Sari la conținut

Cum Imi Pun Aprindere Electronica La Nipru


chopperman
 Share

Postări Recomandate

pai niprul ARE distribuitor- cel putzin al meu! capac de delcou, platina, etc

Baiazideeee!- ia zi-ne shi noua de ca ai renuntzat la CDI? shi le nenea Hall?

 

 

iti zic io:n-a stiut s-o puna(inventeze :crack: ) corect! :P

intrebati-l pe HARDCORE cum e cu cdi k i-am vindut mot lui si mere fara probleme.

:baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manuel,cred ca am mai spus-o: o aprindere electronica este net superioara celei clasice ca altfel nu mai inventau astia asa ceva,dar...are un mare inconvenient si anume ca in cazul in care cedeaza,lucru care nu-i imposibil si nu esti aproape de casa e cam nasoala treaba.Mai exact,dai pe transportul epavei pana acasa de 1000 de ori suma insumata a platinilor,condensatoarelor si a smirghelului.La conserva am aprindere cu senzor Hall dar aia daca se preda o incui si revin cu o aprindere clasica sau daca chiar ma ambitionez imi iau si aprinderea clasica la mine si fac rocada in drum.In conserva iti permiti sa cari scule,piese..dar pe moto e mai greu.Eu nu stiu ce-i asa mare branza sa-ti iei o platina(asta ca sa nu stai cu smirghelul acolo in drum,ca altfel poti sa iei doar o bucata de smirghel) si un condensator la tine.La astea se mai adauga fix o cheie de 14 si o surubelnita.Si tot ptr. linistea ta poti sa adaugi un cablu de ambreiaj sa nu stai in drum cu fel de fel de carpeli,un patent care-l poti folosi pt. contre si o cheie de 10.Toate astea poti sa le pui si sub sa si practic n-ai nevoie de nici un bagaj pt. scule.Eu de ex. vreau sa-i pun niste cutii laterale(de Simson cred ca ar da bine pe nipra) care mi-ar fi arhisuficiente ca spatiu de depozitare,chiar si pt. o cruce cardanica si o bobina de schimb.Daca ai toate astea la tine,ai verificat nivelul uleiurilor si nu ai plecat cu ea la drum cu defecte deja constatate nu vad de ce nu ai ajunge sigur la destinatie(dpdv tehnic).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare si intrebare: io ce mama dreq pun la molotov, ca aprinderea lui originala a cazut pe drum, iar magnetoul de bmw pus acolo de "mosu ala care a avut-o inainte..." a sucombat dupa 11 ani de zacut in grajd si l-am :baldy: dat cuiva cu bmw sa se joace cu el. am infipt in axa cu scame o piesa (o fosta cama de ford temeinic polizata sa ramana doua scame din 4) am aranjat un vag platou de la acelasi ford si platina aferenta (platou care se mai si invarte sa reglezi una alta) si surpriza, :rose: , a pornit rapandula...acu las tigania acolo cu bobinele ei cu tot sau caut sistemul origional de m? sau aprindere electronica, sau sau etc :P . ca daca tot e origionala, poate n-ar trebui s-o transez :lol: . ce zice lumea?

 

p.s. care a fost la rar? te-au luat la suturi? :crack: evita-i, nu sunt sanatosi... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manuel,cred ca am mai spus-o: o aprindere electronica este net superioara celei clasice ca altfel nu mai inventau astia asa ceva,dar...are un mare inconvenient si anume ca in cazul in care cedeaza,lucru care nu-i imposibil si nu esti aproape de casa e cam nasoala treaba.Mai exact,dai pe transportul epavei pana acasa de 1000 de ori suma insumata a platinilor,condensatoarelor si a smirghelului.La conserva am aprindere cu senzor Hall dar aia daca se preda o incui si revin cu o aprindere clasica sau daca chiar ma ambitionez imi iau si aprinderea clasica la mine si fac rocada in drum.In conserva iti permiti sa cari scule,piese..dar pe moto e mai greu.Eu nu stiu ce-i asa mare branza sa-ti iei o platina(asta ca sa nu stai cu smirghelul acolo in drum,ca altfel poti sa iei doar o bucata de smirghel) si un condensator la tine.La astea se mai adauga fix o cheie de 14 si o surubelnita.Si tot ptr. linistea ta poti sa adaugi un cablu de ambreiaj sa nu stai in drum cu fel de fel de carpeli,un patent care-l poti folosi pt. contre si o cheie de 10.Toate astea poti sa le pui si sub sa si practic n-ai nevoie de nici un bagaj pt. scule.Eu de ex. vreau sa-i pun niste cutii laterale(de Simson cred ca ar da bine pe nipra) care mi-ar fi arhisuficiente ca spatiu de depozitare,chiar si pt. o cruce cardanica si o bobina de schimb.Daca ai toate astea la tine,ai verificat nivelul uleiurilor si nu ai plecat cu ea la drum cu defecte deja constatate nu vad de ce nu ai ajunge sigur la destinatie(dpdv tehnic).

 

 

e clar ..tu esti,cred,unu din aia care-i intilneam pe drum reparind la nipre...

tu plecai la drum asteptind sa ti se intimple ceva..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e clar ..tu esti,cred,unu din aia care-i intilneam pe drum reparind la nipre...

tu plecai la drum asteptind sa ti se intimple ceva..

 

 

Da,exact ala eram.

 

PS.Cu asta inchei sa mai postez referitor la acest subiect! Atentionare pt. cei ce vor sa monteze apr. el:piesele electronice au prostul obicei sa cedeze fara avertisment,spre deosebire de o platina,un cuzinet,o bucsa care in prealabil plang,dupa care incep sa geama si d'abia pe urma isi dau duhul,lucru ce-ti permite schiopatarea pana acasa sau macar pana la primul adapost sau service.Zic deplasare pana la cel mai apropiat loc cu posibilitati de depanare pt. cazurile in care nu doriti sa fiti vazuti reparand in drum de Manuel. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Catallin, si ce ma impiedica pe mine sa pastrez condensatorul in geanta de scule si daca mi-a crapat o aprindere electronica sa trec inapoi pe aprinderea clasica si sa merg cu ea pana acasa?

:P ...

been there,done that!

 

ooreste stiieeee!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am aprindere tranzistorizata de Tg Mures pe Planeta si in 8 luni nu mi-a facut probleme.

Singura diferenta pe care am observat-o e ca .... scoate mai putin fum :haha:

Nu vad nici o schimbare la putere-consum-pornire-platina sa tina mai mult ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Catallin, si ce ma impiedica pe mine sa pastrez condensatorul in geanta de scule si daca mi-a crapat o aprindere electronica sa trec inapoi pe aprinderea clasica si sa merg cu ea pana acasa?

 

 

Eu cand spun aprindere electronica nu ma refer la cea tranzistorizata,ca la aia nici nu-i nevoie sa ai condensatorul in geanta,e suficient doar sa-l decuplezi si-l lasi acolo la locul lui.Eu ma refeream la cea cu senzor Hall la care tre' sa ai la tine tot platanul care mi se pare mult mai voluminos si mai greu de inlocuit decat sa dai jos o platina si sa pui alta gata smirgheluita de acasa.

 

PS.Manuel: pt. mine a inlocui sau curata o platina nu reprezinta mare lucrare,asa ca pot sa o execut linistit in drum.Am vazut ca acum e o moda,in special la domnite ca in momentul in care faci pana sa te dai jos, sa iei mobilul si sa suni.Se pare ca pt. unii e mare lucrare tehnica si sa inlocuiasca o roata(si aici ma refer la conserva ca la moto deja e treaba de Ciclop!)

PS2.Referitor la bobina originala:Bogdan(de la care am luat eu nipra) a mers un an cu cea originala=no problem.Eu am mers vara asta=no problem.Draku=idem.Dan=idem.Raulus a schimbat dar nu-i foarte sigura cauza,asa ca.....Aleko(la Ural originala,parca?!la nipra chiar ca nu mai tin minte,oricum el poate sa infirme sau sa confirme) nu l-am auzit sa planga pe tema asta.Escu ziceai ca vrei sa pui de Dacie dar nu mi-ai spus de ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-adevar, e mai voluminos ca o platina, dar ce ti se pare asa greu de inlocuit un platou cu altul? are 5 suruburi mari si si late... (1 la cama, 3 la platou, 1 la firul de la platina), nu mi se pare asa sofisticat...

aa, tre' sa-i refaci reglajele la platina si avans, da...

eu am vazut diferenta intre o aprindere cu platina si una cu senzor la trabant....

 

PS

Escu si-a pus bre bobine de dacie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai oameni buni teoretic aprinderea electronica cu CDI se poate arde fara avertisment si sa te lase in drum... dar in practica de cate aprinderi electronice arse ati auzit? Daca problema ar fi atat de mare jumatate dintre conservele (sau motoarele) produse in ultimii 10 ani ar sta pe marginea santului cu proprietarii ocupati sa-si puna din nou platini...

Eu cred ca singura problema reala este daca investitia aduce avantaje palpabile (nu ma refer aici la aprinderea tranzistorizata care nu este foarte scumpa si care merita pusa oricum).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La aprinderea cu senzor Hall nu m-as baga nici eu. Mi se pare prea mare complicatia. Atat timp cat aprinderea tranzistorizata de TgMures imi da o scanteie de sudez cu ea, deci e clar ca si daca bag apa in loc de benzina tot se aprinde, de ce sa ma complic?

Doar ca sa scap de o platina? Sincer... odata ce ai pus aprinderi de TgMures, uiti de platina ca nu se mai impusca. O cureti din an in pasti mai mult asa, sa fii cu constiinta impacata.

 

Catallin, nu neaparat de Dacie, orice bobina pe 12 V de auto, chiar as prefera ceva din dezmembrari de la o straineza, ca am mai mare baza decat intr-una romaneasca

 

Dracule, ce preferi, un condensator in geanta de scule sau un platou in intregime? Din punctul meu de vedere, condesnatorul e suficient, ca deja geanta e incarcata cu tot felul de scule. Si sa nu va aud cu "cara motocicleta nu tu" ca dimineata si seara de la/pana la motocicleta tot eu le car.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-adevar, e mai voluminos ca o platina, dar ce ti se pare asa greu de inlocuit un platou cu altul? are 5 suruburi mari si si late... (1 la cama, 3 la platou, 1 la firul de la platina), nu mi se pare asa sofisticat...

aa, tre' sa-i refaci reglajele la platina si avans, da...

eu am vazut diferenta intre o aprindere cu platina si una cu senzor la trabant....

 

PS

Escu si-a pus bre bobine de dacie...

 

Tu n-ai avut probleme cu aprindere tranzistorizata+bobina originala,asa ca nu se prea justifica investitia si complicatia.

 

Mai oameni buni teoretic aprinderea electronica cu CDI se poate arde fara avertisment si sa te lase in drum... dar in practica de cate aprinderi electronice arse ati auzit? Daca problema ar fi atat de mare jumatate dintre conservele (sau motoarele) produse in ultimii 10 ani ar sta pe marginea santului cu proprietarii ocupati sa-si puna din nou platini...

Eu cred ca singura problema reala este daca investitia aduce avantaje palpabile (nu ma refer aici la aprinderea tranzistorizata care nu este foarte scumpa si care merita pusa oricum).

Dar de bascula rupta la nipru ai auzit?Unii da!Orice e posibil.Repet: conserva o incui sau o tractezi pe cand moto daca o lasi prin nu stiu ce camp nu o sa mai gasesti nici macar urmele de ulei care le lasa sub ea,iar de tractat fara atas....nu-i nici legal si eu unu n-as prea incerca!

 

La aprinderea cu senzor Hall nu m-as baga nici eu. Mi se pare prea mare complicatia. Atat timp cat aprinderea tranzistorizata de TgMures imi da o scanteie de sudez cu ea, deci e clar ca si daca bag apa in loc de benzina tot se aprinde, de ce sa ma complic?

Doar ca sa scap de o platina? Sincer... odata ce ai pus aprinderi de TgMures, uiti de platina ca nu se mai impusca. O cureti din an in pasti mai mult asa, sa fii cu constiinta impacata.

 

Catallin, nu neaparat de Dacie, orice bobina pe 12 V de auto, chiar as prefera ceva din dezmembrari de la o straineza, ca am mai mare baza decat intr-una romaneasca

 

Dracule, ce preferi, un condensator in geanta de scule sau un platou in intregime? Din punctul meu de vedere, condesnatorul e suficient, ca deja geanta e incarcata cu tot felul de scule. Si sa nu va aud cu "cara motocicleta nu tu" ca dimineata si seara de la/pana la motocicleta tot eu le car.

 

Tot nu m-ai lamurit: de ce vrei sa schimbi bobina originala?Ti-am spus: condensatorul nu-i necesar sa-l ai in geanta.Lasa-l la locul lui si doar ii decuplezi firul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot nu m-ai lamurit: de ce vrei sa schimbi bobina originala?Ti-am spus: condensatorul nu-i necesar sa-l ai in geanta.Lasa-l la locul lui si doar ii decuplezi firul.

 

Vrei sa zici de ce am schimbat bobina originala. Am explicat rationamentul deja: daca imi crapa in drum, am BePu... Ma apuc de impins. Daca imi crapa una d-aia sigur gasesc alta de schimb la orice colt de strada. Plus ca se poate merge intr-un cilindru o bucatica de drum... pana la coltul de strada la care sigur gasesc o bobina :haha:

 

Deci raspunsul, pe scurt este: din motive practice de ramas in drum.

 

Iar condensatorul nu l-am lasat acolo ca nu imi plac lucrurile care atarna fara rost :D Si nu ma doare mana sa il montez la loc in caz ca e nevoie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aha deci nu ai schimbat-o ca ai avut probleme!Nu de alta dar am auzit foarte multe voci cum ca bobina originala e proasta,etc.Ai vrut sa fi precaut.Da,exact asta vream sa fac si eu acu' ceva vreme dar am sa urmez sfatul fostului proprietar: "cumparati una de rezerva ca nu e scumpa sa ai la tine"(si nu e nici voluminoasa).In plus scapi si mai ieftin si nici nu umbli cu adaptari.Acum ma bucur ca nu m-am grabit cu adaptarea si ca nu m-am luat dupa fel de fel de mituri.In concluzie creste lista de nipre care merg cu bubina originala sau care nu au avut probleme cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io tot zic ca se merita o aprindere cdi cu senzor. kktul ala de paltina mai poate genera si altfel de "erori" decat "impuscarea": se toceste partea care atinge de cama si se modifica distanta, ba capata joc in ax si se misca aiurea, generand contacte imperfecte, etc. ce mai, chestii mecanice care pot afecta buna functionare a motorului datorita lipsei de precizie in functionare....

senzorul e sfant: l-ai reglat cum trebuie, asa ramane. asta, cu conditia ca respectiva aprindere sa fie facuta cu simt de raspundere

eu la trabant n-am auzit de aprindere arsa asa, din senin, ci doar din cauza montarii gresite sau uzurilor mecanice. chiar zilele trecute am schimbat la o cunostinta platoul cu senzor din cauza ca, rulmentii de acolo capatasera joc, iar magnetul atinsese de senzor si il distrusese....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Macar sa fie aprinderea singura problema la un nipru....ceva ceva tot se strica la un moment dat, si daca tot iti bagi mainile in ulei, mai reglezi si platina aia un pic.. :D :lol:

Eu am dacie din 84, cu bobina originala,(acu astea noi e posibil sa fie mai proaste) asha ca dupa tot ce am citit aici o sa imi pun fericit o tranzistorizata :haha:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...