Sari la conținut

Reconditionare Dnepr


Magic4Ce
 Share

Postări Recomandate

sigur... Drobule nu vrei o sedinta de terapie? :D

 

 

cateva poze

Nu , merci!Eu mi-am facut-o pe a mea... :D Aseara am reusit sa-i schimb cauciucul cu crampoane , sa dau jos atasul, si sa fac o tura solo pe la 12 noaptea in jurul orasului...

Si eu am stat cu el desfacut bucati bucatzele vreo trei saptamani , pana am reusit sa refac linia de arbore, distributia si alte 49.000 de cacaturi care nu au mai potrivit la asamblare...

Si de data asta am zis ca e ultima data cand mai am rabdare sa mai fac asa ceva....

...din pacate nu am ajuns sa beau ceva , sa cauterizez traumele, si dejavu-urile care s-au acumulat....

deseara...si, am sa vars si doua picaturi si pentru simtul umorului lui MihaiPrd... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 139
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu , merci!Eu mi-am facut-o pe a mea... :P Aseara am reusit sa-i schimb cauciucul cu crampoane , sa dau jos atasul, si sa fac o tura solo pe la 12 noaptea in jurul orasului...

Si eu am stat cu el desfacut bucati bucatzele vreo trei saptamani , pana am reusit sa refac linia de arbore, distributia si alte 49.000 de cacaturi care nu au mai potrivit la asamblare...

Si de data asta am zis ca e ultima data cand mai am rabdare sa mai fac asa ceva....

...din pacate nu am ajuns sa beau ceva , sa cauterizez traumele, si dejavu-urile care s-au acumulat....

deseara...si, am sa vars si doua picaturi si pentru simtul umorului lui MihaiPrd... :D

 

 

:)

 

 

si acum on-topic.:

vreau si eu un buson pt rezervorul de nipru, cine are de vanzare sa dea un pm ca nu ma supar.

 

 

ai doua variante:

ori lasi acolo unde sunt segmenti si nu te mai chinui sai scoti ca sa dai cu pila fin pe ei pina scoti o valoare de 0.25-0.30 fanta segment.

ori faci rodajul mai bine de 1000km cu f. mare grija!

 

daca ma chinui intra si lera de 0.25 :D

 

1000KM rodaj? ma gandeam ca 500 sunt de ajuns.

 

of of... cine-o zice ca mii ghinii.... trai la lai lai la.... :D

Editat de magic4ce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

0,2-0,25 e ok...nu trebuie sa-l infoci tare, te duci cu el mai linistit...foarte repede se lasa la 0,3-0,4 pentru ca segmentii nu sunt cromati...

Ulei mai mult , un pic si in benzina, avansul sa nu fie mare si nu-l opinti...

Si as mai indrazni sa zic o chestie , care s-ar putea sa fie grava....Pistoanele par sa fie montate gresit!De regula sensul sagetii de pe cap , arata evacuarea...Si daca nu are sageata , atunci trebuie masurata excentricitatea la bolt , si montate in asa fel incat sa favorizeze iesirea din PMS!

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)

 

 

si acum on-topic.:

vreau si eu un buson pt rezervorul de nipru, cine are de vanzare sa dea un pm ca nu ma supar.

 

 

 

 

daca ma chinui intra si lera de 0.25 :D

 

1000KM rodaj? ma gandeam ca 500 sunt de ajuns.

 

of of... cine-o zice ca mii ghinii.... trai la lai lai la.... :D

 

da da da! 1000km ce e sigur e sigur!si nici intr-un caz nu forta nota sa vezi cat duce max pe km-trajul utilajului!

in perioada asta schimbi si uleiul de 2 ori, bagi ceva mai eftinache(eventualul span sa se elimine), si dupa 1000 km pui ceva mai bun, (castrol Magnatec 15w40) e tare bun eu unu sunt f.multumit de el cel putin la temp pina in 25-30 grade celsius.

mi-am zis cal las pe asta si la temperaturi f. mari sa vad cum se comporta chiar si la un drum mai lunguet!

 

si cum au zis si interlocutori acestui topik, ulei in benzina!(eu unu n-am mai dat bani pe alt oloi si am bagat de 4 timpi)

un det de oloi la vre-o 10-15 litri de benzina!

Editat de mas oyama
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

0,2-0,25 e ok...nu trebuie sa-l infoci tare, te duci cu el mai linistit...foarte repede se lasa la 0,3-0,4 pentru ca segmentii nu sunt cromati...

Ulei mai mult , un pic si in benzina, avansul sa nu fie mare si nu-l opinti...

Si as mai indrazni sa zic o chestie , care s-ar putea sa fie grava....Pistoanele par sa fie montate gresit!De regula sensul sagetii de pe cap , arata evacuarea...Si daca nu are sageata , atunci trebuie masurata excentricitatea la bolt , si montate in asa fel incat sa favorizeze iesirea din PMS!

 

eu stiam ca sensul sagetilor trebuie sa fie spre volant. asta mi-au spus-o mai multi mecanici printre care si mosu meu care e sef mecanic portuar, l-am crezut pe cuvant dar... ma mai interesez si voi posta aici. :D

 

da da da! 1000km ce e sigur e sigur!si nici intr-un caz nu forta nota sa vezi cat duce max pe km-trajul utilajului!

in perioada asta schimbi si uleiul de 2 ori, bagi ceva mai eftinache(eventualul span sa se elimine), si dupa 1000 km pui ceva mai bun, (castrol Magnatec 15w40) e tare bun eu unu sunt f.multumit de el cel putin la temp pina in 25-30 grade celsius.

mi-am zis cal las pe asta si la temperaturi f. mari sa vad cum se comporta chiar si la un drum mai lunguet!

 

si cum au zis si interlocutori acestui topik, ulei in benzina!(eu unu n-am mai dat bani pe alt oloi si am bagat de 4 timpi)

un det de oloi la vre-o 10-15 litri de benzina!

 

 

ok atunci. 1000 sa fie, fara numar.... :D

de ulei nu-i problema, si nici de curiozitati in timpul rodajului.

 

poate careva sa-mi spuna care e faza cu bucsiile alea de la bascula ce le am eu?

sunt mai bune sau mai proaste decat cele uzuale? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mai cautat si Drobu are dreptate :) sageata indica evacuarea sau fata motorului

alta munca, alta repriza de revizuire a bagajelor de cunostinte in domeniul injuraturilor populare

 

http://www.myural.com/R&Ipistons&rings.htm

http://www.scooterhelp.com/tips/engine/lam...on.install.html

http://www.dansmc.com/pistons.htm

Editat de magic4ce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si as mai indrazni sa zic o chestie , care s-ar putea sa fie grava....Pistoanele par sa fie montate gresit!De regula sensul sagetii de pe cap , arata evacuarea...Si daca nu are sageata , atunci trebuie masurata excentricitatea la bolt , si montate in asa fel incat sa favorizeze iesirea din PMS!

 

Omul cat traieste invata. Daca pana acum nu am crapat decat motoare in 2 timpi credeam ca faza cu sageata se aplica numai in cazurile acestor motoare - la 2 timpi chiar e belea daca schimbi sensul pistonului ca nu mai se mai "pupa" cu ferestrele de baleaj dar sincer nu stiam ca si la 4 timpi e critic montajul pistoanelor.

Succes la reconditionare in continuare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu daca are legatura dar, la motorul de broasca, care tot boxer e (ma rog, cu 4 cilindri), pistoanele se pun cu sagetile spre volanta. Un mecanic "priceput" mi le pusese spre evacuari drept care, rapid, mi s-a f...t un cuzinet.

 

 

later edit:

"You must first ascertain which is the front of the piston by locating the arrow on the piston head point towards the front of the engine. The axis of the piston hole to receive the pin is displaced by 1.5mm from the pistons diametric plane. "

 

sursa: http://www.www.dnepr-guide.com/Dnep-Piston-Assy.htm

 

acu... care e "frontul" motorului si daca acolo sunt evacuarile sau volanta, voi stiti

Editat de RaduI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu daca are legatura dar, la motorul de broasca, care tot boxer e (ma rog, cu 4 cilindri), pistoanele se pun cu sagetile spre volanta. Un mecanic "priceput" mi le pusese spre evacuari drept care, rapid, mi s-a f...t un cuzinet.

 

"You must first ascertain which is the front of the piston by locating the arrow on the piston head point towards the front of the engine. The axis of the piston hole to receive the pin is displaced by 1.5mm from the pistons diametric plane. "

 

sursa: http://www.www.dnepr-guide.com/Dnep-Piston-Assy.htm

 

 

ce ai pus in engleza specifica faptul ca sageata trebuie sa fie directionata inspre partea frontala a motorului, deci nu spre volanta. Precizez ca nu stiu cum e corect din punct de vedere mecanic ci doar am tradus pasajul din fraza postata de RaduI.............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da domne, asta am zis si eu, ca sagetile spre fata, dar, neavand treaba cu niprul, habar n-am daca el are evacuarea in fata sau in spate. La broasca "front" e spre fata masinii (motorul e in spate) iar acolo e volanta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt toti cei care au postat in legatura cu pozitia pistoanelor in motor...

Fabricantii aleg marcarea pistoanelor dupa critere cunoscute de ei, astfel unii pun sageata spre volant, altii indica sensul de rotire al vilbrochenului sau ambielajului, altii spre supapa de evacuare, directia de inaintare a masinii, etc. Astfel se poate intalnii cazuri cand sagetile sunt pozitionate diferit la motoare produse de fabricanti diferiti!

Pozitia corecta se poate determina si dupa stifturile de blocare a segmentilor pt motoare 2T, dar cel mai importanta informatie este aceea ca absolut toate motoarele au axa boltului decalata fata de axa de simetrie(mai mult sau mai putin) si aceast amanunt foarte important ajuta la diminuarea tendintei de "clopotire a pistonului". Aceasta axa se va monta spre partea inversa de rotire a vilbrochenului sau ambielajului si este valabila la absolut toate tipurile de motoare(cu pistoane). Foto este informativa, asta am gasit la repezeala!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

hmmm... astazi am repozitionat pistoanele in pozitie CORECTA!!! si am reusit sa inchid motorul.

asa ca m-am apucat de cadru cat mi-a permis timpul. i-am completat bilele lipsa din jug (noroc ca am gasit prin fiarele din curte 3 bucati identice cu alea orijinale) si l-am curatat de jeg, ulei si noroi ca sa fie pregatit pentru vopsire.

azi am ridicat si noul ei ghidon de la posta (multumesc @ motorangel) cara arata mult mai bine decat teava aia vopsita (a se citi "ghidonul original" ) pe care o aveam eu inainte.

Din pacat nu am timpul necesar sa avansez cu lucrarea asa cum as vrea din cauza achizitionarii altui fier comunist de data asta pe 4 roti care-mi mananca lafel de multi nervi, timp si bani ca Nipra. numele fierului e bine-nteles Dacia 1310 din 1987 :cheers:

 

in a 2-a poza e ajutorul meu de nadejde - Dona :bounce:

post-13243-1238425280_thumb.jpg

post-13243-1238425303_thumb.jpg

post-13243-1238425313_thumb.jpg

post-13243-1238425323_thumb.jpg

post-13243-1238425333_thumb.jpg

post-13243-1238425342_thumb.jpg

post-13243-1238425350_thumb.jpg

post-13243-1238425356_thumb.jpg

post-13243-1238425364_thumb.jpg

post-13243-1238425378_thumb.jpg

Editat de magic4ce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

vad ca se vand nipre in draci si eu nici macar nu sunt aproape de finalizare. am demontat amortizoarele spate si am avut un semi-infarct. nu mai aveau ulei in ele ci un fel de ... pasta abraziva compusa din apa si alte resturi. clapetii blocati.gaurile pistonasului infundate... ou cu surprize, ce mai. i-am scurtat arcurile, i-am curatat tot ce era de curatat si acum de o saptamana alerg dupa o garnitura nenorocita pe care nu o gasesc nicaierea.

poze n-am facut ca eram murdar pe maini si in creier :P

de-al naibii nu iau altele noi. ma ambitionez sa le repar pe jegurile mele sa nu fie cum vor ele :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca se vand nipre in draci si eu nici macar nu sunt aproape de finalizare. am demontat amortizoarele spate si am avut un semi-infarct. nu mai aveau ulei in ele ci un fel de ... pasta abraziva compusa din apa si alte resturi. clapetii blocati.gaurile pistonasului infundate... ou cu surprize, ce mai. i-am scurtat arcurile, i-am curatat tot ce era de curatat si acum de o saptamana alerg dupa o garnitura nenorocita pe care nu o gasesc nicaierea.

poze n-am facut ca eram murdar pe maini si in creier :P

de-al naibii nu iau altele noi. ma ambitionez sa le repar pe jegurile mele sa nu fie cum vor ele :laugh:

....daca bine imi amintesc nu au simeringuri , ci niste presetupe la tije....care se pot face dintr-o bucata de cauciuc de 10-12mm rezistenta la ulei si doua preducele...sau , sigur la are Dany/Gaspar...

Oloi mai gros , presetupe noi....se poate improviza si o manseta de praf din ceva pasla, ca sa mai tempereze praful care intra pe langa tija si bucsa uzata...

Arcurile scurtate nu sunt o idee buna....oricum sunt destul de moi , sau se inmoaie intr-un sezon de calarit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....daca bine imi amintesc nu au simeringuri , ci niste presetupe la tije....care se pot face dintr-o bucata de cauciuc de 10-12mm rezistenta la ulei si doua preducele...sau , sigur la are Dany/Gaspar...

Oloi mai gros , presetupe noi....se poate improviza si o manseta de praf din ceva pasla, ca sa mai tempereze praful care intra pe langa tija si bucsa uzata...

Arcurile scurtate nu sunt o idee buna....oricum sunt destul de moi , sau se inmoaie intr-un sezon de calarit...

 

pai cred ca la confectionarea acelor presetupe o sa recurg.

arcurle (lafel ca orice piesa la nipru) difera de la o motoreta la alta. oricum mai am un set de rezerva in cazul in care nu imi place cum se comporta. o sa fie solo nipara deci nu o sa solicit lafel amortizoarele si asa mai scap de distanta aia astronomica dintre roata si aripa. nu am dat jos decat o spira. pana joi sper sa termin de vopsit cadrul si retul elementelor negre si mai pun niste poze.

numai bine... plec la munca :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai cred ca la confectionarea acelor presetupe o sa recurg.

arcurle (lafel ca orice piesa la nipru) difera de la o motoreta la alta. oricum mai am un set de rezerva in cazul in care nu imi place cum se comporta. o sa fie solo nipara deci nu o sa solicit lafel amortizoarele si asa mai scap de distanta aia astronomica dintre roata si aripa. nu am dat jos decat o spira. pana joi sper sa termin de vopsit cadrul si retul elementelor negre si mai pun niste poze.

numai bine... plec la munca :laugh:

daca ai tait din ele vor fi mai tepene, just!

iar distanta astronomica dintre aripa si roata, poti modifica suportul aripa, si imediat da si alta linie mobrei.

pai ce te astepti!

vinde toata lumea niprele, daca iei CBR-uri, gixxuri..... la Kila-kg-tona, in asa hal sa ajuns, e si normal, un om cu minte asta face isi vinde lepra si apoi se " doneaza" pe bucati..... :) :P

si poate ca merita!!??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vinde toata lumea niprele, daca iei CBR-uri, gixxuri..... la Kila-kg-tona, in asa hal sa ajuns, e si normal, un om cu minte asta face isi vinde lepra si apoi se " doneaza" pe bucati..... :lol: :D

si poate ca merita!!??

 

:P :) :D

 

asa cum am zis am reusit sa vopsesc cadrul si alte fieratanii ce trebuiau inegrite dar am uitat camera in ovidiu asa ca poze... zilele astea.

 

acum cand mai fac rost de niste banuti urmeaza rezervorul si aripile + alte mici porcarii ce trebuie vopsite si sper... asamblarea finala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

mi-am mai rupt un pic de timp si am reusit sa-i montez motorul in poze nu e decat pus pe pozitie ca nu am mai avut baterie la camera cand fu treaba gata.

pentru cei ce nu stiu (asa cum nici eu nu am stiut si am apelat la Rock'n'Roll) motorul se centreaza in asa fel incat cupla de la cuita de viteze sa fie centrata pe gaura de la bascula prin care trece cardanul cautandu-se o pozitie cat mai dreapta a acestuia.

furca nu e vopsita ca astept sa gasesc o vopsea speciala pt roti (din aia argintie). nici roata nu e vopsita ca vreau sa le centrez inainte. roata spate e in lucru iar cea fata in stand-by.

un nou ghidon... una alta... va las sa vedeti din poze. dupa 10 iunie incep vopsirea rezervorului si aripioarelor si poate-poate in iulie mancam cativa km.

 

poze:

post-13243-1244483329_thumb.jpg

post-13243-1244483477_thumb.jpg

post-13243-1244483491_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...poate-poate in iulie mancam cativa km.

 

poze:

:D care iulie? ...2009? Astep de mult sa ne cunoastem...

 

Hai d-le mai repede ca trece vara! Apoi cu ajutorul lui Victor, de care ai beneficiat, trebuia sa fie gata in 3 saptamani. Spor la treaba si "misca-te mai cu talent"!

PS: coarnele cred ca da mai bine daca sunt in prelungirea furcii(planul lor, paralel cu axa telescoapelor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:bounce: care iulie? ...2009? Astep de mult sa ne cunoastem...

 

Hai d-le mai repede ca trece vara! Apoi cu ajutorul lui Victor, de care ai beneficiat, trebuia sa fie gata in 3 saptamani. Spor la treaba si "misca-te mai cu talent"!

PS: coarnele cred ca da mai bine daca sunt in prelungirea furcii(planul lor, paralel cu axa telescoapelor)

 

 

si eu abea astept sa termin.

cornele vor fii asa cum spui tu. si mie mi se pare ca da mai bine.

cat priveste durata e cam nasol ca banii dicteaza ritmul.

Editat de magic4ce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
si eu abea astept sa termin.

cornele vor fii asa cum spui tu. si mie mi se pare ca da mai bine.

cat priveste durata e cam nasol ca banii dicteaza ritmul.

 

am asamblat si montat cutia. pana la urma am modificat sistemul de indicare a neutralului. i-am facut eu o lamela la selector dar nu-mi placea cum arata asa ca am dat-o jos si i-am sudat o cama fixa. modificarea importanta a avut loc la sonda din carcasa careia i-am facut un sistem cu arc (ceva de genul sondei indicatoare de marsh-arriere cu bila de la auto.) poze mai pe seara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

astiazi i-am montat instalatia electrica in proportie de 95%.

am avut cateva schite si m-au ajutat.

pentru operatiunea asta e nevoie de rabdare, un aparat de maura si un letcon. (drobu zicea undeva si de 2 beri si avea dreptate)

 

La inceput ma uitam ca vitelul la poarta noua in schite dar mai apoi am luat-o babeste de genul "firul asta pleaca de aici si trebuie sa ajunga aici"

in prima instanta legaturile bordului si ale cutiei cu sigurante le-am facut pe masa si apoi am mutat toata jucaria pe motocicleta.

e prima oara cand fac asa ceva dar mi-a reusit (sper)

nu i-am facut proba cu bateria pt ca mai am de montat puntea redresoare si semnalele si am pus bateria la incarcat.

Acum trebuie sa-i inlocuiesc firele de la comenzile electrice cu unele mai lungi care sa se potriveasca pe ghidon.

 

poze.

 

Am folostit schita asta pentru instalatia de la Dany fiind singura compatibila

post-13243-1246903866_thumb.jpg

post-13243-1246903877_thumb.jpg

post-13243-1246903885_thumb.jpg

post-13243-1246903892_thumb.jpg

post-13243-1246903900_thumb.jpg

post-13243-1246903913_thumb.jpg

post-13243-1246904330_thumb.jpg

Editat de magic4ce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...