Sari la conținut

Honda Cb500 - Home


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor !

 

Astazi am iesit putin la o plimbare cu CB-ul meu si m-am bagat pe niste stradute cu pamant de pe la Trapezului...La una dintre intersectii am pus o frana mai puternica, la o viteza de vreo 20 km/h , moto s-a dezechilibrat si s-a culcat pe o parte. Eu nu am cazut, ci am ramas pe picioare. Am ridicat-o si am continuat sa merg cu ea, insa de atunci maneta de frana este foarte tare si franeaza brusc, nemaiavand cursa aceea progresiva ca inainte. De la ce ar putea fi? Ce trebuie sa verific? Mersi. Nu am avut nici o alta paguba, doar o zgarietura pe maneta de frana...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut,

 

Proaspat incepator, prima intrare in oras, am cateva intrebari :) :

1. dupa ce porniti moto la vreo 10-15 grade, cu socul tras, la cate ture sta moto (a mea in jur de 2000)

2. dupa ce se incalzeste motorul, la cate ture sta motorul (al meu are ceva probleme pentru ca sta intre 2000 si 3000)

3. Bordul cum se demonteaza? Are doar 2 suruburi de tip TX? Evident, nu ma refer si la cablu si cele 2 mufe.

4. cei care v-ati schimbat semnalizarile, ce v-ati pus? LED, becuri mai mici? Cum ati rezolvat problema cu diferenta de putere? Ati schimbat releul sau ati pus o rezistenta? A mea din pacate a venit cu alte semnalizari si...pe langa faptul ca nu sunt vizibile, mai clipesc si foarte repede. Problema e ca nu prea gasesc semnalizari cu bec de 21 decat la preturi mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 - Nu e bine sa il lasi sa stea cu socul tras in ture mari, odata pornit socul trebuie impins inapoi , daca sta intre 1ooo si 15oo de ture e de ajuns.

2 - Cu motorul incalzit ar trebui sa stea pe la 12oo-14oo nici decum 2-3ooo. Ca o paranteza, cum adica intre 2ooo si 3ooo? fluctueaza intre valorile astea?

3 - Bordul are suruburi pe dedesupt parca, trebuie sa dai farul jos ca sa vezi exact.

4 - Daca nu clipesc enervant de tare sunt ok si asa, daca ti se pare ca clipesc totusi prea repede de obicei sa pune rezistenta pe semnalizari, sau daca vrei poti schimba releul, ambele variante sunt valabile.


» Post actualizat in 17 Apr 2016 15:52

Salutare tuturor !

 

Astazi am iesit putin la o plimbare cu CB-ul meu si m-am bagat pe niste stradute cu pamant de pe la Trapezului...La una dintre intersectii am pus o frana mai puternica, la o viteza de vreo 20 km/h , moto s-a dezechilibrat si s-a culcat pe o parte. Eu nu am cazut, ci am ramas pe picioare. Am ridicat-o si am continuat sa merg cu ea, insa de atunci maneta de frana este foarte tare si franeaza brusc, nemaiavand cursa aceea progresiva ca inainte. De la ce ar putea fi? Ce trebuie sa verific? Mersi. Nu am avut nici o alta paguba, doar o zgarietura pe maneta de frana...

Cel mai bine mergi la un service, ceva s-a intamplat acolo ... daca nu te pricepi singur nu cred ca iti poate explica cineva ce si cum pentru ca nu poate sti exact care e problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa ma duc la un service aveam si eu in cap, insa as fi vrut sa stiu cam la ce sa ma astept.Macar dpdv costuri. Ma gandesc ca poate colegii mai experimentati au mai trecut prin asta si pot sa ma ajute cu cateva posibile diagnostice. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ThunderByte

 

Da, stiu ca ceva nu e in regula. Nu o las cu socul tras nicicum. Dupa ce porneste, il las cat pot de repede...prima data la jumatate si apoi de tot. Ceea ce nu am verificat este daca nu cumva cablul de la soc face ceva figuri. Cred ca ar fi prima treaba.

Legat de bord, asa este, va trebui sa dau jos farul. Bine, oricum trebuie demontat atunci cand cablez bordul deoarece mufele sunt in far.

In legatura cu semnalizarile...am rezolvat. Am cumparat 2 de la un magazin din brasov, chinezesti insa cu bec mic cu halogen care consuma 21W. E perfect. Am pus 2 in paralel si releul functioneaza corect. Maine ami iau 2 ca sa le schimb si pe spate.

Problema e ca boul ala care a schimabt semnalizarile, pe fata a taiat cablurile originale si a inadit firul (ceea ce a fost perfect pentru ca eu cu cele noi m-am legat in mufa din far, asa cum trebuie). Problema e ca pe spate idiotul a distrus mufa mama, strangand cu patentul cablul pe care l-a taiat in mufa. Nu stiu de ce nu le-a coenctat normal. Probabil pentru ca era un pic cam idiot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ThunderByte

 

Da, stiu ca ceva nu e in regula. Nu o las cu socul tras nicicum. Dupa ce porneste, il las cat pot de repede...prima data la jumatate si apoi de tot. Ceea ce nu am verificat este daca nu cumva cablul de la soc face ceva figuri. Cred ca ar fi prima treaba.

Legat de bord, asa este, va trebui sa dau jos farul. Bine, oricum trebuie demontat atunci cand cablez bordul deoarece mufele sunt in far.

In legatura cu semnalizarile...am rezolvat. Am cumparat 2 de la un magazin din brasov, chinezesti insa cu bec mic cu halogen care consuma 21W. E perfect. Am pus 2 in paralel si releul functioneaza corect. Maine ami iau 2 ca sa le schimb si pe spate.

Problema e ca boul ala care a schimabt semnalizarile, pe fata a taiat cablurile originale si a inadit firul (ceea ce a fost perfect pentru ca eu cu cele noi m-am legat in mufa din far, asa cum trebuie). Problema e ca pe spate idiotul a distrus mufa mama, strangand cu patentul cablul pe care l-a taiat in mufa. Nu stiu de ce nu le-a coenctat normal. Probabil pentru ca era un pic cam idiot.

Pe lateralul carburatoarelor stiu ca se vedea la cb cand era tras socul si cand nu, e o tija de bronz care iese in partea superioara fata a carburatoarelor cand e socul tras.

 

post-18053-0-38046700-1461007715_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm...

 

Din ce am mai citit pe aici, ma gandeam ca poate e doar avansul un pic (un pic mai mult) cam mare. M-am uitat in in manualul Hayens insa din pozele alea nu prea m-am prins unde ar trebui sa fie reglajul ptr avans.

Iti multumesc pentru poza. Incet, incet, incep sa imi cunosc moto. MOmentan sunt bucuros ca am gasit o solutie ieftina pentru ca semnalizarile sa fie vizibile. Un mootociclist mi-a zis ca nu sunt importante semnalizarile...ca daca am moto o sa ma misc repede si nu o sa am nevoie de semnalizari...nu pot fi de acord....

Intentionez sa duc moto inapoi la tipul care mi l-a servisat insa sunt momentan cam cu morcovul in f**d daca trebuie sa trec prin anumite zone ale orasului, mai ales la anumite ore.

Am exersat eu cateva franari mai "violente" pe la 30 km pe ora insa imi e frica in oras ca nu voi sti sa reactionez corect daca imi taie cineva calea. Stiu, se invata dupa multe ore de condus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmmm....o sa caut.

Teoretic daca socul ar ramane deschis, motorul s-ar putea comporta asa cum am scris eu? E drept ca imi pot da seama daca ramane sau nu dupa ce o pornesc insa nu prea pot sa ma joc cu ea. Femeia la care o tin nu vrea sa bazai moto in curte. De fapt mi-a zis sa o bag si sa o scot cu motorul oprit. O sa o pornesc in strada...ca doar nu o sa imping un KM de ea....

 

Asadar, o sa verific socul, si apoi o sa incerc sa umblu la relanti. Teoretic, daca umblu la relanti, ar trebui sa stea in mai putine ture si la pornirea cu socul tras, nu? Reglajul ar trebui sa il fac dupa ce motorul este cald, nu?

 

Mersi.

 

PS azi am primit bordul de schimb. Nu o sa ma chinui sa desfac cele 2 suruburi TX...o sa desfac carcasa din plastic si o sa ma folosesc de suprotul vechi...sper sa se potriveasca. Sunt 3 piulite cu 3 mansoane din cauciuc....Abia astept sa se faca vremea frumoasa ca sa pot lucra la ea.

 

 

LE: din cate stiu eu, toate modelele sunt in 6 trepte, insa asteapta si alte rapsunsuri. Nu sunt cel mai in masura sa iti raspund.

Editat de sebibv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmmm....o sa caut.

Teoretic daca socul ar ramane deschis, motorul s-ar putea comporta asa cum am scris eu? E drept ca imi pot da seama daca ramane sau nu dupa ce o pornesc insa nu prea pot sa ma joc cu ea. Femeia la care o tin nu vrea sa bazai moto in curte. De fapt mi-a zis sa o bag si sa o scot cu motorul oprit. O sa o pornesc in strada...ca doar nu o sa imping un KM de ea....

 

Asadar, o sa verific socul, si apoi o sa incerc sa umblu la relanti. Teoretic, daca umblu la relanti, ar trebui sa stea in mai putine ture si la pornirea cu socul tras, nu? Reglajul ar trebui sa il fac dupa ce motorul este cald, nu?

 

Mersi.

 

PS azi am primit bordul de schimb. Nu o sa ma chinui sa desfac cele 2 suruburi TX...o sa desfac carcasa din plastic si o sa ma folosesc de suprotul vechi...sper sa se potriveasca. Sunt 3 piulite cu 3 mansoane din cauciuc....Abia astept sa se faca vremea frumoasa ca sa pot lucra la ea.

 

 

LE: din cate stiu eu, toate modelele sunt in 6 trepte, insa asteapta si alte rapsunsuri. Nu sunt cel mai in masura sa iti raspund.

Nu are treaba socul cu relantiul, daca modifici relantiul nu o sa afecteaze neaparat turatia cu socul tras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, scuze pentru intrebarile prostesti. PEntru ca ai fost dragut si mi-ai rapsuns mereu, o sa iti povestesc de ce pun anumite intrebari....

 

Acum am un Logan (de fapt e al parintilor, dar eu il folosesc). Il am din 2010. Am avut vreo 6 ani o dacie 1310 (tot a parintilor). Acea Dacie avea toanele ei. Doar eu si cu mama puteam sa o pornim cand era frig. Stiam cat sa tragem socul, ce sa facem ca sa nu o inecam, si stiam cand s-a inecat cand sa renuntam ca sa nu omoram bateria.

Ce facem? Trageam socul cam la jumatate, apasam de 3 ori pedala de acceleratie si dadeam la demaror. Nu pornea din prima, ci din a 3-a incercare. Dupa ce pornea...impingeam socul de tot, si o "tineam" din acceleratie. Daca nu inchideam clapeta de soc si murea motorul...nu ami pornea nici cu slujbe. Cam asta este experienta mea cu carburatia. Tatal meu, care este si el sofer dar nu a mai condus de multi ani, nu reusea sa o porneasca.

 

Evident ca am incercat aceeeasi strategie si pe moto si am inecat-o. Iarna, la semafor, ca sa nu moara motorul, trebuia sa tin tot timpul piciorul pe acceleratie. Imagineaza-ti ca eu trebuia sa tin masina accelerata usor tot timpl, si cu stangul sa apas ambreiajul ca sa scot din viteza, si apoi, tot cu stangul, sa apas frana. Era teroare. Ulterior, ma invatasem sa umblu la surubul de relanti. Iarna, fortam motorul sa stea mai accelerat ca sa nu mai trebuiasca sa tin mereu piciorul pe acceleratie. Nu aveam turometru, asa ca habar nu aveam cat de turata era. Vroiam doar sa "sune bine" motorul.

 

Din acest motiv te-am intrebat daca ii pot afecta pornirea. Momentan porneste destul de frumos, insa am invatat ca nu am voie sa ma ating de acceleratie. Probabil ca dupa vreo 2 sezoane, daca descopar ca moto e ptr mine, imi voi lua o moto pe la vreo 2-3000 eur....insa acum cred ca e suficient ptr un incepator. Am ocazia sa invat, sa experimentez, si apoi sa aleg o moto in functie de ce vreau, nu in functie de ce mi-a fost recomandat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare baieti,

Honda cb 500 ambele modele(scuzati daca sunt mai multe) are 6 trepte sau 5?

Sunt doritor sa achizitionez ori honda cb 500 ori kawasaki er 5.

 

Multumesc anticipat !

Specifications CB500 (IT-type)

Engine Liquid-cooled 4-stroke 8-valve parallel twin

Bore × Stroke 73 × 59.6mm

Displacement 499cm3

Compression Ratio 10.5 : 1

Carburettors 34mm slanted flat-slide VP-type × 2

Max. Power Output 42kW/9,500min-1 (95/1/EC)

Max. Torque 46Nm/8,000min-1 (95/1/EC)

Ignition Computer-controlled digital transistorised with electronic

advance

Starter Electric

Transmission 6-speed

Final Drive ‘O’-ring sealed chain

Dimensions (L×W×H) 2,090 × 720 × 1,050mm

Wheelbase 1,430mm

Seat Height 775mm

Ground Clearance 145mm

Fuel Capacity 18 litres (including 2.5-litre reserve)

Wheels Front 17 × MT2.50 ‘U’-section 6-spoke cast aluminium

Rear 17 × MT3.50 ‘U’-section 6-spoke cast aluminium

Tyres Front 110/80–17 57H

Rear 130/80–17 65H

Suspension Front 37mm telescopic fork, 115mm axle travel

Rear Dual conventional dampers with 5-step adjustable spring preload,

117mm axle travel

Brakes Front 296mm hydraulic disc with dual-piston calliper and

asbestos-free resin mould pads

Rear 240mm hydraulic disc with single-piston calliper and resin mould

pads

Dry Weight 173kg

» Post actualizat in 19 Apr 2016 19:34

Da, scuze pentru intrebarile prostesti. PEntru ca ai fost dragut si mi-ai rapsuns mereu, o sa iti povestesc de ce pun anumite intrebari....

 

Acum am un Logan (de fapt e al parintilor, dar eu il folosesc). Il am din 2010. Am avut vreo 6 ani o dacie 1310 (tot a parintilor). Acea Dacie avea toanele ei. Doar eu si cu mama puteam sa o pornim cand era frig. Stiam cat sa tragem socul, ce sa facem ca sa nu o inecam, si stiam cand s-a inecat cand sa renuntam ca sa nu omoram bateria.

Ce facem? Trageam socul cam la jumatate, apasam de 3 ori pedala de acceleratie si dadeam la demaror. Nu pornea din prima, ci din a 3-a incercare. Dupa ce pornea...impingeam socul de tot, si o "tineam" din acceleratie. Daca nu inchideam clapeta de soc si murea motorul...nu ami pornea nici cu slujbe. Cam asta este experienta mea cu carburatia. Tatal meu, care este si el sofer dar nu a mai condus de multi ani, nu reusea sa o porneasca.

 

Evident ca am incercat aceeeasi strategie si pe moto si am inecat-o. Iarna, la semafor, ca sa nu moara motorul, trebuia sa tin tot timpul piciorul pe acceleratie. Imagineaza-ti ca eu trebuia sa tin masina accelerata usor tot timpl, si cu stangul sa apas ambreiajul ca sa scot din viteza, si apoi, tot cu stangul, sa apas frana. Era teroare. Ulterior, ma invatasem sa umblu la surubul de relanti. Iarna, fortam motorul sa stea mai accelerat ca sa nu mai trebuiasca sa tin mereu piciorul pe acceleratie. Nu aveam turometru, asa ca habar nu aveam cat de turata era. Vroiam doar sa "sune bine" motorul.

 

Din acest motiv te-am intrebat daca ii pot afecta pornirea. Momentan porneste destul de frumos, insa am invatat ca nu am voie sa ma ating de acceleratie. Probabil ca dupa vreo 2 sezoane, daca descopar ca moto e ptr mine, imi voi lua o moto pe la vreo 2-3000 eur....insa acum cred ca e suficient ptr un incepator. Am ocazia sa invat, sa experimentez, si apoi sa aleg o moto in functie de ce vreau, nu in functie de ce mi-a fost recomandat!

Cb 500 e un motor genial, ii duc dorul si acum, daca o sa am ocazia am sa iau unul pentru oras ... cat despre carburatie, nu compara dacia care avea tehnologie din '70 cu o motocicleta japoneza din '94.

Editat de Chivu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ovidiu

Pe un forum de CB500 oamenii cred ca iti vor spune sa iti iei CB, pe cel de Kavasaki iti vor spune sa iti iei Kawasaki...e la fel ca si cum ai intreba pe forumul apple daca sa iti iei Iphone sau samsung.

 

@ThudnerByte

 

Poate o sa zici ca sunt prost sau bolovan (si poate ca sunt) dar nu am gasit de unde sa reglez avansul. Trebuie sa dau jos vreo "carenuta"? Eu le am pe toate....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...