moshulik Postat Septembrie 28, 2005 Share Postat Septembrie 28, 2005 Nu prea e deloc acelasi lucru. Sincronul este un inel (fara dintzi, fara caneluri, fara nimic) din material moale - mai moale decat otzelurile pinioanelor. Sincronul este prins rigid pe piesa cu "dintzii de soarece". Piesa asta are caneluri longitudinale, care se "pupa" cu canelurile de pe arborele pe care se invarte ea. Canelurile sunt necesare (in loc de sudare rigida) pentru a permite piesei sa se deplaseze axial. Motivul pentru care se deplaseaza axial (impinsa desigur de furca de la schimbator) este ca are niste dintzi (indreptatzi catre capetele axului), dintzi care se cupleaza in niste gauri laterale pe care le au pinioanele (care pana sa fie cuplate de aceasta piesa cu "dintzi de soarece", se invarte liber relativ la ax). Ei bine... acum e acum. Sincronul este cum ziceam inelul acela din material moale, care are proprietatea deosebita de a lua contact cu pinionul "un pic" inainte ca dintzii aia de "fortza" sa ia contact cu gaurile din pinion. Asadar, inelul asta (sincronul) antreneaza prin frictziune pinionul (eliberat de roata, ambreiajul fiind apasat, masa lui inertziala este destul de mica, dar se mai adauga si pinionul de pe celalalt tren de pinioane, impreuna cu tot trenul fix respectiv si oala ambreiajului. In concluzie, sincronul ajuta la "potrivirea" turatziei relative intre piesa cu "dintzii de soarece" si pinion, reducand astfel uzura acestora. Sincronul este oarecum o "piesa de sacrificiu", e facut sa lucreze prin frictziune metal pe metal. Acum concluziile : Daca la un motor care are cutie de viteze cu sincroane schimbi fara ambreiaj nu faci decat sa uzezi inutil sincroanele (sincronul nu va putea sa antreneze pinionul "liber", pentru ca nu va fi liber, ci legat la roata, prin ambreiaj (nedecuplat). Culmea este ca daca miscarea din pedala este rapida, sincronul nu se uzeaza, si nici "dintzii de soarece" nu apuca - ei se cupleaza la pinion, rapid, "inghit" un soc, dar nu se uzeaza - ori crapa, ori isi fac treaba mai departe. Daca nu sunt sincroane in cutia de viteze, atunci tot asa, nu are ce sa se uzeze, dar ramane riscul propagarii unor socuri inutile. Mai exista o teorie - la schimbarea "in sus" la o cutie fara sincroane e mai bine sa schimbi fara ambreiaj - motivul - Arborele fix al cutiei, in momentul in care se trage de ambreiaj, are tendintza sa isi reduca turatzia, fiind dezlegat de la roata, din cauza mediului de ulei in care se invarte, deci e preferabil sa aiba o turatzie mai mare decat roata cu dintzii de soarece inainte de a lua contact cu aceasta decat o turatzie mai mica. Schimbatorul semi-automat de la jawa cred ca este alta mancare de peste, in vreun fel schimbatorul actzioneaza si tija ambreiajului si produce o debraiere cand nu e in pozitzia de repaus, tocmai pentru a proteja cutia de schimbul fara ambreiaj "normal", de la maneta. Cat priveste cazul de fatza... concluzia este ca "asa face toate...." toate in sensul de toate motocicletele italiene de 125cmc in doi timpi trecute de prima tineretze sau reparate in "conditzii insalubre", cu materiale proaste - boltzuri netratate, rulmentzi (colivii cu role) de proasta calitate, ungere deficitara, etc. etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catutza Postat Septembrie 29, 2005 Share Postat Septembrie 29, 2005 deci pana la urma foloseste ambreiajul ca de aia s-au gandit ei sa-l puna acolo daca nu era de folos nu-l mai puneau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Septembrie 29, 2005 Share Postat Septembrie 29, 2005 Probabil ca exista cutii de motocicleta cu sincroane, dar eu nu stiu niciuna. Voi stiti vreuna ? (model mai raspandit) @stress: jawa are ambreiaj semi-automat (debreiaza cand tragi in sus sau in jos de pedala schimbatorului), nu sincroane... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 30, 2005 Share Postat Septembrie 30, 2005 iote ca nu stiam ca e diferenta intre sincron si semi-automat! deh! omu' cat traieste invata! asa ca si ijul are semiautomat, nu sincron ca si la ala schimbatoru' actioneaza tija de ambreiaj! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTOBRAND Postat Septembrie 30, 2005 Share Postat Septembrie 30, 2005 iote ca nu stiam ca e diferenta intre sincron si semi-automat! deh! omu' cat traieste invata! asa ca si ijul are semiautomat, nu sincron ca si la ala schimbatoru' actioneaza tija de ambreiaj! TZACA!!! Stai jos shi noteaza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 30, 2005 Share Postat Septembrie 30, 2005 am notat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTOBRAND Postat Septembrie 30, 2005 Share Postat Septembrie 30, 2005 am notat! Sa-ti vad caietul de teme pentru acasa!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 30, 2005 Share Postat Septembrie 30, 2005 alta data ca acum ma duc sa beu sa ma fac ranga de tot sa ma doara capu' sa nu mai beau o saptamana ca sa pot sa-i fac instafelatia la jawa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Octombrie 7, 2005 Share Postat Octombrie 7, 2005 salut! vreau sa va spun ca am citit niste topicuri despre schimbatul vitezelor fara ambreiaj. sambata am zis sa incerc si eu la rs-ul meu. am reusit si chiar mi-a placut, insa mai pe seara cand i-am dat a 5 a (fara ambreiaj) am auzit un carait urat si mi s-a oprit motorul in mers. Mi s-a blocat roata spate, am incercat s-o imping dar n-am putut s-o misc de pe loc in nici o treapta. era clar, motorul era blocat. a 2-a zi (duminica) am demontat motorul si m-am speriat de ce am gasit inauntru: probabil o bucse a intrat in camera de ardere, pistonul avea pe lateral zgarieturi adanci de pana la 2mm, iar in cap era ciuruit, ambielajul facut zob si cred ca trebuie schimbat motorul cu totul. Acum vreau sa va intreb pe voi cat de sigura este schimbarea vitezelor fara ambreiaj pentru ca daca mie mi s-a blocat la schimbarea vitezei cred in proportie de 80% ca asta e cauza defectarii. Nu cumva cineva si-a batut joc de mine? si m-a invatat sa-mi fac praf rs-ul cumparat de doar 3 sapt? sunt foarte suparat din cauza asta. va voi arata si poze cu motorul demontat zilele astea cand le scot de pe telefon. PS: stiti de unde as putea face rost de piese (ambielaj, piston, segmenti, etc) sau chiar de intreg motorul? noi sau la mana a2-a. multumesc mult sal ! schimbarea fara ambreaj iti poate strica cutia ! bucsa care ai gasit-o tu in cil nu are nici o legatura cu schimbatul vitezei! mai bine vezi de unde a iesit bucsa ca sa poti evita pe viitor astfel de neplaceri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moto_comuniste Postat Octombrie 7, 2005 Share Postat Octombrie 7, 2005 "Cred" ca maneta aia de ambreiaj nu-i pusa de decor acolo Nu merita sa-ti strici cutia de dragul experimentelor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alfy Postat August 18, 2006 Share Postat August 18, 2006 1. nu stiu frate, pur si simplu s-a blocat roata si motorul instantaneu 2. de 125 toate sunt italienesti (astea mai populare) cbr-ica de 125 nu e italiana de nici o culoare.... si mai e si beton ca fiabilitate si sound.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.