Sari la conținut

Problema La Yamaha Virago Xv 535/1998


MotoRocker
 Share

Postări Recomandate

Am o problema la Viroaga.

Mersul motorului are o intrerupere la relanti, si daca accelerez unpic si tin acceleratia la acelasi punct, merge 'inganat'....la modul ca se accelereaza/decelereaza singura iar eu nu misc maneta deloc.

Daca accelerez brusc, nu se simte, dar daca vreau sa tin o turatie constanta, se simte cum ceva nu lucreaza bine.

Inafara de asta...una din tevile de esapament e mai neagra ca cealalta, si pe ea iese miros de combustibil "nears in totalitate"....nu am tobe, am evacuare aftermarket si fiecare tezeava se duce catre un cilindru...tzeava afumata duce catre cilindrul din spate. Aceeasi tzeava se uda mai mult ca cealalta cand o pornesc cu socul tras la maxim pt incalzire....e normal sa existe condens. dar nu diferenta intre tzevi.

si acum problema diagnosticului:

- NU imi consuma mai mult decat inainte sa faca asa.

- imi trage la fel de bine ca inainte (la modul ca inca prinde viteza maxima scrisa in cartea tehcnica - 160 km/h, si accelereaza la fel de bine)

- trage bine cand ii dau gaz (nu-mi da-n nas)!

- NU imi uda si NU imi afuma bujiile.

 

Initial am crezut ca e de la bujii...le-am desfacut, uscate si curate...totusi le-am schimbat - la fel face.

Daca ar fi de la carbelitoare sau filtru de aer...mi-ar creste consumul sau ar trage mai puturos....nu face asta

Scanteie da bine (testul "scoate fisa in mers, vezi diferenta" a fost trecut ;) )

 

Ce ar putea fi?

 

- un gunoi in care blocheaza alimentarea corecta cu aer/benzina.

- aprinderea: scanteie data prea devreme sau prea tarziu

- supapele: o supapa care nu inchide/deschide bine.

- carburatoare infundate(desi are putere)

- carburatoare desincronozate(desi nu consuma peste limita)

 

Ultima oara cand am verificat filtrul de aer era curat ca lacrima...acum 2-3 luni.

 

Ma ajutati si pe mine sa-mi dau seama ce buba are?

Si dupa ce mai taiem din lista aia de posibilitati, si nu e ceva ce pot rezolva singur, sa-mi recomandati un mecanic sigur, care stiu ce face, nu-ti buleste mobra.... si nu te jupoaie de bani?

 

merci in avans! ;)

 

 

 

 

hai ma, chiar nu stiu nimeni de la ce-ar putea fi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai in primul rand, poti sa tai din lista partea cu "- aprinderea: scanteie data prea devreme sau prea tarziu"

asta nu se poate regla

si, in al doilea rand, trebuie sa verifici tot ce tine de cilindrul 2, daca spui ca esapamentul este mai negru

bujia (zici ca le-ai schimbat), fisa, carburatorul (sa nu cumva sa ramana blocat pe deschis mecanismul socului, surubul de amestec, membrana, etc)

cand a fost facuta ultima sincronizare a carburatoarelor? motoarele cu doi cilindri sunt destul de sensibile la lipsa sincronizarii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai in primul rand, poti sa tai din lista partea cu "- aprinderea: scanteie data prea devreme sau prea tarziu"

asta nu se poate regla

si, in al doilea rand, trebuie sa verifici tot ce tine de cilindrul 2, daca spui ca esapamentul este mai negru

bujia (zici ca le-ai schimbat), fisa, carburatorul (sa nu cumva sa ramana blocat pe deschis mecanismul socului, surubul de amestec, membrana, etc)

cand a fost facuta ultima sincronizare a carburatoarelor? motoarele cu doi cilindri sunt destul de sensibile la lipsa sincronizarii

bujia verificata, fisa e ok - nu pierde curent, nu e crapata, nu e coapta..

la carburatoare inca nu m-am bagat ca mi-e sa nu-mi prind urechile...daca nu-i mult mai diferit de ala de dacie, parca m-as baga in el....dar mi-e sa nu fac vreo gafa.

sincronizare...pai, motocicleta a fost cumparata acum 1 an jumate din Londra, era cam statuta in garaj...dar mergea brici. de atunci, n-am umblat la carburi, desi s-au adaugat vreo 25.000 km pe bord, deci de cand e la mine, n-au fost sincronizate (ca n-a fost nevoie)

 

ar fi bine sa fie desincronizate...am inteles ca la un mecanic bun se rezolva repede problema.

mi-e teama sa nu fie altceva...supape(arcuri, depuneri..) sau carburi infundate cu mizerii din benzina buna de la noi...pare mult mai scump la buzunar spalarea carburilor decat sincronizarea lor.

astazi(cand ajung acasa) arunc ochii si pe manualul de reparatii...sa ved cum e cu reglaju la aer, la soc spre cilindru din spate...si poate gasesc si membranele.

 

maine vin cu detalii referitor la ce-am gasit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cilindrul din spate merge mai bogat decat cel din fatza. e si normal, e mai cald tot timpul! :unsure: de sincronizare ocupa-te la 5000 de km. o sa ai probleme destul de curand cu supapele de evacuare in schimb, cum au toate virago-urile cu tobele schimbate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
mi-e teama sa nu fie altceva...supape(arcuri, depuneri..) sau carburi infundate cu mizerii din benzina buna de la noi...pare mult mai scump la buzunar spalarea carburilor decat sincronizarea lor.

astazi(cand ajung acasa) arunc ochii si pe manualul de reparatii...sa ved cum e cu reglaju la aer, la soc spre cilindru din spate...si poate gasesc si membranele.

 

ce-am facut intre timp:

- am verificat choke-ul....revine bine (parghiile din ambele carburi)

- am facut plinu cu adaugare aditiv de curatare carburatoare si supape....nu prea a avut efect

- am scos filtru de aer, nu arata imbacsit dar era mai murdar decat era data trecuta cand l-am scos...l-am suflat cu presiune mare de aer...n-a iesit mare chestie din el si nici nu prea avea ce sa iasa. Am curatat locul (imi scuipase putin ulei in incinta filtrului de aer, poate din cauza ca am pus putin peste limita la ultimul schimb (aprox. 50-100 ml))...la fel, n-a avut efect..tot la fel face.

 

bun...se pare ca supapele trebuiesc reglate la fiecare 6000 km + verificarea carburilor....eu am 16.000 si nu am facut niciuna din ele (desi supapele vroiam sa le reglez demult).

In manual, reglatul supapelor pare usor de facut, e nevoie doar de-un imbus, o cheie si-o lera...si rabdare

Ce m-a 'speriat' pe mine la prima vedere au fost carburatoarele....desi manualul este foarte bun si explica destul de bine(Heynes), parca nu m-as baga inca la carburi din prima.... asa ca, sa iau banii si-o duc la un mecanic bun s-o rezolve (imi lipsesc anumite scule + ca asa pot vedea cum le face, astfel incat data viitoare sa fac singur) si daca tot sunt la mecanic...sa reglez si supapele.

 

cilindrul din spate merge mai bogat decat cel din fatza. e si normal, e mai cald tot timpul! :) de sincronizare ocupa-te la 5000 de km. o sa ai probleme destul de curand cu supapele de evacuare in schimb, cum au toate virago-urile cu tobele schimbate.

 

Man, tobele nu sunt goale, nici facute in atelier.

Sunt Laser, le-a puse de englezul de la care am luat mobra si sunt speciale pt XV 535 (e stantat pe ele)...si ma gandesc nu le faceau astia a.i. sa creeze probleme la supape...desi, orice este posibil.

Inteleg sa fie amestecul mai bogat pe spate...dar cand stau intre masini la semafor, mirosul ala de gaz nears e prea bogat...deranjeaza rau la nas (iar eu n-am nicio problema cu mirosurile de motoare, chiar imi plac...dar asta deranjeaza)

 

ce mai poate fi, conform manualului de reparatie, desi e putin probabil.... bateria, cica daca nu are voltaj bun e posibil sa-mi mearga aiurea mobra....si bateria mea e cam dusa, mai ales pe frig...dimineata daca nu o ia mobra din prima 'cheie' (f rar sa intampla) ...tre s-o imping ...o sa iau bateria lu' frate-miu sa vad daca e vreo diferenta.

 

poate fi cdi-ul? (asta e aprinderea nu?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Acu vreo 2 ani am avut si eu cam aceiasi problema si era de la desincronizarea carburatoarelor(tot viroaga 535) . Nu trebuie mult ca sa nu maimearga rotund. Mergi la un mecani si rezolva problema in 10 min .

Give it a try.

 

Succes

Editat de iacomia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce mai poate fi, conform manualului de reparatie, desi e putin probabil.... bateria, cica daca nu are voltaj bun e posibil sa-mi mearga aiurea mobra....si bateria mea e cam dusa, mai ales pe frig...dimineata daca nu o ia mobra din prima 'cheie' (f rar sa intampla) ...tre s-o imping ...o sa iau bateria lu' frate-miu sa vad daca e vreo diferenta.

 

poate fi cdi-ul? (asta e aprinderea nu?)

 

 

masoara tensiunea la bornele bateriei, cu un voltmetru digital de preferat, costa 50 RON la Practiker; masoar-o cu motorul oprit si apoi cu el pornit la relanti si turat, la turatia la care iti tii mobra cand mergi la drum lung.

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca nu mai pot amana.... :blink:

 

1. ieri mi-a intrat rezerva la 160 km, de obicei imi intra pe la 200, niciodata sub 185 - consum mai mare.

2. tot ieri, am observat ca nu mai trage asa bine si la 80 km/h e cam turata.

3. in urma mea miroase de parca a trecut un Roman Diesel din '75 - amestec foarte bogat.

 

din 1,2 si 3 => carburatoare desincronizata si tre' dusa la doctor

 

inafara de asta, m-a lasat si bateria :D , ultimele 3 zile am pornit-o mai mult impinsa...culmea e ca are pornire brici impinsa :blink:, din cauza frigului presupun....ca figuri imi facea inca de iarna trecuta.

din pacate, banii alocati luna asta pentru motorit s-au dus pe contact, cablu de acc, geaca noua si bocanci noi.

 

pana la salar, cand o s-o duc la sincronizat si reglat supape + baterie noua.... sunt pieton.

 

merci de sfaturi! :rusinica:

asfalt uscat si mercur peste 15 grade!

Editat de ..IcemaN..
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci..first reglat nivel dupa cartea tehnica..dupa, reglat amestec ( preferabil colortune nu dupa "ureche") si la sfarsit sincronizare..

PS: putea fi si bateria de vina ( ceva pe la incarcare...trebuie sa verifici si toate firele-partea electrica daca te apuci..).

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci..first reglat nivel dupa cartea tehnica..dupa, reglat amestec ( preferabil colortune nu dupa "ureche") si la sfarsit sincronizare..

PS: putea fi si bateria de vina ( ceva pe la incarcare...trebuie sa verifici si toate firele-partea electrica daca te apuci..).

Bafta!

 

stii si un service unde sa fac toate astea si sa fiu sigur ca-s facute bine si nu dupa ureche?

cum am zis, prefer sa vad un mecanic bun cum face inainte sa intru eu la carburatoare.

numere de service-uri am vreo 4, dar sunt fff sceptic.... mecanicii moto din romania sunt cam, sa zicem, dupa ureche si las' ca merge-asa + ca putini iti garanteaza lucrarea.

 

gata, s-a rezolvat la service.

reglat supapele, curatat carburi + reglaj aer(pilot screw) + sincronizare - 175 RON

problema mare era la amestec.

acum merge brici!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stii si un service unde sa fac toate astea si sa fiu sigur ca-s facute bine si nu dupa ureche?

cum am zis, prefer sa vad un mecanic bun cum face inainte sa intru eu la carburatoare.

numere de service-uri am vreo 4, dar sunt fff sceptic.... mecanicii moto din romania sunt cam, sa zicem, dupa ureche si las' ca merge-asa + ca putini iti garanteaza lucrarea.

 

gata, s-a rezolvat la service.

reglat supapele, curatat carburi + reglaj aer(pilot screw) + sincronizare - 175 RON

problema mare era la amestec.

acum merge brici!

 

frumos ar fi sa ne zici si la ce service ai facut smecheria.

 

"o semnam si o dam anonima"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...