Sari la conținut

Aprilia Caponord 1000 si 1200


Postări Recomandate

azi am verificat din nou cupla metalica tine, nu pornea motorul din cauza ca era prea mica tensiunea la baterie si nu declansa injectoarele sa pulverizeze benzina, dupa incarcarea bateriei a luat-o la prima cheie, daca tot am demontat am facut o poza sa vedeti cum am rezolvat eu problema,

1 Cupla rapida de dimensiune cea mai mica (mos si baba ) cu filetul exact ca cea din rezervor de la firma de accesorii de aer comprimat, atentie am demontat cupla si am inlocuit garniturile O ring,de la o firma specializata care comercializa oringuri rezistente la ulei si benzina, exact cu diemnsiunile ce erau in cupla, costuri 38 ron cupla 2 ron Oringuri 2bucati dimensiuni diferite.

2 pe conducta de inalta presiune am taiat bucsa de cupru ce tinea comprimat plasticul din cupla veche rupta, am apelat la o firma cara a sinterizat pe furtunul original o cupla cu filet interior de la capat de furtun de frina de la masina cu filetul ecxact ce potrivea la cupla, cost 25 ron totul

3 dupa montare am constatat ca furtunul original a devenit prea fix si forta cupla in lateral cind montam la loc rezervorul, am fost nevoit sa tai teava de 6 mm de la suportul de prindere de pe rampa de injector ,sa adaug o prelungire de 2cmm care sa sudat prin ALAMIRE

Pentru fiecare punc am pus poza , sper sa va fie de folos.

post-30635-0-67043800-1427051955_thumb.jpg

post-30635-0-90448500-1427051969_thumb.jpg

post-30635-0-26361800-1427051979_thumb.jpg

post-30635-0-41404000-1427051988_thumb.jpg

post-30635-0-16562700-1427052000_thumb.jpg

Editat de irol
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 635
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ai avut ceva de munca... Pacat ca nu ai fotografiat cupla aia de aer comprimat, ca eram curios cum arata singura, inainte de montare, sa inteleg cum ai prins-o la furtunul original. Asa as fi stiut ce sa caut.

Oricum, eu am demontat furtunul de pe teava, pt ca vreau sa-l inlocuiesc. Mi se pare extraordinar de rigid si cred ca l-am si fisurat tot indoind la el. Acum sunt in cautarede furtun cu armatura si protectie. Pentru cupla mi-a venit o idee. O sa vorbesc cu un strungar, sa vad daca poate sa-mi faca partea de cupla (mama), fara supapa, ca nu e necesara, ajunge cea depe rezervor. Nu mi se pare extraordinar de greu de facut si pot refolosi arculetele si zavorul de pe cupla rupta.

Daca nu imi iese asa, cineva mi-a dat ideea de a monta pe rezervor un robinet simplu de benzina, cu stut de 6 mm, pe care sa prind furtunul cu colier. In cazul asta, o sa fie mai distractiv la demontarea rezervorului.

Daca nu tine figura nici asa, o sa incerc si eu faza cu cupla de aer comprimat.

O sa pun si eu poze, cand o sa am toate materialele si ma apuc de treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

raspuns pentru intrebarea ta este in poze

cupla rapida in sine este montat in rezervor cu filet ce exista deja in rezervor (cupla BABA )poza 3-4

perechea cuplei (mosul) este sinterizat pe capat de furtun de unde sa rupt cel din plastic poza 1-2

montajul total inainte de a aseza rezervorul la loc se vede in poza 5

mai mult de atit nu se poate doar daca ai un pic de imaginatie. bafta

Editat de irol
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de ajutor, IROL. Mi-ai dat o idee. Problema e ca deja am compromis furtunul vechi si nu mai gasesc altul. E jale mare cu tipul asta de furtun. Tre sa fie pt benzina, armat, cu diametrul interior de 6 mm si sa reziste la presiune de 4,5 bar. Am fost deja la peste 10 magazine de piese si nuam gasit asa ceva. Doar pe net, dar inca n-am un raspuns daca pot sa cumpar la metru.

Cat despre cupla rupta, am gasit un strungar bun care o sa-mi faca alta din bronz, varianta simplificata, fara supapa. Numai ca o sa cam dureze...

Oricum, nu ma mai grabesc. Capra e desfacuta bucati, ca mai am sa-i schimb bujiile (i-am luat cadou de 8 Martie, NGK Iridium). Si mai vreau sa fac un fel de tunning, adica sa pun grile in fata radiatoarelor.

Apropo, voi ati schimbat vreodata filtrul de benzina? La ce interval se schimba? In cartea tehnica nu scrie. In plus, e ciudat rau filtrul ala. Nu prea se gaseste, doar la AF1racing si e vreo 20 de euro.

Editat de Kapo di cAprilia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nenea, eu, l-am schimbat. In 22.04.2011 la 32.930 km. Stiu sigur ca am notat tot. ;)

A fost prima si ultima data cand l-ai schimbat? Ce fel de filtru ai folosit? De unde l-ai cumparat?

 

@Irol , da, e buna ideea dar cam greu de gasit furtun cu diametrul interior de 6 mm. La masini cam toate sunt pe 8 mm. Dar mai caut....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost prima si ultima data cand l-ai schimbat? Ce fel de filtru ai folosit? De unde l-ai cumparat?

 

@Irol , da, e buna ideea dar cam greu de gasit furtun cu diametrul interior de 6 mm. La masini cam toate sunt pe 8 mm. Dar mai caut....

Da, prima si ultima. De atunci am facut doar 12.000 km. :rusinica: Filtru original, nu mai stiu cat a costat, Am facut comanda prin cineva care la vremea respectiva se ocupa de asa ceva.

 

Editat de MirceaB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata cu furtunul de benzina! Am rezolvat cupla cu un strungar destept, care mi-a facut cupla-mama din bronz, dupa desenul meu simplificat (adica fara supapa interioara). Furtun am gasit la piese auto, cu insertie textila, cu rezistenta la presiune de lucru 10 bar, pana la 30 bar. Pe care am pus o protectie pt caldura -alt furtun.

Intre timp am schimbat si bujiile. Mai ramane problema releului de incarcare, deoarece nu i-am gasit hiba. Partea faina e ca incarca ceva, nu omoara bateria. Ceea ce ma deranjeaza e ca nu se mai aude claxonul. Dar si pt asta am solutie - claxonez cu tobele....

Mai am cateva maruntisuri de rezolvat si sunt gata de drum, doar vremea sa se incalzeasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari omule,

Ti-am spus si o repet, este vorba despre releul de incarcare...asa face de nou. Rezolvarea simpla este sa pui un alt releu compatibil (nu chinezesc, nu original) ci unul chiar si second hand de la alta marca de motocicleta. Eu operatiunea asta o fac peste 2 saptamani iar dupa, o sa vin la tine sa pui aparatul de masura si sa te convingi. Dureaza cam 5-6 ore cu tot cu cablaje.

Eventual poti sa pui si un stator aftermarket ( mult mai bun ca originalul si mai ieftin)

 

Bafta.

 

P.S. aceeasi problema si la mine cu claxonul. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am reusit sa reasamblez capra sambata, pe 04.04. N-am avut timp, dar am dat o tura scurta, sa vadcum merge. E din nou OK. Abia astept sa ajung acasa, sa ii dau tambal, ca acum sunt plecat cu trebi.

Si vine Pastele, deci familie, vizite la tara, etc.

Ramane pe w-e viitor.

Apropos, merge careva la SMAEB cu motorul din dotare? Ma refer la cei din zona HD, AB, AR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Hello mister Picasso!

De multa vreme vroiam sa te interpelez.... Mai ai capra etv?

Am inteles ca ti-ai facut remaparea motorului. As fi vrut mai multe detalii de la tine, pt ca am citit tot felul de pareri si nu mai stiu ce sa cred.

Cu ce harta mergi acum? Cum se mai comporta motoreta?

Eu sunt aproximativ multumit de mobra, dar ma cam exaspereaza consumul. (si nu stricau inca 10 caluti...) Chestia e ca ma sperie orice interventie la italianca asta, caci am vazut ce poate. Totul se complica si devine dureros d.p.d.v. financiar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hello mister Picasso!

De multa vreme vroiam sa te interpelez.... Mai ai capra etv?

Am inteles ca ti-ai facut remaparea motorului. As fi vrut mai multe detalii de la tine, pt ca am citit tot felul de pareri si nu mai stiu ce sa cred.

Cu ce harta mergi acum? Cum se mai comporta motoreta?

Eu sunt aproximativ multumit de mobra, dar ma cam exaspereaza consumul. (si nu stricau inca 10 caluti...) Chestia e ca ma sperie orice interventie la italianca asta, caci am vazut ce poate. Totul se complica si devine dureros d.p.d.v. financiar.

Sal,

Acum merg cu o harta Catfish pt. modelul 2001 fara sonda Lamda. Motoreta se comporta foarte bine, consumul e la fel zic eu ca si la orice motor de 100 CP:)

Cel mai putin am scos 4.8 L/100 (o singura data) iar cel mai mult 8.5 L/100, echipat full cu 2 laterale de cate 46 L + lada spate 52 , pasager in regim de autostrada cu o viteza de minim 140 Km/h. Mai mult despre consum ? Pai in oras mananca ca si inainte, diferenta se simte la mers lejer afara cu un regim de turatie scazut (schimb la 4 - 5 mii ture). Daca te sperie interventiile atunci nu iti recomand maparea intrucat s-ar putea sa-ti stea inima in loc in timpul procesului dar si dupa repornirea motorului si efectuarea testelor de dupa remapare:))

P.S: eu i-am facut pana acum vreo 5 remapari si nu s-a intamplat nimic rau:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma cred ca o las asa cum este. Am destule belelw din cauza instalatiei electrice. Nustiu ce naiba e cu incarcarea. Iar nu mai incarca. Chiar am ramas in pana de idei. Va trebui sa apelez la un specialist, ca pe mine ma depaseste. Sper sa nu fie totusi statorul....

» Post actualizat in 26 Apr 2015 09:23

Postul de ieri a fost in timp ce faceam plaja pe marginea drumului. cAprilia a decis brusc sa haleasca bateria si, in plina excursie superfaina, m-a lasat cu ochii in soare. Noroc ca am gasit o posibilitate sa reincarc bateria cam 2 ore si sa fac cale intoarsa (cam 35 km). Bine ca n-am fost singur si nici departe de casa.

Culmea e ca nu mi s-a intamplat saptamana trecuta, ca am facut 230km, in mare parte numai pe drumuri comunale si judetene, pe unde trece cate o masina cam la 2 ore...

Maine caut un electrician istet, sa vad cauza exacta si apoi dau comanda de releu mosfet si fire corespunzatoare. Sper sa nu fie statorul...ca si asa ies peste 100 euro...

E ultima sansa pe care i-o mai dau caprei. Daca si dupa asta mai face figuri.... o scot la vanzare sau dezmembrare, dupa caz.

Si sa nu mai aud de italience, oricat de frumoase ar fi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma cred ca o las asa cum este. Am destule belelw din cauza instalatiei electrice. Nustiu ce naiba e cu incarcarea. Iar nu mai incarca. Chiar am ramas in pana de idei. Va trebui sa apelez la un specialist, ca pe mine ma depaseste. Sper sa nu fie totusi statorul....

» Post actualizat in 26 Apr 2015 09:23

Postul de ieri a fost in timp ce faceam plaja pe marginea drumului. cAprilia a decis brusc sa haleasca bateria si, in plina excursie superfaina, m-a lasat cu ochii in soare. Noroc ca am gasit o posibilitate sa reincarc bateria cam 2 ore si sa fac cale intoarsa (cam 35 km). Bine ca n-am fost singur si nici departe de casa.

Culmea e ca nu mi s-a intamplat saptamana trecuta, ca am facut 230km, in mare parte numai pe drumuri comunale si judetene, pe unde trece cate o masina cam la 2 ore...

Maine caut un electrician istet, sa vad cauza exacta si apoi dau comanda de releu mosfet si fire corespunzatoare. Sper sa nu fie statorul...ca si asa ies peste 100 euro...

E ultima sansa pe care i-o mai dau caprei. Daca si dupa asta mai face figuri.... o scot la vanzare sau dezmembrare, dupa caz.

Si sa nu mai aud de italience, oricat de frumoase ar fi!

Orice motocicleta se comporta exact dupa cum este ingrijita. Nu este vina motocicletei ca nu a primit tratamentul corespunzator. Daca ai grija de ea (si cel de la care ai cumparat-o a avut grija de asemenea) vei avea sub tine o doamna frumoasa si de incredere, daca nu...vei avea parte de dezamagire. Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Picasso, m-ai lovit de m-ai julit!

Capra a fost o printesa de cand a scos-o ... pe piata. Eu sunt al treilea detinator, primul a fost un neamt obsedat de intretinere si revizii, mai ales ca mai avea inca 3 moto, al doilea un baiat ardelean cuminte ce a tinut-o mai mult degeaba in garaj iar eu am rasfatat-o din prima zi. Arata si acum ca noua! Nu cred ca a mers prin ploaie mai mult de 10 km de cand e ea, in rest numai in garaj, cu toate schimburile la timp si piese de calitate.

M-a dezamagit profund,pe cat de entuziast eram la inceput.

But italian crap, remains italian crap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Picasso, m-ai lovit de m-ai julit!

Capra a fost o printesa de cand a scos-o ... pe piata. Eu sunt al treilea detinator, primul a fost un neamt obsedat de intretinere si revizii, mai ales ca mai avea inca 3 moto, al doilea un baiat ardelean cuminte ce a tinut-o mai mult degeaba in garaj iar eu am rasfatat-o din prima zi. Arata si acum ca noua! Nu cred ca a mers prin ploaie mai mult de 10 km de cand e ea, in rest numai in garaj, cu toate schimburile la timp si piese de calitate.

M-a dezamagit profund,pe cat de entuziast eram la inceput.

But italian crap, remains italian crap.

Vinde-o si scapa repede de ea. Poate ca e ii place ploaia:)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De azi e la vanzare.

Eu nu am timp sa ma mai ocup de fitele ei.

Am dat 3500 de euro pe ea, imi da cineva 3000? Mentionez ca are toate consumabilele noi, bsteria Varta in garantie, cauciucuri de aprox 2500 km parcursi (80%). Abia ce am schimbat bujiile NGK Iridium (60euro la reducere) plus inca un schimb de ulei motul cu fitru (am dat 250 ei pe ele).

Simsa nu uit, mai am unset de placute de frana noi.

Ce ziceti? Trebuie doar sa se rezolve incarcarea.

Prin urmare, astept clienti.Poze si alte detalii pe privat.

» Post actualizat in 26 Apr 2015 21:28

Sorry, postez de pe o tableta de 2 lei si nu am cum sa corectez greselile de tastare. Sper sa se inteleaga mesajul de baza.

Editat de Kapo di cAprilia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai cedat nervos destul e repede. :crack:

 

In fine, bafta la vanzare si in alegerea altui motor.

 

P.S. facem schimb de parbrize?

Intr-adevar, am cedat psihic! Cred ca din cauza ca inceputul excursiei a fost foarte promitator si... tocmai cand ma orgasmam, tinand cont de traseul propus, vremea splendida si traficul lejer, capra incepe prin aprinderea becului de ABS (ceea ce habar n-aveam ce semnifica), apoi motorul incepe sa dea rateuri, intreruperi si parca era un avion care incepe sa se prabuseasca.

Am tras pe dreapta si am oprit rapid motorul. Si ce sa vezi? Nu mai era gram de curent in baterie iar releul mai eraun pic si lua foc!

Tu nu ai fi facut cu nervii? Si ca sa fie si mai bine, cat am stat transpirat pe marginea drumului, m-a luat si durerea de spate.

Daca nu primesc o oferta acceptabila pe ea si o dau la dezmembrari, discutam si despre parbriz. Poate iti mai trebuie si altele....

 

....si cand ma gandesc ca saptamana asta urma sa-i schimb si lichidul de frana si ambreiaj... Luasem Motul 5.1... o gramada de bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apoi motorul incepe sa dea rateuri, intreruperi si parca era un avion care incepe sa se prabuseasca.

Am tras pe dreapta si am oprit rapid motorul. Si ce sa vezi? Nu mai era gram de curent in baterie iar releul mai eraun pic si lua foc!

 

Am trecut prin asa ceva, asa ca te inteleg perfect. Cred ca este statorul. La cald intra in scurt si descarca bateria. Rezolvare de moment este sa mergi cu farul stins (daca mai poti pleca din loc). Posibil si releul de incarcare dar cred totusi ca prima varianta e cea "corecta".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta intr un manual ceva, si masoara firele de trifazic de la stator. Alea ar trebui sa dea ceva tensiuni. Nu as stii cat trebuie sa fie. Verifica apoi cu aparatul de masura cu motorul pornit tensiunea pe baterie. Tot ce e peste 14.4-14.7 as zice ca e mult.

Vezi ca sunt ceva baieti in cehia -- ignitech.cz -- gasesti la ei si stator si releu. Daca pui asa ceva...sigur nu mai crapa de ai da cu tunul!

 

si ca sa fiu si rautacios -- daca vrei motor la care sa nu auzi de asa ceva iti recomand un GS :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Aprilia Caponord 1000 si 1200

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...