cata_30 Postat Noiembrie 28, 2008 Share Postat Noiembrie 28, 2008 (editat) poti verifica bujiile si altfel....daca tot dai in gol la automat.....cu bujiile scoase...pune fisa in cap la bujie, fa masa pe blocul motor, cu bujia si vezi care da scanteie sau nu....si incearca la fiecare cilindru cate o bujie...scanteia in general la ochi ar trebui sa o vezi ..de culoare albastruie si sa aiba intensitate....ar trebui sa auzi un ,,pocnet,, usor...sau ceva de genul aprinzatoarelor de aragaz.... Editat Noiembrie 28, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 28, 2008 Share Postat Noiembrie 28, 2008 Si daca nu tii calumea bujia la masa poti sa te electrocutezi super fain. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Noiembrie 28, 2008 Share Postat Noiembrie 28, 2008 poti verifica bujiile si altfel....daca tot dai in gol la automat.....cu bujiile scoase...pune fisa in cap la bujie, fa masa pe blocul motor, cu bujia si vezi care da scanteie sau nu....si incearca la fiecare cilindru cate o bujie...scanteia in general la ochi ar trebui sa o vezi ..de culoare albastruie si sa aiba intensitate....ar trebui sa auzi un ,,pocnet,, usor...sau ceva de genul aprinzatoarelor de aragaz.... ...poate , ai putea vedea si un pic de flacara , poate chiar mai mare, de la gazele exhaustate prin locasul bujiei....poate o sa ai ocazia sa incerci si un stingator, sa sa verifici daca paltonul de pe tine rezista la stingerea mobrei... Multe chestii poti vedea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Noiembrie 29, 2008 Share Postat Noiembrie 29, 2008 (editat) ...poate , ai putea vedea si un pic de flacara , poate chiar mai mare, de la gazele exhaustate prin locasul bujiei....poate o sa ai ocazia sa incerci si un stingator, sa sa verifici daca paltonul de pe tine rezista la stingerea mobrei...Multe chestii poti vedea! da ...poate lua si asta in considerare....sa o mute putin in alta parte..si de curentat....na, invata daca nu e atent http://www.ngk.de/E-Learning.2977.0.html# va descurcati ca sunteti mari Editat Noiembrie 29, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bicious Postat Decembrie 2, 2008 Autor Share Postat Decembrie 2, 2008 (editat) Am "dez"innecat motorul, acum toarce ( cand e la relantiu, ca in rest e o bestie ) Nu stiu de ce am dat impresia ca nu stiu sa verific o bujie. Doar am zis ca nu apucasem sa verific ca am plecat la servici si ce intrebam era cum fac sa nu mai fie motorul innecat ca intrase ulei in camerele de arderi cand am cazut . Am rezolvat si multumesc frumos pentru sfaturi P.S.: am dat putintel si cu peria, dar am evitat pe cat posibil Editat Decembrie 2, 2008 de Bicious Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 Total off, dar vad ca se poarta: Pai vedeti ce se intampla daca nu avem service-uri si mecanici in regula? Ne descurcam cum putem. Si romani fiind, dupa ce ne descurcam cum putem mai ii si jignim pe altii ca noi stim mai bine, desi in majoritatea cazurilor nu avem un fundament real pe care sa ne bazam. Ce mi se pare si mai fascinant e ca vorbim de "performante" a motoarelor intr-o tara in care pe majoritatea drumurilor intalnesti gropi in care intri cu totul, in care e praf prin toate orasele de schimbi filtrul de aer la doua saptamani, in care benzina de 95 e de fapt undeva pe la 92-93...etc. Si atunci noi ne stresam ca o aparut un nou ulei special moto cu ceva esteri super speciali bulletproof-sintetic si trebe neaparat din ala ca altfel se gripeaza motorul. Vorbesc acum doar de posesorul de motocicleta obijnuita , nu de cei care au motoare noi sau foarte performante pentru ca atunci e normal sa ceara si intretinere mai atenta. Dar cati dintre cei care se dau mari cunoscatori ai motocicletelor si vorbesc de "performante" si "viata motorului" se dau doar pe circuit si isi si repara singuri motoarele? (pentru aceia mare respect, sunt sigur ca exista). Tot ce vreau sa spun e ca si fenomenul moto in Ro, e ca orice alt fenomen in Ro: snobismul pe primul loc (dar snobism romanesc nu din ala pe bune) si apoi restul...cum or veni. Mentionez ca detin o amarata de Yamaha din 93' monocilindru...de'aia de arata naspa si merge incet...da bine, deci nu ma bagati in seama. A da, lantul il curat cu motorina si il ung cu ulei de cutie (80w90 adica) si dupa aia sterg cu o carpa picurii aia afurisiti care mai sar fix pe cauciucul spate...si nu am murit inca, si lantul tine bine-mersi si da, e mai bine decat cu spray si mai ieftin. Apropo de "viata motorului": cat ar trebui sa tina o motocicleta gandita sa tina 4-7 ani? (vorbesc de astea mai noi desigur). Asa ca...bun simt inainte de toate... Imi cer scuze initiatorului ca am aberat la el pe topic. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 (editat) off topic e un hobby scump...motoarele nu sunt facute sa functioneze in ani...ci in km..ca poate sta in vitrina 8 ani ..nerulata..asi asta nu inseamna ca nu mai merge...... normal ca vreau sa ii dau cel mai bun ulei...si masina la fel..pt ca nu imi place sa imi bat joc de ea...e lucrul tau muncit si daca vrei ai grija de el....depinde si de persoane...e ca si cum .... ai manca tu ...apa cu paine..si din cand in cand...... mai pui cate o feliutza transparenta de salam...cred ca nu ti-ar prii regimul...si sa faci ceva munca si sa vezi ce randament ai....apoi pe strada merg normal.......nu stau constant la viteze mari sau ture mari..........si crede-ma ca pe multi nu ii dau banii afara deloc.....suntem prea saraci sa ne luam lucruri ieftine....poate multi nu au bani ...sa o schimb asa la 2-3 ani...... nu e vb ca se gripeaza motorul......eu am invatat la scoala ca uleiurile cu esteri...teoretic sunt cele mai potrivite pt motoare.....si la schimbatul , curatatul bujiilor(prefer sa pun noi)...nu iti trebe facultate...mecanici nu sunt lipsa.....insa au o problema..ca sa faci un schmb de ulei in furca nu poti cere 50 de euro..sa desfaci 20 de suruburi...si sa torni 1 litru de ulei in amortizoare.....si snobi o sa gasesti....oho....full..dar asta e .... ii poti ignora si cam atat ..si daca iti place putin mecanica....te bagi singur..mie chiar imi place sa fac chestii minore...schimbat ulei..motor, furca, placute, filtru, o mica sincronizare de carburi, schimbat un ambreiaj, rulmenti....kiar e misto sa iti umpli timpul.. multi care isi iau asa ceva sunt atrasi si de mecanica motorului....de unde rezulta o gramada de discutii..... bafta..... Editat Decembrie 4, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 (editat) Adevarat, e un hobby scump, dar ce doream sa subliniez e ca pentru un motor care a fost gandit sa functioneze de exemplu cum e al meu cu ulei mineral, nu trebuie neaparat cel mai grozav ulei sintetic pentru ca pur si simplu nu are nevoie de el, pentru ca nu lucreaza la turatii asa de mari si fortele de frecare nu sunt asa de mari si materialele din care e facut sunt altele si etc. Si cel mai important, N O SA II LUNGEASCA VIATA pentru simplu motiv ca face acelasi serviciu ca uleiul care i-a fost dat la nastere de cel care l-a gandit, pentru ca nu poate motorul performante mai mari decat uleiul ala! Asta era ideea, sa nu exagerezi atunci cand nu e nevoie. Normal ca nu bagi Floriol, dar si sa bagi ulei racing intr-un motor pe care il exploatezi in mod obijnuit mi se pare exagerat. Normal ca ai grija de scula, pentru ca iti place si vrei sa mearga bine, dar a avea grija nu inseamna neaparat sa bagi ce e mai bun, ci sa bagi ce ii trebuie, tocmai ca banii se castiga greu si nu tii tot una. Uite, Xt-ul asta care il am acuma l-am luat de la un nenea din Austria care mi-a dat la el inclusiv cartea de service de acolo, unde erau trecute TOATE reviziile din '93 pana la momentul respectiv. Si in afara de consumabilele specificate de producator nu a pus nimic in plus (nici in minus ce-i drept). Ulei mineral, filtre obijnuite, lichid frana dot4, placute nissin de la mama lor etc etc. Si motorul merge impecabil. L-am dus aici la un mecanic in care am incredere si a zis ca o sa ma plictisesc de el inainte sa se strice. Deci...se poate si asa. Numai bine Si din nou adevarat, si mie imi place sa mesteresc, dar nu imi place cand se ataca lumea absolut fara motiv. Si nici cand incerci sa il convingi pe altul ca domn'le eu bag in comunista mea mea numa full-sintetic si mere brici ca vreau sa ma tina nu gluma! si asa sa faci si tu! Si dup'aia il faci prost ca nu te crede. E absolut alegerea ta ce faci cu scula! Nimanui nu cred ca ii place sa vada un motor abuzat sau neingrijit...dar sa nu exageram totusi. Asta era tot P.S: si ca sa iti dau contra-exemplu : nu, normal ca nu iti prieste painea cu apa si nu dai randament, da nici daca mananci numa caviar si bei numa sampanie nu esti superman Editat Decembrie 4, 2008 de toasted Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 (editat) uleiul racing tine cam 500 de km..apoi se arunca...e facut sa fie ,,rupt,, pe circuit..apoi unele componente din motor sunt inlocuite..... si un motul 300V full..si cu dublu ester nu e caviar , sau in genral uleiuri pe care nu dai mai mult de 200-230 ron .. bafta....eu am un CBR600 F4 `99.... da intradevar la genratiile mai vechi...merge mineralul dar unele nu se supara nic cu full sint....si facut schimbul la timp ..nu sunt probleme bafta Editat Decembrie 4, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 P.S: si ca sa iti dau contra-exemplu : nu, normal ca nu iti prieste painea cu apa si nu dai randament, da nici daca mananci numa caviar si bei numa sampanie nu esti superman Tru tru tru. Oricum comparatia lui nu prea se potrivea. Nota 10 pentru toata expunerea!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 Uite, Xt-ul asta care il am acuma l-am luat de la un nenea din Austria care mi-a dat la el inclusiv cartea de service de acolo, unde erau trecute TOATE reviziile din '93 pana la momentul respectiv. Si in afara de consumabilele specificate de producator nu a pus nimic in plus (nici in minus ce-i drept). Ulei mineral, filtre obijnuite, lichid frana dot4, placute nissin de la mama lor etc etc. LOL pai nu stiu ce ai putea sa faci mai mult. Dupa parerea mea un motor utilizat in conditii normale are cea mai lunga durata de viata cu cele mai mici costuri de exploatare respectand cu strictete recomandarile producatorului. Adica exact ceea ce faci tu. Si nu te supara dar a spala lantul cu motorina si a-l unge cu ulei in mod regulat este infinit mai mult decat un spray dat peste murdarie odata pe an cand il scoti de la iernat. Lucruri care contrazic oarecum primul tau post care poate fi sintetizat: "in Romania nu e cazul sa excelezi cu intretinerea motocicletei". Daca voiai sa spui defapt ca "este o risipa sa pui consumabile mai performante decat poate sa consume motorul tau", perfect de acord, dar spune-o clar de la inceput cu mai putine cuvinte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 Daca voiai sa spui defapt ca "este o risipa sa pui consumabile mai performante decat poate sa consume motorul tau", perfect de acord, dar spune-o clar de la inceput cu mai putine cuvinte biggrin.gif Aia era! ...dar am vrut sa ma leg un pic si de populatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 (editat) Tru tru tru. Oricum comparatia lui nu prea se potrivea. Nota 10 pentru toata expunerea!!! comparatia a fost facuta exagerat oricum, putin deformata....ca atunci pe moment nu mi-a venit ceva mai clar apoi nu folosesc deloc componente racing..placute....sau altceva de genul..only for street si atat...sau alte accesorii...tot ce am pe ea e standard(in afara de toba). Editat Decembrie 4, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.