Sari la conținut

Probleme Jawa


Didis
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Am o Jawa 350 TS la care se intampla urmatoarele chestii:

 

1. (o sa va explic cu cuvintele mele, probabil ca piesele de care vorbesc au si o denumire dar nu ma pricep...): in partea dreapta a motocicletei, sub capac, exista un surub perpendicular pe motocicleta si care are de a face cu ambreiajul (nu e vorba de surubul care strange cablul de ambreiaj) si care e cumva fixat de o tija metalica. Ei bine, din cate imi dau seama, surubul in cauza tinde sa se desfaca. Mi s-a intamplat de cateva ori pana acum. Cand se desface, ambreiajul nu tine, si activitati ca plecatul de pe loc devin brusc mai interesante. Daca il insurubez la loc, treburile revin la normal, dar nu pentru multa vreme. Printre altele am schimbat si placa pe care e prins surubul in cauza, si tot degeaba. Aveti vreo idee? Ca e usor cam enervant faza...

 

2. La turatii mari, in mers, motorul incepe sa zgaltaie ca naiba in toate directiile. Cauzele la care m-am gandit sunt: carburator, filtru de benzina (am si asa ceva...). Cineva a sugerat bujiile. Pareri despre cauza cea mai probabila?

 

Didis

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut .... eu iti zic mai multe posibilitati si tu poti sa incerci (verifici)

1-cred ca reglarea stii .... ca si cum ii la poza desfiletezi cablul si reglezi pana cand ai un f mic joc la scchimbator (deci unde apasa rola acela in dr.)

-daca iei jos capacul acela de ambreaj.... sa vezi ca tre sa aib niste bile ...si in capat unde apasa surubul tija...si in gaura unde intra tija(diametru bilei= cu diam. tijei)

Daca ai bile si totusi se deregleza scoate-l surubul de reglare(ca si pe poza 2) si cauta o piulita pa el si cand ai reglat din nou strange-l piulita...

Nu stiu cum e la tine dar daca porneste din loc asa trepidat e problema din cutie-

daca iei jos capacul din stanga (prima data golit de ulei) ... sunt acolo 6 suruburi cu cap de 10 sub ele arcuri.... daca il scoti (dar prima data sa-l verivici ca are joc careva-1 pe care i lantul cu "urechi"si 2interioru cu 6 suruburi)...si eu scriu ca sa intelegi (sper ca intelegi) Deci in final tu o singura treaba pti sa rezolvi dentre aceste -- daca iei afara ambreajele (prinse cu 6 suruburi)(vezi sa nu modifici pozitia abreajelor una de alta)...si acolo tre sa fie o piulita cu cap de 17 ...asta poti sa strangi.... daca ii strans atunci undeva are ceva joc......ori la roata acela cu urechi (ala-i pe bucsa si se poate gasi) ....ori careva rulment ii dusa dr. sau st. (dar problema cu rulmenti nu poti sa rezolvi tu)

2-a doua problema nu prea inteleg (in ce turatie,in care viteza,cand rece sau cald)

 

Sper ca te ajutam cu ceva....bafta .... si mare grija la reparatie

Asfalt uscat (fara zapada)

:P :banana:

post-5204-1130476957_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Madar, merci pentru raspuns. Problema mea e doar ca se desurubeaza surubul ala, si drept urmare nu mai pot folosi ambreiajul. Sigur, pot sa-l strang din cand in cand, nu e complicat, dar ma gandeam ca poate ca e o problema mai adanca la mijloc. De trepidat nu trepideaza cand pornesc.

Problema a doua - apare spre (dupa) 4000 de ture. Practic de la un moment dat motocicleta nu mai ia viteza si incepe sa smunceasca puternic. Eu m-am gandit ca nu-i vine suficienta benzina. Cam asta e...

 

Didis

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceeasi problema am avut si eu la peste 4000 de ture....Cand am cumparat-o avea un piston mai greu decat celalalt, ca era turnat si motorul era dezechilibrat.In momentul cand treceam de 100 trebuia sa strang tare motocicleta intre craci ca sa o pot tine pe drum.

 

Faza cu ambreiajul....nush ce ar putea avea, n-am patit niciodata....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu a facut asa pana acum. Singurul lucru care s-a intamplat mai recent (desi cu ceva timp inainte sa inceapa sa faca asa) sunt schimbarea placii aceleia de la ambreiaj (vezi mai sus). Poate o sa fie vreme frumoasa in week-end, ca daca nu ramane pentru la primavara...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

Problema cu surubul de la ambreiaj :

1.Desfaci placa aia , intre capatul tijei si surub pe placa trebuie sa ai o bila de rulment. O alta bila de rulment mai mica trebuie sa existe in capatul opus al tijei, in axul cutiei.Bila aia din ax la randul ei impinge alta tija care actioneaza pe placa de presiune de la ambreiaj, pe partea cealalta a motorului.. Cele 2 bile au rolul de a limita uzura tijelor si de a nu transmite rotatia la surub.

2. Surubul trebuie sa fie asigurat cu o clema de otel nituita pe placa , are rolul de a nu permite surubului sa se miste din vibratii.Clema trebuie sa preseze lateral pe o latura a hexagonului-cap de surub.

 

 

Problema cu "trepidatiile" - nu ai explicat destul de clar. Daca e o vibratie care se amplifica odata cu turatia, o bataie ritmica,e vorba de un dezechilibru major in motor - joc in ambielaj/bolturi/pistoane inegale samd.

 

Daca seamana mai mult cu o intrerupere, aleatoare , ba trage si smuceste, ba nu trage poate fi :

- debit insuficient la robinetul de benzina (infundat); crocodili in carburator

- o bujie fututa/bobina/fisa/scurt in instalatie/platina care joaca sau murdara-impuscata/condensator slab prins/ - care iti taie aprinderea pe un cilindru.

- incarcarea fututa -->bateria slaba-->iti taie aprinderea intai pe un cilindru, dar nu se explica de ce numai la turatie mare.

 

Mai fa investigatii la ce ti-am zis si explica mai clar ce se intampla. Incepe cu robinetul de benzina, trebuie sa aiba un debit bunicel.

 

Placa cu parghia e la ambreiaj arata asa, daca iti trebuie am una de dat ieftin, plus alte piese aici: click

post-462-1130749191_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Axa,

 

La un moment dat am vazut cele doua bilutze (un prieten posesor de Jawa a desfacut-o). Initial erau puse amandoua in acelasi loc, spre surub si nu spre placa de presiune, dar au fost puse ulterior cum trebuie. Toate au fost bune si frumoase o buna perioada de timp, problema aparand fix cand plecam la o plimbare mai lunga, cu acelasi prieten. El a incercat sa mai mestereasca ceva pe marginea DN1. In finalul excursiei, dupa un total de vreo 2 ore de reparat, am ajuns acasa cu surubul in cauza strans de clema cu o banderola de plastic... As zice ca la momentul respectiv ambele bile erau la locul lor. Oricum, poate pe sambata o mai desfacem o data si vedem ce si cum. S-ar putea sa nu mai existe bila dinspre surub. In disperare de cauza, o sa folosesc o piulita pentru fixare, dupa cum spunea Madar.

 

Problema a doua - e varianta cu intreruperea aleatoare. Bateria as spune ca e buna. Despre bujii, mi s-a mai recomandat sa le schimb, cred ca o sa o fac, pana la urma (trebuie bujii speciale? ceva parametri de functionare?). La platini/condensatori, o sa-l rog pe prietenul de mai sus sa le verifice el :P Fisele sunt noi (NGK). O sa vedem si cu debitul de benzina. Btw, daca tot sunt la capitolul asta, face sens sa ai filtru de benzina (asa cum am eu), sau mai mult incurca?

 

Didis

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AAAAA :P

Da asa e , daca se slabeste piulita care tine oala are simptomele astea, numai ca la un moment dat ajunge sa frece placa de presiune pe capac si face in asa hal ca te prinzi sigur :banana: . Piulita aia e original blocata cu o saiba speciala care intra pe canelurile axului si se indoaie peste piulita stransa, eu am reusit sa o blochez la nevoie si cu o dalta f ascutita lovind in metalul oalei (moale) din care am ridicat span peste piulita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...