Sari la conținut

Role Sau "colivie" ?


Axa cu Scame
 Share

28 de role libere sau colivie cu role (mai putine)?  

14 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Dupa 6-7000 km cu jawa am constatat ca rolele dintre bolturile de piston si biele s-au uzat atat cat sa-mi apara un "greieras" in motor.Voi schimba bolturile si rolele, dar aici am o optiune: colivie de cupru cu role.Stie careva daca e mai fiabila solutia? Presupun ca otzelul e la fel de prost :D in amandoua variantele.

 

-->coliviile sunt cel putin de doua ori mai scumpe (adik vreo 300 de kiftele perechea)

-->in varianta cu role simple exista frecare si intre role ceea ce duce la uzura;alea se agita ca tampitele in spatiul pe care il au acolo, daca se useaza putin se lovesc unele de altele si scot niste zgomote neregulate la relantiu.

--> in colivie nu se ating rolele intre ele dar forta generata de detenta pistonului e preluata de mai putine role-->una se poate sparge,dupa capul meu :P

--> Colivia se monteaza mult mai usor decat 28 de role + 2 saibe distantiere, dar...se monteaza o singura data :) Deci asta nu ar fi o problema.

 

Apreciez parerile voastre, mai ales daca ati pus colivie si ati constatat fiabilitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu as pune colivie. Ma gandesc ca in momentul detentei, exista o fortza care impinge doua role vecine in directii opuse, in cadrul celor doua canale in care lucreaza respectivele role. Si in cazul asta, mai sunt si in rotire, si in apasare catre camasa de cupru, care cred eu ca se uzeaza mai repede. Iar scaderea numarului de bile zic eu ca e semnificativa, mai ales ca in locul respectiv, lucreaza in conditii de stres maxim doar cateva role, cele din partea de jos (unde apasa pistonul pe biela la explozie). In orice caz, tot apare uzura inegala, ce se amplifica in timp datorita "mostenirii" ramasa in ochiul bielei iar efectul acela de impingere a rolelor vecine la colivie cred eu ca ar fi mai important in cazul asta.

Ce as face eu - niste caneluri extrem de fine in saibele alea doua care tin rolele la distanta de umerii pistonului, caneluri inclinate care sa aiba rolul de a "improspata" rolele, de a face toate rolele sa "danseze" pe toata suprafatza boltului, pentru uniformizarea uzurii si cresterea timpului de exploatare. Altfel, din cauza uzurii exagerate a celor 4-5 role aflate in puctul de solicitare maxima, esti obligat sa le schimbi pe toate.

Rolele alea nu lucreaza ca un rulment propriu-zis, deoarece au o miscare unghiulara oscilatorie, nu efectueaza rotatii complete, astfel incat rolele sa se rostogoleasca pe toata suprafata pe care calca. Daca insa in capete gasesc niste unghiuri ascutite, foarte fine, ele incep si "migreaza", putin cate putin (efect asemanator cu spicul de grau care inainteaza intre palme dintr-o miscare oscilatorie fina).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io votat pentru colivie

 

1. montare mult mai usoara si fara riscul scaparii vr'unei bile rauvoitoare in carter

2. o distribuire omogena a bilelor pe diametrul boltzului chiar si la o uzura avansata a lor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca cei de la jawa folosesc colivii la ora actuala inseamna ca sunt bune, in schimb daca este vreo inginerie romaneasca ca sa-l "montezi" mai usor nu-ti recomand.

O sectziune, o schitza a motorului, ceva de la jawele actuale nu se gaseste?

Din cite stiu cupru este cam moale. Poate bronz grafitat. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

pe colivie e mai bine!

 

frecarea e mai mica, deoarece rolele nu se freaca atat cu biela cat si intre ele, deci se incing si implicit se uzeaza mai repede. se tureaza mai bine pe colivie, cand se uzeaza numai un pic, atunci se simte imediat si incepe sa bata.

 

pe coliviee si un dezavantaj: daca ai scapat-o fara ulei, imediat se gripeaza!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cate stiu eu colivia nu da voie rolelor ca se aseze oblic , ceea ce duce la uzura inegala si implicit joc.

Corect :lol:

Deja e rezolvata dilema, am pus colivii originale si vin la fix cota pe cota, nu mai am nici un pic de joc...de asemenea bolturile sunt tot de la mama lor, deci nu a mai trebuit sa le rectific la flex ca pe alea rusesti care erau fabricate la cote inspirate din nivelul de votca ramas in sticla strungarului rus :D

 

 

Aseara am terminat asamblarea si am dat o tura de control :lol: ...se pare ca mi-a iesit treaba buna , ma astept sa nu am probleme tot sezonul :P.

GATA,PRIMAVARA,POTI SA VII CA AM CU CE MA DA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...