blue_led Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 (editat) 1) Gresit 1) 1) Gresesti Vezi mai ales situatia descrisa in dreapta jos . Cuplul este descrescator LINIAR pina la 0 la turatia maxima . Atentie la axe si interpretarea graficelor . In situatia descrisa in stinga sus motorul practic nu prea are cuplu chiar daca este relativ constant . Pentru un motor electric DC ( pe baterii nu-i asa ) Cuplu = k( constanta ) x F ( flux ) x I ( curent ) . SE OBSERVA CA TURATIA NU INTERVINE IN ECUATIE !! Motorul are o caracteristica constructiva F importanta anume puterea maxima . Daca conectezi un motor la o tensiune data V curentul prin el va fi limitat de rezistenta infasurarilor si de tensiunea contraelectromotoare la o anumita turatie . astfel la turatie 0 ai Tem =0 iar curentul este limitat de R ( rezistenta infasurarilor ) => Imax=V / R ce determina Cuplul maxim ( de pornire ) Cmax = k F V / R la turatia maxima ( in gol ) Tem are o valoare apropiata de V , mai mica cu o valoare astfel incit curentul prim motor creaza un cuplu ce invinge numai frecarile in lagare . Editat Octombrie 22, 2008 de blue_led Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
acladdesign Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 1) 1) GresestiVezi mai ales situatia descrisa in dreapta jos . Cuplul este descrescator LINIAR pina la 0 la turatia maxima . Atentie la axe si interpretarea graficelor . In situatia descrisa in stinga sus motorul practic nu prea are cuplu chiar daca este relativ constant . Pentru un motor electric DC ( pe baterii nu-i asa ) Cuplu = k( constanta ) x F ( flux ) x I ( curent ) . SE OBSERVA CA TURATIA NU INTERVINE IN ECUATIE !! Motorul are o caracteristica constructiva F importanta anume puterea maxima . Daca conectezi un motor la o tensiune data V curentul prin el va fi limitat de rezistenta infasurarilor si de tensiunea contraelectromotoare la o anumita turatie . astfel la turatie 0 ai Tem =0 iar curentul este limitat de R ( rezistenta infasurarilor ) => Imax=V / R ce determina Cuplul maxim ( de pornire ) Cmax = k F V / R la turatia maxima ( in gol ) Tem are o valoare apropiata de V , mai mica cu o valoare astfel incit curentul prim motor creaza un cuplu ce invinge numai frecarile in lagare . ai dreptate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 (editat) motorul electric are cuplu liniar pe toata plaja de turatie. avand in vedere faptul ca pierderile din transmisie cresc cu turatie, se poate spune ca , cuplul la roata este maxim la turatie zero, dar trebuie completat ca ramane sensibil constant pe plaja de turatie. cat despre conceptul de enduro electric mi se pare extraordinar. fara zgomot, fara parti fierbinti, fara multe piese in miscare, fara rezervor, fara esapament, fara lichide inflamabile... perfecta armonie cu natura sa-i mai creasca un pic (de vreo 5 ori) autonomia si imi iau. da ... si un gps cadou sa stii EXACT cat mai ai de mers pana trasa vii inapoi daca nu vrei sa impingi bitzigla pana la prima priza Editat Octombrie 22, 2008 de ishmael Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lupu' shui Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 ................Si ajuns la o destinatie mai lunga, ei nu se incarca imediat, ca si cum ai face un plin. Eu zic ca aici nu s-a descoperit inca cheia........... Aici nu-ti dau dreptate... Adevarul este ca NU S-A DORIT gasirea cheii, sau, cel putin, cheia nu a fost facuta publica pentru toti muritorii. De ce? Asa cum zicea Stulewa, ar fi trebuit ca toata industria petroliera si anexele ei sa fie desfiintate... Pai cum crezi ca puteau unii sa renunte la miliarde si miliarde de dolari???? Ca sa vedeti (daca nu stiati deja) cum sed treburile pe guguloiul pamintesc, faceti-va timp si rabdare, doua ore, ca sa urmariti filmul asta: http://www.zeitgeistmovie.com/main.htm. Merita si, in acelasi timp, ti se face parul maciuca, daca esti mai strain de anumite chestiuni.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorineluSPR Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 chestia cu autonomia ma gandesc la un fel de dinam cumva in timpul in care functioneaza sa incarce si bateria sau ceva de genul ar fi posibil. scuzati daca gresesc si spun prosti(un fel de perpet mobil) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 Hai ca dau eu o explicatie simpla... e ca si cum ti-ai manca rahatu' si ai supravietui numai cu asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 (editat) 1) 1) GresestiVezi mai ales situatia descrisa in dreapta jos . Cuplul este descrescator LINIAR pina la 0 la turatia maxima . Atentie la axe si interpretarea graficelor . In situatia descrisa in stinga sus motorul practic nu prea are cuplu chiar daca este relativ constant . Pentru un motor electric DC ( pe baterii nu-i asa ) Cuplu = k( constanta ) x F ( flux ) x I ( curent ) . SE OBSERVA CA TURATIA NU INTERVINE IN ECUATIE !! Motorul are o caracteristica constructiva F importanta anume puterea maxima . Daca conectezi un motor la o tensiune data V curentul prin el va fi limitat de rezistenta infasurarilor si de tensiunea contraelectromotoare la o anumita turatie . astfel la turatie 0 ai Tem =0 iar curentul este limitat de R ( rezistenta infasurarilor ) => Imax=V / R ce determina Cuplul maxim ( de pornire ) Cmax = k F V / R la turatia maxima ( in gol ) Tem are o valoare apropiata de V , mai mica cu o valoare astfel incit curentul prim motor creaza un cuplu ce invinge numai frecarile in lagare . Graficul din dreapta jos se refera la motoare cu magneti ceea ce nu va fi cazul la motociclete. Graficul din stanga sus este cel relevant iar curba cuplului este oarecum plata pe aproape toata plaja de turatie dupa cum am scris prima data (si da denumirea axelor este de-a-ndoaselea). Nu pot spune ca imi mai amintesc cu exactitate formule, dar: - cuplul masurat in Nm reprezinta momentul dezvoltat de motor la o turatie oarecare, si este absurd sa spui ca nu depinde de turatie pentru ca altfel nu mai aveam grafice cuplu-turatie. - puterea masurata in kW reprezinta consumul maxim de energie al motorului. La motoarele cu ardere interna depinde de cat amestec poate arde motorul in intervalul de timp. La motoarele electrice este vorba probabil de tensiune si intensitate daca imi amintesc bine. Puterea este intr-adevar o caracteristica constructiva foarte importanta dar nu determina cuplul. Puterea se creste usor prin cresterea turatiilor (aliaje mai usoare, arcuri mai performante la supape etc) ceea ce se vede la majoritatea motoarelor sport moderne. Insa la cuplu nu e asa usor, la o anumita manivela a vibrochenului nu poti creste substantial cuplul decat crescand substantial forta exploziei respectiv mai mult amestec cu turbina sau compresor. Si ca sa-mi demonstrez teoria: Suzuki GSX-R 600 SRAD 1997 Max Power 109.7 hp 80 kW @ 11800 rpm ( 95 hp @ 12100 rpm ) Max Torque 67.6 Nm @ 10000 rpm Suzuki GSX-R 600 K8 Max Power 125 hp @ 13500 rpm Max Torque 67.7 Nm @ 11500 rpm Cred ca m-am facut inteles, oricum am senzatia ca spunem amandoi cam acelasi lucru. Editat Octombrie 22, 2008 de dani31 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 Aici nu-ti dau dreptate... Adevarul este ca NU S-A DORIT gasirea cheii, sau, cel putin, cheia nu a fost facuta publica pentru toti muritorii. De ce? Asa cum zicea Stulewa, ar fi trebuit ca toata industria petroliera si anexele ei sa fie desfiintate... Pai cum crezi ca puteau unii sa renunte la miliarde si miliarde de dolari???? Ca sa vedeti (daca nu stiati deja) cum sed treburile pe guguloiul pamintesc, faceti-va timp si rabdare, doua ore, ca sa urmariti filmul asta: http://www.zeitgeistmovie.com/main.htm. Merita si, in acelasi timp, ti se face parul maciuca, daca esti mai strain de anumite chestiuni.... Nu era mai bine sa vii cu ceva palpabil si nu cu teoria conspiratiei. Niciun acumulator n-o sa se-ncarce in cateva minute, fara a suferi daune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 (editat) A) Graficul din dreapta jos se refera la motoare cu magneti ceea ce nu va fi cazul la motociclete. Graficul din stanga sus este cel relevant iar curba cuplului este oarecum plata pe aproape toata plaja de turatie dupa cum am scris prima data (si da denumirea axelor este de-a-ndoaselea). Nu pot spune ca imi mai amintesc cu exactitate formule, dar: - cuplul masurat in Nm reprezinta momentul dezvoltat de motor la o turatie oarecare, si este absurd sa spui ca nu depinde de turatie pentru ca altfel nu mai aveam grafice cuplu-turatie. - puterea masurata in kW reprezinta consumul maxim de energie al motorului. La motoarele cu ardere interna depinde de cat amestec poate arde motorul in intervalul de timp. La motoarele electrice este vorba probabil de tensiune si intensitate daca imi amintesc bine. Puterea este intr-adevar o caracteristica constructiva foarte importanta dar nu determina cuplul. Puterea se creste usor prin cresterea turatiilor (aliaje mai usoare, arcuri mai performante la supape etc) ceea ce se vede la majoritatea motoarelor sport moderne. Insa la cuplu nu e asa usor, la o anumita manivela a vibrochenului nu poti creste substantial cuplul decat crescand substantial forta exploziei respectiv mai mult amestec cu turbina sau compresor. Si ca sa-mi demonstrez teoria: Suzuki GSX-R 600 SRAD 1997 Max Power 109.7 hp 80 kW @ 11800 rpm ( 95 hp @ 12100 rpm ) Max Torque 67.6 Nm @ 10000 rpm Suzuki GSX-R 600 K8 Max Power 125 hp @ 13500 rpm Max Torque 67.7 Nm @ 11500 rpm Cred ca m-am facut inteles, oricum am senzatia ca spunem amandoi cam acelasi lucru. A) Motocicleta elvetiana Quantya are motor ( citez ) "Axial Gap D.C brush" care este bazat pe magneti permanenti ( din nefericire pt tine si teoria ta ) aici motor ai o descriere a principiului motorului si ceva formule ( vezi la pag 7 a documentului , pag 3 dupa introducere si bla-bla ) si repet , turatia nu intervine in formula cuplului . Poate gasesti tu una . Folosirea magnetilor permanenti este justificata de densitate foarte mare de flux la volum mic si lipsa consumului de electricitate si ... te invit sa cauti un exemplu de motor electric de orice tip fara magneti de 12 kW si sa prezinti niste parametrii : cote , greutate motorul cu excitatia paralel este cel mai ineficient dintre toate cele prezentate iar la motocicleta iti doresti motor " punctiform " cu putere infinita Caracteristicile tehnice ale doua motociclete nu tin loc de de argument in aceasta discutie . Ceva formule din cartile de fizica sau electrotennica sunt binevenite Editat Octombrie 22, 2008 de blue_led Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 (editat) Si ce ... in masina nu putem cara un grup electogen, daca avem chef sa ne dam in zone ,,fara prize" ? oricum consumi benzina . solutia e " FOARTE " ecologica Editat Octombrie 23, 2008 de blue_led Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rebelul Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 oricum consumi benzina . solutia e FOARTE ecologica ba nuu... o sa fie inventate si masinile electrice si o sa folosim un grup electrogen electric Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 (editat) si repet , turatia nu intervine in formula cuplului . Poate gasesti tu una . Poate in formula cuplului maxim. Altfel nu aveam grafice cuplu-turatie dupa cum am mai spus. Folosirea magnetilor permanenti este justificata de [...] lipsa consumului de electricitate Ok pentru argumentul acesta, daca graficele prezentate de tine sunt corecte atunci intr-adevar cuplul descreste liniar. Ceva formule din cartile de fizica sau electrotennica sunt binevenite O nu, am incheiat capitolul asta. Am incredere in inginerii de la KTM ca se descurca fara mine Editat Octombrie 23, 2008 de dani31 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seseseko Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 petrica, oricum o iei este clar ca alea 40 min ajung doar la concursuri/competii cross. in rest este chin. pentru enduro trebuie ceva cu autonomie de o zi, fara discutie. noaptea = recharge. + ceva acu portabili pentru pana prostului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 petrica, oricum o iei este clar ca alea 40 min ajung doar la concursuri/competii cross.in rest este chin. pentru enduro trebuie ceva cu autonomie de o zi, fara discutie. noaptea = recharge. + ceva acu portabili pentru pana prostului. pai care este diferenta intre accu portabil in camelback si un acumulator mai mare montat deja ? si ce sa faci cu unul portabil ? sa ajungi pina la primul copac ? motocicletele astea sunt bune mumai pentru fmx , sa faci pe jmekeru in spatele blocului sa te duci pina la masina in parcare ... . pt hard enduro nici nu se pune problema decit daca monteaza unii in padure plasa d'aia ca la parcul de distractii unde te dai cu masinuta electrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 nu conteaza ca se termina benzina ,motoarele vor functiona cu hidrogen. acesta va proveni din electroliza * apei ( si asta e destula ) folosind energie geotermala ( islanda deja isi propune sa devina cel mai mare exportator de hidrogen la sticla ) sau din centrale solare ( vara ai 500 - 1000 W / m2 energie solara ) din desert si aici arabii au destul de mult . exista deja centrale solare de aproximativ 500 MW . traiasca motorul cu ardere pe dinauntru . * prin electroliza se produce si oxigenul necesar arderii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seseseko Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 Islanda a falimentat deja. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 28, 2008 Share Postat Octombrie 28, 2008 Vezi ca ai copiat linkul intrerupt http://www.zahntechnikbayern.de/vide...%20S%20-%20E-KTM.avi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 28, 2012 Share Postat Octombrie 28, 2012 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.