Sari la conținut

Modificari Minsk


Supapa_Jr
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 132
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator stress_L&P

aaa scuze :D

Una si mai si...

 

uite ca de abia acum am vazut pozele mai bine! in prima poza nu e o jawa! e un ij jupiter (mi se pare ca e jupiter 4 dupa capac)

 

pai sa vedem:

 

ca sa mearga bine minskaletele trebuie vazut cum sta la capitolul set motor, ca sa ai de unde porni moroul trebuie sa mearga bine! asta inseamna sa nu ai joc la ambielaj sus-jos (stanga dreapta mai e acceptabil), nu trebuie sa ai joc la bolt, colivia sa fie buna! jocul dintre piston si cilindru sa fie in limitele normale (nu stiu cat is dar is... mi se pare ca in manualul de minsk le gasesti si iti mai trebuie un micrometru) si distanta dintre capetele segmentilor sa fie iar in limitele normale( iarasi nu stiu care e distanta, banuiesc ca tot in manual scrie, depinde ce manual e, de utilizare sau de reparatie). daca astea sunt bune te pregatesti sa dai motorul in 2 :baldy: da, nu glumesc! :lol: ca sa-i schimbi rulmentii si semeringurile (sau simeringurile, chiar cum se spune corect? :crack: )

 

de ce? pt. ca daca au joc (rulmentii rusesti sunt de obicei prosti tare si se uzeaza mai repede decat ambielajul) o sa joace si ambielajul odata cu ei si o sa se strice mai devreme decat ar putea el sa duca ;)

ce sa cumperi? ceva de firma: skf, koyo (astia am inteles de la zidu' ca is facuti sub licenta sau au cumparat cei de la koyo firma de la alexandria, nu mai stiu exact si sunt ceva mai ieftini iar koyo e o firma cu ceva renume) si mai sunt niste firme dar nu imi vin in cap acum

 

si semeringurile (sau simeringurile? haideti mai luminati-ma ca is prost :P ) sa le schimbi ca sa etanseze din nou (se uzeaza dupa jocurile de pe ambielaj care o sa se schimbe dupa ce ii inlocuiesti rulmenii)

 

daca ai facut asta ai de unde sa pornesti intr-adevar ( am uitat sa-ti spun ca si instalatia electrica conteaza dar banuiesc eu asa ca stii asta deja ):haha:

 

incepem cu ce-i mai simplu: trebuie sa lustruiesti galeria de admisie la nivel de oglinda (daca nu stii cum intreaba-ma si iti voi spune), precum si capul pistonului, chiulasa(asta de fapt nu e chiulasa ca n-are supape in ea dar asa i se spune, de fapt e un "capac" unde e bujia) si galeria de evacuare! nu o sa castigi ceva sesizabil intr-adevar din asta dar ai mai multe avantaje care adunate cu ce o sa-i mai faci in vontinuare o sa se simta! :rose: daca galeria este lustruita gazele intra mai usor in cilindru, de unde rezulta ardere mai buna! daca lustruiesti capul pistonului si chiulasa impusti 2 iepuri deodata: unul pe termen lung si unul pe termen scurt! ala pe termen lung: daca lustruiesti capul pistonului bine (nu mai trebuie sa scrie nimic pe el, nici cota, nici nik) dar uniform, adica ca sa se ia scrisul trebuie sa dai pe tot capu' pistonului cu smirghelu', nu in special pe scris nu se mai depune calamina aiurea (o sa se depuna si mai putina, ce-i drept), o sa se depuna relativ uniform (calamina care se depune in stantele alea si in micile santuri se pe capul pistonului favorizeaza aparitia asa-ziselor "puncte fierbinti" ) si capul pistonului o sa aiba o temperatura mai "uniforma" ca sa zic asa! la fel si in cazul chiulasei! ala pe termen scurt o sa fie ca o sa mearga motorul ceva mai bine din cauza nu-stiu-carui efect de oglinda! nu stiu care e baza acestei teorii dar in orice caz se simte :peace:

 

hai ca ma opresc aici deocamdata ca mi-e somn tare! maine o sa-ti mai scriu si nu te apuca inca sa faci ce am scris aici ca mai sunt niste chestii de explicat, ok?

o sa-ti spun si de tobe, stai linistit :lol:

 

 

boon! part two:

 

carburatorul:

 

carb bun ia ceva cel mai bine de pe un 2t de 125(rs 125,motor japonez de 125, etc.) dar atentie: daca e vacuumatic sa-l iei cu tot cu canea! (canea=robinetul de benzina)

in combinatie cu un carb nu iti trebuie si o muzicutza! muzicuta asta este un fel de supapa pe galeria de admisie care mareste performantele motorului si reduce consumul! ce face ea de fapt: nu lasa benzina sa se duca inapoi in carburator cand coboara pistonul (mai da si inapoi, nu toata se duce prin baleiaje in sus in camera de ardere) si lasa mai putine gaze nearse sa scape pe evacuare! de aici putere (la aceeasi deschidere a clapetei de acceleratie ai o cantitate mai mare de benzina decat in mod normal in camera de ardere deci putere marita) si consum redus (oricum aceeasi cantitate de benzina intra in motor da' iesea din camera de ardere, ori inapoi in carb ori pe evacuare (cea mai multa pe evacuare) de unde rezulta benzina nearsa (deci consum in plus) si putere redusa

toba:

 

aici e mai greutz putin! trebuie facuta! pt. asta am niste programele care te vor ajuta si cand vei avea nevoie ti le voi trimite :P

 

aprinderea:

 

de asta conteaza foarte mult buna functionare a motorului! tu ai aprundere electronica deci e mai usor cu modificarile! de fapt nu sunt! o fisa de firma (da, conteaza sa nu piarda fisa scanteia pe drum pana la bujie) de ex.champion! eu am champion-uri siliconice cu trei fire in ele si sunt foarte multumit! din septembrie pana acum nu s-au stricat si pot sa tin mana pe ele fara vreu problema ca nu ma curenteaza! :lol: fisele astea le gasesti in carrefour si costau in septembrie 85.000 bucata :lol:

 

bujia:

 

ia-ti un denso iridium power si n-ai treaba! gasesti la magazinul meteor! ceri o bujie denso iridium power cu codul IWF22 care e perfecta pt. minskul tau! e cam 5-600.000 dar merita si o sa te tina mult si bine :)

 

avansul:

 

sa fie reglat ca la carte! pt. un plus de performanta in ture poti sa maresti avansul cu pana la 0.2 mm la minsk! de ex. daca avansul standard este 2.5 mm tu poti sa-l faci pana la 2.8 mm! nu stiu cat e avansul la minsk totusi... oricum sa stii ca vei pierde din puterea din turele mici si vei casiga in turele mari! si daca nu e motorul bun va porni si mai greu!

 

rotile:

 

sa fie drepte!!!! nici nu iti inchipui cu cat afecteaza consumul, performantele si manevrabilitatea o roata chiar si putin descentrata!

 

cauciucurile sa nu fie sh sau de la rusi cauta ceva mai bun, gasesti si mai ieftin, de ex. metzeler au niste preturi bune si cauciucurile sunt faine! ai grija la presiune! odata pe saptamana da si tu 10.000 lei la o vulcanizare si fa-ti presiunea! vezi ca scrie pe cauciuc cat trebuie sa fie! nu uita sa iei si camere pt. cauciucurile noi, preferabil de la aceeasi firma de la care iei cauciucurile!

 

de asemenea schimba rulmentii! tot de firma sa fie! daca au joc joaca si roata! nu mult sau sesizabil imediat dar joaca! iar afecteaza performantele si consumul! gandeste-te ca ai un motor mic si orice "frana" ii micsoreaza performantele si ii creste consumul!

 

rotile sa fie si aliniate si lantul sa fie drept si intins corespunzator! orice abatere a lantului o sa cauzeze uzura prematura si pierdere de putere prin frecare excesiva!

 

ambreiajul:

 

sa fie reglat ca la carte si sa aiba arcurile stranse in asa fel incat placa de presiune sa se miste la fel pe toata circumferinta ei! in mod normal arcurile se strang la fel dar avnd in vedere ca sunt uzate si/sau schimbate de-a lungul timpului ele nu o sa mai aiba aceleasi proprietati! asa ca le strangi pe fiecare in parte astfel incat sa mearga bine! sa-i acorzi foarte mare atentie ambreiajului pt. ca el este responsabil pt. transmiterea puterii la roata din spate!

 

mai e da' m-am plictisit! scriu mai incolo!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si totusi e un minsk :P ...

 

nu gaseai in banii care o sa ii bagi in modificari+pretzul minskuletelui un enduro japonez sau italian de 125 cc... sau o aprilie (AF1 parca)... sunt slabe sanse sa ii creasca valoarea la revanzare :crack:

 

stress_L&P are pasiunea pt surubarit, dupa cum a spus :baldy: ... ai prins si tu microbul lui?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa demonstrez ca nu doar RS50;125;TZR;etc pot fi potrivite pentru unul care are 16 ani si vrea sa aiba un motor dragut :crack: De performante nu ne legam ca nu se pot compara dar vreau sa arat ca si o comunista poate arata bine :P

TRIMITE PROGRAMELE PE MAIL PLS!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi k poze la fatza de etz nu pot sa pun curand k o am la tzara si nu stiu cand ajung pe acolo asa k nu vreau sa te incurc...si vad k ai dat acolo ex. rs 50....afla k e o motoreta de rahat,doar aspectu ce-i de ea...io nu stiu de ce are 6 viteze cand ea nu ia mai mult de 50...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asta daca are limitare ca daca nu ar avea limitare poate ar lua 80-90...

Cu furca nu e problema ca nu am banii acum dar eu vreau sa o iau peste ceva timp asta daca se potriveste cu ghidonul(comenzile)de minsk...ca daca mi-ar mai trebui si altele nu stiu cat m-ar costa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu rezista....adica....ce se intampla cu ele de zici ca nu rezista??

Cine imi descrie si mie cam ce operatii trebuie sa fac pentru a schimba furca fata?

 

 

Nu inteleg ptr ce dreq vrei tu sa iti schimbi furca de fata ... ce are aia originala ?? arata f bine , vopseste-o si tu :haha: fa-i ceva ... mai bine faci ceva la motor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai la motor nu am nevoie :lol: Trebuie facut setul si poate sa-i pun carb de la o japo...altceva...doar de design o sa ii fac :D

 

 

mai bine baga banii la ciorap sa iti iei o japoneza mai tarziu decat sa bagi banii in vechituri :haha:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnule,

am avut si eu minsk,si stiu cum e.

motorul e bun asa cum este,nu -l modifica,iar carb este licenta mikuni.

la cadru nu are rost sa te bagi(eventuale probleme de rezistenta ulterior)

Daca vreisa modifici,nu alege versiunea sport(carenata),deoarece:

-motor nepotrivit(10cp,10nm)

-inaltime prea mare,pozitie nepotrivita

-costuri ridicate(carene)

-frine proaste

Maximul pe care l-am scos eu a fost 115km/h,cam putin pt o moto sport,nu?

Alege sa o faci enduro-trail,cauta o moto neinmatriculabila jap de 50-125cmc si schimba ceeace este cu adevarat odios la minsk:

-rezervor(no comment)

-sa(practica doar pt cei sub 1.70)

-aripi(urite)

-amortizoare(ca si inexistente)

-roti(imi amintesc ca le indreptam o data la citeva zile)

-sistemul de frinare(prost)

Alta varianta,poti sa o "customizezi" cu elemente de pe mz125 sau jawa/cz125(rezervor-sa-aripi-table)

asta daca-ti place lookul clasic.

Eu unul asa as face.Tu fa cum crezi.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal ms pt pareri....daca e licenta mikuni atunci mai are rost sa il schimb??

Si nu e sport..e varianta '92 normal...

Eunduro....cred ca o sa il fac dar costa mult plasticele si nu prea am bani....TOTUSI DACA ARE CINEVA SI NU II MAI TREBUIE POATE SA MI-L DEA MIE :haha:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e bun minskul , azi am facut primul meu drum lung :D . merge , mai paraie , mai caraie , dar merge . sunt de acord cu dl andreiiii . arata mai marfa facut enduro , decat speed . eu la al meu nu prea am facut nimik ... p.s. , cine are un motor e minsk care are cutia de viteze buna , contact me metallbyker@yahoo.com pls :lol: am probleme la cutie :haha: si cumpar motor de minsk :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai parca u aveai permis :D...Ce se cheama la tine plimbare lunga??

azi mi l-am laut :lol: nu aveam :kiss: plimbare lunga ma refeream ca a fost cea mai lunga de pana acum . legala :kiss: . Adica daca ma oprea garda aveam ce sa le arat :P , inainte de asta nu prea aveam ce sa le arat decat talonu si mumu :moto: . nu stiu cati km am facut. putini , pr ca nu am KM . imi lipseste melcul . :blbl: . teoretic am mers cu 0 km/h :lol: :haha:

Editat de Metallbyker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pt permis :haha: zi de unde ai plecat si unde ai ajuns nu in km exacti :D

plecare cartierul balta alba , via strada 1 decembrie > policolor >iesire A2 > glina (nu intrebati ce cautam acolo va rog :lol: ) . si drumul inapoi .

 

 

P.S. Cumpar piese cutie de viteze minsk cat se paote de putin uzate ...

Editat de Metallbyker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...