Sari la conținut

Ulei in camera de ardere


Bicious
 Share

Postări Recomandate

poti verifica bujiile si altfel....daca tot dai in gol la automat.....cu bujiile scoase...pune fisa in cap la bujie, fa masa pe blocul motor, cu bujia si vezi care da scanteie sau nu....si incearca la fiecare cilindru cate o bujie...scanteia in general la ochi ar trebui sa o vezi ..de culoare albastruie si sa aiba intensitate....ar trebui sa auzi un ,,pocnet,, usor...sau ceva de genul aprinzatoarelor de aragaz....

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 62
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

poti verifica bujiile si altfel....daca tot dai in gol la automat.....cu bujiile scoase...pune fisa in cap la bujie, fa masa pe blocul motor, cu bujia si vezi care da scanteie sau nu....si incearca la fiecare cilindru cate o bujie...scanteia in general la ochi ar trebui sa o vezi ..de culoare albastruie si sa aiba intensitate....ar trebui sa auzi un ,,pocnet,, usor...sau ceva de genul aprinzatoarelor de aragaz....

...poate , ai putea vedea si un pic de flacara , poate chiar mai mare, de la gazele exhaustate prin locasul bujiei....poate o sa ai ocazia sa incerci si un stingator, sa sa verifici daca paltonul de pe tine rezista la stingerea mobrei...

Multe chestii poti vedea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...poate , ai putea vedea si un pic de flacara , poate chiar mai mare, de la gazele exhaustate prin locasul bujiei....poate o sa ai ocazia sa incerci si un stingator, sa sa verifici daca paltonul de pe tine rezista la stingerea mobrei...

Multe chestii poti vedea!

 

da ...poate lua si asta in considerare....sa o mute putin in alta parte..si de curentat....na, invata daca nu e atent :D

 

http://www.ngk.de/E-Learning.2977.0.html#

va descurcati ca sunteti mari :laugh:

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am "dez"innecat motorul, acum toarce ( cand e la relantiu, ca in rest e o bestie :P )

 

Nu stiu de ce am dat impresia ca nu stiu sa verific o bujie. Doar am zis ca nu apucasem sa verific ca am plecat la servici si ce intrebam era cum fac sa nu mai fie motorul innecat ca intrase ulei in camerele de arderi cand am cazut :drink: . Am rezolvat si multumesc frumos pentru sfaturi

P.S.: am dat putintel si cu peria, dar am evitat pe cat posibil :friends:

Editat de Bicious
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Total off, dar vad ca se poarta:

 

Pai vedeti ce se intampla daca nu avem service-uri si mecanici in regula? Ne descurcam cum putem. Si romani fiind, dupa ce ne descurcam cum putem mai ii si jignim pe altii ca noi stim mai bine, desi in majoritatea cazurilor nu avem un fundament real pe care sa ne bazam.

 

Ce mi se pare si mai fascinant e ca vorbim de "performante" a motoarelor intr-o tara in care pe majoritatea drumurilor intalnesti gropi in care intri cu totul, in care e praf prin toate orasele de schimbi filtrul de aer la doua saptamani, in care benzina de 95 e de fapt undeva pe la 92-93...etc. Si atunci noi ne stresam ca o aparut un nou ulei special moto cu ceva esteri super speciali bulletproof-sintetic si trebe neaparat din ala ca altfel se gripeaza motorul. Vorbesc acum doar de posesorul de motocicleta obijnuita , nu de cei care au motoare noi sau foarte performante pentru ca atunci e normal sa ceara si intretinere mai atenta. Dar cati dintre cei care se dau mari cunoscatori ai motocicletelor si vorbesc de "performante" si "viata motorului" se dau doar pe circuit si isi si repara singuri motoarele? (pentru aceia mare respect, sunt sigur ca exista).

 

Tot ce vreau sa spun e ca si fenomenul moto in Ro, e ca orice alt fenomen in Ro: snobismul pe primul loc (dar snobism romanesc nu din ala pe bune) si apoi restul...cum or veni.

 

Mentionez ca detin o amarata de Yamaha din 93' monocilindru...de'aia de arata naspa si merge incet...da bine, deci nu ma bagati in seama. A da, lantul il curat cu motorina si il ung cu ulei de cutie (80w90 adica) si dupa aia sterg cu o carpa picurii aia afurisiti care mai sar fix pe cauciucul spate...si nu am murit inca, si lantul tine bine-mersi si da, e mai bine decat cu spray si mai ieftin.

 

Apropo de "viata motorului": cat ar trebui sa tina o motocicleta gandita sa tina 4-7 ani? (vorbesc de astea mai noi desigur). Asa ca...bun simt inainte de toate...

 

Imi cer scuze initiatorului ca am aberat la el pe topic.

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

off topic

e un hobby scump...motoarele nu sunt facute sa functioneze in ani...ci in km..ca poate sta in vitrina 8 ani ..nerulata..asi asta nu inseamna ca nu mai merge...... normal ca vreau sa ii dau cel mai bun ulei...si masina la fel..pt ca nu imi place sa imi bat joc de ea...e lucrul tau muncit si daca vrei ai grija de el....depinde si de persoane...e ca si cum .... ai manca tu ...apa cu paine..si din cand in cand...... mai pui cate o feliutza transparenta de salam...cred ca nu ti-ar prii regimul...si sa faci ceva munca si sa vezi ce randament ai....apoi pe strada merg normal.......nu stau constant la viteze mari sau ture mari..........si crede-ma ca pe multi nu ii dau banii afara deloc.....suntem prea saraci sa ne luam lucruri ieftine....poate multi nu au bani ...sa o schimb asa la 2-3 ani...... nu e vb ca se gripeaza motorul......eu am invatat la scoala ca uleiurile cu esteri...teoretic sunt cele mai potrivite pt motoare.....si la schimbatul , curatatul bujiilor(prefer sa pun noi)...nu iti trebe facultate...mecanici nu sunt lipsa.....insa au o problema..ca sa faci un schmb de ulei in furca nu poti cere 50 de euro..sa desfaci 20 de suruburi...si sa torni 1 litru de ulei in amortizoare.....si snobi o sa gasesti....oho....full..dar asta e .... ii poti ignora si cam atat :laugh:..si daca iti place putin mecanica....te bagi singur..mie chiar imi place sa fac chestii minore...schimbat ulei..motor, furca, placute, filtru, o mica sincronizare de carburi, schimbat un ambreiaj, rulmenti....kiar e misto sa iti umpli timpul.. multi care isi iau asa ceva sunt atrasi si de mecanica motorului....de unde rezulta o gramada de discutii.....

bafta.....

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarat, e un hobby scump, dar ce doream sa subliniez e ca pentru un motor care a fost gandit sa functioneze de exemplu cum e al meu cu ulei mineral, nu trebuie neaparat cel mai grozav ulei sintetic pentru ca pur si simplu nu are nevoie de el, pentru ca nu lucreaza la turatii asa de mari si fortele de frecare nu sunt asa de mari si materialele din care e facut sunt altele si etc. Si cel mai important, N O SA II LUNGEASCA VIATA pentru simplu motiv ca face acelasi serviciu ca uleiul care i-a fost dat la nastere de cel care l-a gandit, pentru ca nu poate motorul performante mai mari decat uleiul ala! Asta era ideea, sa nu exagerezi atunci cand nu e nevoie. Normal ca nu bagi Floriol, dar si sa bagi ulei racing intr-un motor pe care il exploatezi in mod obijnuit mi se pare exagerat. Normal ca ai grija de scula, pentru ca iti place si vrei sa mearga bine, dar a avea grija nu inseamna neaparat sa bagi ce e mai bun, ci sa bagi ce ii trebuie, tocmai ca banii se castiga greu si nu tii tot una.

 

Uite, Xt-ul asta care il am acuma l-am luat de la un nenea din Austria care mi-a dat la el inclusiv cartea de service de acolo, unde erau trecute TOATE reviziile din '93 pana la momentul respectiv. Si in afara de consumabilele specificate de producator nu a pus nimic in plus (nici in minus ce-i drept). Ulei mineral, filtre obijnuite, lichid frana dot4, placute nissin de la mama lor etc etc. Si motorul merge impecabil. L-am dus aici la un mecanic in care am incredere si a zis ca o sa ma plictisesc de el inainte sa se strice. Deci...se poate si asa.

 

Numai bine

 

Si din nou adevarat, si mie imi place sa mesteresc, dar nu imi place cand se ataca lumea absolut fara motiv. Si nici cand incerci sa il convingi pe altul ca domn'le eu bag in comunista mea mea numa full-sintetic si mere brici ca vreau sa ma tina nu gluma! si asa sa faci si tu! Si dup'aia il faci prost ca nu te crede.

 

E absolut alegerea ta ce faci cu scula! Nimanui nu cred ca ii place sa vada un motor abuzat sau neingrijit...dar sa nu exageram totusi.

 

Asta era tot :)

 

P.S: si ca sa iti dau contra-exemplu : nu, normal ca nu iti prieste painea cu apa si nu dai randament, da nici daca mananci numa caviar si bei numa sampanie nu esti superman :laugh:

Editat de toasted
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiul racing tine cam 500 de km..apoi se arunca...e facut sa fie ,,rupt,, pe circuit..apoi unele componente din motor sunt inlocuite.....

si un motul 300V full..si cu dublu ester nu e caviar :laugh: , sau in genral uleiuri pe care nu dai mai mult de 200-230 ron ..

bafta....eu am un CBR600 F4 `99....

da intradevar la genratiile mai vechi...merge mineralul dar unele nu se supara nic cu full sint....si facut schimbul la timp ..nu sunt probleme

bafta

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S: si ca sa iti dau contra-exemplu : nu, normal ca nu iti prieste painea cu apa si nu dai randament, da nici daca mananci numa caviar si bei numa sampanie nu esti superman :laugh:

Tru tru tru. Oricum comparatia lui nu prea se potrivea.

 

Nota 10 pentru toata expunerea!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite, Xt-ul asta care il am acuma l-am luat de la un nenea din Austria care mi-a dat la el inclusiv cartea de service de acolo, unde erau trecute TOATE reviziile din '93 pana la momentul respectiv. Si in afara de consumabilele specificate de producator nu a pus nimic in plus (nici in minus ce-i drept). Ulei mineral, filtre obijnuite, lichid frana dot4, placute nissin de la mama lor etc etc.

LOL pai nu stiu ce ai putea sa faci mai mult.

 

Dupa parerea mea un motor utilizat in conditii normale are cea mai lunga durata de viata cu cele mai mici costuri de exploatare respectand cu strictete recomandarile producatorului.

 

Adica exact ceea ce faci tu.

 

Si nu te supara dar a spala lantul cu motorina si a-l unge cu ulei in mod regulat este infinit mai mult decat un spray dat peste murdarie odata pe an cand il scoti de la iernat.

 

Lucruri care contrazic oarecum primul tau post care poate fi sintetizat: "in Romania nu e cazul sa excelezi cu intretinerea motocicletei".

 

Daca voiai sa spui defapt ca "este o risipa sa pui consumabile mai performante decat poate sa consume motorul tau", perfect de acord, dar spune-o clar de la inceput cu mai putine cuvinte :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca voiai sa spui defapt ca "este o risipa sa pui consumabile mai performante decat poate sa consume motorul tau", perfect de acord, dar spune-o clar de la inceput cu mai putine cuvinte biggrin.gif

 

Aia era! ...dar am vrut sa ma leg un pic si de populatie :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tru tru tru. Oricum comparatia lui nu prea se potrivea.

 

Nota 10 pentru toata expunerea!!!

 

comparatia a fost facuta exagerat oricum, putin deformata....ca atunci pe moment nu mi-a venit ceva mai clar

apoi nu folosesc deloc componente racing..placute....sau altceva de genul..only for street si atat...sau alte accesorii...tot ce am pe ea e standard(in afara de toba).

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...