Sari la conținut

Motorul Screamer (Big Bang)


JCDenton
 Share

Postări Recomandate

Referitor la titlu - Motorul "Big bang" nu e acelasi lucru cu "Screamer"

La un motor de 4 cil. de ex. Big bang-ul are scanteia pe 2 cilindri simultani in timp ce Screamer-ul are scanteia pe fiecare cilindru in parte.

Mai multe detalii aici: http://www.crash.net/motorsport/motogp/new...ver_return.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aberatii. Tu ce crezi ca sunt redactorii care lucreaza la asemenea publicatii ? Au copiat si ei de pe net si cum toti prostii au zis ca M1 si R1 au big bang, gata, big bang!

 

Motor 4L big bang = pistoanele sunt grupate doua cate doua, exploziile avand loc simultan pe cate o pereche. Astfel, ai 1 si 4 la 0 grade, 2 si 3 la 180 grade. 1 si 4 au explozie simultan, de unde si denumirea de big bang. Diferenta dintre big bang si un 4L normal este ca 4L normal, desi grupeaza pistoanele doua cate doua, are explozie pe un singur cilindru, nu pe doua.

 

Motor 4L crossplane = un piston la 0 grade, urmatorul la 90, al treilea la 180 si ultimul la 270. Explozie, evident, pe un singur cilindru.

 

 

Uite si un film in care explica ce e pe R1:

http://worldtelevision.se/viewUvTXMtTTKQw.html

Editat de Zircon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aberatii. Tu ce crezi ca sunt redactorii care lucreaza la asemenea publicatii ? Au copiat si ei de pe net si cum toti prostii au zis ca M1 si R1 au big bang, gata, big bang!

 

Motor 4L big bang = pistoanele sunt grupate doua cate doua, exploziile avand loc simultan pe cate o pereche. Astfel, ai 1 si 4 la 0 grade, 2 si 3 la 180 grade. 1 si 4 au explozie simultan, de unde si denumirea de big bang. Diferenta dintre big bang si un 4L normal este ca 4L normal, desi grupeaza pistoanele doua cate doua, are explozie pe un singur cilindru, nu pe doua.

 

Motor 4L crossplane = un piston la 0 grade, urmatorul la 90, al treilea la 180 si ultimul la 270. Explozie, evident, pe un singur cilindru.

 

 

Uite si un film in care explica ce e pe R1:

http://worldtelevision.se/viewUvTXMtTTKQw.html

Fie si ca tine, desi nu cred eu ca motoflash copiaza toate aberatiile. Eu cred ca motoflash stie asta dintr-o sursa sigura!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa ma corectez: cand am citit despre noul R1 se anuntase cu motor bigbang.

 

Acum peste tot (inclusiv situl oficial) anunta crossplane.

 

Sunt foarte curios de performante pentru ca nu am gasit nici un fel de informatie publica. Nu mai zic de cand va fi disponibil pe piata.

 

Vreau sa imi schimb CBR1000RR 2008 pe altceva si nu stiu ce. Ma tot uit la acest R1 09. Suna bine. Am in vedere si RSV4 de la aprilia.

Editat de Baiazid
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fie si ca tine, desi nu cred eu ca motoflash copiaza toate aberatiile. Eu cred ca motoflash stie asta dintr-o sursa sigura!

 

Ai dreptate ca nu copiaza toate aberatiile. R1 2009 a fost prezentat peste tot (Motorrad Germania, Motorevue Franta, Motociclismo Italia, MCN UK, Motociclismo Spania, Motorcycle USA si multe ale publicatii) ca avand motor Big-Bang, similar cu cel de pe M1 din MotoGP, care are motor Big-Bang. Probabil din cauza ca noul motor s-a promovat ca fiind derivat din cel al lui M1 s-a produs o confuzie generala, intre Big Bang si Crossplane, si s-a prezentat asa.

 

"Working closely with Rossi and Burgess, Yamaha engineers under YZR-M1 project leader Koichi Tsuji experimented with a number of engine modifications in an attempt to fix the power delivery, and finally it was decided to go ahead with a four valve per cylinder head configuration (as opposed to the earlier five valve head), with a specially refined cylinder firing order. This turned the straight four cylinder engine from a traditional "screamer", where the power pulses are spaced equally in the four stroke cycle, into a so called "big bang" engine where the power pulses are grouped unevenly across the cycle."

 

Yamaha boss explains 'big-bang' engine.

Whereas a screamer engine - so called due to its high-pitched engine note - features an equal amount of time between the firing of each cylinder, 'big-bang' engines have an uneven firing order.

So - in the case of a four-cylinder engine - two cylinders fire closely together (producing what sounds like one 'big bang'), then there is a longer than usual time period before the other two cylinders are fired (also closely together). Articolul complet aici.

 

Uite si un film in care explica ce e pe R1:

http://worldtelevision.se/viewUvTXMtTTKQw.html

 

In clipul asta, la minutul 4:21 este prezentata Yamaha M1 ca avand acceasi tehnologie Crossplane. Pai daca M1 are Crossplane dar e si Big-Bang...ce sa inteleg???

 

Nah, poate ne lamureste domnul Zircon, ca prostii ca mine is acum in ceata. :scratch:

Editat de paul_biker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am priceput eu, acum cativa ani se certau pe ce inseamna un motor big bang. Pana la urma au stabil ca este ce am scris eu mai sus, caz in care este evident ca nici M1 si nici R1 nu sunt big bang. Totusi, acum cativa ani s-a creat aceasta idee, ca M1 este un big bang. De unde si prostiile din presa. Acum insa, dupa first rides, nimeni nu mai zice nimic de big bang :laugh: Doar crossplane.

 

Baiazid:

http://www.motorcycle.com/manufacturer/yam...view-87844.html

http://www.motorcycle-usa.com/269/2244/Mot...First-Ride.aspx

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/new...-r1-first-ride/

 

De remarcat faptul ca in articolul celor de la MCN scrie:

Don’t get too caught up on how the new R1 works, with its crossplane crank and irregular firing order, which is the same as Rossi’s factory YZR-M1 (it’s not a ‘big bang’ motor - we’ll explain all in this week’s MCN for the techies among you), all you need to know is the new engine has transformed the R1 into one of the best sportsbikes I’ve ever ridden.

Eu nu am gasit articolul despre motor, daca da cineva de el, plz link it :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2009 Yamaha YZF-R1 - First pictures

 

Iar aici Sykes and Spies test 2009 Big Bang R1

 

de observat si comentariile cititorilor care spun cam acelasi lucru. Si totusi Bossu Yamaha de ce isi numeste motorul Big Bang daca nu e. Ciudat si confuz. Tind sa cred ca Yamaha e responsabila in mare parte de confuzia asta.

Editat de paul_biker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost azi la un bike shop si am intrebat cand vine R1.

 

Mi-au zis Aprilie. La fel si cu Suzuki K9.

 

M-am interesat si de RSV4, performantele sunt identice cu 1000RR. Pretul mare probabil din Ohlins.. etc. Recunosc: scula.

 

OnTopic: CROSSPLANE. M-am interesat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost azi la un bike shop si am intrebat cand vine R1.

 

Mi-au zis Aprilie. La fel si cu Suzuki K9.

 

M-am interesat si de RSV4, performantele sunt identice cu 1000RR. Pretul mare probabil din Ohlins.. etc. Recunosc: scula.

 

OnTopic: CROSSPLANE. M-am interesat.

Si daca te-au mintit! Si nu e crossplane!! :laugh:

Editat de Rossi_jr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi doar comercial, clipul cred ca raspunde multor intrabari ridicate anterior, in special animatia "crossplane crankshaft"...

 

http://www.yamaha-motor.it/products/Motoci...p;subview=video

 

http://www.yamaha-motor.it/products/Motoci...source=oysbps7m

 

Ride Safe! (un R1'09 daca sunteti norocosi)

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...