hihi Postat Noiembrie 27, 2005 Share Postat Noiembrie 27, 2005 Sambata a fost ceva mai cald afara si am zis sa ies la o tura cu mopedu. Dar de vreo cateva saptamani, pleca foarte greu de pe loc. Parca atunci cand motorul era incalzit, pleca mai greu ca atunci cand era rece. Asa si cum ziceam.. ma plimbam cu mopedu si deodata aud un zdrang si se opreste motoru. Ma urc pe trotuar si ma uit. Primul lucru care l-am observat "ciudat" a fost lantul care era parca mai larg. Ii dau o pedala si nu se aude nimic (absolut nimic). Mai stau un pic, ii mai dau o pedala si scoate un zgomot (exact ca atunci cand nu mai are benzina). Deci, benzina avea. Ajuns acasa ma uit cu taicamiu pe la ea. Carburatorul curat, nu era nimic infundat ca benzina curgea. Toba de esapament nu era infundata. Bujia era ok. Ce poate sa fie ? Taicamiu banuieste ca s-a spart pistonul.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shak Postat Noiembrie 27, 2005 Share Postat Noiembrie 27, 2005 Si lantul ce avea? Sau a fost asa de distragere a atentiei? Pana la primavara ai timp sa o repari. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hihi Postat Noiembrie 27, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 27, 2005 (editat) Pai lantul nu are nimic. Mi se pare mie ca e un pic mai slab, dar se rezolva. Dati-va si voi cu parerea.. Stiu ca pana la primavara mai e, dar vroiam sa ies si zilele astea ca e mai cald. Ca am iesit cand erau 2 grade, si nu ies cand sunt 10 . Editat Noiembrie 27, 2005 de hihi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 27, 2005 Share Postat Noiembrie 27, 2005 pai desfaci 4 suruburi si dai cilindru' si chiulasa jos si vezi ce dreq are! un zdrang poate sa vine din mai multe cauze asa ca cel mai bine il desfaci sa vezi ce are! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 28, 2005 Share Postat Noiembrie 28, 2005 pune o bujie noua si vezi ce zice. e posibil sase fi ancrasat. si verifica si fisa (eventual si platina daca ai ) sa fie in regula Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hihi Postat Decembrie 1, 2005 Autor Share Postat Decembrie 1, 2005 Ok.. am dat cele 4 suruburi (mentionate de Stres) jos. Pistonul arata ok. Nu era jeg, nu era nik pe acolo. Pana la urma a facut-o taicamiu sa porneasca. Dar pornea si nu statea la relanti. A facut-o sa porneasca si sa stea si relanti. Intr-un final ma urc pe ea sa vad cum e, accelerez si nimic. Accelerez mai tare si parca o ia asa usor de tot. A si am verificat si presiunea si avea cam 5 (cand ar fi trebuit sa aiba 10). Taicamiu presupune ca s-a stricat ambielajul si daia nu pleaca . Aveti si voi alte pareri ? PS: Sorry daca m-am exprimat cam aiurea, nu prea le am cu termenii motoristici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 2, 2005 Share Postat Decembrie 2, 2005 presiunea unde? in cilindru? daca despre asta e vorba ai un segment rupt sau poate ambii cel mai probabil! lipsa compresie = lipsa putere = nu mai pleaca sau pleaca greu daca se strica ambielajul ori nu mai mergea (se rupea biela sau se gripa iremediabil) ori avea joc! daca are joc tot trebuie sa marga relativ bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 2, 2005 Share Postat Decembrie 2, 2005 Daca te referi la presiunea masurata cu un manometru montat in loc de bujie intradevar e cam mica ,normal cica ar trebui minim 7 bari ca sa mearga ( cam 100psi); totusi am facut si eu masuratoarea asta la IJ monocilindric deci cam aceleasi conditii ca la tine ( 1cil 2T) si mi-a dat parca mai mica de 5 dar mergea Ij-ul fara probleme( e cam greu de masurat corect compresia la un astfel de motor, in primul rand motorul trebuie sa fie cald) Parerea mea e ca daca-ti arata 5 nu ai segmenti sparti, sau cel putin nu pe toti; daca si cil arata ok, nu are zgarieturi, atunci mai mult ca sigur nu segmentii sunt de vina; ai putea sa incerci sa dai si cilindrul jos, ca nu cred ca e prea complicat si atunci o sa stii sigur daca e ambielajul de vina, dar din cate ai descris tu nu prea cred Eu totusi cred ca e toba de vina , am vazut tobe de moped infundate asa din senin; da-o jos si incearca sa vezi cum merge fara ea. Ce fel zici tu ca nu pleaca? moare motorul? patineaza ambreiajul? In gol, pusa pe cric se tureaza motorul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hihi Postat Decembrie 2, 2005 Autor Share Postat Decembrie 2, 2005 (editat) presiunea unde? in cilindru? daca despre asta e vorba ai un segment rupt sau poate ambii cel mai probabil! lipsa compresie = lipsa putere = nu mai pleaca sau pleaca greu daca se strica ambielajul ori nu mai mergea (se rupea biela sau se gripa iremediabil) ori avea joc! daca are joc tot trebuie sa marga relativ bine Am masurat presiunea cu un manometru in loc de bujie, cum zicea binox. Cand nu eram pe ea si era pe cric roata se invartea fara probleme. Daca te referi la presiunea masurata cu un manometru montat in loc de bujie intradevar e cam mica ,normal cica ar trebui minim 7 bari ca sa mearga ( cam 100psi); totusi am facut si eu masuratoarea asta la IJ monocilindric deci cam aceleasi conditii ca la tine ( 1cil 2T) si mi-a dat parca mai mica de 5 dar mergea Ij-ul fara probleme( e cam greu de masurat corect compresia la un astfel de motor, in primul rand motorul trebuie sa fie cald) Parerea mea e ca daca-ti arata 5 nu ai segmenti sparti, sau cel putin nu pe toti; daca si cil arata ok, nu are zgarieturi, atunci mai mult ca sigur nu segmentii sunt de vina; ai putea sa incerci sa dai si cilindrul jos, ca nu cred ca e prea complicat si atunci o sa stii sigur daca e ambielajul de vina, dar din cate ai descris tu nu prea cred Eu totusi cred ca e toba de vina , am vazut tobe de moped infundate asa din senin; da-o jos si incearca sa vezi cum merge fara ea. Ce fel zici tu ca nu pleaca? moare motorul? patineaza ambreiajul? In gol, pusa pe cric se tureaza motorul? Exact asa am facut. Am dat toba jos (scotea un zgomot infernal) asta la inceput. Dupa toate reglarile am zis sa incerc sa merg cu ea (1 metru in garaj) fara toba si nu pleca de pe loc (pleca foarte foarte greu). O sa ii zic lui taicamiu (caci el a facut toate chestii de mai sus) sa se uite si la segmenti, cand o sa dam jos motorul sa ne uitam. Normal presiunea ar trebui sa fie cam de 10. Astept si alte pareri. PS: Am strans si lantul dar nu aia e problema. PS2: Am vazut ca motoreta are magnetou Ducati, ceea ce m-a facut sa ma simt mai bine . Multumesc lui Stres si lui binox ca au binevoit si au postat (dar si celorlalti) Tocmai am vorbit cu taicamu si mi-a zis ca segmentul (caci e doar unul) nu are nimic. Editat Decembrie 2, 2005 de hihi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 2, 2005 Share Postat Decembrie 2, 2005 Pai atunci daca segmentul e ok ( si asa tre sa fie numai unu), toba e ok ar mai ramane cam 2-3 variante: - uzura excesiva a motorului ( dar asta nu prea apare asa dintr-o data ) - aprindere dereglata( avans prea mic) ; nu stiu cum e sis de aprindere la mopeduri si n-am idee daca se poate deregla sau nu, dar daca se poate ar fi bine sa verifici - carburator dereglat in special amestec prea sarac( ai putea sa-ti dai seama de asta daca pui o bujie noua si lasi motoru sa mearga un timp cam la juma din turatie sau chiar mai sus un pic; inspectezi bujia si vezi cam cum e amestecul Cam astea ar fi cele legate de motor care mi-au trecut mie prin cap Ar mai putea fi ceva legat de transmisie, suspensie si frana, adica ceva de genu cand te pui pe ea sa se infraneze roata sau ceva pe la transmisie cand incerci sa pleci cu ea(cam improbabila varianta da nu imposibila) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hihi Postat Decembrie 2, 2005 Autor Share Postat Decembrie 2, 2005 M-am mai gandit un pic si iata ce a iesit. In ziua cand s-a intamplat toata povestea, mai aveam putina benzina (si cred ca nici ulei nu mai era) ca tocmai ma duceam la benzinarie. In seara cand am "reparat" cu taicamiu la ea, i-am pus benzina dar nu i-am mai pus si ulei si la o "proba" pe cric taicamiu a tinut-o accelarata un timp (aprox 30 secunde) si iar s-a intamplat la fel. S-a oprit motorul si nu mai pornea. Taicamiu credea ca s-a gripat pistonul, dar nu se gripase pentru ca nu uitasem la el si arata bine. Tin sa zic ca nu puneam ulei de fiecare data cand puneam si benzina. De ce .. ? Tata (fiind inginer motoare termice) zicea sa nu pun ulei de fiecare data ca are prea mult. Am zis ca stie el mai bine ca mine.. so nu am mai pus . De aici sa fie oare.. ? Maine seara sper sa dam motoru jos si sa ne "apucam" de el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 2, 2005 Share Postat Decembrie 2, 2005 Cum adica sa nu pui ulei defiecare data cand pui benzina? Are rezervor separat pt ulei ? Daca nu, atunci s-a cam dus motorul daca obisnuiai sa mai mergi si fara ulei din cand in cand Daca nu are amestec automat cu rezervor separat de ulei si nici in benzina nu-i pui mereu ulei => ungere proasta sau deloc => uzura prematura a motorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hihi Postat Decembrie 2, 2005 Autor Share Postat Decembrie 2, 2005 Nu are rezervor separat de ulei. E cu amestec. De cele mai multe ori ii puneam ulei... dar mai erau si momente cand nu ii puneam (destul de rare) Maine o sa vad ce are si ce nu are motorul (sper). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 5, 2005 Share Postat Decembrie 5, 2005 Sa stii ca ulei se pune tot-timpul in benzina cand alimentezi. E suficient sa mearga putin fara ulei si ceva se uzeaza. De exemplu: rulmentii de pe ambielaj care se ung cu acel ulei de amestec. Tatal tau a gresit cand ti-a spus sa nu mai pui asa tot timpul ("ca are el motorul"). Ce are? Unde are? Uleiul unge cat unge segmentii, pistonul, biela, boltul pistonului, ambielajul, apoi se uzeaza si este "spalat" de benzina noua, ars si inlocuit cu uleiul din benzina noua. Lucrul asta se face in permanenta atat timp cat motorul functioneaza. Dar cand ii vine benzina fara ulei, cu ce sa mai unga??? Eu am avut odata o problema asemanatoare cu un moped (se comporta exact asa cum spuneai tu despre al tau) dar cand l-am dus la un meserias si a desfacut cilindrul a descoperit ca segmentul (unicul) era spart. A inlocuit segmentul si dupa aia a mers ca nou. Sa ne spui si noua, te rog, ce avea, ca m-ai facut curios. Succes la reparatii. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hihi Postat Decembrie 14, 2005 Autor Share Postat Decembrie 14, 2005 Azi am dat chiulasa jos si blocul motor. Am vazut ca pistonul nu ajunge in punctul maxim superior, ci cu 1-2 mm mai jos. Eram sigur ca s-a indiot biela. Am dat pistonul jos de pe biela si m-am uitat cu taicamiu. Biela e dreapta, dar segmentul era gripat. Pana la urma segmentul s-a rupt (sau l-am rupt). Si pistonul avea ceva urme de frecare pe el. Zilele astea ma voi duce sa-mi cumpar un segment sau un piston cu segment. Ieri am pornit-o. De pornit porneste, de stat la relanti sta, dar nu pleaca de pe loc. Daca ii dau si la pedale, pleaca iar cand am ceva viteza si accelerez, trage dar ceva mai prost. O sa va tin la curent cu reparatiile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 15, 2005 Share Postat Decembrie 15, 2005 nu mai umbla cu ea asa! nu-i cumpara piston, doar segment! daca ii cumperi piston trebuie sa-i schimbi si cota si e mai multa munca! de acum incolo sa nu uiti sa-i pui ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hihi Postat Decembrie 15, 2005 Autor Share Postat Decembrie 15, 2005 nu mai umbla cu ea asa! nu-i cumpara piston, doar segment! daca ii cumperi piston trebuie sa-i schimbi si cota si e mai multa munca! de acum incolo sa nu uiti sa-i pui ulei Oricum de 1 luna n-am mai mers cu ea. Doar am pornit-o de 2 ori sa vad daca mai porneste. A inceput sa ninga in Bucale so.. . Am sunat la Motorland si am decis sa iau doar un segment (de 4 euro) si sa nu mai iau si piston (de 23 euro) Sper sa se rezolvea toata treaba cu un segment nou . Cu siguranta nu o sa mai uit sa-i pun ulei. Imi iau o seringa la mine cu ulei si o pun la "cutia de scule" just in case . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.