gn77b Postat Martie 9, 2009 Autor Share Postat Martie 9, 2009 Ma, da' de ce nu mi-ati zis nici unul ca nu tre' pornit motoru' cind e scos capacul de la supape? Glumesc. Asadar, am comis-o. Am scos capacul de la supape si-am masurat. Cum ziceam, la Banditul de '96 e specificat 0,1-0,15 admisie si 0,18-0,23 evacure. Am avzut doar lere de 0,1, 0,15, 0,2 si 0,25 deci masuratoarea a fost cam aproximativa. Treaba e asa: pe admisii intra lejer lera de 0,1 si deloc cea de 0,15 (nu am umblat la nici una) iar la evacuari cea de 0,2 intra cam greu, iar cea de 0,25 deloc. La vreo 2 evacuari lera de 0,2 intra cam prea fortat si am mai "dat drumul" oleaca. In rest am lasat asa cum era, nu ma leg la cap fara sa ma doara, dar macar stiu ca ma apropii de limita inferioara a intervalului, deci in citeva mii de km o sa trebuiasca reglate. A, si am uitat: dupa ce am montat motorul la loc, chiar a mers. Ca sa vezi... Intrebare: de ce au arcurile de la supape ceva albastru la ultimele spire (vezi poza)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 9, 2009 Autor Share Postat Martie 9, 2009 PS: am uitat sa mentionez ca n-am mai scos capacul de la magnetou. Bagat intr-a 6-a, scos bujiile si impins motorul pina au ajuns axele cu came in pozitia ceruta, nici macar nu mi-am batut capul sa-l pun pe cricul central. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 10, 2009 Share Postat Martie 10, 2009 Stai linistit ca sunt reglate bine, nu intr-o mie, in cateva mii o sa trebuiasca sa te uiti din nou.. Nu stiu pentru ce e vopseaua, ca si la mine au urme de vopsea rosie... probabil sa nu le pui invers la demontare. Conteaza, si asta, nu mai stiu exact cu ce parte trebuie in sus, cu cea mai larga sau cu cea mai stransa a arcului... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
N-X-R Postat Martie 10, 2009 Share Postat Martie 10, 2009 mergea motorul ca unul nou. din 90 domi. dupa reglaj acum se aude ca o dacie obosita din 70 careia ii bat tachetii sau culbutorii. intrebare intrebatoate de ma mir ca pot intreba asa ceva: asa se aude imediat dupa reglarea supapelor sau e ceva in neregula? a facut-o cineva care stie si a desfacut fff multe motoare. a uitat ceva sa stranga? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 10, 2009 Share Postat Martie 10, 2009 mergea motorul ca unul nou. din 90 domi. dupa reglaj acum se aude ca o dacie obosita din 70 careia ii bat tachetii sau culbutorii. intrebare intrebatoate de ma mir ca pot intreba asa ceva: asa se aude imediat dupa reglarea supapelor sau e ceva in neregula? a facut-o cineva care stie si a desfacut fff multe motoare. a uitat ceva sa stranga? In cel mai rau caz ar trebui sa se auda ca inainte... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
N-X-R Postat Martie 10, 2009 Share Postat Martie 10, 2009 In cel mai rau caz ar trebui sa se auda ca inainte... mda. mergea si se auzea excelent. dupa reglaj se aude ca o dacie 1100. sigur a scapat ceva prin motor, o bucata de metal din trusa de scule Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 10, 2009 Autor Share Postat Martie 10, 2009 mda. mergea si se auzea excelent. dupa reglaj se aude ca o dacie 1100. sigur a scapat ceva prin motor, o bucata de metal din trusa de scule Sa intelegem ca a facut-o altcineva? Eu azi am iesit cu a mea si merge perfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guzz Postat Martie 10, 2009 Share Postat Martie 10, 2009 Ma, da' de ce nu mi-ati zis nici unul ca nu tre' pornit motoru' cind e scos capacul de la supape? Glumesc.Asadar, am comis-o. Am scos capacul de la supape si-am masurat. Cum ziceam, la Banditul de '96 e specificat 0,1-0,15 admisie si 0,18-0,23 evacure. Am avzut doar lere de 0,1, 0,15, 0,2 si 0,25 deci masuratoarea a fost cam aproximativa. Treaba e asa: pe admisii intra lejer lera de 0,1 si deloc cea de 0,15 (nu am umblat la nici una) iar la evacuari cea de 0,2 intra cam greu, iar cea de 0,25 deloc. La vreo 2 evacuari lera de 0,2 intra cam prea fortat si am mai "dat drumul" oleaca. In rest am lasat asa cum era, nu ma leg la cap fara sa ma doara, dar macar stiu ca ma apropii de limita inferioara a intervalului, deci in citeva mii de km o sa trebuiasca reglate. A, si am uitat: dupa ce am montat motorul la loc, chiar a mers. Ca sa vezi... Intrebare: de ce au arcurile de la supape ceva albastru la ultimele spire (vezi poza)? La volumul de munca care-l au fabricile ca sa nu se repete operatia de reglare a supapelor se marcheaza zona cu vopsea , irelevant ptr noi , foarte sigur ptr ei . Poate ati observat la cei care pun termopane , in general la cladirile noi cu mai multe etaje , ca au cate-un X marcat pe geam , cam aceasi treaba e si la moto , auto , orice se produce in masa . Pur si simplu se marcheaza zona ca terminata ca altcineva sa nu o repete degeaba . Spor ! .... PS . arcurile de supape nu sunt conice , deci pot fi puse in ambele sensuri . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 11, 2009 Share Postat Martie 11, 2009 . arcurile de supape nu sunt conice , deci pot fi puse in ambele sensuri . Nu sunt conice, dar spirele au o anumita asezare, sunt mai largi intr-un capat si mai dese in alt capat. Se asaza cu spirele mai dese in jos intotdeauna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 11, 2009 Share Postat Martie 11, 2009 La volumul de munca care-l au fabricile ca sa nu se repete operatia de reglare a supapelor se marcheaza zona cu vopsea , irelevant ptr noi , foarte sigur ptr ei . Poate ati observat la cei care pun termopane , in general la cladirile noi cu mai multe etaje , ca au cate-un X marcat pe geam , cam aceasi treaba e si la moto , auto , orice se produce in masa . Pur si simplu se marcheaza zona ca terminata ca altcineva sa nu o repete degeaba . Spor ! .... PS . arcurile de supape nu sunt conice , deci pot fi puse in ambele sensuri . Tare asta cu X-ul pe geam, da mai mult ca sigur nu ala e scopul, se marcheaza cu X pt ca geamul sa fie vizibil sa nu dea vreunu cu vreo scara/schela/etc in el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wolf4mwolf Postat Martie 11, 2009 Share Postat Martie 11, 2009 Intrebarea ta suna cam asa...: " Pot sa fac omleta fara sa sparg ouale?????" Daca vrei sa faci o treaba o faci ca la carte.. crede-ma te costa mult mai ieftin o garnitura decat sa dai chix la supape.... Bafta !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 11, 2009 Autor Share Postat Martie 11, 2009 Too late, l-am demontat deja. Nu e vorba de pretul garniturii (niciodata nu m-am zgircit) ci de faptul ca as fi asteptat-o 3 saptamini, asta daca n-as fi facut-o din carton. Oricum se observa "la ochi" ca lobii camelor sint departe de culbutori cind semnele de pe axe sint in pozitia ceruta. Abordarea mea e certificata de faptul ca in Haynes se mentioneaza ca pozitiile acceptabile pt. came sint ori cu lobii in sus, ori cu lobii orizontali, spre exterior. Asta inseamna o plaja de 90 grade in care culbutorii nu sint "atacati", deci nu e vorba chiar de o precizie de sutime de grad la pozitionarea vilbrochenului. Cel putin asa gindesc eu, daca nu e corecta logica mea vreau sa fiu corectat. Ieri am mers cu ea si nu am observat nici o schimbare in functionare (in bine sau rau). Si dupa cum am zis, n-am umblat decit foarte putin la 2 sau 3 cilindri pe evacuare (ceva de genul un sfert de tura de surub, daca nu mai putin), ca sa fac lera de 0.2 sa intre aproximativ la fel pe toti cilindrii. Mai mult am demontat-o pt linistea mea sufleteasca, am auzit de la altii ca reglarea supapelor la Banditul de prima generatie e destul de critica, iti omoara motorul altfel. Cind or mai trece citeva mii de km o sa le reglez ca lumea (eu sau in service, depinde de cum ma prinde momentul). Sint deschis la orice sugestie. @N-X-R: nu inteleg cum ar putea deveni motorul mai zgomotos dupa reglare, daca asta e facuta ca la carte. Dupa ce am demontat Bandita mi-am dat seama ca nu e foarte greu sa aproximezi dupa rezistenta intimpinata la introducerea/scoaterea lerei daca jocurile sint ok, doar ca pina ajungi acolo e oleaca de bataie de cap. Si sint constient ca daca ar fi fost cazul sa umblu la TOATE supapele (16 adica), mi-ar fi luat vreo 2 ore sa fac o treaba ca la carte. Demontatul pina ajungi la ele e fix plix, distractia incepe la reglarea propriu zisa. Sincer sint extrem de circumspect ca exista foarte multi mecanici care ar avea rabdarea sa faca asta ca la carte, cam e treaba de ceasornicar. Dupa cit de putin variau jocurile la mine de la un cilindru la altul se vede ca treaba a fost facuta cu rabdare la ultima revizie (nu in Romania, din pacate). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 11, 2009 Share Postat Martie 11, 2009 Ieri am mers cu ea si nu am observat nici o schimbare in functionare (in bine sau rau). Nici nu o sa simti vreodata dupa reglarea jocului... Singura schimbare posibila este tacanitul, mai putin pronuntat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.