Sari la conținut

Motor calat


Postări Recomandate

Salut am o Honda NX 125 si am facut setul de 200 km si in timp ce urcam podul de pe Fundeni sa oprit motorul in mers am tras ambreiajul si am coborat podul cu ambreiajul tras, jos fara sa stiu ce sa intamplat am apasat demarorul si motorul a pornit fara sa ezite , dupa jumatate de km acelas lucru dar de data asta cand am apasat demarorul nu a mai invartit ba chiar mi se stingeau becurile (lucru clar ca motorul era blocat ) si dupa 3 min am incercat iar demarorul motocicleta a pornit , i-am mai bagat niste ulei cu vreo 300 ml peste maxim si a mers de la Fundeni pana la Titan unde am parcat-o . Ce anume sa repar la ea , pentru ca sa incins asa tare sa schimb segmentii, sa fac iar setu' ???

Multumesc : kick:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se vede ca habar nu ai despre ce vorbesti, asadar du-te cu ea la mecanic !

 

p.s: pare a fi o problema electrica

Editat de guy.til
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dude, da' tu de la cine ai invatat mecanica de ai ajuns la concluzia ca-i motorul calat?! Mai mult decat atat, cine ti-a zis sa pui mai mult ulei decat trebuie? Acum mai mult ca sigur va trebui sa refaci toata partea de sus a cilindrului (valve, culbutori) tocmai pentru ca ai pus prea mult ulei. Daca motorul era blocat asa cum ai crezut tu, la Fundeni ramaneai cu mobra. Nu mai ajungeai in Titan nici cu teleportarea.

 

Mizez pe urmatoarele:

- aprindere proasta sau dereglata

- contact imperfect oriunde pe motor, incepand de la baterie si terminand cu aprindere

- bujie proasta sau necorespunzatoare

- senzor de cric prost sau arc la cric foarte slab

- pipa bujie

- filtru benzina gatuit temporar/jiglor infundat

- alternator

 

Dar trebuie sa ne scarpinam unde nu ne mananca si sa punem ulei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uzunu, probabil s-a referit ca i-a pus ulei in rezervorul de ulei nu direct in amestec cu benzina sau cel putin eu asa am priceput din ce a zis el :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dude, da' tu de la cine ai invatat mecanica de ai ajuns la concluzia ca-i motorul calat?! Mai mult decat atat, cine ti-a zis sa pui mai mult ulei decat trebuie? Acum mai mult ca sigur va trebui sa refaci toata partea de sus a cilindrului (valve, culbutori) tocmai pentru ca ai pus prea mult ulei. Daca motorul era blocat asa cum ai crezut tu, la Fundeni ramaneai cu mobra. Nu mai ajungeai in Titan nici cu teleportarea.

 

Mizez pe urmatoarele:

- aprindere proasta sau dereglata

- contact imperfect oriunde pe motor, incepand de la baterie si terminand cu aprindere

- bujie proasta sau necorespunzatoare

- senzor de cric prost sau arc la cric foarte slab

- pipa bujie

- filtru benzina gatuit temporar/jiglor infundat

- alternator

 

Dar trebuie sa ne scarpinam unde nu ne mananca si sa punem ulei...

 

da ce treaba are mai mult ulei cu stricatul culbutorilor si valvelor? Cu ce sa le strice? Poate strica etansarea motorului, mai mult sau mai putin in functie de epurator si ingreuneaza rotirea vibrochenului, cam atat.

Mizeaza pe ce ti-a spus omul ca a facut setul , si doar nu a tras de ambreiaj degeaba, probabil motorul s-a blocat. Asa ca, primul indiciu e setul nou, care e.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dude, da' tu de la cine ai invatat mecanica de ai ajuns la concluzia ca-i motorul calat?! Mai mult decat atat, cine ti-a zis sa pui mai mult ulei decat trebuie? Acum mai mult ca sigur va trebui sa refaci toata partea de sus a cilindrului (valve, culbutori) tocmai pentru ca ai pus prea mult ulei. Daca motorul era blocat asa cum ai crezut tu, la Fundeni ramaneai cu mobra. Nu mai ajungeai in Titan nici cu teleportarea.

 

Mizez pe urmatoarele:

- aprindere proasta sau dereglata

- contact imperfect oriunde pe motor, incepand de la baterie si terminand cu aprindere

- bujie proasta sau necorespunzatoare

- senzor de cric prost sau arc la cric foarte slab

- pipa bujie

- filtru benzina gatuit temporar/jiglor infundat

- alternator

 

Dar trebuie sa ne scarpinam unde nu ne mananca si sa punem ulei...

 

:cheers: :bounce: :D Da tu unde ai invatat mecanica la Caracal

 

Salut am o Honda NX 125 si am facut setul de 200 km si in timp ce urcam podul de pe Fundeni sa oprit motorul in mers am tras ambreiajul si am coborat podul cu ambreiajul tras, jos fara sa stiu ce sa intamplat am apasat demarorul si motorul a pornit fara sa ezite , dupa jumatate de km acelas lucru dar de data asta cand am apasat demarorul nu a mai invartit ba chiar mi se stingeau becurile (lucru clar ca motorul era blocat ) si dupa 3 min am incercat iar demarorul motocicleta a pornit , i-am mai bagat niste ulei cu vreo 300 ml peste maxim si a mers de la Fundeni pana la Titan unde am parcat-o . Ce anume sa repar la ea , pentru ca sa incins asa tare sa schimb segmentii, sa fac iar setu' ???

Multumesc : kick:

 

in primul rand puteai sa incerci sa invarti motoru in viteza sau la kick (daca ai) si daca se caleaza e de naspa oricum dute la un mecanic e cel mai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers: :bounce: :D Da tu unde ai invatat mecanica la Caracal

In spatele blocului, reparandu-mi mobrele, multumesc de intrebare. Am avut simptome asemanatoare, la mine era aprinderea. Iar prea mult ulei, sub presiune, poate afecta garnituri in special in zona de deasupra a cilindrului. Oricum, prostie mai mare decat sa pui mult mai mult ulei decat trebuie n-am auzit.

 

In plus, omul a spus ca dupa ce s-a oprit in mers a reusit sa-l reporneasca. Daca se cala (bloca) nu mai ajungea in Titan. Si mai lasa si ditamai dara de cauciuc in Fundeni.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion

A pus set nou, i s-a oprit in mers!

Apoi, a fost nevoit sa traga ambreiajul ca sa se miste in viteza.

Apoi a incercat sa dea la demaror imediat si ii scadea drastic tensiunea in instalatie (caci a zis ca ii mureau luminile), ori asta inseamna ca electromotorul nu prea putea sa invarta motorul blocat.

A nu se confunda motor gripat cu motor calat!

Un motor calat se blocheaza cand se incinge, din cauza jocurilor foarte stranse sau a unei proaste raciri si isi da drumul cand se raceste.

Un motor gripat, daca s-a gripat, teapan ramane pana cand il desfaci.

In cazul lui, in afara faptului ca s-a incurcat in propriile-i cuvinte, exprimarea "motor calat" coincide cu descrierea problemei.

Pe de alta parte, ulei pus in exces nu face altceva decat ori sa-l arunce pe la garnituri afara, in cazul in care epuratorul nu este foarte permisiv, ori sa il pape, bagandu-l fortat pe la segmenti, din cauza presiunii prea mari formate in carter.

Oricum, Uzunu, e tare de tot chestia cu chiulasa stricata din cauza uleiului in exces. :bounce:

Poate ca ar fi cazul sa se faca un topic cu "Fenomenele Neobisnuite Mecanicesti" (FNM).

Eu cred ca ai lua macar o mentiune. Bine, mai ai pana sa-l egalezi pe nenea RaceTuning, cu indicatorul manometric de viteza. :D

Poate doriti sa revedeti:

/index.php?...t=0&start=0

:cheers:

Editat de mariion
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i bai, mai tai si eu din miturile mecanicesti pe care le stiu :cheers: Anyways, ulei prea mult in mod evident e o optiune la fel de proasta ca si ulei prea putin. Altfel, explicatia ta e logica apropos de ce i s-a intamplat omului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Nu-i bai, mai tai si eu din miturile mecanicesti pe care le stiu :bounce: Anyways, ulei prea mult in mod evident e o optiune la fel de proasta ca si ulei prea putin. Altfel, explicatia ta e logica apropos de ce i s-a intamplat omului.

 

NU cred ca suporta comparatie. Ti-am spus, ulei prea mult inseamna mult fum albastru, calamina sau pete de ulei, astea, in cazul cel mai rau.

Ulei prea putin poate insemna gripare.

Acum, judeca si tu care e mai grava. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca a inteles ca daca pui ulei mai mult iti scuipa un semering sau garnitura afara si iti borseste uleiu si poate fi la fel de periculos daca arunca semeringul de la pinion, nu observi si mergi fara ulei atunci iar il gripezi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dude, da' tu de la cine ai invatat mecanica de ai ajuns la concluzia ca-i motorul calat?! Mai mult decat atat, cine ti-a zis sa pui mai mult ulei decat trebuie? Acum mai mult ca sigur va trebui sa refaci toata partea de sus a cilindrului (valve, culbutori) tocmai pentru ca ai pus prea mult ulei. Daca motorul era blocat asa cum ai crezut tu, la Fundeni ramaneai cu mobra. Nu mai ajungeai in Titan nici cu teleportarea.

 

Mizez pe urmatoarele:

- aprindere proasta sau dereglata

- contact imperfect oriunde pe motor, incepand de la baterie si terminand cu aprindere

- bujie proasta sau necorespunzatoare

- senzor de cric prost sau arc la cric foarte slab

- pipa bujie

- filtru benzina gatuit temporar/jiglor infundat

- alternator

 

Dar trebuie sa ne scarpinam unde nu ne mananca si sa punem ulei...

 

 

 

Va multumesc pentru replay, dar tu uzunu esti praf , motorul meu nu poate acumula presiune in carter pentru ca epuratorul care iese afara din motor si nu intra in filrtu de aer, are o iesire destul de mare . Motorul era foarte incins de aceea am spus ca era calat , nu am stiut ca motor calat inseamna ca atunci cind sa racit ramane tot intepenit , nu am stiut ce alta formulare sa folosesc .

 

Azi am pornit motorul iar si a luat-o la sfert :cheers:) da cu foarte putin fum dar asta e , sper ca sa gripat si pentru ca l-am cam fortat asa curand de la reparatie si nu este alta problema, am sa merg la un mecanic sa vedem daca au ramas urme pe cilindru , pentru ca eu nu mai am putere si nici rabdarea sa il dau a doua oara jos .

 

Va multumesc mult pentru replay inca o data si se vede ca inca mai sunt pe forum persoane care stiu mecanica dar si persoane care repara motociclete pe genunchi si gasesc gresit adaugarea de ulei atunci cand motorul era gripat ba mai mult considera ca se strica chiuloasa .....

 

Inchiriez carti de mecanica atat universala cat si dedicata . Uzunu te intereseaza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in loc sa zici mersi de ajutor vi si faci gat pe aici, basti bah, ca daca erai vreun smecher nu cereai ajutorul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca mi s-a demonstrat ca am gresit nu-ti da posibilitatea sa ma iei la perpulis. Si s-ar putea sa ai nevoie singur de cartile alea de mecanica atat timp cat te crezi atat de bazat, dar nu-ti da prin cap de ce ti se opreste motorul. Am incercat sa ajut si am mizat pe o problema electrica/alimentare, ceea ce pentru o mobra din anii '80 n-ar fi tocmai de neauzit. Data viitoare nu se va mai intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Va multumesc pentru replay, dar tu uzunu esti praf , motorul meu nu poate acumula presiune in carter pentru ca epuratorul care iese afara din motor si nu intra in filrtu de aer, are o iesire destul de mare . Motorul era foarte incins de aceea am spus ca era calat , nu am stiut ca motor calat inseamna ca atunci cind sa racit ramane tot intepenit , nu am stiut ce alta formulare sa folosesc .

 

Azi am pornit motorul iar si a luat-o la sfert :cheers:) da cu foarte putin fum dar asta e , sper ca sa gripat si pentru ca l-am cam fortat asa curand de la reparatie si nu este alta problema, am sa merg la un mecanic sa vedem daca au ramas urme pe cilindru , pentru ca eu nu mai am putere si nici rabdarea sa il dau a doua oara jos .

 

Va multumesc mult pentru replay inca o data si se vede ca inca mai sunt pe forum persoane care stiu mecanica dar si persoane care repara motociclete pe genunchi si gasesc gresit adaugarea de ulei atunci cand motorul era gripat ba mai mult considera ca se strica chiuloasa .....

 

Inchiriez carti de mecanica atat universala cat si dedicata . Uzunu te intereseaza?

Mestere, ai inteles gresit!

Calat este atunci cand se blocheaza in mers, din cauza lipsei jocurilor sau a jocurilor prea stranse si/sau a functionarii defectuoase a sistemului de racire. Se blocheaza cand se incinge dar isi revine cand se raceste.

Un motor gripat, nu se va mai misca in veci, fenomenul fiind ireversibil, frecarile fiind atat de mari incat au produs topiri zonale sau deformari ale materialelor care fac imposibila miscarea componentelor mobile in raport cu cele statice (piston - camasa, arbore - cuzineti - biele - bolturi, etc.)

Chiar daca pe alocuri a spus niste tampenii, Uzunu nu a incercat sa faca misto de tine ci sa te ajute, atat cat a stiut el. Se observa asta dupa modul in care mi-a raspuns cand i-am atras atentia, ironic, asupra greselii pe care a facut-o si nu a facut altceva decat sa-si recunoasca greseala. Oricum, cunostintele tale nu prea cred ca iti ofera dreptul nici macar sa il ironizezi, cu atat mai putin sa-l jignesti.

Daca vrei sa polemizezi cu cineva cu adevarat rau intentionat, in plus si complet pe dinafara in raport cu acest forum, nu ai decat sa te iei de RaceTuning, care nu poate inceta sa debiteze ineptie dupa ineptie.

Ia uite aici: /index.php?showtopic=336209

Editat de mariion
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru replay, dar tu uzunu esti praf , motorul meu nu poate acumula presiune in carter pentru ca epuratorul care iese afara din motor si nu intra in filrtu de aer, are o iesire destul de mare . Motorul era foarte incins de aceea am spus ca era calat , nu am stiut ca motor calat inseamna ca atunci cind sa racit ramane tot intepenit , nu am stiut ce alta formulare sa folosesc .

 

Azi am pornit motorul iar si a luat-o la sfert :cheers: ) da cu foarte putin fum dar asta e , sper ca sa gripat si pentru ca l-am cam fortat asa curand de la reparatie si nu este alta problema, am sa merg la un mecanic sa vedem daca au ramas urme pe cilindru , pentru ca eu nu mai am putere si nici rabdarea sa il dau a doua oara jos .

 

Va multumesc mult pentru replay inca o data si se vede ca inca mai sunt pe forum persoane care stiu mecanica dar si persoane care repara motociclete pe genunchi si gasesc gresit adaugarea de ulei atunci cand motorul era gripat ba mai mult considera ca se strica chiuloasa .....

 

Inchiriez carti de mecanica atat universala cat si dedicata . Uzunu te intereseaza?

 

"Mestere", Uzunu chiar daca s-a inselat, e mai motociclist ca tine, si mai roman.

 

Cand o sa incepi si tu sa inveti sa repari "pe genunchi" motoare, o sa stii mai multe decat stii acum. Ar fi frumos sa iti ceri scuze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt deacord ca nu ai avut dreptate cu uzunu pe care l-am luat toti la capace si care a dovedit ca este un om care stie sa asculte nu numai sa vorbeasca ca practic dasta este forum sa ne spunem toti parerile, experientele sa ajungem la un numitor comun fara a face cu totii aceeasi greseala.

Revenind la mobra ta eu zic sa mergi cu ea in afara localitatii mai pe racoare cateva sute de km cu viteza mica ca poate se lasa motoru si nu o sa mai scoata fum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Sunt deacord ca nu ai avut dreptate cu uzunu pe care l-am luat toti la capace si care a dovedit ca este un om care stie sa asculte nu numai sa vorbeasca ca practic dasta este forum sa ne spunem toti parerile, experientele sa ajungem la un numitor comun fara a face cu totii aceeasi greseala.

Revenind la mobra ta eu zic sa mergi cu ea in afara localitatii mai pe racoare cateva sute de km cu viteza mica ca poate se lasa motoru si nu o sa mai scoata fum.

 

 

in viteza superioara in ture mici-medii, nu viteza mica. viteza mica inseamna si flux de aer redus care la randul lui inseamna racire redusa :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in viteza superioara in ture mici-medii, nu viteza mica. viteza mica inseamna si flux de aer redus care la randul lui inseamna racire redusa :cheers:

 

 

cred ca a inteles ce am vrut sa spun, u ma refeream sa mearga cu a 1 a marefeream sa nu ii rupa gura sa o tine pe la 80 in treapta cea mai mare sau unde o simpte el ca nu merge fortat.

 

Sa verifici uleiul din cand in cad sa nu il pape grav

Editat de icv45
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am intrat pe acest forum sa fac polemica cu nimeni vroiam sa ascult si alte pareri dar nu ineptii, am citit cu atentie tot ce ati scris si va multumesc , am sa fac o tura de 200 km cu ea sa vedem cum se manifesta , Va multumesc!

 

Salut

 

bai ca pui ulei mai mult in carter nu are cum ajuta. Daca vrei sa faci o treaba baga in benzina niste ulei de 2T, asa un dop la Litru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut am o Honda NX 125 si am facut setul de 200 km si in timp ce urcam podul de pe Fundeni sa oprit motorul in mers am tras ambreiajul si am coborat podul cu ambreiajul tras, jos fara sa stiu ce sa intamplat am apasat demarorul si motorul a pornit fara sa ezite , dupa jumatate de km acelas lucru dar de data asta cand am apasat demarorul nu a mai invartit ba chiar mi se stingeau becurile (lucru clar ca motorul era blocat ) si dupa 3 min am incercat iar demarorul motocicleta a pornit , i-am mai bagat niste ulei cu vreo 300 ml peste maxim si a mers de la Fundeni pana la Titan unde am parcat-o . Ce anume sa repar la ea , pentru ca sa incins asa tare sa schimb segmentii, sa fac iar setu' ???

Multumesc : kick:

 

 

la IJ-ul meu de 350cmc s-a intamplat aceeasi chestie imediat dupa ce i s-a schimbat setul motor. de aceea se face rodajul la motoarele noi. motorul nou nu trebuie fortat, trebuie rulat la turatii mai mici. dupa cum se observa, figura i-a facut-o la urcarea pantei, cand motorul era mai solicitat. nu sunt marele mecanic, e doar parerea mea. la ij-ul meu trebuia oprit motorul de fiecare data cand se simtea ca trage mai greu si ca se va impotmoli. dupa racirea motorului era gata de drum alte cateva zeci de km. blocarea asta se face din ce in ce mai rar, probabil inca vreo 2-300km

Editat de auto_geo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...