Maniax Postat Septembrie 20, 2005 Share Postat Septembrie 20, 2005 Am vazut la un mester in cluj o scula pt reglarea avansului, mai exact o tija gradata la fiecare 0,5 mm care culisa intr-o piesa ce se infileta in locul bujiei si facea reglarea avansului muuuuult mai usoara. Nu stiu cum as putea sa imi fac si eu asa ceva sau de unde sa cumpar(desi nu cred ca voi gasi) . Aveti voi vreo idee>? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Septembrie 20, 2005 Share Postat Septembrie 20, 2005 Am vazut la un mester in cluj o scula pt reglarea avansului, mai exact o tija gradata la fiecare 0,5 mm care culisa intr-o piesa ce se infileta in locul bujiei si facea reglarea avansului muuuuult mai usoara. Nu stiu cum as putea sa imi fac si eu asa ceva sau de unde sa cumpar(desi nu cred ca voi gasi) . Aveti voi vreo idee>? se numeste ceas comparator. de obicei avansul se lucreaza din ochi, pe incercate. un inlocuitor de ceas comparator este fie surubelnitza, fie o bujie "fara miez" pe care cu putzina greutate culiseaza o tija ce are marcaje pentru reglarea avansului (distantza pana la PMS). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Septembrie 20, 2005 Share Postat Septembrie 20, 2005 Banuiesc ca se poate confectiona una dintr-o bujie veche la care ii scoti electrodul central si portelanul, si un dorn mai lung introdus prin aceasta, care va fi impins de piston Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scaf Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 Banuiesc ca se poate confectiona una dintr-o bujie veche la care ii scoti electrodul central si portelanul, si un dorn mai lung introdus prin aceasta, care va fi impins de piston Salut ! ..de curand mi-am cumparat din targ (Vitan) un ceas comparator la 20 lei (noi) la care mai trebuie sa-i faci doar adaptarea pt a putea sa o pui in locul bujiei !..."pute" targul de tot soiul de scule de masurat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutza Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 se numeste ceas comparator. de obicei avansul se lucreaza din ochi, pe incercate. un inlocuitor de ceas comparator este fie surubelnitza, fie o bujie "fara miez" pe care cu putzina greutate culiseaza o tija ce are marcaje pentru reglarea avansului (distantza pana la PMS). ala nu e ceas comparator, e o tija gradata si atat! ceasul comparator e o chestie cu o tija si un cardan gradat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 ala nu e ceas comparator, e o tija gradata si atat! ceasul comparator e o chestie cu o tija si un cardan gradat! da shtiam... dar omul vroia sa shtie de o "scula de reglat avansul"... si ceasul comparator asta este. tija gradata ce trece prin bujia fara electrod e o improvizatize utila. o scema a ceasului comparator: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 da shtiam... dar omul vroia sa shtie de o "scula de reglat avansul"... si ceasul comparator asta este. tija gradata ce trece prin bujia fara electrod e o improvizatize utila. o scema a ceasului comparator: Bun si cum reetalonezi tu ceasul ca sa iti fie mai usoara reglarea avansului. Macar la tija faceai experimental aopi marcai pe tija pozitia pistonului pentru avansul optim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 Nu-i mai simplu semnul pe volant? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutza Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 Bun si cum reetalonezi tu ceasul ca sa iti fie mai usoara reglarea avansului. Macar la tija faceai experimental aopi marcai pe tija pozitia pistonului pentru avansul optim. pai invarti de motor pana ajungi la pms si atunci cadranul ala gradat il invarti si il piu la 0! nu stiu daca m-am facut inteleasa... cadranul se invarte in orice directie, nu are o pozitie fixa! uite aici ca sa intelegeti mai bine! la nipra n-ai nevoie de comparator ca ai avens centrifugal si ii reglezi doar avansul static cu ajutorul smnului de pe volanta... oricum n-ai putea sa-l reglezi cu comparatorul usor! ar trebui data jos chiuloasa si facuta o flansa dreapta in loc de chiuloasa in care sa bagi comparatorul! folosirea cea mai simpla a comparatorului merge numai la motoarele care si bujia in capul chiuloasei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 Danutza esti cam stressata,nu stiu daca ma intelegi? si derutezi baietzii.Initial am cam ramas masca si mi-am zis: ce bazata e?!De unde dreaqu pasiunea pt. comparatoare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 @Catallin: :baldy: On-topic: cred ca treaba cu tija ar fi utila celor care nu mai au semne pe volanta (parca vazusem cateva cazuri pe aici pe forum) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 Escu@ cand posteaza danutza se simte miros de parfum,se vad urme de ruj,in schimb cand scrie danutza-stressata se simte un damf de se aude un alai de Intelegi? Fara misto,pana sa rasfoiesc mai atent forumul nu m-am prins si chiar ramasesem Baieti cu probleme la semne: asa este cunoastem.Dar eu i-am propus cand da vreodata motorul jos sa facem semne.Scula ar fi buna si in cazul asta. Bagi scula in functiune si faci semnul pe volanta. PS.Glumesc.Stressu' de cand face tuning la Ij s-a jurat ca nu mai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Horia Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 bravo Danutzei pentru cunostinte iar la reglatul avansului e MULT mai precis cu dispozitivul acela sau cu un comparator decat cu semnul de pe volanta ganditi-va ca o deviatie cat de mica la locul de masurare devine foarte mare si importanta la prelungirea segmentului de dreapta un dispozitiv di acela se poate face fie dintr-o bujie veche, asa cum s-a spus, fie la strung dar trebuie lasata o toleranta la punctul zero (PMS); adica atunci cand pistonul este la PMS dispozitivul sa nu fie strnas in chiulasa la maxim, ci acolo strangand/desfacand se aduce tija gradata la zero, apoi se da avansul prin coborarea pistonului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moto_comuniste Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 (editat) pai invarti de motor pana ajungi la pms si atunci cadranul ala gradat il invarti si il piu la 0! nu stiu daca m-am facut inteleasa... cadranul se invarte in orice directie, nu are o pozitie fixa! uite aici ca sa intelegeti mai bine! la nipra n-ai nevoie de comparator ca ai avens centrifugal si ii reglezi doar avansul static cu ajutorul smnului de pe volanta... oricum n-ai putea sa-l reglezi cu comparatorul usor! ar trebui data jos chiuloasa si facuta o flansa dreapta in loc de chiuloasa in care sa bagi comparatorul! folosirea cea mai simpla a comparatorului merge numai la motoarele care si bujia in capul chiuloasei! Angajez mecanic pt regalat "aprinderi"... Glumeam, dar pana una alta -bravo, cu putina perseverenta chiar poti sa intelegi sistemul Editat Septembrie 21, 2005 de moto_comuniste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 Acum am o mica nelamurire: Cu motorul oprit, avansul nu trebuie sa fie zero? Adica sa dea scanteia in momentul in care pistonul e la PME / PMS. Si pe masura ce turatie creste, scanteia trebuie data cu mai mult timp inainte de PME / PMS. Gresesc undeva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 Maniax, daca esti din cluj da o fuga pana la Fieru (ABC Ferari) de pe Eroilor cu 9 lei si ia-ti un set de Lere (acele tije de care vorbeai tu). Eu mi-am luat si sunt tot ce ai nevoie pt. avans si bujie (in cazul meu 0,4 si 0,63 mm). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Horia Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 pai nu prea:) depinde de motor in general el este cu cativa milimetri inainte de pms (daca nu-i asa la toate nu sariti sa ma bateti, ca n-am inca motor, dar mai stiu un pic de mecanica... la conserve de exemplu dacia 1300 are avans zero, altele 5 grade, 7 grade etc. ) depinde de foarte multe lucruri...de conceptia motorului iar la unele motoare avansul este variabil si in + si in - odata cu cresterea turatiei: se poate la 1000 rot sa ai avans mic, la 3000 sa ai avans mai mare, la 5000 sa se reduca depinde dupa cum am spus de motor dar la cele cu aprindere pe platina este fie constant, fie se mai mareste datorita centrifugului (la mz parca e asa, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 La orice motor avansul creste odata cu cresterea turatiei, iar acest lucru este asigurat de centrifugal. Intrebarea mea era daca la turatia teoretica zero (adica cu motorul oprit), avansul este zero la toate. Oricum centrifugalul este conceput de asa natura sa respecte curba avansului specifica fiecarui motor. Ma gandesc doar la metoda reglarii "la bec" cu motorul oprit. Cu volanta la reper (piston 1 la PMS) se roteste delcoul/platina pana inchide. Asta ar trebui sa fie avans zero, dupa parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 la MZ ii destul de simpla procedura. Cu cama in in punctul cel mai inalt distanta dintre platini trebuie sa fie 0,4mm(teoretic). Av. centrifugal asigura aprindere k-lumea si pt. cresterea in ture. Problema ii ca la motoare mai "obosite" sa zicem avansul trebuie reglat sa compenseze uzura si scaderea de compresie a motorului. Aici ii partea mai dubioasa in care experienta conteaza. Amintindu-ne placut de acel instructor de B care ne spunea ca la Dacie trebuie "sa simti motorul"... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
badogistu Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 (editat) stie careva la voshod cum se regleza avansu avand cont ca are aprindere electronica fara platini , pana acuma am reglat-o dupa ureche si cu probe sa vad cum trage dar mai nou se infoaca un pic motoru si habar nu am principiu de reglare , va rog sariti cu sfaturi , multam fain . Numa Bine Editat Septembrie 21, 2005 de badogistu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Septembrie 22, 2005 Share Postat Septembrie 22, 2005 La orice motor avansul creste odata cu cresterea turatiei, iar acest lucru este asigurat de centrifugal. Intrebarea mea era daca la turatia teoretica zero (adica cu motorul oprit), avansul este zero la toate. Oricum centrifugalul este conceput de asa natura sa respecte curba avansului specifica fiecarui motor. Ma gandesc doar la metoda reglarii "la bec" cu motorul oprit. Cu volanta la reper (piston 1 la PMS) se roteste delcoul/platina pana inchide. Asta ar trebui sa fie avans zero, dupa parerea mea. Eu la BMW reglam avansul la bec dupa manual cu motorul pus la semn(BMW are semnul in fata pe capacul la distributie) intre stins si aprins(intelegi?la limita cum ar veni) aprins.La Skoda il puneam la 6 grade,Skoda nu are punct fix pe capacul la distributie are gradatie.Unii de ex. puneau la 8 dar mie imi mergea perfect la 6.In schimb,la nipru in manual scrie ca reglarea avansului static se face aducand volantul la semnul "P" si se distanteaza contragreutatile avansului centrifugal.Deci daca ai semnul corect pe volanta treaba este extrem de simpla.Eu unul nu as investi intr-o astfel de scula!Nu carati fratilor destul cu voi?Inc-o scula? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Horia Postat Septembrie 22, 2005 Share Postat Septembrie 22, 2005 NU toate motoarele au avans zero la turatie zero, ci chiar foarte putine cred... si intr-adevar avansul este bun atunci cand la x mm de pms(cat zice cartea) becul este intre stins si aprins, asa cum a spus si antevorbitorul meu - atunci se produce "ruperea" cat despre scula...eu o gasesc utila lol la cele cu semn pe volanta ok, dar la cele care nu au ce te faci? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
topi Postat Septembrie 22, 2005 Share Postat Septembrie 22, 2005 Cel mai frumos la reglat avansul e cind iti merge motoru invers .... De vro 2 zile facea urit motorul se oprea in timpul mersului ca si cum s-ar ineca .... Iar la un semafor cind s-a facut verde cind am dat drumu la ambreiaj a pornit cu spatele ca era sa ma ciocnesc cu masina care pornise dupa mine. Imping motoru 5 minute pina la garaj pun comparatoru si vad 4.2 mm la avans (planeta 5) ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apasu77 Postat Septembrie 22, 2005 Share Postat Septembrie 22, 2005 Vedealasi io pa rus beat si inghetat in Siberia stind in mislocu cimpului si cautind PMS/PME sau alte PM-uri cu ceasuri comparatoare si alte unelte sugubete (eu unul am comparator ca la mina nu mi-a iesit in veci ) Mosu meu facea reglajul cu surubelnita infipta in capu pistonului si mergea de minca nori (citeodata le mai gresa ...dar rar ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Horia Postat Septembrie 22, 2005 Share Postat Septembrie 22, 2005 Cel mai frumos la reglat avansul e cind iti merge motoru invers .... De vro 2 zile facea urit motorul se oprea in timpul mersului ca si cum s-ar ineca .... Iar la un semafor cind s-a facut verde cind am dat drumu la ambreiaj a pornit cu spatele ca era sa ma ciocnesc cu masina care pornise dupa mine. Imping motoru 5 minute pina la garaj pun comparatoru si vad 4.2 mm la avans (planeta 5) ... lol super asa stiu ca s-a intamplat odata prin anii 50-60 cand se faceau curse la Arc: si-a reglat unul motorul asa, a pornit cu spatele in acceleratie maxima de s-a lovit de toti din urma, si dup-aia nu se mai dadea start de pe loc, ci impingand motocicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.