Sari la conținut

Honda Cb500 - Home


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

Scuze.Vorbeam la modul cel mai serios. Deci am pe cineva cu R1 2002, aceasi hurait la ambreiaj ,cum a descris colegul mai sus. Stima!

Da, tot din rulment e. Daca te uit in poza cu ambreiajul explodat si ai un pic de imaginatie ai sa iti dai seama ca tot ansamblul ambreiajului, in greutate de vreo 2-4 kg(depinde de moto) sta pe un singur rulment pe ace(piesa nr.19) care nu vine pe centrul de greutate al ansamblului de ambreiaj ci vine pe un capat. Automat in timp rulmentul prinde joc si apar zgomote mai ales la relanti. Al 2-lea rulment(piesa nr.12), e rulment de presiune, pentru debraiere, si ajuta ca punctul unde ambreiajul este tras/impins pentru debraiere sa se miste independent de ansamblul ambreiajului si viceversa, totusi in momentul in care tragi ambreiajul tensionezi si echilibrezi ansamblul, apare al doilea punct de sprijin pe capatul opus al ambreiajului si automat zgomotul dispare, rulmentul de presiune stand tensionat in boltul tras de tija din capacul de ambreiaj. La fel si in sarcina, zgomotul dispare, rulmentul venind de obicei fix sub pinionul ce transmite miscarea de la motor la cutie, deci automat cand pui forta pe pinion practic apesi pe oala sa stea dreapta indiderent de centrul normal de greutate al acesteia.

 

Sper ca ti-am dat un raspuns si ai inteles, nu te-am bagat mai rau in ceata.

 

post-18053-0-52936000-1457521404_thumb.png

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Da, tot din rulment e. Daca te uit in poza cu ambreiajul explodat si ai un pic de imaginatie ai sa iti dai seama ca tot ansamblul ambreiajului, in greutate de vreo 2-4 kg(depinde de moto) sta pe un singur rulment pe ace(piesa nr.19) care nu vine pe centrul de greutate al ansamblului de ambreiaj ci vine pe un capat. Automat in timp rulmentul prinde joc si apar zgomote mai ales la relanti. Al 2-lea rulment(piesa nr.12), e rulment de presiune, pentru debraiere, si ajuta ca punctul unde ambreiajul este tras/impins pentru debraiere sa se miste independent de ansamblul ambreiajului si viceversa, totusi in momentul in care tragi ambreiajul tensionezi si echilibrezi ansamblul, apare al doilea punct de sprijin pe capatul opus al ambreiajului si automat zgomotul dispare, rulmentul de presiune stand tensionat in boltul tras de tija din capacul de ambreiaj. La fel si in sarcina, zgomotul dispare, rulmentul venind de obicei fix sub pinionul ce transmite miscarea de la motor la cutie, deci automat cand pui forta pe pinion practic apesi pe oala sa stea dreapta indiderent de centrul normal de greutate al acesteia.

 

Sper ca ti-am dat un raspuns si ai inteles, nu te-am bagat mai rau in ceata.

 

attachicon.gifindex.png

 

 

Am inteles.Am mai vazut ambreiaj desfacut..dar nu stiam ce si cum.

 

Aiideie cam cat costa piesele de schimb si manopera la o astfel de lucrare? Recomanzi ceva brand pt piesa ce trebuie inlocuita?

Ms mult pt ajutor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles.Am mai vazut ambreiaj desfacut..dar nu stiam ce si cum.

 

Aiideie cam cat costa piesele de schimb si manopera la o astfel de lucrare? Recomanzi ceva brand pt piesa ce trebuie inlocuita?

Ms mult pt ajutor !

Din ce vad rulmentul la R1, cel putin modelul asta, calca direct pe axul cutiei si oala ... ti-ar trebui rulmentul si oala in sine. In afara de OEM nu cred ca gasesti.

Iti poti face o idee cu preturile de aici.

http://www.babbittsonline.com/oemparts/a/yam/50044a1df8700209bc790715/clutch

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nu se mai gasesc de multi ani; acum vreo 10 ani am cautat eu si era o companie franceza care fabricase asa ceva, dar deja nu mai fabrica. Eu aveam carene, dar erau in stare cam proasta si voiam sa le schimb, nu am reusit pana in 2009 cand am vandut motocicleta si am renuntat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu problema zgomotului de la ambreiaj (stiu ca sunt incepator dar m-am lovit de ea deja) in cele mai multe cazuri este data de oala de ambreiaj ala carei arcuri s-au deformat plastic.

 

Au am gasit o oala second si mecanicul spune ca a disparut zgomotul (da, inca nu am ajuns sa imi iau moto de la tipul care o repara).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu problema zgomotului de la ambreiaj (stiu ca sunt incepator dar m-am lovit de ea deja) in cele mai multe cazuri este data de oala de ambreiaj ala carei arcuri s-au deformat plastic.

 

Au am gasit o oala second si mecanicul spune ca a disparut zgomotul (da, inca nu am ajuns sa imi iau moto de la tipul care o repara).

 

Cat de puternic era zgomotul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU stiu sa iti spun, dar avea aceleasi simptome.

Te sfatuiesc sa citesti topicul deschis de mine...

 

/index.php?/topic/735532-outer-clutch-pentru-cb500/

 

Daca sunetul e vag (i.e. trebuia sa stai cu urechile ciulite la motor sa-l auzi) nu cred ca ar trebui sa te arunci la investitii.

 

Go on and enjoy, e un motor cu o varsta inaintata si chestiile nu mai stau pe el ca in prima zi. Baga banii in cauciucuri si frane, alea-s cele mai importante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU, nu sea auzea incet deloc. Se auzea chiar tare. Daca a rezolvat problema, ma declar multumit.

 

Am cumparat cauciucuri, am schimbat rulmenti, placute, ulei, filtre, antigel, niste simeringuri.

 

Mai trebuie sa schimb lampile de semnalizare (sunt cu led si se vad mai slab) si trebuie sa imi rezolv vitezometrul. Nu stiu de ce nu merge. Kilometrajul merge dar vitezometrul nu... :(


» Post actualizat in 06 Apr 2016 19:02

Nu are cineva un bord de CB 500 de vanzare?

Nu gasesc pe nicaieri....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor !

 

Astazi am iesit putin la o plimbare cu CB-ul meu si m-am bagat pe niste stradute cu pamant de pe la Trapezului...La una dintre intersectii am pus o frana mai puternica, la o viteza de vreo 20 km/h , moto s-a dezechilibrat si s-a culcat pe o parte. Eu nu am cazut, ci am ramas pe picioare. Am ridicat-o si am continuat sa merg cu ea, insa de atunci maneta de frana este foarte tare si franeaza brusc, nemaiavand cursa aceea progresiva ca inainte. De la ce ar putea fi? Ce trebuie sa verific? Mersi. Nu am avut nici o alta paguba, doar o zgarietura pe maneta de frana...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Proaspat incepator, prima intrare in oras, am cateva intrebari :) :

1. dupa ce porniti moto la vreo 10-15 grade, cu socul tras, la cate ture sta moto (a mea in jur de 2000)

2. dupa ce se incalzeste motorul, la cate ture sta motorul (al meu are ceva probleme pentru ca sta intre 2000 si 3000)

3. Bordul cum se demonteaza? Are doar 2 suruburi de tip TX? Evident, nu ma refer si la cablu si cele 2 mufe.

4. cei care v-ati schimbat semnalizarile, ce v-ati pus? LED, becuri mai mici? Cum ati rezolvat problema cu diferenta de putere? Ati schimbat releul sau ati pus o rezistenta? A mea din pacate a venit cu alte semnalizari si...pe langa faptul ca nu sunt vizibile, mai clipesc si foarte repede. Problema e ca nu prea gasesc semnalizari cu bec de 21 decat la preturi mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 - Nu e bine sa il lasi sa stea cu socul tras in ture mari, odata pornit socul trebuie impins inapoi , daca sta intre 1ooo si 15oo de ture e de ajuns.

2 - Cu motorul incalzit ar trebui sa stea pe la 12oo-14oo nici decum 2-3ooo. Ca o paranteza, cum adica intre 2ooo si 3ooo? fluctueaza intre valorile astea?

3 - Bordul are suruburi pe dedesupt parca, trebuie sa dai farul jos ca sa vezi exact.

4 - Daca nu clipesc enervant de tare sunt ok si asa, daca ti se pare ca clipesc totusi prea repede de obicei sa pune rezistenta pe semnalizari, sau daca vrei poti schimba releul, ambele variante sunt valabile.


» Post actualizat in 17 Apr 2016 15:52

Salutare tuturor !

 

Astazi am iesit putin la o plimbare cu CB-ul meu si m-am bagat pe niste stradute cu pamant de pe la Trapezului...La una dintre intersectii am pus o frana mai puternica, la o viteza de vreo 20 km/h , moto s-a dezechilibrat si s-a culcat pe o parte. Eu nu am cazut, ci am ramas pe picioare. Am ridicat-o si am continuat sa merg cu ea, insa de atunci maneta de frana este foarte tare si franeaza brusc, nemaiavand cursa aceea progresiva ca inainte. De la ce ar putea fi? Ce trebuie sa verific? Mersi. Nu am avut nici o alta paguba, doar o zgarietura pe maneta de frana...

Cel mai bine mergi la un service, ceva s-a intamplat acolo ... daca nu te pricepi singur nu cred ca iti poate explica cineva ce si cum pentru ca nu poate sti exact care e problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa ma duc la un service aveam si eu in cap, insa as fi vrut sa stiu cam la ce sa ma astept.Macar dpdv costuri. Ma gandesc ca poate colegii mai experimentati au mai trecut prin asta si pot sa ma ajute cu cateva posibile diagnostice. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ThunderByte

 

Da, stiu ca ceva nu e in regula. Nu o las cu socul tras nicicum. Dupa ce porneste, il las cat pot de repede...prima data la jumatate si apoi de tot. Ceea ce nu am verificat este daca nu cumva cablul de la soc face ceva figuri. Cred ca ar fi prima treaba.

Legat de bord, asa este, va trebui sa dau jos farul. Bine, oricum trebuie demontat atunci cand cablez bordul deoarece mufele sunt in far.

In legatura cu semnalizarile...am rezolvat. Am cumparat 2 de la un magazin din brasov, chinezesti insa cu bec mic cu halogen care consuma 21W. E perfect. Am pus 2 in paralel si releul functioneaza corect. Maine ami iau 2 ca sa le schimb si pe spate.

Problema e ca boul ala care a schimabt semnalizarile, pe fata a taiat cablurile originale si a inadit firul (ceea ce a fost perfect pentru ca eu cu cele noi m-am legat in mufa din far, asa cum trebuie). Problema e ca pe spate idiotul a distrus mufa mama, strangand cu patentul cablul pe care l-a taiat in mufa. Nu stiu de ce nu le-a coenctat normal. Probabil pentru ca era un pic cam idiot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ThunderByte

 

Da, stiu ca ceva nu e in regula. Nu o las cu socul tras nicicum. Dupa ce porneste, il las cat pot de repede...prima data la jumatate si apoi de tot. Ceea ce nu am verificat este daca nu cumva cablul de la soc face ceva figuri. Cred ca ar fi prima treaba.

Legat de bord, asa este, va trebui sa dau jos farul. Bine, oricum trebuie demontat atunci cand cablez bordul deoarece mufele sunt in far.

In legatura cu semnalizarile...am rezolvat. Am cumparat 2 de la un magazin din brasov, chinezesti insa cu bec mic cu halogen care consuma 21W. E perfect. Am pus 2 in paralel si releul functioneaza corect. Maine ami iau 2 ca sa le schimb si pe spate.

Problema e ca boul ala care a schimabt semnalizarile, pe fata a taiat cablurile originale si a inadit firul (ceea ce a fost perfect pentru ca eu cu cele noi m-am legat in mufa din far, asa cum trebuie). Problema e ca pe spate idiotul a distrus mufa mama, strangand cu patentul cablul pe care l-a taiat in mufa. Nu stiu de ce nu le-a coenctat normal. Probabil pentru ca era un pic cam idiot.

Pe lateralul carburatoarelor stiu ca se vedea la cb cand era tras socul si cand nu, e o tija de bronz care iese in partea superioara fata a carburatoarelor cand e socul tras.

 

post-18053-0-38046700-1461007715_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm...

 

Din ce am mai citit pe aici, ma gandeam ca poate e doar avansul un pic (un pic mai mult) cam mare. M-am uitat in in manualul Hayens insa din pozele alea nu prea m-am prins unde ar trebui sa fie reglajul ptr avans.

Iti multumesc pentru poza. Incet, incet, incep sa imi cunosc moto. MOmentan sunt bucuros ca am gasit o solutie ieftina pentru ca semnalizarile sa fie vizibile. Un mootociclist mi-a zis ca nu sunt importante semnalizarile...ca daca am moto o sa ma misc repede si nu o sa am nevoie de semnalizari...nu pot fi de acord....

Intentionez sa duc moto inapoi la tipul care mi l-a servisat insa sunt momentan cam cu morcovul in f**d daca trebuie sa trec prin anumite zone ale orasului, mai ales la anumite ore.

Am exersat eu cateva franari mai "violente" pe la 30 km pe ora insa imi e frica in oras ca nu voi sti sa reactionez corect daca imi taie cineva calea. Stiu, se invata dupa multe ore de condus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...