RougeDart Postat Martie 5, 2009 Share Postat Martie 5, 2009 (editat) Salut baieti....am si eu o problema care vreau s-o rezolv cat mai curand posibil!!!Detin un KTM LC4 620 Supercomp din 98(Supermoto)....rotile supermoto le-am pus abia toamna trecuta si...cu rotile de supermoto am vitezele fffffff scurte,cam la 60 km/h am skimbate toate 5 viteze......si la 100 km/h e ff turat.Cu rotile de enduro nu era asa....totul mergea ok,skimbam vitezele normal!deci...pe spate pinionul e cu 44 de dinti si pe fata nu stiu exact cati dinti are,cu rotile de enduro aveam pinionul spate cu 42 de dinti,mai am si acum pinionul cu 42.....ce ziceti,dak il pun pe cel cu 42 o sa se simta diferenta?Ce sa mai fac sa fie vitezele mai lungi si sa nu fie la 80km/h moto asa turat!!!Spuneti-mi va rog toate detalile care le stiti pe aceasta tema!!!Ms mult....o poza cu bestia.. Editat Martie 5, 2009 de RougeDart Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Martie 5, 2009 Share Postat Martie 5, 2009 (editat) S-ar putea sa se fi umblat la pinionul din fata; ca suna cam ciudat 60 in a 5-a, chiar daca mobra e din 98. Poti sa pui pinionul de 42 si sa vezi daca e suficienta diferenta. Daca o sa cobori sub 40, s-ar putea sa trebuiasca sa schimbi lantul (o sa fie prea mare) si o sa si pierzi din acceleratie. Poti sa schimbi si pinionul din fata, dar nu mai mult de 1 dinte (in plus). Editat Martie 5, 2009 de mihaio07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ar88rol Postat Martie 5, 2009 Share Postat Martie 5, 2009 Salut baieti....am si eu o problema care vreau s-o rezolv cat mai curand posibil!!!Detin un KTM LC4 620 Supercomp din 98(Supermoto)....rotile supermoto le-am pus abia toamna trecuta si...cu rotile de supermoto am vitezele fffffff scurte,cam la 60 km/h am skimbate toate 5 viteze......si la 100 km/h e ff turat.Cu rotile de enduro nu era asa....totul mergea ok,skimbam vitezele normal!deci...pe spate pinionul e cu 44 de dinti si pe fata nu stiu exact cati dinti are,cu rotile de enduro aveam pinionul spate cu 42 de dinti,mai am si acum pinionul cu 42.....ce ziceti,dak il pun pe cel cu 42 o sa se simta diferenta?Ce sa mai fac sa fie vitezele mai lungi si sa nu fie la 80km/h moto asa turat!!!Spuneti-mi va rog toate detalile care le stiti pe aceasta tema!!!Ms mult....o poza cu bestia.. fiule asta numesti tu bestie ?) e doar un copil, ca si pilotul de altfel ) colegu pune un pinion cu mai putini dinti pe spate si rezolvi problema.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mmisulicaa Postat Martie 7, 2009 Share Postat Martie 7, 2009 Salut, In momentul de fata tu ai scurtat "calcatura" din doua locuri: foaie (nu cu mult) si cu dimensiunea rotilor (care probabil ca face cea mai mare diferenta). Ca si referinta: 6 dinti pe foaie iti afecteaza viteza finala cu aprox. 15-20 km/h 1 dinte la pinion este echivalentul a 3 de la foaie Cum a zis si mihaio07, cel mai probabil va trebui sa scurtezi lantul. Misu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hoozit Postat Martie 7, 2009 Share Postat Martie 7, 2009 cu rotile de supermoto am vitezele fffffff scurte,cam la 60 km/h am skimbate toate 5 viteze......si la 100 km/h e ff turat. In momentul de fata tu ai scurtat "calcatura" din doua locuri: foaie (nu cu mult) si cu dimensiunea rotilor (care probabil ca face cea mai mare diferenta).Ca si referinta: 6 dinti pe foaie iti afecteaza viteza finala cu aprox. 15-20 km/h 1 dinte la pinion este echivalentul a 3 de la foaie ca sa fie totusi un pic mai clar, ne poti da mai multe detalii? Cat de mare e pinionu fata? Roata spate care ai scos-o, aia de enduro, ce dimensiune era si ce cauciuc pe ea (dimensiunile cauciucului)? Si roata de sm.. de fapt aia pp ca e 160/60ZR17. si ca sa vezi diferenta intre ala de 42 si 44 exact, poti folosi regula de 3 simpla (pus tot felu de chestii in plus sa fie clar de unde reiese). np = nr dinti pinion fata np/44 ........................ 100 la hora np/42 ........................ x la hora x = (np/42 * 100) / (np/44) = 44/42 * 100 ~= 105. deci inmulteste 44/42 cu viteza actuala si o sa afli cat ai putea avea. Asta pentru aceeasi roata spate. Cum zicea si mmisulicaa, e diferenta si intre roti, deci va intra si raportu ala in calculul pentru diferenta totala intre roata de enduro cu pinionu ei si roata de sm cu pinionu ei. Dar din cate am inteles, te intereseaza sa tii rotile de sm pe el, asa ca gaseste un raport care te va satisface teoretic si pune-l in practica. Daca pui un pinion spate mult mai mic, e posibil sa trebuiasca sa scurtezi lantul. Din cate inteleg eu lantul e acelasi, deci e setat pentru un pinion spate de 42. La 40 ai putea sa scazi si doar sa intinzi, linistit, mai ales daca esti spre inceputul lantului.. vezi si cat se mai poate intinde. Eu tocmai am schimbat un 17/38 cu un 16/42, dar din pacate nu am vitezometru momentan sa zic exact.. dar cred ca pentru a merge cu 100 cam tre sa fiu intr-a 5-a. In schimb am turometru si am observat ca il turez mai tare cel putin acum pentru a merge cum mi se pare mie normal. M-am cam trezit ca schimb la 7000 de ture... mergand.. lejer.. ma bate gandul sa pun 17 napoi pe fata.. dar ii mai dau 2 sapt sa ma obisnuiesc sa imi fac o parere mai clara . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Martie 16, 2009 Share Postat Martie 16, 2009 Eu am acum 16/42 din cate tin minte (42 sigur, la pinion o sa ma mai uit sa fiu sigur). Cu combinatia asta, la mers lejer schimb cam la 30-55-75-100. Ca idee, calcatura asta mi se pare enervanta la viteze mici in treapta 1, fiind foarte sensibila la schimbarile pozitiei gazului. 16/38 am avut pe SMC si mi se parea ca abia pleaca de pe loc. Sunt curios sa incerc 16/40 sa vad cum se simte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PURE PASSION Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 Eu la Hondina (xr 650 r) am doua foi,15/36 si in viteza 1 ajunge la 60km/h.Iar la enduro am 14 cu 48 si cu viteza 1 cam pe la 25,30km/h.E clar ca numai din transmisie se rezolva problemele de genul acesta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.