livius_ereticus007 Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 Cea mai ieftina solutie este un tester cu leduri. L-am găsit in magazinele Plus, la oferta, saptamana trecuta, la un pret de nimic - 17 lei noi. L-am testat cu un adaptor care scoate diferite tensiuni pus în paralel cu un multimetru Âşi am observat că e destul de fidel. Indică cand e bateria descarcata Âşi, cel mai important, cand e tensiunea prea mare sau prea mică - Âşi trebuie să iei măsuri. OK, nu-ti arata voltajul pe ecran, dar nici nu costa 30 de euro. Dacă Âştii că atunci când se aprinde ledul rosu e de rau, iar cred că e suficient. Cel mai probabil intra la apa, insa ma gandeam sa-l introduc în bord. Cea mai ieftina solutie este un tester cu leduri. L-am găsit in magazinele Plus, la oferta, saptamana trecuta, la un pret de nimic - 17 lei noi. L-am testat cu un adaptor care scoate diferite tensiuni pus în paralel cu un multimetru Âşi am observat că e destul de fidel. Indică cand e bateria descarcata Âşi, cel mai important, cand e tensiunea prea mare sau prea mică - Âşi trebuie să iei măsuri. OK, nu-ti arata voltajul pe ecran, dar nici nu costa 30 de euro. Dacă Âştii că atunci când se aprinde ledul rosu e de rau, iar cred că e suficient. Cel mai probabil intra la apa, insa ma gandeam sa-l introduc în bord. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 Cea mai ieftina solutie este un tester cu leduri. L-am găsit in magazinele Plus, la oferta, saptamana trecuta, la un pret de nimic - 17 lei noi. L-am testat cu un adaptor care scoate diferite tensiuni pus în paralel cu un multimetru Âşi am observat că e destul de fidel. Indică cand e bateria descarcata Âşi, cel mai important, cand e tensiunea prea mare sau prea mică - Âşi trebuie să iei măsuri. OK, nu-ti arata voltajul pe ecran, dar nici nu costa 30 de euro. Dacă Âştii că atunci când se aprinde ledul rosu e de rau, iar cred că e suficient. Cel mai probabil intra la apa, insa ma gandeam sa-l introduc în bord. ce poa' sa fie mai frumos decat asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Yorgo Postat Ianuarie 25, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2009 Daca valorile astea sunt constante si nu se modifica o data cu incalzirea releului e ok. La multe japoneze in manualele de service tensiunea maxima admisa pt incarcare e in jurul valorii de 15V chiar si mai mult la unele. La faza cu incalzitul nu ma gandeam dar mi-ai dat o idee si iti multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 Am noroc ca e prea frig sa merg pe moto insa daca era sezon stricam si altceva asa ca pana nu-i fac o revizie nu o scot la plimbare YUK... In sfarsit mi-am facut timp si am reusit sa pornesc motocicleta cu ajutor de la masina. ..am verificat cu un aparat de masura si incarca 14.6 V in orice turatie dar cand aprind farul si semnalizatoarele ajunge la 15-15.1 V la turatii de 3000 si chiar mai mari. Mai trebuie sa incerc cu alta baterie sa nu fie a mea in scurt si daca da acelasi rezultat inseamna ca e releul cum ai rezolvat problema? exact aceeasi simptome are si gsx-f meu! cu exceptia ca nu fierbe bateria din cate am observat(in 3 luni nu disparut deloc acid). multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 Alternatorul nu are cum sa incarce prea mult. El scoate curent de voltaj diferit, in functie de rotatia motorului, treaba releului este de a stabiliza aceasta tensiune pe la valoarea de aprox. 13-14V. Am patit la masina sa fiarba bateria - de vina a fost releul, incarcarea era cam tot pe la 18V. L-am schimbat si nu am mai avut probleme dar bateria deja fusese stricata. Ai grija sa nu mergi mult asa ca poti afecta conductorii (firele) electrice prin supraincalzire iar mai apoi chiar scurt (sa nu uitam ca mai toate incendiile la autovehicule provin din scurtcircuituri). Releul se poate strica foarte usor prin metodele clasice (in cazul masinilor) precum pornitul unei a doua masini de la bateria primei sau verificarea functionarii alternatorului prin scoaterea bornei de la baterie in timpul functionarii motorului (metoda agreeata de electricienii gen Dorel). aia e puntea de diode, nu releul. si motoarele noi au o protectie care omoara motorul atunci cand scoti borna de la baterie. pana si o jawa de-a mea (638 din 90-92, nu mai tin minte exact) avea. rf-ul are 14.8 la relanti, 14.9 la 5000 (cat scrie in manual) si 15.2 la relanti cu toti consumatorii si 15.6 la 5000. fara sa-mi "phuta" bateria timp de 2 ani. aprilia 14.4, 14.6, 15, 15.1... la fel, fara sa pateasca nimic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat August 13, 2010 Share Postat August 13, 2010 Releu ( ca termen contine mai multe ) = Puntea redresoare ( mono sau trifazata "puntea de diode 4 sau 6") + partea de comanda a tiristoarele/triace ( sau cum a fost el gandit ) sa puna la masa fazele pt a mentine incarcare la ~ 14,3 V la cele cu rotor magnetic permanent ...caz in care se gasesc majoritatea NU toate... Cand releul incarca 18v = partea de redresare din el e OK "puntea de diode" ( @stress_L&P da iecsact..."puntea de dioade" nu are nimic ) dar partea de comanda e praf...e daca vrei stricat pe jumate ...din pacate cazul cel mai periculos pt ca poti arde becuri Cdi ...si cam tot ce tine de electric din cauza tensiuni mari ....si DA vei "seca" bateria relativ rapid pt ca la o tensiune de incarcare de peste 2,5 V /celula = 15 V MAX...de asta au si limitat tensiunea la acest nivel pt ca peste dai in electroliza apei adica vor iesi gaze( H2 si O2 ) si apa din electrolit va disparea. Cand tensiune la baterie in ture peste 3000 rot/min cred ca mai la toate moto cu faza scurta aprinsa ar trebui sa treaca de 14,2 ~14,3 V atunci "puntea de dioade" e praf ea nu mai poate redresa ce vine de la generator. A pus @sebicozaurus mai sus un link cu un Voltmetru ...uite si o poza cu el montat...cred ca e acelas model ...sunt foarte multumit de el . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George996 Postat Septembrie 24 Share Postat Septembrie 24 Întâlnesc și eu problema asta la un gsr600 2006, am schimbat până acum, două relee și 3 baterii..și tot încarcă mult și îmi fierbe bateria. aveti idee de la ce poate fi ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Septembrie 24 Share Postat Septembrie 24 În primul rând se verifică foarte atent statorul să nu cumva să dea la masă, s-ar putea să dea la masă doar atunci când se încălzește deci trebuie testat și la cald. Dacă releul are un fir separat de pe care își ia informația despre tensiune, eventual trecut prin cheia de contact, acela s-ar putea să fie buba, să fie un contact imperfect undeva și el să primească informația că tensiunea ar fi mai mică. Vezi în ce stare sunt mufele, dacă au coroziuni sau sunt contactele slabe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 24 Share Postat Septembrie 24 Dacă statorul dă la masă încărcarea e mai slabă, se încălzește bobinajul excesiv și se prăjește. Alternatorul dă "cât poate" și regulatorul șunteaza excesul la masă și îl transformă în căldură. Nu poate fi decât regulator bagabont sau legat imperfect la masă sau într-adevăr o problemă la tensiunea de referință dacă are fir separat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Septembrie 24 Share Postat Septembrie 24 Regulatorul este legat la masă, o legare a statorului la masă poate prăji diode din punte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.