Sari la conținut

URAL 8.103


motorangel
 Share

Postări Recomandate

  • 4 months later...
  • Răspunsuri 121
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Na, salut!

Eu sunt tipul care a cumparat Uralul de la Florin. Mi se pare un motor foarte frumos, robust samd... in fond, de asta l-am luat.

Intr-un fel, am senzatia ca m-am legat la cap, fara sa ma doara, cumparand motorul asta, eu afon fiind la mecanica.

Motorul inca mai are cateva probleme electrice, probabil de finete.

De exemplu semnalizarea nu merge chiar perfect (cand vreau sa semnalizez dreapta, becul din dreapta spate ramane mereu aprins - foarte slab) De altfel toate comenzile de semnalizare io iau cam cu incetinitorul. Pentru asta m-am gandit ca ar putea fi releul de semnalizare. Dupa ce i-am dat cateva bobarnacuri (releului) semnalizarea s-a oprit de tot. Apoi iar a pornit. Am comandat deja de pe ebay un releu (n-am stiut inca de dany). Si-o sa incerc sa vad daca doar asta era buba.

O alta problema e ca se aprinde un singur bec de bord - faza lunga/scurta

Ma rog... unul dintre becuri nici nu trebuie sa se aprinda, pentru ca aprinzandu-se inseamna ca bateria e pe terminate.

Insa celelalte doua becuri Neutral si indicatorul de semnalizare (presupun) nici macar n-au fost legate.

Nici claxonul nu functioneaza.

 

In fine... daca mecanicul/electricianul la care s-a dus Florin nu si-a facut treaba bine - pe bani...

nici nu cred ca mai are vreun rost sa ma duc si eu la el.

 

Asa ca mi-au ramas doua optiuni:

Ori descopar eu babeste unde vine fiecare fir si leg beurile cum trebuie

Ori gasesc un electrician care cunoaste cum se face.

 

Am gasit schema firelor de la un Ural ceva mai nou si presupun ca e aceeasi ca la 650.

 

Pe langa astea, mai trebuie sa vopsesc atasul si sa-l pun sus.

Tot ce-mi doresc e sa treaca ITP-ul cat mai repede ca dupa aia sa ma pot ocupa de finetzuri si mai fine :D

 

Orice ajutor este binevenit.

Mersi

post-51591-1253157082_thumb.jpg

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cata bataie de cap am avut eu cu uralul la partea electrica...numai eu stiu...insa cand am invatat-o am facut electrica ca la fabrica...

semnalizatorul nu emrge probabil pentru ca s-a ars releul ala...poti pune un releu de dacie ca semnalizator e mult mai misto si mai ieftin...dac ti-ai laut de pe ebay ...teapa...ala de dacie e mult mai bun :D

 

claxonul nu-ti merge probabil de la baterie (prea slaba) vezi ce claxon cumperi...

cand pui contactul becul rosu care indica incarcarea trebuie sa stea aprins....dupa ce a pornit motorul si e turat un pic alat rebuie sa se stinga...

 

alternatorul merge sa pui de Tico care are releul de incarcare incoroprat dar trebuie adaptar un pic la un mester strungar...nu mai are moarte ala...

 

schema electrica e simpla...atasez o schema dar asta e cu alternator de tico sau alternator care are releul de incarcare incorporat! (poza atasata)

 

succes si rabdare...si evita sa cumperi prostii ucrainiene...vb cu Dani sa-ti dea rusesti..numai rusesti...aici vorbesc de carburatoare...pune-i Pekar 68i rusesti originale nu imitatii uckrainiene

 

spor!

post-2111-1253190360_thumb.jpg

post-2111-1253190404_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi tare mult pentru raspuns... si pentru promptitudine.

 

Deocamdata n-o sa am timp sa ma ocup de el decat strict ca sa ia itp-ul cum am zis si mai sus. Iar pentru asta mai trebuie sa strang ceva banutzi sa fac atasul.

Carburatoarele, alternatorul... nu sunt o prioritate. Dar dupa ce o sa mai castig experienta :) o sa ma gandesc si la variantele astea.

 

In privinta semnalizarii deficitare, Florin mai spunea ca se prea poate ca bateria sa fie cam descarcata... eu n-am verificat-o inca.

Sper sa-mi fac timp saptamana viitoare.

 

Am vrut sa cumpar releu de dacie, dar nu am gasit la Ciclop in Timisoara decat din ala cu 4 picioruse, in loc de doua, cum are releul de semnalizare de la Ural.

Iar colegii mei de la job, care repara toata ziua masini, nu au nicio idee cum se leaga pe o motocicleta.

 

Becul rosu nu se aprinde cand pornesc motorul...

 

Alternatorul ala din poza e de Tico?!

 

Incepe sa-mi placa forumul asta (primesc si raspunsuri) :D

Mesaj completat

Are cineva vreo idee cum se leaga releul de semnalizare de dacie pe ural?

Poate ma ajutati cu o schema :huh:

 

Mesaj completat

Astazi am dat filtrul de aer jos ca sa pun niste coliere la tevile care coboara din rezervor catre carburatoare, pentru ca curgea benzina pe langa tuburi.

Si am descoperit cu stupoare ca in loc de filtru de aer, am gasit un fel de caltz, un fel de spaghetti unsuroase si nicidecum un filtru asa cum gasesc peste tot pe net:

Ce naiba mai e si asta?!

O sa pun si o poza indata ce am vreme...

 

Mesaj completat

Mersi tare mult pentru raspuns... si pentru promptitudine.

 

Deocamdata n-o sa am timp sa ma ocup de el decat strict ca sa ia itp-ul cum am zis si mai sus. Iar pentru asta mai trebuie sa strang ceva banutzi sa fac atasul.

Carburatoarele, alternatorul... nu sunt o prioritate. Dar dupa ce o sa mai castig experienta :) o sa ma gandesc si la variantele astea.

 

In privinta semnalizarii deficitare, Florin mai spunea ca se prea poate ca bateria sa fie cam descarcata... eu n-am verificat-o inca.

Sper sa-mi fac timp saptamana viitoare.

 

Am vrut sa cumpar releu de dacie, dar nu am gasit la Ciclop in Timisoara decat din ala cu 4 picioruse, in loc de doua, cum are releul de semnalizare de la Ural.

Iar colegii mei de la job, care repara toata ziua masini, nu au nicio idee cum se leaga pe o motocicleta.

 

Becul rosu nu se aprinde cand pornesc motorul...

 

Alternatorul ala din poza e de Tico?!

 

Incepe sa-mi placa forumul asta (primesc si raspunsuri) :D

Mesaj completat

Are cineva vreo idee cum se leaga releul de semnalizare de dacie pe ural?

Poate ma ajutati cu o schema :huh:

 

Mesaj completat

Astazi am dat filtrul de aer jos ca sa pun niste coliere la tevile care coboara din rezervor catre carburatoare, pentru ca curgea benzina pe langa tuburi.

Si am descoperit cu stupoare ca in loc de filtru de aer, am gasit un fel de caltz, un fel de spaghetti unsuroase si nicidecum un filtru asa cum gasesc peste tot pe net:

Ce naiba mai e si asta?!

O sa pun si o poza indata ce am vreme...

Mi-a venit releul de semnalizare din Ucraina si l-am pus ieri...

M-am bucurat foarte tare cand am vazut ca semnalizarea merge perfect si chiar si claxonul merge! Mi-e clar ca bateria e descarcata. Am un prieten care mi-o poate incarca si sper sa-i dau finally o pedala saptamana viitoare.

Am mai cumparat si un releu de dacie... de tip vechi, si daca va fi nevoie o sa-l adaptez si-l pun pe ala sus.

Totusi au mai ramas cateva lucruri "to do"

 

Cand am bagat benzina in rezervor, mi-am dat seama ca curgea benzina pe langa carburator. Am pus niste coliere la capetele tuburilor dintre rezervor si carburatoare si am dat din nou drumul la benzina. Din unul dintre carburatoare curge benzina :(

Ziceau colegii mei ca ar trebui reglat plutitorul...

Totusi, zic ca o sa pun niste Pekar-uri k68 (fara i).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ma poate cineva ajuta cu legarea becului de neutral?

Am gasit in cartea tehnica urmatoarele fraze:

 

Neutral Switch Adjustment

 

Following shift stroke adjustment, check the operation of the neutral switch. Adjusting

the shift stroke tends to disturb the neutral switch adjustment. If the neutral light does

not illuminate with the gearbox in neutral, the switch can be adjusted as follows (engine

off).

1. Shift the gearbox to neutral.

2. Slacken the wire terminal fastening nut and pickup screw locking nut.

3. Switch on the ignition.

4. Turn the pickup screw in or out, until the green neutral light on the dashboard

illuminates.

5. Check that the neutral light goes out as the gearbox is shifted to 1st and illuminates

when it is shifted back to neutral. Do not screw in the adjusting screw any farther that

needed. If it is screwed in too far, it can prevent the gearbox from shifting properly.

6. Lock the screw with the nut and secure the pickup wire terminal.

 

Din asta eu pricep ca trebuie sa leg un fir la "neutral switch" - adica la surubul din poza.

Si un altul la unul din piciorusele releului de semnalizare... - ca in schema elecrica postata mai sus.

Si atata rotesc surubul ala pana se aprinde becul verde

 

Am priceput bine?

Ce iese de acolo? + sau - ?

post-51591-1254085455_thumb.jpg

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca din cat imi aduc eu aminte senzorul ala nu e bun(defapt cred ca mai e numai carcasa si au pus un surub sa nu curga uleiul din cutie) fa rost de altul!

 

Am impresia ca de fapt nu e vorba despre un senzor, ci doar de un surub cu o bila in capat.

Iar surubul trebuie strans in asa fel incat sa atinga lamela aia intr-un anumit moment (neutral)

In felul asta facand masa....

 

Io asa pricep...

 

Pozele sunt luate din manualul neoficial ural: http://myural.com/

Mesaj completat

 

Si, intr-adevar, in loc de "bulb" am gasit un surub...

Mesaj completat

Care e prea scurt ca sa faca masape lamela...

post-51591-1254202017_thumb.png

post-51591-1254202046_thumb.jpg

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am impresia ca de fapt nu e vorba despre un senzor, ci bla,bla,bla........ :D

Care e prea scurt ca sa faca masape lamela...

 

 

Ce senzor bre?Ala-i pentru fete.

Fa uralu' sa mearga si gata...baga gaz.

Uralu nu are indicator de neutral(nici nu-i trebe')

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce senzor bre?Ala-i pentru fete.

Uralu nu are indicator de neutral(nici nu-i trebe')

Tocmai... uralul are indicator de neutral.

O fi pentru fete... da-l vreau acolo!

Ieri am incercat sa vad daca se aprinde becul si i-am dat masa direct de pe motor... si surpriza, sau nu, becul se aprinde.

Asa ca-mi trebuie un bulb. Are cineva unul de vanzare?!

 

Am vorbit cu dany, dar nu stiu cat dureaza sa-l trimita pentru ca n-are pe stoc... asa ca daca are cineva unu' second.... pm -me

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine, neutralul arata (se aprinde) cand bag a-intaia !

 

Da ma descurc si asa...cand se stinge becul, poa' sa fie la "neutral" sau intr-a "doua", in functie de cat de fin am calcaiul la ora efectuarii manevrei.

 

Si de fapt, daca esti baiat finut la talpa, ai un "neutral" si intre 2 si 3 , si mai ai unul intre 3 si 4. Da la alea, n-ai cum sa faci sa se aprinda becul nici daca dai cu tunu.

 

Cand am luat eu motorul de la Nicu, era cu cutie in 5 trepte. Ia ghici cum bagai a cincea? Simplu! Scoti motorul in "neutralul" dintre 3 si 4, bagi in marsarier, unde lipsea rotita de intoarcere si ca atare cupla in acelasi sens viteza a cincea... :blink:

 

Interesanta treaba cu neutralele la sovietice, nu?

 

 

Bravo!...exact ca spuneam eu,dar nu m-am priceput sa explic! :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo!...exact ca spuneam eu,dar nu m-am priceput sa explic! :rose:

 

Eu, la Uralul cu care am venit mereu la 7 Scări, nici nu pot sa scot la neutral, ce să mai vorbesc de "senzor"... Scot la punct mort cu mîna, noroc că am schimbător Âşi pe dreapta Âşi mi-am format reflexul. Dar motocicleta merge minunat, îmi va părea tare rău atunci cînd se va găsi cumpărător pentru ea...

Toate bune! :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai liniÂştit, nu din cauza acestui bec se "pică" ITP-ul. Important, dar foarte important, este să ai frînele în regulă, apoi să nu ai joc în furcă, basculă (deci bicicleta să fie bună), să ai toate Âşuruburile strînse (adică să nu zornăie sau să le aduci în pungă), să-ți meargă luminile Âşi, în ultimă instanță, să nu te duci cu motocicleta murdară (pe principiul că murdăria acoperă rugina), adică e important Âşi aspectul general. Motorul trebuie să funcționeze corect, să nu scoată prea mult fum Âşi tobele să nu fie găurite Âşi să "urle" prea tare. A, mai e o chestie, trebuie să ai cauciucuri pe care să scrie exact dimensiunile din talon, de preferat să aibă Âşi oarece profil (dacă nu-s slick-uri, evident).

Dar mai e o chestie, de cele mai multe ori nu te verifică chiar aÂşa la sînge, ci te verifică de frîne, furcă Âşi lumini. ÂŞtiu cazuri în care prieteni de-ai mei au fost puÂşi doar să facă o tură scurtă Âşi să frîneze. Atît...

Toate bune! :rose:

Editat de cicloburu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, la Uralul cu care am venit mereu la 7 Scări, nici nu pot sa scot la neutral, ce să mai vorbesc de "senzor"... Scot la punct mort cu mîna, noroc că am schimbător Âşi pe dreapta Âşi mi-am format reflexul. Dar motocicleta merge minunat, îmi va părea tare rău atunci cînd se va găsi cumpărător pentru ea...

Toate bune! :rose:

Asa e,cutia de Ural schimba foarte ”scurt” vitezele.

Excenta mobra ta de la 7scari.Trebe purtata mai des. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Multumesc pentru raspunsuri. In cazul asta nu mai fac o prioritate din rezolvarea neutralului.

Revin cu o alta intrebare...

Ce bujii ar trebui sa folosesc la Ural-ul asta?

In manualele pe care le-am gasit pe net am citit ca e indicat sa fie folosite moelele NGK - BP7HS, respectiv BP8HS.

Pe site-ul NGK vad ca se recomanda BP5HS

Pe ural.wikispaces.com vad variantele astea: NGK - BP7HS, Autolite 273, Bosch WGBC, Champion L82YC, Denso W22FP-U 650

 

Iar eu vad ca in prezent am NGK - BP6HS

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bujii

 

iarna sinterom 14np21 (np parca ...filet scurt)

vara sinterom 14np24 (bujii mai reci vara...)

 

NP = filet obisnuit/scurt

LP = filet lung

 

Inca o varinta. Sper sa nu ma zapacesc in ele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
sinteromul e ok...

Sinteromul e ca si inexistent in Timisoara.... Am fost la Ciclop si Promotor (n-au nici macar cataloage Sinterom)

Am gasit ceva Sinteroame numai intr-un Lukoil in apropiere de Sala Olimpia, dar nici alea bune, numai lungi si sumpe.

Pana la urma mi-au adus la comanda niste NGK-uri cei de la Ciclop... si la un pret ok ~7 lei bucata.

Am pus NGK BP7HS.... de mers, merge... nu-mi pot da seama cat de ok sunt...

 

Peste noapte, am ramas iar fara semnalizare

Dupa ce am tras niste ture astazi cu motorul prin curte...

Am dat peste buba... Bateria nu se incarca. Am masurat-o cu un multimetru si a ajuns de la ~11.80V cat era inainte de a porni motorul, la ~5V in cateva secunde dupa ce am pornit motorul. Dupa ce opresc motorul, bateria isi revine la starea initiala, nu ca ar mai conta.

 

Ce solutii imi sugerati?

 

Parca n-as pune chiar alternator de Tico...

Sa fie doar releul de incarcare?!

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cite vad, Uralul tau este un model facut prin anii 90. Alternatorul este rusesc si, de obicei, te lasa cind iti este lumea mai draga.

Verifica mai intai releul, dar e foarte probabil ca alternatorul sa fie buba.

 

Nu stiu daca la modelul tau de Ural se potriveste alternatorul Denso, dar n-ar fi rau sa intrebi la reprezentanta Ural Moto din Bucuresti.

 

Ai facut bine ca ai luat bujii NGK, asta si recomanda rusii pt Ural. Eu am mers cu un rind de bujii 10.000 de km fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la orice motor Ural, Dnepr 12V se potriveste alternatorul Denso + flansa de cuplare cu elemente de cauciuc de amortizare. Problema e costul. Ce-mi place mie Uralul asta, toata lumea il salveaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sinteromul e ca si inexistent in Timisoara.... Am fost la Ciclop si Promotor (n-au nici macar cataloage Sinterom)

Am gasit ceva Sinteroame numai intr-un Lukoil in apropiere de Sala Olimpia, dar nici alea bune, numai lungi si sumpe.

Pana la urma mi-au adus la comanda niste NGK-uri cei de la Ciclop... si la un pret ok ~7 lei bucata.

Am pus NGK BP7HS.... de mers, merge... nu-mi pot da seama cat de ok sunt...

 

Peste noapte, am ramas iar fara semnalizare

Dupa ce am tras niste ture astazi cu motorul prin curte...

Am dat peste buba... Bateria nu se incarca. Am masurat-o cu un multimetru si a ajuns de la ~11.80V cat era inainte de a porni motorul, la ~5V in cateva secunde dupa ce am pornit motorul. Dupa ce opresc motorul, bateria isi revine la starea initiala, nu ca ar mai conta.

 

Ce solutii imi sugerati?

 

Parca n-as pune chiar alternator de Tico...

Sa fie doar releul de incarcare?!

 

 

 

 

La ciclop aia nu stiu unii de altii, du-te jos la raionul dacia si au ei sinterom la set de 4 buc........am patit si eu asa cand aveam ij-ul am mers sus la baietii si am cerut sinterom si acelasi raspuns......deci cum intri in ciclop in stanga in urmatoarea incapere vei da de raionul Dacia, acolo au sinterom. Bafta. Apropo de incarcare aia o putem discuta la o cafea, bere etc......daca ai drum prin unirii....vin-o pe la muzeul de arta (intrarea de pe Mercy, vis-a-vis de carturesti, irish pub etc) si intreaba de Alin ( eu) intre 9-15 ma gasesti acolo si putem discuta....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-mi place mie Uralul asta, toata lumea il salveaza.

Io deocamdata incerc sa pricep ce se petrece in sufletul lui. Si dup-aia sa-l aduc pe drumul cel bun :P

 

Apropo de incarcare aia o putem discuta la o cafea, bere etc...

:kiss:

Mesaj completat

Io deocamdata incerc sa pricep ce se petrece in sufletul lui. Si dup-aia sa-l aduc pe drumul cel bun :P

Oricum numele topicului total este gresit. Gear-Up nu se fabrica in Europa. Gear-Up este versiunea americana pentru Ranger. Si asta mi-au spus-o chiar cei de la Ural Romania. Iar Motorul este "salvat" in principiu...

Pana nu este pus in circulatie... mai povestim

 

 

mersi mult :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi chiar mai gasiti Sinterom 14NP24? Unde ca vreau si eu vreo 4. Dar din cate mi-am dat seama nu se mai fabrica de cativa ani. Au mai fost topicuri de cautat 14NP24 si cam fara rezultat. Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...