CZU Postat Ianuarie 13, 2006 Share Postat Ianuarie 13, 2006 (editat) Salut! Pentru ca acesta este primul mesaj pe anul 2006 vreau sa va urez tuturor LA MULTI ANI! si la cat mai multe drumuiri si Km fara probleme. Pot sa sun ca am terminat aprinderea cu condensator si transformator ridicator , iar rezultatele obtinute la teste sunt foarte satisfacatoare. Principiu de functionare: - cu ajutorul unui microprocesor supraveghez ruptoarele (sau ruptorul) si imi dau seama daca am pornire sau motorul merge. Tot cu el analizez si turatia pentru a doza energia in functie de turatie. Dupa cum se vede in filmulete scanteia are peste 3cm si este asa de puternica ca se produce si intre bornele bobinei. Acum la teste am dat ambele scantei in aceeasi bobina dar intentionez sa mai adaug un circuit de comanda si un tiristor pentru a pune cate o bobina pe fiecare cilindru. Practic o sa am o singura aprindere pentru ambele bobine. - pornirea: la pornire intotdeauna este nevoie de o scanteie mai puternica, de aceea in primarul bobinei vom avea nevoie de o energie mai mare. Eu am considerat 500V si am obtinut o scanteia de ~100mJ - rupere. - 1000rot/min: in functie de turatie energia trebuie sa scada pentru a se reduce scanteia la bujie ~ 40-50mj, altfel se uzeaza bujia mai repede. - 2500rot/min: dupa cum se vede in film tensiunea in primarul bobinei de inductie este foarte ridicata, iar arcul are peste 3cm. - 5000rot/min: chiar si la aceasta turatie arcul are ~50mJ si o lungime de peste 3cm. Tensiunea pe bobina este ~300V, iar scanteile se produc si intre borne. Deoarece aparatul de masura integreaza tensiunea masurata trebuie sa aveti in vedere ca in momentul producerii scanteii tensiunea este de fapt mai mare (la bornele bobinei tensiunea nu este liniara ci sunt un soi de pulsuri) Ce este de retinut este ca indiferent de turatie scanteia se mentine foarte puternica, iar la pornire este aproape de doua ori mai tare. Rezultatele montarii unei astfel de aprinderi se vor vedea in functionarea perfecta si ma astept la cresterea puterii si la ceva economie de carburant. Se recomanda merirea distanei dintre electrozii bujiei la 1mm pentru a mari arcul electric si a imbunatati aprinderea. Am pus aprinderea asta si pe masina si pot spune ca merge mult mai bine. Pentru a simula functionarea motorului am pus un circuit oscilant in loc de ruptor, calculat sa dea 1000, 2500, 5000 de scantei pe minut, exact ca in motor (o scanteie pe rotatie). Se vede in poza forma semnalului de intrare la 5000 rot/min. Imi cer scuze pentru calitatea materialelor dar sunt facute cu un mobil. Am terminat si calculatorul de bord despre care v-am spus si pe care o sa-l pun sa comande scanteia prin aceasta aprindere. O sa deschid un topic nou si am sa explic acolo ce face si cum merge. Bafta! Pornire.avi1000rot_min.avi2500rot_min.avi5000rot_min.avi Editat Ianuarie 13, 2006 de CZU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 13, 2006 Share Postat Ianuarie 13, 2006 booonnn... si ceva pt. 2 cil 2t faci? platesc, desigur! p.s. daca o faci si cu avans variabil e suuuper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CZU Postat Ianuarie 13, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 13, 2006 aprinderea este universala. Eu am pus-o pe masina asa ca merge foarte bine fi pe un motor 2T/2C. montajul cu senzori hall care se ocupa de avans si altele este diferit de aprindere. Ele au fost proiectate ca sa poata functiona impreuna dar merg foarte bine si independent. daca vrei detalii da un mesaj privat. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 13, 2006 Share Postat Ianuarie 13, 2006 Foarte tare ! Sistemul capacitiv e Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Ianuarie 13, 2006 Share Postat Ianuarie 13, 2006 CUMPAR! SERIOS CZU! VREAU ASHA CEVA PT.NIPRU MEU! NOTEAZA-M PE LISTA !SA FIU PRIMU:) CAT CREZI CA O SA FIE ? 100EUROI?200? TOT CUMPAR! BAFTA SI VEZI SAA MA TRECI PE LISTA, CA SIGUR MAI SUNT BIKERI DORITORI! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Ianuarie 13, 2006 Share Postat Ianuarie 13, 2006 super! ti-am zis io ca CDI-ul e mai bun.... PS acum am si garaj, asa ca, daca te pasioneaza sa facem pe frigul asta ce am discutat, putem incerca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 13, 2006 Share Postat Ianuarie 13, 2006 Ba ejti nebun? . Calamina zero, uzura segmenti scazuta, nu rateuri. Da asta nu inseamna si o temperatura mai inalta a sistemului?( in general cand motorul de Nipru e cu amestec imbogatit functioneaza mai rece ,ca orice motor) pune-i si tu bujii cat mai reci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Ianuarie 14, 2006 Share Postat Ianuarie 14, 2006 SI TOTUSI , NU MI-AI RASPUNS LA P.M!!! CZU -ULE, SPUNE CEVA! CAND FACI SI TREABA CU AVANSUL ELECTRONIC? INCEARCA SA-MI DAI UN MSG! TE ROG! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Ianuarie 14, 2006 Share Postat Ianuarie 14, 2006 PAI DA! LE VREAU PE AMANDOUA , SA FAC TOT CE SPUI TU IN TOPIC! DA' NU MI-AI SPUS CAM LA CAT AJUNGE TOATA "JUCARIA!" si poate-mi spui si cum se monteaza,etc ce trebuie sa fac ca sa pot sa plec de pe loc si sa nu am vreo problema! ce modificari tre sa fac la motor?ce tip de bobina de inductie folosesti? eu momentan am montat (si pornit ...etc) 2 bobini de dacie NOI+2 aprinderi "cica electronice" de TG.MURES , cutiile mici si rosii... care , personal consider ca nu sunt aprinderi electronice , da' asta e ... decat sa se impuste platina la 30km... mai bine asha ... m-au costat si alea ceva , da' sunt gata sa trec pe C.D.I.-ul asta al tau +"computerul de bord" ! ceva poze nu ai? sunt curios , cam cat loc ocupa , si ce mai tre sa mut pe la motor(ca sa se potriveasca.. ) ah , da uitam : pt 4 bujii nu ai putea sa faci un c.d.i.? uite linkul asta: www.ura.freeuk.com E SI ASTA O IMBUNATATIRE , SI NU CRED CA DAUNEAZA CU NIMIK MOTORULUI , ba chiar dimpotriva, 2 bujii cu c.d.i. pe fiecare chiulasa , ar fi CEVA!nu crezi? pt nipru .... CHIAR LUX! astept nu msg de la tine , cu "ceva" preturi , sa stiu de unde "mai tai " din bugetu' meu personal BAFTA SI MAI VB! SUCCES LA TESTE! CU ... NICI NU POT SA-I ZIC PE NUME... "SATANA" AIA DE MOTOCICLIST Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Ianuarie 14, 2006 Share Postat Ianuarie 14, 2006 Am o singura nelamurire: cum ai respectat curba de avans a motorului de Nipru? Sau avansul este constant indiferent de turatie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CZU Postat Ianuarie 14, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 14, 2006 (editat) Am o singura nelamurire: cum ai respectat curba de avans a motorului de Nipru? Sau avansul este constant indiferent de turatie? Avansul este variabil in functie de turatie. Initial m-am gandit sa fac o captura pe PC cu variatia avansului la diferite turatii asa cum este el modifica de centrifugal dar mi-am dat seama ca o sa obtin cite o curba pentru fiecare motocicleta in parte. Fiecare sistem mecanic este oarecum unic in felul sau si mai toate au o anumita uzura. Deci rezultatul ar fi fost neconcludent. Atunci am luat-o cu teoria. Ce se intampla cand creste turatia...? Scade timpul disponibil arderii. Am considerat ca la turatie maxima timpul este minim iar la relanti este maxim, deci timpul disponibil arderii este invers proportional cu turatia, asa ca daca stii turatia nu iti ramane decat sa imparti timpul maxim procentual functie de turatia pe care o ai. La jucaria facuta de mine timpul maxim de ardere este setabil pentru a putea fi introdus de proprietar in functie de motorul pe care il are, dupa care vine microprocesoru' care divizeaza acest timp in functie de turatia citita. Practic faci cateva teste, vezi cum merge cel mai bine, vezi cum consuma cel mai putin, cum are cat mai multa forta si gata frate. Nu trebuie decat sa apesi niste butoane si te-ai ales cu avans variabil. Bafta! Editat Ianuarie 14, 2006 de CZU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bodixxl511 Postat Ianuarie 15, 2006 Share Postat Ianuarie 15, 2006 si pe 2t un cil. merge? un pretz ai la toata treaba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Ianuarie 15, 2006 Share Postat Ianuarie 15, 2006 SI INCERC SA AFLU UN PRETZ , DA'LAS K POATE NE LAMRESTE MISTER CZU , DOAR CE DREAQUUU, ACUM E IN FAZA DE TESTE , MAI TRE SA ISI FACA SI EL NISTE CALCULLE, CA DOAR BAGI NISTE PIESE IN TOATA"AFACEREA " ASTA, ORICUM CUMPAR , FIE CA E LUNA ASTA SAU CEALALTA, EU M-AM "ABONAT" SI SA-L IA DREAQU DE NIPRU DAK NU MERGE , ATUNCI CHIAR CA-L VAND...PE NIMIKA TOATA... bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Ianuarie 22, 2006 Share Postat Ianuarie 22, 2006 SI CE MAI FACI CEZAR? CUM MERG TESTELE?\ MA ROADE CHESTIA URMATOARE: CUM ARATA TOATA TREABA ASTA? ADIKA PE CE SE AFISEAZA TOATE INFORMATIILE? UN ECRAN CU CRISTALE SAU CUM VEZI , CE VITEZA AI , CE TEMPERATURA ARE MOTORU' SI CE ZICEAI TU CA MAI FACE "JUCARIA"ASTA! CEVA POZE AR FI CHIAR RECOMANDAT:) SA VADA BIKERII AMATORI DE ELCTRONICA , CUM STA TREABA SI CE SE POATE FACE LA UN NIPRU bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Ianuarie 25, 2006 Share Postat Ianuarie 25, 2006 CZU, pune si tu te rog daca poti schema completa pe care ai implementat-o pentru aprindere. E chiar impresionanta scanteia aia pe care o scoate aprinderea chiar si la 5000 de rpm - asta ar insemna o frecventza de aproximativ 83 Hz, deci condensatorul se incarca in 12ms. Eu am implementat o schema, dar daca urc in turatie nu mai am scanteie, condensatorul nu cred ca apuca sa se incarce. Ai cumva in schema un zenner de 200 de V pentru protectia condensatorului ? Intre timp i-am dat de cap, pun aici concluziile, pentru cine mai e interesat vreodata sa-si faca CDI. Asa.. sunt 3 elemente importante aici - 1 - condensatorul sa reziste la o tensiune cat mai mare (4-5-600 V). 2 - tiristorul sa reziste la o tensiune cat mai mare (sa nu inceapa sa dea scantei aiurea fara comanda) 3 - frecventa oscilatorului sa se potriveasca pe sarcina inductiva reprezentata de primarul transformatorului (in speta eu, ieri, am redus frecventa - in felul asta sarcina inductiva a devenit mai mica si s-a stabilit un curent mai mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slick Postat Aprilie 6, 2006 Share Postat Aprilie 6, 2006 Sa ma bata mamaaaaaaaaa !!! Ai lucrat la efectele speciale din "Nemuritorul" ??? E de belea ce ai reusit! Dar cum izolezi cablurile ale k dak te plezneste o scanteie d-aia peste picior ai pus-o. Si odata montata pe motor bobina aia, o sa apara scantei prin mai multe locuri....si daca mai ai si scurgeri de benzina...k la comuniste...o pui de un gratar kred... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dnepr&Sidecar Postat Aprilie 8, 2006 Share Postat Aprilie 8, 2006 (editat) Salutare oameni buni! Am si eu ceva notiuni de electronica dar..........voi sunteti destepti rau. Sper sa va iasa.O sa urmaresc ce faceti. BAFTA! Editat Aprilie 8, 2006 de voshodij Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Aprilie 10, 2006 Share Postat Aprilie 10, 2006 Ia uite bai nene ce mai scoate romanu daca se forteaza. Beton. Eu habar n-am de electronica,da daca face asa minuni aparatu ala SINT PRIMU PE LISTA, stai sa adaug ca am un Ij. Hai cu aparatu si fa-i si tu un pret,sa stim cum stam. RESPECT. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.