smokefield Postat Ianuarie 6, 2009 Share Postat Ianuarie 6, 2009 Sa o luam cu inceputu Moto a stat pe bara cam 3 saptamani - adica nu a fost pornita deloc. (a stat la cald in garaj ca sa fim precisi ). Cand m-am intors acasa am vrut sa o pornesc ca sa fac o tura. Am scos-o, a pornit, a mers 2-3 minute, si cum dadea sa se opreasca am zis sa dau un pic de gaz - s-a oprit si de atunci nu a mai pornit. Adica de invartit invarte cat vrei...da nu porneste. Pana acu am facut asa : -desfacut bujii, curatat, verificat - par ok. -desfacut pompa benzina - ok. pus benzina pe direct din o sticla, saltand rezervoru. nu porneste. -desfacut filtru aer. Nu porneste nici fara. -verificat carburatoarele sa vad daca au benzina inauntru - au. (adica am verificat doar 1 ca e cam dificil - da daca are unu inseamna ca bezina e) - ramas fara idei - baut niste vin fiert si trecut la pc. Help Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misha' Postat Ianuarie 6, 2009 Share Postat Ianuarie 6, 2009 Da scanteie are? Socul functioneaza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smokefield Postat Ianuarie 6, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 6, 2009 da scanteie pe toate 4 fara probleme. socu functioneaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Ianuarie 6, 2009 Share Postat Ianuarie 6, 2009 da scanteie pe toate 4 fara probleme. socu functioneaza. ajuta bateria cu una de masina sau ia o baterie de pe motorul unui prieten....acum e posibil iti invarta calumea dar daca n-ai amperaj bun in ea te chinui mult si bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smokefield Postat Ianuarie 6, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 6, 2009 am facut asta. nu e problema la baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 6, 2009 Share Postat Ianuarie 6, 2009 daca ai incercat sa o pornesti mult timp ii posibil ca inca sa mai ai benzina in cliindrii; daca ai robinet sub rezervor, inchidel, scoate bujiile toate, pune redresorul pe baterie si da la automat asa, sa se evapore; daca nici asa nu merge si zici ca ai scanteie, vezi sa nu fie obturat vreun furtun cu alimentare cu gaz. asai ca ai pus furtunele care unde au fost dupa ce ai dat rezervorul jos ca sa umblii la bujii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smokefield Postat Ianuarie 7, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 7, 2009 hm...poate fi o incrcare de a curata carb. din ce stiu eu ar trebui sa porneasca si daca a fost innecata, mai ales dupa ce i-au fost date jos bujiile si curatate..si a stat o perioada mai lunga de timp. nu a fost nevoie sa dau jos furtune ca sa scot bujiile. si oricum m-am apucat sa demontez pt ca nu mai pornea, iar inainte mergea - deci nu ar fi de la pozitia furtunelor. Furtun obturat nu cred sa fie - cat am putut am verificat si erau ok - si apoi am verificat si un carb daca are bezina in el..si are...deci pp ca si celelalte au. e cam greu sa le verific pe toate..mai ales 2 din ele din cauza pozitiei. oricum in lipsa de alte idei incerc faza cu cilindrii maine...sa vedem merci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 7, 2009 Share Postat Ianuarie 7, 2009 fisele le-ai pus sigur in ordinea corecta? da rateuri? daca ai un ohmetru, masoara si bobinele si vezi daca au rezistenta care trebuie sa o aiba, ii trecuta in manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smokefield Postat Ianuarie 7, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 7, 2009 da, nu prea ai cum sa gresesti cu fisele. M-am gandit sa masor si eu bobinele, da cum aveam scanteie am zis ca nu e necesar... a dat vre-o 2 rateuri, dupa ce i-am curatat bujiile, dar si dupa ce am insistat sa vad daca o ia.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Ianuarie 7, 2009 Share Postat Ianuarie 7, 2009 da, nu prea ai cum sa gresesti cu fisele. M-am gandit sa masor si eu bobinele, da cum aveam scanteie am zis ca nu e necesar... a dat vre-o 2 rateuri, dupa ce i-am curatat bujiile, dar si dupa ce am insistat sa vad daca o ia.... daca sunt macar 5 grade cu + in incaperea unde o tii poti sa o lasi o jumate de zi cu bujiile scoase, ba chiar sa-i dai la automat cateva secunde, e inecata mai mult ca sigur, dar as merge si pe varianta ca nu ai scanteie destula pt pornire. daca nu vrei sa te mai chinui ia un set nou de bujii si porneste-o fara probleme. succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smokefield Postat Ianuarie 7, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 7, 2009 bujii noi - deja comandate - cu iridium - sper sa fie ok - nu am mai avut sau vazut pana acu. temp e ok unde e tinuta - da chiar asa inecata sa fie ? cam ciudat... o sa incerc maine dac aam timp sa vad ce pot sa fac. azi nu am avut merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smokefield Postat Ianuarie 17, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 17, 2009 Ok - de rezolvat am rezolvat - desi nu pot spune 100% ce a avut. As zice ca a fost un cumul de factori...oricum, am facut asa : -schimbat bujii -schimbat filtru aer -curatat carburatoare (spray) -cumparat spray pornire si ajutat motoru -binenteles restul de verificari care le facusem inainte Si a pornit imediat. E ciudat ca bujiile vechi dau toate scanteie..si la ochi pare chiar buna. Acu sunt curios daca exista o metoda sa verifici cat de buna e scanteia la o bujie... multumesc tuturor de ajutor si sfaturi. unele chiar au prins bine. asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Ianuarie 19, 2009 Share Postat Ianuarie 19, 2009 E ciudat ca bujiile vechi dau toate scanteie..si la ochi pare chiar buna. Acu sunt curios daca exista o metoda sa verifici cat de buna e scanteia la o bujie... Exista. Se cheama "Colortune"..ajuta la reglaj corespunzator si iti spune exact ce fel de scanteie ai, in functie de culoarea daca amestecul de benzina este bogat sau sarac. Banuiesc ca la asta te refereai cand ziceai cat de buna e scanteia...sau te gandeai la alta chestie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smokefield Postat Februarie 4, 2009 Autor Share Postat Februarie 4, 2009 Pai - o bujie practic e modu de a produce o descarcare intre 2 electrozi. tensiunile sunt f mari. pp ca daca o bujie nu mai e in parametri - nici scanteia care o da nu mai e la tensiunea aia care tre sa fie...si daca e o metoda sa iti zica asta. Adica tu la ochi vezi scanteie...da ce tensiune e acolo nu stii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 4, 2009 Share Postat Februarie 4, 2009 Exista. Se cheama "Colortune"..ajuta la reglaj corespunzator si iti spune exact ce fel de scanteie ai, in functie de culoarea daca amestecul de benzina este bogat sau sarac. Banuiesc ca la asta te refereai cand ziceai cat de buna e scanteia...sau te gandeai la alta chestie? Colortune nu-ti spune ce fel de scanteie ai ci iti permite sa vezi culoarea cu care arde amestecul in cilindru ca sa poti sa faci un reglaj corect. Pai - o bujie practic e modu de a produce o descarcare intre 2 electrozi. tensiunile sunt f mari. pp ca daca o bujie nu mai e in parametri - nici scanteia care o da nu mai e la tensiunea aia care tre sa fie...si daca e o metoda sa iti zica asta. Adica tu la ochi vezi scanteie...da ce tensiune e acolo nu stii. Aparate de testat bujii stiu de vreo 2 modele: unul simplu sub forma de pistol care-ti permite sa alimentezi bujia cu o tensiune corecta , dar aprecierea scanteii se face tot optic adica te uiti la ea sa vezi daca e cum trebuie(cu unul deasta m-am jucat, nu l-am desfacut dar presupun ca functioneaza pe principiul "magnetourilor" de la brichete dar la scara mai mare), al doile e mai complicat si se bazeaza pe masurarea rezistentei de izolatie (deasta n-am vazut decat in carti) Cel mai simplu e sa incerci cu o bujie noua (nu e nevoie sa fie bujia exact modelul folosit pe motocicleta ta) si sa compari scanteia data de bujia noua cu cea data de bujia veche. E bine sa faci testele pe intuneric ca sa observi mai bine scanteia si sa te uiti ca nu cumva sa apara scanteie si in ata parte decat acolo unde trebuie (intre electrozi); mai pot aparea scantei pe fise, intre fisa si bobina, sau chiar intre bobina si cadru sau alta parte metalica dar pt a observa astfel de "scurgeri" trebuie sa fie bezna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Februarie 5, 2009 Share Postat Februarie 5, 2009 Colortune nu-ti spune ce fel de scanteie ai ci iti permite sa vezi culoarea cu care arde amestecul in cilindru ca sa poti sa faci un reglaj corect. Aparate de testat bujii stiu de vreo 2 modele: unul simplu sub forma de pistol care-ti permite sa alimentezi bujia cu o tensiune corecta , dar aprecierea scanteii se face tot optic adica te uiti la ea sa vezi daca e cum trebuie(cu unul deasta m-am jucat, nu l-am desfacut dar presupun ca functioneaza pe principiul "magnetourilor" de la brichete dar la scara mai mare), al doile e mai complicat si se bazeaza pe masurarea rezistentei de izolatie (deasta n-am vazut decat in carti) Cel mai simplu e sa incerci cu o bujie noua (nu e nevoie sa fie bujia exact modelul folosit pe motocicleta ta) si sa compari scanteia data de bujia noua cu cea data de bujia veche. E bine sa faci testele pe intuneric ca sa observi mai bine scanteia si sa te uiti ca nu cumva sa apara scanteie si in ata parte decat acolo unde trebuie (intre electrozi); mai pot aparea scantei pe fise, intre fisa si bobina, sau chiar intre bobina si cadru sau alta parte metalica dar pt a observa astfel de "scurgeri" trebuie sa fie bezna Da, ai dreptate..dar la cum se exprimase el, eu asta am inteles ca ar vrea sa faca. Oricum sincronizare fara amestec si reglat nivel e egal cu aproape zero Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.