai agresiv care se poate folosi la enduro si la bani mai putini decit acelasi model acelasi an dar exc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorineluSPR Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 si dupa initiale iti dai seama SX= super extrem EXC=extrem competition depinde si pe unde te dai daca mergi pe aproape prin paduri santuri teren ff acidentat poti sa bagi sx-ul dar in acelasi timp si exc-ul asa ca depinde f mult d tn daca alergi pe circuit ceva de genu..sx dar din titlu.. pentru hard enduro exc-ul sus!!... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ness26 Postat Decembrie 13, 2008 Share Postat Decembrie 13, 2008 nu va suparati dar vati dat vreunu cu xs din cei ce ati postst ? si compatat pe net modelele sx si exc au acelasi motor si suspensi doar arcurile is altele si cutia de viteze e aceeasi la trepte cel putin din ce am citit pe net Am un sx 450 de vreo 4 ani si imi place la nebunie. Mi-a trebuit ceva timp sa ma invat cu el dar crede-ma ca nu e deloc simplu. Niciunul din prietenii mei nu reuseste sa se acomodeze cu el la enduro. Am si un wr 450 si am mers f mult si cu exc 400, exc 525, crf450x toate de enduro. Iti pot spune ca daca vrei sa te dai la enduro si nu ai o experienta neindiferenta mergi spre un motor de enduro. Sx-ul trebuie dus cu tupeu si daca ti se opreste in urcare, in pozitii critice esti in cacao. Plus ca daca nu esti obisnuit cu el nu porneste tot timpul usor. E adevarat ca 250-ul e mai usor si de pornit si de ridicat de jos. Am mers cu unul si e o jucarie, dar daca vrei sa faci enduro fa un enduro mai lejer. In ce priveste motorul si suspensiile nu stiu unde ai citit tu dar sa stii ca sunt doua lucruri total diferite. Bafta si noroc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SorinAR Postat Decembrie 13, 2008 Share Postat Decembrie 13, 2008 (editat) eu de un an ma dau hard enduro calare pe un Sx525(i-am pus far) si sunt extrem de multumit de el mi-a fost greu la inceput pana m-am obisnuit sa nu mai bag mana in gaz,pana am gasit raportul de transmisie corect pentru enduro si pana am reusit sa setez suspensia corect de cand il am m-am mai dat si cu exc-ul dar nu ma inpac cu el asa de bine ca si cu SX-ul are si cateva minusuri cum ar fi electromotorul si rezervorul mai "stramt" dar are si cateva plusuri dupa parerea mea ce-a mai buna combinatie pentru hard enduro este SX cu cutie de EXC si Janta de 18 toli spate suspensia cu putina magie poate fi cel putin la fel de buna cu a exc-urilor(cei care ati desfacut un telescop stiu de ce) Motorul nu este identic cu cel de EXC si nici carburatorul Specific asta-i parerea mea ! Editat Decembrie 13, 2008 de SorinAR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Str33TwuSS Postat Decembrie 14, 2008 Share Postat Decembrie 14, 2008 si dupa initiale iti dai seama SX= super extrem EXC=extrem competition depinde si pe unde te dai daca mergi pe aproape prin paduri santuri teren ff acidentat poti sa bagi sx-ul dar in acelasi timp si exc-ul asa ca depinde f mult d tn daca alergi pe circuit ceva de genu..sx dar din titlu.. pentru hard enduro exc-ul sus!!... Wrong!!!SX inseamna supercross si EXC inseamna enduro cross-sountry Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borosescu Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 eu consider cel mai mare dezavantaj la SX fata de EXC .. e-sterterul care lipseste:D si care este ataaaat de necesar uneori !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elzorab Postat Ianuarie 13, 2009 Share Postat Ianuarie 13, 2009 si totusi sx este sx si exc este exc ...sx = cross adica portiuni cu urcari, coborari si salturi dificile unde fiecare gram in plus este in defavoarea manevrabilitatii de aici lipsa far, lipsa starter electric, lipsa viteza 5 si 6, si un cuplu si forta enorma si timp de raspuns ridicat max 100km/h iar exc = enduro unde portiunile de coborari si urcari alterneaza cu portiunile de viteza unde treapta 5 si 6 chiar conteaza ff usor 150 km/h.... asta este o parere... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VioS Postat Februarie 7, 2009 Share Postat Februarie 7, 2009 la sx (125) se poate pune far ? la sx (125) se poate pune far ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nomad_shop Postat Februarie 11, 2009 Share Postat Februarie 11, 2009 Dupa un sezon petrecut pe un SX la enduro pot sa afirm urmatoarele: - Luat din cutie un SX e groaznic la enduro. Eu am incercat un SX in 2T, dar a trebuit sa fac numeroase modificari , incepand cu setarea powervalvei pana la schimbarea evacuarii. Personal consider ca la un SX probelma e lipsa de cuplu la turatii reduse, necesara in special la urcari. LA coborari o suspensie de SX te tine pe viraje mult mai bine decat una de EXC. Schimbarile facute au inceput cu: 1. schimbarea linie de evacuare - pe baza unor calcule facute de un batran mecanic si seri petrecute cu netul in fata. 2. roata pe 18 e obligatorie 3. precum si diferitele optiuni la pinioane. 4. Setari ale suspensiei - de nenumarate ori pana am ajuns la un nivel excelent. Personal imi place mai mult suspensia de la un SX la enduro cu conditia sa fie setata (arcuri, saibe) cum trebuie la greutatea pilotului. Per total ca si costuri sunt aproape de un EXC. Inca imi lipseste farul, care urmeaza sa fie substituit de niste halogene speciale de enduro pe baterie din USA. Se poate pune si far daca ii schimbi statorul cu unul de exc plus cateva piese de electronica. dar influenteaza perfomanata motorului datorita maselor in miscare ridicate. Iar daca vorbim de un SX in patru timpi la enduro, poti sa il uiti. fara e-starter cu motorul cald in urma unei rasturnari abia il mai pornesti. Daca nu ai un garaj bine dotat tehnic si nici chef sau talent ca sa umbli la motor aproape in fiecare week end, si daca vrei sa te dai enduro mai comod alege un EXC. Daca ai nevoie de momente de liniste in garaj, iar surubaritul e o scuza si la enduro cauti sa mai inveti ceva si sa iti depasesti niste limite atunci alege SX. Financiar la sfarsit de an nu o sa fie nici o diferenta . Deci avantajele unui SX la enduro: GREUTATEA, suspensia, costul initial de achizitie, nevoia de a reinvata unele skiluri de pilotaj (poate fi si dezavantaj), factorul bling-bling (din fabrica un SX vine cu accesorii de genul triple clamp din alumini CNC) . Dezavanatje: lipsa de cuplu la urcari, acceleratia exploziva, la 4t lipsa pornirii electrice (la 250), nevoia de a reinvata unele tehnici de pilotaj, posibilele investiti pe care le un EXC nu trebuie sa le faci. Vitezele maxime atinse de un SX sau EXC nu sunt cu mult diferente. cu un EXC 150 kmh e enorm, pe asfalt cu un 525 cu setari de fabrica abia am scos 120 km/h. Iar offroad habar nu am cu cat mergem. presupun ca undeva maxim 80 km/h pe drum forestier. Si in final - pentru 2009 inca ramane sx-ul dar pe 2010 posibil sa fie un 200 sau 250 in 2t. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KTM EXC Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 mai fratilor vreau sa va spun ca am un prieten care se da ENDURO de vreo 13-14 ani si a avut de la ktm suzuki husqvarna ..... si sa oprit la o yamaha 250 cross pe care se da de cativa ani buni si nu o da pe nici un enduro si vreau sa zic ca se da hard nu carari si campuri participa si la etape nationale .nu stiu cati enduristi de pe forumu asta care scriu ce gandesc si nu ce au testat sar tine cu el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
velociraptor2 Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 deci la motoarele de cross treapta a I-a este mai lunga pentru a ajunge la primul viraj (motocross) fara a schimba , in teren crossurile se incalzesc mai repede findca au a I a lunga , la enduro altcumva sta treaba , 1 si a 2 a sunt mai mici pentru ca le folosesti mai mult , pentru a avea cuplu ci nu viteza iar la cross trebe viteza si nu cuplu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.